Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 11:33 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2006 7:21 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Ik was verheugd dat de gem. Winschoten het verbod op circussen met dieren weer moest intrekken want dit was juridisch niet mogelijk, ook Oostenrijk moest dit verbod weer ongedaan maken. En hoe wil Circusleed dan Staatsbosbeheer i.v.m. met het Malieveld en andere grondeigenaren,
aanpakken om dierencircussen te weren, men kan dit juridisch nooit voor elkaar krijgen en ook niet v.w.b. de gemeentelijke evenemententerreinen,
dus staak deze domme aktie toch en ga iets nuttigs doen. Ik had toch wel gelijk dat jullie akties/uitlatingen ongefundeerd zijn.

Max


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2006 7:47 pm 
precies jullie willen wel dat circussen blijven bestaan zonder dieren dan,maar jullie willen wel alle evenementen tereinen laten verbieden om er circussen te laten komen ga eens echt wat dierenleed bestrijden waar het echt nutig is dit krijg je toch niet voor mekaar


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2006 8:42 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
max schreef:
Ik was verheugd dat de gem. Winschoten het verbod op circussen met dieren weer moest intrekken want dit was juridisch niet mogelijk, ook Oostenrijk moest dit verbod weer ongedaan maken.


Winschoten heeft bij mijn weten nog niets ingetrokken. De raad staat nog achter hun besluit. Ze konden het verbod niet aan de hand van de APV doen, dus nu zijn ze andere mogelijkheden aan het uitzoeken. Duurt even voordat alles bekeken is.

Kwestie met Oostenrijk heeft weer te maken met dat er een of andere vage wetjes zijn aangenomen en waar een circus over zeikt dat Oostenrijk daar niet aan houdt. Oostenrijk heeft echter wel zelfbeschikking en hoeft niet te doen wat de EU zegt met alles. Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen.

Citeer:
En hoe wil Circusleed dan Staatsbosbeheer i.v.m. met het Malieveld en andere grondeigenaren, aanpakken om dierencircussen te weren, men kan dit juridisch nooit voor elkaar krijgen en ook niet v.w.b. de gemeentelijke evenemententerreinen, dus staak deze domme aktie toch en ga iets nuttigs doen. Ik had toch wel gelijk dat jullie akties/uitlatingen ongefundeerd zijn.

Max


Een gemeente is iets anders dan prive grond. Prive grond daar heeft de eigenaar beslissing over. Dus als Staatsbosbeheer zegt nee, dan kan een circus daar niets tegen doen ook. Het is hun keuze wat toelaatbaar is of niet. Hun kiezen wat er op mag/kan etc.

Heeft niets met juridisch te maken. We gaan actie voeren. Regelmatig. Sommige organisaties zijn vatbaar voor negatieve publiciteit. SBB ook wel. Staatsbosbeheer wil denk niet hebben dat wij actie voeren tegen hun. We hebben in ieder geval gevraagd om een gesprek om ons standpunt uit te leggen, dus we hopen dat ze daarop in gaan. Zo niet, dan nemen wij aan dat ze niet een dialoog willen aangaan en ons negeren. Dus dan zullen wij kijken wat de beste strategie is om hun te bewegen te stoppen met toelaten van dierencircussen.

Niet alleen circussen zelf moeten aangepakt worden. Ook die meewerken. De sponsoren, de terreineigenaren e.d.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2006 9:10 pm 
dus zo proberen jullie ook circussen kapot te maken
dacht dat jullie circus ook leuk vonden alleen dan zonder dieren natuurlijk
maar daar blijkt dus ook niks van waar te zijn
zo proberen jullie dus als nog het circus bestaan kapot te maken
begin nou eerst eens bij het begin om alle leefgebieden van die beesten onder ander stroop vrij temaken bv
dus begin bij het begin

stel dat het lukt circus dier vrij te maken dan hebben ze nog geen leefgebied waar ze veilig kunnen leven,maar dat zal ik wel weer verkeerd zien maar daar hoor of zie ik nooit wat over bij jullie
jullie storten jullie maar op 1 ding waar publisiteit aangegeven wordt maar met goeie punten waar de dieren dan volgens jullie moeten leven hoor je nooit wat over begin bij het begin en niet halve wegen


