Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 7:04 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 127 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 15 6 7 8 9 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za jan 12, 2008 11:34 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Ron Mikkenie schreef:
Op zijn eigen website schrijft Alex "Ik geloof, maar dan op mijn eigen wijze". Nu opeens haalt hij toch Genisis 1:29 erbij om aan te tonen dat mensen van dieren af zouden moeten blijven.


Nee Ron, als je goed leest maak ik een punt dat de bijbel iets is voor ieder wat wils. Waar de ene zegt dat de bijbel het eten van vis goed keurt zegt de ander juist dat het niet ok is.

Citeer:
En waar haal je die kennis opeens vandaan als je niet traditioneel gelooft en je ook nooit op zondag in de kerk komt?


Sowieso ben ik katholiek opgevoed. Daar weet ik nog wel wat van.. hoewel ik toen niet zo goed opgelet heb hoor ;)

Daarnaast zijn er genoeg info bronnen te vinden.

Citeer:
En dan de vraag: Welke concrete successen hebben de dieractivisten de afgelopen kerstperiode geboekt?

De circussen hadden in ieder geval groot succes. Dat valt o.a. af te meten aan het enthousiasme van het publiek en, hoe kan het ook anders, de meetbare toename in de bezoekersaantallen vergeleken met de voorgaande kerstperiode.


Dat zal je natuurlijk als circus zeggen inderdaad. Ik heb juist vernomen dat publiek de acts zonder dieren leuker en beter vonden, dat circussen door nieuwe acts (zonder dieren) meer bezoek creeerde en daarmee het andere publiek wilde bereiken, dat circussen rare sprongen deden als het kat in het nauw, dat een circus minder geld binnenhaalt door onze flyers als kortingsbonnen te beschouwen, dat mensen toch maar niet naar het circus gingen na gesprek met activisten en krijgen van flyers. Dus ik vind dat een goed resultaat.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za jan 12, 2008 12:11 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Citeer:
Dat zal je natuurlijk als circus zeggen inderdaad. Ik heb juist vernomen dat publiek de acts zonder dieren leuker en beter vonden, dat circussen door nieuwe acts (zonder dieren) meer bezoek creeerde en daarmee het andere publiek wilde bereiken, dat circussen rare sprongen deden als het kat in het nauw, dat een circus minder geld binnenhaalt door onze flyers als kortingsbonnen te beschouwen, dat mensen toch maar niet naar het circus gingen na gesprek met activisten en krijgen van flyers. Dus ik vind dat een goed resultaat.


Mmmm, Alex zal dit "positief denken" noemen, ik voor mij houd het op een goed voorbeeld van "jezelf voor de gek houden".

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za jan 12, 2008 2:52 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr nov 02, 2007 4:55 pm
Berichten: 96
CircusLeed.NL schreef:
heuvels schreef:
En wat voor de eetbare dieren geldt, gaat ook op voor de andere diersoorten. Als ze op een respectvolle manier optreden in een circus, zal het publiek ook respect krijgen voor deze dieren. Dus geen malle pakjes en geen onnatuurlijke capriolen.


Dat is argument waarmee je alles wel kan goedkeuren. Ik heb een boer ook ooit horen zeggen dat kinderen maar eens op boerderijen moesten gaan meelopen zodat ze respect krijgen voor de dieren.

Ik zou liever hebben dat kinderen de dieren meer op hun natuurlijke plek te zien krijgen. Dieren moet je goede informatie geven. Het zien van een varken in een boerderij of in een circus waar die kunstjes doet zal m.i. beiden een verkeerd beeld geven van het dier en wat de soorteigen gedragingen en behoeften zijn.

Het circus is gewoon puur vermaak. Dat mag best. Niets mis met vermaak, maar om dieren te gebruiken om dat vermaak te creeeren is iets wat m.i. niet ok is. Het leert kinderen gewoon niet hoe dieren zouden moeten leven en wat hun gedragingen zijn.


Ik was als klein kind altijd bang voor tijgers en leeuwen ieder kind is dat zo wordt ons dat geleerd, vroeger zag ik roofdieren als iets heel gevaarlijks en sinds ik als kind in het circus kwam heb ik geleerd hoe mooi die dieren eigelijk wel zijn en dat ze helemaal niet eng en gevaarlijk zijn, het circus leert ook kleine kinderen de andere kant van het dier kennen


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za jan 12, 2008 3:44 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Nou als Alex zo goed geinformeerd is dan kun je vast wel vertellen welke circussen dat zijn die meer toeschouwers trokken zonder dieren.
Ik zelf kan allen voor circus Renz Berlin praten en ik kan je verzekeren dat zij nog nooit zo,n goede bezetting hebben gehad met hun kerstcircus in Leeuwarden.
Ondanks jullie flyeractie waar Renz Berlin leuk op inspeelde is er geen enkele bezoeker rechtsomkeert gegaan en is het gros van de toeschouwers heel tevreden naar huis gegaan.
En wat vooral opviel is de ongedwogen manier waarop de kinderen met de dieren omgingen, na de show mochten ze de olifanten wortelen en brood geven de glunderende gezichten spraken boekdelen voor dat de tent leeg was waren wij een halfuur verder.

joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za jan 12, 2008 5:09 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
CircusLeed.NL schreef:
Dat zal je natuurlijk als circus zeggen inderdaad. Ik heb juist vernomen dat publiek de acts zonder dieren leuker en beter vonden,

Alex baseert deze uitspraak op het bericht dat de publieksprijs van het Interantionaal Circusfestival in Enschede niet naar de dierennummers is gegaan.

CircusLeed.NL schreef:
dat circussen door nieuwe acts (zonder dieren) meer bezoek creeerde en daarmee het andere publiek wilde bereiken,

Alex baseert deze uitspraak op het nieuwsbericht dat het Groot Kerstcircus in Den Haag jeugdig publiek trok door het optreden van een breakdancer.

CircusLeed.NL schreef:
dat circussen rare sprongen deden als het kat in het nauw,

???

CircusLeed.NL schreef:
dat een circus minder geld binnenhaalt door onze flyers als kortingsbonnen te beschouwen,


Alex baseert deze uitspraak op de actie van Renz-Berlin. Dat circus accepteerde de flyers als kortingbon. Ze halen weliswaar minder geld per bezoeker binnen, maar het resultaat van alle kortingsacties tesamen pakt heus wel positief uit. Als men de twee bespaarde euro's tijdens de pauze alsnog uitgeeft is er zelfs helemaal geen verlies. Marketingstrategie...

CircusLeed.NL schreef:
dat mensen toch maar niet naar het circus gingen na gesprek met activisten en krijgen van flyers. Dus ik vind dat een goed resultaat.


En natuurlijk zal een enkeling omkeren. Wees daar maar blij om. Wat je er niet bij vertelt is dat een enkeling daadwerkelijk omkeert terwijl de meeste mensen gewoon doorlopen, een kaartje kopen en van de voorstelling genieten. En een "positief gesprek met de activist en de flyer aannemen"? Dat doe ik ook. Dat is nog steeds de snelste en meest effectieve methode om zo min mogelijk tijd te verliezen bij de activist. Flyer aannemen, bedanken en doorlopen!

Zo kun je elk persbericht van het circus wel in je eigen voordeel omkeren. De hoofdprijs van het Wintercircus Apeldoorn is immers ook naar een jongleur gegaan. En (break)dance was ook op meer plaatsen te zien. Zoals in Apeldoorn en Utrecht.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za jan 12, 2008 5:55 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
peter klinkert schreef:

Ik was als klein kind altijd bang voor tijgers en leeuwen ieder kind is dat zo wordt ons dat geleerd, vroeger zag ik roofdieren als iets heel gevaarlijks en sinds ik als kind in het circus kwam heb ik geleerd hoe mooi die dieren eigelijk wel zijn en dat ze helemaal niet eng en gevaarlijk zijn, het circus leert ook kleine kinderen de andere kant van het dier kennen


Dat is het em nou net: tijgers en leeuwen ZIJN gevaarlijk.
Het is zoooo verdomd machtig om op national te zien hoe ze met mekaar spelen of hoe ze jagen. Je ziet dan zo'n 300 kilo wegende leeuw in volle actie, je ziet iedere spier op zen lichaam (haar beter gezegd mits de vrouwen daar al het werk doen ;)).

Knut, leeuwen, tijgers, panters, ... dat zijn nou eenmaal geen knuffeldieren zoals jij ze afschilderd. Het zijn machtige dieren die je in een paar seconden kunnen doden.
Maar in het circus worden ze neergezet als tamme en onderdanige grote katten die luisteren naar een man met een stokje. Niet is machtigs meer aan.
Daar heb je alleen maar "bewondering" voor de dompteur, omdat hij dat beest de baas is, maar dat beest zelf? Tja dat is gewoon van machtig roofdier gedegradeerd tot een onderdanige kat en het is belachelijk dat zo'n 300 kilo wegen roofdier luistert naar een man van 80 kilotjes met een stokje.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za jan 12, 2008 7:32 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Dat JIJ het belachelijk vindt wil nog niet zeggen dat het ook belachelijk is.

