Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 4:27 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 02, 2008 11:29 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Ik opende "Circusleed in de fout" omdat Actiegroep Circusleed op hun eigen hyve een oproep heeft geplaatst om een protestmail te sturen naar Hart van Nederland, het bekende SBS6 nieuwsprogramma. De oproep opent met de verwijzing naar de banden tussen SBS6 en Circus (Herman) Renz, terwijl dat circus op 8 december helemaal niet het onderwerp van de uitzending was.

De constatering dat Circusleed, samen met andere dieractivisten, in de fout is gegaan met deze oproep blijkt achteraf een veel te zachte uitdrukking te zijn. Er blijkt veel meer aan de hand te zijn. Dieractivisten bestoken niet alleen het openbare emailadres hart@sbs.nl, waartoe ook Circusleed, volstrekt legaal, op hun hyve oproept. Ze hebben ook de privé mailadressen en (mobiele) telefoonnummers van medewerkers van Hart van Nederland achterhaald. Die worden sinds 8 december ook bestookt met mails, sms-jes en telefoontjes van dieractivisten.

Dieractivisten verkondigen hun mening (in dit geval dat dieren niet in een circus thuishoren) op diverse plaatsen. Waaronder ook dit forum. Vrijheid van meningsuiting is een in de Nederlandse Grondwet verankerd recht. Tot zover is er niets mis. Maar wee-o-wee als iemand anders een mening verkondigt die niet strookt met die van de dieractivisten. Of als iemand de dieractivisten attendeert op fouten in hun informatie. Dan gebeuren er opeens rare dingen. Dit kan en mag niet waar zijn! Dat iemand een eigen mening heeft is een goede zaak. Maar dat men teruggrijpt op ontoelaatbaar gedrag? Het lastigvallen van personen, zoals de medewerkers van SBS6, is echt te gek voor woorden! Maar ook het elkaar uitmaken voor "rotte vis" is iets wat je op een forum niet kunt toestaan. Bedenk wel: Circus is voor "mensen van alle leeftijden". Niet alleen volwassenen, maar ook kinderen lezen mee op dit forum. Grof taalgebruik, door wie dan ook, is uit den boze...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo jan 02, 2008 12:14 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Ron Mikkenie schreef:
Ik opende "Circusleed in de fout" omdat Actiegroep Circusleed op hun eigen hyve een oproep heeft geplaatst om een protestmail te sturen naar Hart van Nederland, het bekende SBS6 nieuwsprogramma. De oproep opent met de verwijzing naar de banden tussen SBS6 en Circus (Herman) Renz, terwijl dat circus op 8 december helemaal niet het onderwerp van de uitzending was.


Dat maakt niet uit. Alleen het is wel goed te noemen dat er een innige relatie is tussen Renz en SBS6. De mail ging over het algemeen over hoe men circussen belicht. Kortom geen fout gemaakt in de oproep.

Citeer:
Ze hebben ook de privé mailadressen en (mobiele) telefoonnummers van medewerkers van Hart van Nederland achterhaald. Die worden sinds 8 december ook bestookt met mails, sms-jes en telefoontjes van dieractivisten.


Heb je hiervan ook enige bewijzen? Of is dit iets wat je zomaar zegt.

Citeer:
Het lastigvallen van personen, zoals de medewerkers van SBS6, is echt te gek voor woorden! Maar ook het elkaar uitmaken voor "rotte vis" is iets wat je op een forum niet kunt toestaan. Bedenk wel: Circus is voor "mensen van alle leeftijden".


Het lijkt mij ook onnodig prive gegevens van medewerkers van SBS6 op te zoeken en deze lastig te vallen. Dient geen nut.

Citeer:
Niet alleen volwassenen, maar ook kinderen lezen mee op dit forum. Grof taalgebruik, door wie dan ook, is uit den boze...


Ik ben bang dat je dan beter je kinderen helemaal kan weren van het forum. En ik denk dat je kinderen al divers taalgebruik al op veel meer plekken horen. Dat is niet te voorkomen.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jan 02, 2008 12:29 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Alex,
Zie jouw bericht van Za Dec 15, 2007 4:26 pm.

Bewijzen: Ik heb voldoende contacten met de medewerkers van SBS6 en weet daardoor wat er in de afgelopen periode is gebeurd. Lees overigens wel goed, voordat je in de verdediging gaat. Ik schrijf duidelijk "circusleed, samen met andere dieractivisten". Er is dus niet geschreven dat specifiek "circusleed" die privé gegevens heeft achterhaald en verspreid.

Alle acties van de "gezamenlijke dieractivisten" hebben als resultaat dat SBS6 de brieven, mails, sms-jes en telefoontjes van dieractivisten niet meer serieus neemt en negeert. Dieractivisten hebben zichzelf een geweldig communicatiekanaal ontnomen.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jan 02, 2008 2:11 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Ron Mikkenie schreef:
Alex,
Zie jouw bericht van Za Dec 15, 2007 4:26 pm.


Jij begon met dat het fout was, omdat circus renz niet te zien was in het geheel.

Ik erken alleen dat de eerste zin wat raar stond in contrast met de rest, maar er stond nergens in de mailactie vermeld dat het ging om circus Herman Renz. Dat zei jij wel.

Citeer:
Bewijzen: Ik heb voldoende contacten met de medewerkers van SBS6 en weet daardoor wat er in de afgelopen periode is gebeurd. Lees overigens wel goed, voordat je in de verdediging gaat. Ik schrijf duidelijk "circusleed, samen met andere dieractivisten". Er is dus niet geschreven dat specifiek "circusleed" die privé gegevens heeft achterhaald en verspreid.


Nee, maar daar gaat het niet om. Bovenstaande bewijst niet zoveel dat het idd zo is. Het bewijst wel, als je idd zoveel contacten hebt met SBS6, dat SBS6/HvN idd niet objectief kan zijn wat betreft het circus.

Ik keur het eventueel achterhalen van prive gegevens medewerkers en daarop niet zo vriendelijke reacties geven iig niet goed.

Citeer:
Alle acties van de "gezamenlijke dieractivisten" hebben als resultaat dat SBS6 de brieven, mails, sms-jes en telefoontjes van dieractivisten niet meer serieus neemt en negeert. Dieractivisten hebben zichzelf een geweldig communicatiekanaal ontnomen.


Komop zeg.. SBS6 deed toch al niets omdat ze dikke vriendjes zijn met Renz en de circuswereld. Ze negeren ons al jaren. En geven alleen maar een eenzijdig beeld door niemand van ons te interviewen of om reactie te vragen.

Er is geen gewelddig communicatiekanaal ontnomen. Er was geen communicatie via SBS6/HvN.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jan 02, 2008 2:55 pm 
CircusLeed.NL schreef:
Ik keur het eventueel achterhalen van prive gegevens medewerkers en daarop niet zo vriendelijke reacties geven iig niet goed.

Pfff. Net zoals je het overplakken/vernielen van circusborden niet goedkeurt (of zou doen)? :roll:


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.