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2006 9:56 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
sannie schreef:
dus zo proberen jullie ook circussen kapot te maken
dacht dat jullie circus ook leuk vonden alleen dan zonder dieren natuurlijk
maar daar blijkt dus ook niks van waar te zijn


Wij willen graag dat circussen er zijn, maar we willen circussen zonder dieren zien. Wij zullen het publiek en bedrijven/organisaties informeren over het leed.
We hopen alleen dat circussen uiteindelijk wel blijven bestaan, maar wel dan zonder dieren. Ik zie het probleem niet als ze zonder dieren gaan. Net zo leuk. Kinderen vinden alles prachtig. Maar je moet wel spectaculair en creatief blijven om het publiek te vermaken. En origineel.

Citeer:
zo proberen jullie dus als nog het circus bestaan kapot te maken
begin nou eerst eens bij het begin om alle leefgebieden van die beesten onder ander stroop vrij temaken bv dus begin bij het begin


We doen niet alleen circusacties. Diverse mensen van ons zijn actief ook op fronten van bescherming van wilde dieren.

Citeer:
stel dat het lukt circus dier vrij te maken dan hebben ze nog geen leefgebied waar ze veilig kunnen leven,maar dat zal ik wel weer verkeerd zien maar daar hoor of zie ik nooit wat over bij jullie

De dieren die nu in het circus zitten kunnen niet terug naar het wild. Het gaat er om dat dieren niet meer alleen leven om een ellendig bestaan te krijgen in een circus. Geen nieuwe fok meer voor circussen. En de huidige dieren moeten een beter bestaan krijgen.

Zie ook: http://www.elephants.com/ waar nu vele circusolifanten van een amerikaans circus aangekomen zijn.

Citeer:
jullie storten jullie maar op 1 ding waar publisiteit aangegeven wordt maar met goeie punten waar de dieren dan volgens jullie moeten leven hoor je nooit wat over begin bij het begin en niet halve wegen


Wij als actiegroep willen dat als diergebruikt stopt bij circussen dat dieren een goede plek krijgen. Samen met de circussen zullen we dan helpen de dieren een andere plek te geven waar ze een beter leven hebben.
Belangrijkste is dat de intentieverklaring van circussen er komt om te stoppen met dieren gebruiken.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Circuslocaties.
BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2006 5:38 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Ik vraag mij af, of Circusleed met o.a. hun actie tegen Staatsbosbeheer wel een succes(je) zal boeken om geen dierencircussen meer toe te laten op het Haagse Malieveld. Ik denk niet dat SBB zich hier wat van zal aantrekken en ook andere terreineigenaren niet, want dan zijn een bron van inkomsten kwijt evenals sponsoren die met een circus in zee gaan, die zien hun naam het gehele jaar over heel Nederland opduiken, waar het circus komt, want als tegenprestatie voor de sponsoring, maakt het circus flink wat reclame voor het betreffende bedrijf.
Overigens wat een grote woorden van jullie. Jullie hebben door de jaren heen nog nooit iets bereikt en ook andere dierenactivistengroepen niet, dus effe dimmen die grote monden, zooitje ongeregeld.
Max.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circuslocaties.
BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2006 9:03 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
max schreef:
Ik vraag mij af, of Circusleed met o.a. hun actie tegen Staatsbosbeheer wel een succes(je) zal boeken om geen dierencircussen meer toe te laten op het Haagse Malieveld. Ik denk niet dat SBB zich hier wat van zal aantrekken en ook andere terreineigenaren niet, want dan zijn een bron van inkomsten kwijt evenals sponsoren die met een circus in zee gaan, die zien hun naam het gehele jaar over heel Nederland opduiken, waar het circus komt, want als tegenprestatie voor de sponsoring, maakt het circus flink wat reclame voor het betreffende bedrijf.


SBB weet niet wat ze kunnen verwachten. Belangrijkste is niet zozeer of we wat direct bereiken. Als ze alleen al wat meer nadenken en we her en der bewustzijn creeeren is dat al erg mooi.
Sponsoren houden vaak niet zo van negatieve publiciteit. Soms kan dat namelijk erg nadelig voor ze zijn. Het is een kwestie van tijd.

