Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 6:24 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma dec 24, 2007 12:22 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Tieske,

Meer tijd besteden aan de inhoud van jouw berichten vind ik verspilling van mijn kostbare tijd.

En om dan op die dakloze te komen: Veel mensen zijn helaas dakloos omdat ze verkeerde keuzes hebben gemaakt bij het besteden van hun geld. Verder zijn er ook andere oorzaken waardoor iemand dakloos kan worden. Laat ik twee voorbeelden noemen: ziekte (waardoor iemand buiten de samenleving komt te staan) en familieomstandigheden (waardoor iemand zijn huis verliest). Er zijn daklozen die weldegelijk kiezen voor de "warmte en voorzieningen" van de gevangenis. Al zullen politie en justitie bij de zoveelste poging het signaal herkennen en de dakloze die zulks probeert, overdragen aan een andere hulpverlener. Slechts een deel van de daklozen kiest bewust voor "een leven in vrijheid" waarbij men dan ook maar moet zien hoe men aan eten drinken en verzorging komt...

Wie voor vrijheid kiest kan ook nog voor iets heel anders kiezen dan dakloos worden. Net zoals veel circusartiesten kiezen voor een reizend bestaan. Net zoals zigeunerstammen dat vroeger (en soms ook vandaag nog) doen. En veel mensen in de VS die i.p.v. een huis een woontrailer kopen. De TravelSupreme (en vergelijkbare voertuigen) is in de VS een veel geziene huisvesting!

Ga jij maar lekker flyers uitdelen voor de circustent of werken als bediende in een vegetarisch restaurant. Er is een vacature op dit moment!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma dec 24, 2007 4:56 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
@ circusfan: even ter informatie: ik heb nog nooit een demo voor een circus gedaan hoor...

Maar ik ben gewoon niet voorstander van dieren in het circus + er is haast nooit een circus in de buurt om acties te doen.

En neen ik verander niet van mening. Dieren horen niet in het circus. Dat er te weinig plek is om ze allemaal op te vangen is logisch... hoeveel dieren zitten er wel niet over in de circussen en zoo's?!

Als je de olifanten die er nu in zitten er wel uit zou krijgen, en je zou verder fokken om er nieuwe in te zetten dan raken de dieren uiteindelijk toch nog niet uit het circus?!
Dus stoppen met fokken is zeer zeker een goed "voorstel". Net zoals je nooit ieder dier van iedere zoo ergens geplaatst kunt krijgen. Een oplossing is dan (jammer genoeg voor deze dieren) ze der laten zitten tot ze sterven en niet meer fokken.

Maar goed, jij wil je zin doordrijven en echt van me horen waar die dieren naartoe moeten als er geen opvang is?!
Wel ik ben niet prodierentuin, absoluut niet, maar een dierentuin is dan toch net iets beter dan een circus. Dus circusdieren plaatsen in de zoo's.

Zo heb je een antwoord. Ben je nu tevree?

En tot slot nog over dat vrije olifanten afschieten versus olifanten in een circus: jij laat je teveel leiden door je gevoel. Jij denkt je niet genoeg in in de dieren zelf!
Denk je nu echt dat die dikhuiden (gebouwd om dagelijks vele kilometers te wandelen en gebouwd voor een warm weer) het leuk vinden in dat circus?! Nooit genoeg beweging, te koud weer in de winter, niet kunnen omgaan met anderen zoals ze dat in de natuur kunnen doen, doen wat de mensen willen en wanneer de mensen het willen, .... (en nu zwijg ik dus over de harde trainingen!)

Denk je echt dat ze dat leuk vinden? Waarom gaan ze dan stereotype gedrag vertonen?

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di dec 25, 2007 1:22 am 
tieske schreef:
..............En tot slot nog over dat vrije olifanten afschieten versus olifanten in een circus: ...........
Denk je nu echt dat die dikhuiden (gebouwd om dagelijks vele kilometers te wandelen en gebouwd voor een warm weer).........


Dus het is volgens jouw ok als er in de zomermaanden in Nederland olifanten optreden? Hoe zit het met de landen waar circussen zijn en het eigenlijk nooit winter wordt.?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di dec 25, 2007 10:46 am 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Lees ook: gebouwd om dagelijks vele kilometers te wandelen (en dus om vrij te zijn).

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.