Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 18, 2024 10:17 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za jul 15, 2006 2:08 pm 
Nou ik voor mij vind stierengevechten echt niet te vergelijken met circus. Ik zou nooit naar stierenvechten gaan.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za jul 15, 2006 3:53 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Stierenvechten is nog net even meer inderdaad, maar ook daar gebruiken ze het argument dat het traditie is. Ik was meer dan een week geleden bij een protest tegen het stierenvechten in Pamplona. Daar hoor je dat argument ook steeds door de voorstanders, maar je ziet gelukkig wat betreft stierenvechten daar in spanje verandering komen. Steeds meer mensen die tegen worden en kritischer. Dat zie je ook over gebruik van dieren in het algemeen voor vermaak.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jul 16, 2006 1:47 am 
Als dat 'vermaak' is dat het dier maar eenmalig 'optreedt' en dat geheid met de dood moet bekopen? Ik kan er werkelijk niet bij hoe je dat werkelijk met ander vermaak met dieren kunt vergelijken. Jemig, elke keer dat ik denk jullie toch wel een beetje te begrijpen komt er weer zoiets uit waarvan ik denk, hoe is het mogelijk, wat gaat er om in die breinen, hoe verknipt kun je redeneren.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jul 16, 2006 11:50 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
spasega schreef:
Als dat 'vermaak' is dat het dier maar eenmalig 'optreedt' en dat geheid met de dood moet bekopen? Ik kan er werkelijk niet bij hoe je dat werkelijk met ander vermaak met dieren kunt vergelijken. Jemig, elke keer dat ik denk jullie toch wel een beetje te begrijpen komt er weer zoiets uit waarvan ik denk, hoe is het mogelijk, wat gaat er om in die breinen, hoe verknipt kun je redeneren.


Het gaat me hier om het argument van 'traditie'. Het wordt zo vaak gebruikt. Het is gewoon een slechte reden om iets te verdedigen. Bij stierenvechten worden de dieren gedood ja en echt zwaar mishandeld tijdens de show. In die zin gaat het idd verder.
Maar wij vinden toch ook dat de dieren in het circus mishandeld worden voor vermaak. Mishandeld sowieso in de zin van beperkingen etc.

De basis is hetzelfde. Het gebruik van dieren voor vermaak.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jul 16, 2006 12:23 pm 
spasega schreef:
Als dat 'vermaak' is dat het dier maar eenmalig 'optreedt' en dat geheid met de dood moet bekopen?

Voor heel veel mensen is dit inderdaad vermaak, hoe erg het ook is. :(
Die arena's zitten niet voor niets elke keer nog vol met mensen die zo'n stierengevecht wel eens willen meemaken.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jul 16, 2006 1:56 pm 
Nou vermoed ik dat het gros daarvan het ook niet erg vindt als de stierenvechter op de horens genomen wordt. Net zoals ik publiek van autoraces er altijd van verdenk eigenlijk te komen voor de dodelijke ongelukken...


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jul 16, 2006 11:34 pm 
Waarschijnlijk smult het circuspubliek er ook van als een tijger een keertje uithaalt naar de dompteur. :twisted:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jul 19, 2006 1:04 pm 
Ja, klopt. Dat wil zeggen: Daar is het publiek naadloos te verdelen in met en zonder kinderen. Die met kinderen willen niet dat er wat gebeurt, die zonder hopen niet alleen dat de dompteur een klauw krijgt, maar zouden het liefst zien dat hij voor hun neus opgegeten wordt. Hoort erbij. :)


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.