Citeer:
Overigens wat een grote woorden van jullie. Jullie hebben door de jaren heen nog nooit iets bereikt en ook andere dierenactivistengroepen niet, dus effe dimmen die grote monden, zooitje ongeregeld.
Max.


De dierenbeweging heeft veel bereikt hoor. Om wat voorbeelden te noemen: een tijd terug is er besloten om een dierproeflab niet te bouwen in maastricht omdat ze bang waren voor dierenactivisten. Afgelopen jaren zijn ook meer dan 200 bedrijven gestopt met dienstenverlening aan een engels laboratorium. Diverse winkels zijn gestopt met bontverkoop in Nederland en andere landen. In Spanje zijn aantal gemeenten stierenvechtenvrij en andere gaan het woorden. Steeds meer mensen tegen...

Jammer genoeg is er afgelopen jaren alleen een sterk dieronvriendelijk kabinet die 20 jaar werk hup van tafel geveegd hebben :(
Maar goed... zoals de AIVD ook al zei.. zo creeert men alleen extreem radicale dierenactivisten.

Overigens mag je in een discussie best netjes blijven hoor. Dat we het niet met elkaar eens zijn betekent niet dat je dan maar dingen moet gaan roepen als 'zooitje ongeregeld' enzo. Je mag het best doen als je wilt, maar het zegt vooral iets over hoe jij bent (en geeft ook negatief iets af over andere circusvrienden).

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jul 12, 2006 12:16 pm 
Goh, grappig hoor, circusleed, dat je nou uitgerekent de Elephant Sanctuary in Tenessee als voorbeeld noemt (http://www.elephants.com)
Weet je dat een groot gedeelte van het geld daarvoor komt uit het circus, nl circussen die er ZELF voor betalen om hun oude olifanten met pensioen te laten gaan? En verder een groot bedrag van Fend, eigenaar van Ringlings Barnum& Baily? In Sarasota maakte ik er een benefiet mee voor mee met... Colonel Joe en Joseph Puydebois....En laten we eens even naar de oprichtster kijken.... indrukwekkende cv...maar tegen het gebruik van dieren voor entertainment is ze zeer zeker niet....

Carol Buckley
Executive Director/ co-founder
The Elephant Sanctuary
Carol, born in 1954, has over 30 years experience in the care and management of Asian elephants. For nearly fifteen years Carol traveled the US, Canada and abroad performing in a number of circuses including Circus Gatini in Quebec, Canada and the Big Apple Circus in New York City. She has implemented educational demonstrations for a number of zoos throughout North America including Racine Zoo, Santa Barbara Zoo, Kansas City Zoo, Nashville Zoo and Granby Zoo in Quebec, Canada. Carol has an extensive background in developing elephant management programs and providing elephant medical care.

Before founding The Elephant Sanctuary in Tennessee, Carol owned and operated her own elephant management company, Tarra Productions, for twenty years. Her experience with Tarra Productions included promoting, exhibiting, training and caring for Tarra, a female Asian elephant, who performed for television, motion pictures and circus shows.
In 1995, Carol co-founded the nation's first natural-habitat refuge for sick, old and needy endangered Asian elephants, and was honored as A Hero For The Planet by TIME magazine for her innovative work. As executive director, she helps to care for 19 elephants at the Sanctuary, runs the business office, organizes elephant acquisitions, develops and implements educational programs for the public, and works with governmental agencies and private organizations to strengthen regulations pertaining to the welfare of captive elephants. She is a well-known speaker on the subject of elephant care.

Carol attended the Exotic Animal Training and Management Program at Moorpark College in California, and is licensed by the United States Department of Agriculture and the Tennessee Wildlife Resources Agency


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do jul 13, 2006 2:50 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
spasega schreef:
Weet je dat een groot gedeelte van het geld daarvoor komt uit het circus, nl circussen die er ZELF voor betalen om hun oude olifanten met pensioen te laten gaan?


Veel dieren zijn daar met speciale zorg. Die slechte poten hebben e.d.

Ze krijgen veel giften van mensen, bedrijven etc.
De olifanten komen uit zeer verschrikkelijk situaties. Bij circusses die niet goed voor ze zorgde enzo. Prachtig om te zien hoe die dieren opleven daar.

Citeer:
En verder een groot bedrag van Fend, eigenaar van Ringlings Barnum& Baily?


Heb je daar ook een bron bij? Iemand die ik ken die redelijk goed TES volgt heeft dat niet gehoord. Ook staat daar niets in in het jaarlijks report van TES over. Maar zal nog eens verder navragen.

Daarnaast.. zou goed zijn als ze hun geld eens aan goede dingen zouden besteden. Ringling heeft geloof zelf ook een 'opvang'. Of eigenlijk beter gezegd een breeding farm, dus waar gefokt wordt met de dieren in het kader van behoud van de dierne ofzo..

Misschien ben je trouwens in de war met iets anders. Ringling moest vanwege een rechtzaak geld en olifanten afstaan aan PAWS.

Citeer:
En laten we eens even naar de oprichtster kijken.... indrukwekkende cv...maar tegen het gebruik van dieren voor entertainment is ze zeer zeker niet....


"Carol Buckley spent more than 20 years performing with her elephant, Tarra, in zoos and circuses before deciding the animals deserved a different life."
http://www.pbs.org/wnet/nature/urbanelephant/haven.html

Ze beseffen daar dat ze ook fout zaten vroeger, maar zijn na het incident met Tyke de olifant gaan nadenken en inzien dat het anders moest voor de olifanten. Daaruit is TES ontstaan. En maar goed ook. Nu is er iig een plek voor olifanten die een beter leven kunnen krijgen daar.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do jul 13, 2006 10:43 pm 
Ik was er anders zelf bij toen de check werd overhandigd.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do jul 13, 2006 11:50 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Het zou kunnen natuurlijk. Ik weet ook niet alles wat er gebeurd daar van af hoor. Ik weet alleen dat de enigste betrouwbare olifantenopvang die van PAWS en die TES zijn. Er zijn in ieder geval ook veel 'slechte'.

En heeft dat trouwens nog ergens in de publiciteit gestaan? Of was het gewoon zonder pers e.d.?

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr jul 14, 2006 11:27 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Ik heb even contact opgenomen met TES. En deze weten ook van niets. Ze vinden het erg dat men valste beweringen verspreid. En zeggen dat ze nooit geld van de circus industrie zouden aannemen. Nu jouw beurt spasega om dan toch met bewijs te komen ;)

Carol denkt dat je in de war bent met de Riddle Elephant Breeding Farm in arkansas, welke wel geld krijgt van Ringling.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: FALSE
BerichtGeplaatst: vr jul 14, 2006 2:04 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jan 30, 2006 4:57 pm
Berichten: 103
Locatie: amsterdam
Circusleed zei: Ik heb even contact opgenomen met TES. En deze weten ook van niets. Ze vinden het erg dat men valste beweringen verspreid

:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Wie verspreid er toch ook nog meer valse beweringen............ JULLIE!!!
Valse bewering 1- Jullie zeggen dat circusolifanten in Nederland met olifantenhaken worden bewerkt.
Valse bewering 2- Ik las op internet dat jullie met een protest van 1 van de RENZ circussen hadden gezegt dat olifanten bij het circus met knuppels worden geslagen.
Valse bewering 3- Jullie zeggen dat paarden in het circus de hele dag met een touw in hun hok worden vast gebonden, leuk zeggen is dat als je er telkens vlak voor de voorstelling komt, DENK EENS EVEN LOGISCH NA!!! Het paard is dan schoon en kan zich dan weer vies maken, dus staat hij even een tijd vast.
Valse bewering 4- Jullie willen beweren dat tijgerdresseur Job Lijfering zijn dieren mishandeld, jullie zien waarschijnlijk niet hoe ontzettend veel hij van zijn dieren houd, hij neemt in de zomerperiode een extra wagen mee met een bassin, waar de tijger in kunnen zwemmen. Vorig jaar heb ik de show van het Staatscircus van Moskou bezocht en zag hier dat hij in de voorstelling heel ''zacht'' en lief met zijn dieren omging.
Valse bewering 5- Jullie zeggen dat de circusapen van Belly-Wien het slecht hebben, mooi niet dus bewijs: Er is een jong geboren.
Valse bewering 6- Jullie zeggen dat een circus zonder dieren wel een circus is en dat is totaal niet zo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik kan nog wel een poosje door gaan.
(Met jullie bedoel ik alle mensen die protesteren tegen het gebruik van circusdieren!!!!!)

:arrow: Circusdieren moeten altijd verbonden zijn aan een circus en dat word niet verknalt door een paar dierenliefhebbers die denken dat ze de wereld kunnen verbeteren door dieren uit het circus te halen, ZOEK EEN ANDERE HOBBY!!! Ook al willen zij de dieren uit het circus en vinden zij dat zielig. Een traditie word niet verstoort door een groep mensen die een aantal jaar protesteert en dan opeens denken dat zij hun zin krijgen :arrow: :twisted: :evil: :x :arrow: :!: :!:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: FALSE
BerichtGeplaatst: vr jul 14, 2006 3:04 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Warren schreef:
Wie verspreid er toch ook nog meer valse beweringen............ JULLIE!!!
Valse bewering 1- Jullie zeggen dat circusolifanten in Nederland met olifantenhaken worden bewerkt.


Nee, wij zeggen dat het gebeurd in NL. We hebben bij diverse circussen in NL gebruik van olifantenhaken geconstateerd.

Citeer:
Valse bewering 2- Ik las op internet dat jullie met een protest van 1 van de RENZ circussen hadden gezegt dat olifanten bij het circus met knuppels worden geslagen.

Nee, niet met knuppels.

Als ze vinden dat het niet zo is, dan moeten ze maar naar de rechter stappen. hmmm... waarom zouden ze dat nou niet doen...

Citeer:
Valse bewering 3- Jullie zeggen dat paarden in het circus de hele dag met een touw in hun hok worden vast gebonden, leuk zeggen is dat als je er telkens vlak voor de voorstelling komt, DENK EENS EVEN LOGISCH NA!!! Het paard is dan schoon en kan zich dan weer vies maken, dus staat hij even een tijd vast.


We hebben geconstateerd (net als onze collega's) dat dieren te lang zo vaststaan. Is een constatering. En niet alleen voor de voorstelling dus.
Daarnaast hebben we het daar niet over met de hele dag, maar wel mbt het in de stal staan. Daar staan ze meestal wel hele dag in, behalve even inrijden voor de show en tijdens voorstelling.

Citeer:
Valse bewering 4- Jullie willen beweren dat tijgerdresseur Job Lijfering zijn dieren mishandeld, jullie zien waarschijnlijk niet hoe ontzettend veel hij van zijn dieren houd,


Wij beweren dat zijn dieren tekort wordt gedaan en dat ze stereotype gedrag vertonen (videobewijzen ervan). Daarnaast zeggen we dat gewelddadigheden om dieren te trainen niet onbekend zijn in de circuswereld.

Citeer:
Valse bewering 5- Jullie zeggen dat de circusapen van Belly-Wien het slecht hebben, mooi niet dus bewijs: Er is een jong geboren.


Die apen hebben het ook slecht. Deze apen hebben meer nodig. Die apen vertonen vaak apathisch gedrag. Die apen kunnen een zoveel mooier leven krijgen.

En dat er een jong geboren is zegt niet zoveel of ze het goed hebben of niet. Zelfs in de slechtste condities kunnen dieren voortplanten.
Het is erg afhankelijk wel per dier. Daarnaast is Kunstmatige Inseminatie ook niet onbekend.

Citeer:
Valse bewering 6- Jullie zeggen dat een circus zonder dieren wel een circus is en dat is totaal niet zo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Daar zijn de meningen over verdeeld he ;)

Citeer:
Een traditie word niet verstoort door een groep mensen die een aantal jaar protesteert en dan opeens denken dat zij hun zin krijgen :arrow: :twisted: :evil: :x :arrow: :!: :!:

Dat iets een traditie is betekent niet dat het in stand gehouden moet worden wanneer de dierenwelzijn ernstig benadeeld wordt.

Vind je dat stierenvechten ook moet blijven? Of hanengevechten? Of glibberige varkens vangen enzo? Allemaal zogenaamd 'traditie'.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.