We weten dat leeuwen, tijgers en andere roofdieren in de vrije natuur "born killers" zijn om dat NGC begrip maar eens te hanteren. Puur in hun bittere strijd om elke dag weer te kunnen overleven. In het circus zien we dat dezelfde dieren ook tot onverwachte dingen in staat zijn en door hun intelligentie, in de vrije natuur niet voorkomende vraagstukken, perfect op kunnen lossen. En omdat je in een circus behoorlijk dicht bij de dieren kunt komen kun je ook de pracht van het dier aanschouwen. Veel beter dan op TV. Al zal het met HDTV wellicht ietsje beter worden. (maar ja, die filmploeg moet toch eerst de dieren opjagen voordat ze iets voor hun lens krijgen)

(Menselijke) inwoners van de leefgebieden van roofdieren hebben geen angst voor deze dieren. Maar wel respect. Omdat ze weten dat een dier meestal zwaarder en sneller is dan de mens. En ze hebben ook "truukjes" om toch in het leefgebied van de dieren te kunnen komen zonder meteen tot prooi te worden bevorderd.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za jan 12, 2008 7:48 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Citeer:
Maar in het circus worden ze neergezet als tamme en onderdanige grote katten die luisteren naar een man met een stokje. Niet is machtigs meer aan.


kwestie van perceptie.... je ziet wat je wilt zien.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za jan 12, 2008 11:19 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
joop schreef:
Ondanks jullie flyeractie waar Renz Berlin leuk op inspeelde


Zo origineel was renz-berlin ook niet.

Citeer:
is er geen enkele bezoeker rechtsomkeert gegaan en is het gros van de toeschouwers heel tevreden naar huis gegaan


Er zijn wel degelijk bezoekers weer weggegaan.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za jan 12, 2008 11:26 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Ron Mikkenie schreef:
Alex baseert deze uitspraak op het bericht dat de publieksprijs van het Interantionaal Circusfestival in Enschede niet naar de dierennummers is gegaan.


O.a. ook.

Citeer:
Alex baseert deze uitspraak op het nieuwsbericht dat het Groot Kerstcircus in Den Haag jeugdig publiek trok door het optreden van een breakdancer.


O.a.

Citeer:
???


Extreme toenamen van gewelddadigheden door circussen in de afgelopen tijd en van rare acties (zoals renz-berlin die dingen verscheuren en op de grond gooien... wat de gemeente dus niet zo leuk vond.

Citeer:
Alex baseert deze uitspraak op de actie van Renz-Berlin. Dat circus accepteerde de flyers als kortingbon. Ze halen weliswaar minder geld per bezoeker binnen, maar het resultaat van alle kortingsacties tesamen pakt heus wel positief uit. Als men de twee bespaarde euro's tijdens de pauze alsnog uitgeeft is er zelfs helemaal geen verlies. Marketingstrategie...


Ach.. ze moeten het zelf weten natuurlijk. Nederlanders kennende zal er niet meer uitgegeven worden als er bespaard word. Marketing => doelgroep kennen!

Citeer:
En natuurlijk zal een enkeling omkeren. Wees daar maar blij om. Wat je er niet bij vertelt is dat een enkeling daadwerkelijk omkeert terwijl de meeste mensen gewoon doorlopen, een kaartje kopen en van de voorstelling genieten


Dat mogen ze natuurlijk als ze willen. We houden ze niet tegen. Over marketing gesproken.. aanwezigheid is een belangrijk punt.

Citeer:
Zo kun je elk persbericht van het circus wel in je eigen voordeel omkeren.


Is dat niet waar het de afgelopen berichten een beetje over ging? Je weet wel.. de bijbel.. eigen interpretatie etc.?

Gebeurd met statistieken e.a. gegevens. Iedereen legt dingen op een eigen manier uit.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jan 13, 2008 11:17 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
CircusLeed.NL schreef:
O.a. ook


Och ja, helemaal vergeten: Alex hoort het natuurlijk ook van de mensen uit zijn eigen omgeving. Voor wie nog niet weet wie dat zijn? Collega dieractivisten! Niet zo verwonderlijk dus dat Alex veel mensen hoort zeggen dat ze (heel zacht uitgedrukt) dieren in het circus niet op prijs stellen.

CircusLeed.NL schreef:
Over marketing gesproken.. aanwezigheid is een belangrijk punt.


Maar als er dan een groepje mensen in apenpakjes of mensen met een krakersuiterlijk bij elkaar staat te klitten voor het circus dan straalt dat toch niet de door de activisten gewenste boodschap uit...

Afbeelding

Aanwezig zijn en serieus genomen worden zijn toch nog steeds twee zaken die los van elkaar staan.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jan 13, 2008 11:40 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Maakt mij persoonlijk niet uit hoor...al waren die krakers verkleed als Jehova's Getuigen...hun boodschap maakt weinig indruk op me.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jan 13, 2008 1:57 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr nov 02, 2007 4:55 pm
Berichten: 96
ze hebben nu de apen en tijgerpak ingeruild voor en krakers outfit, is denk hun interpretatie van marketing, als je dit zooitje ziet staan, lopen de meeste mensen met kinderen met een boog omheen, als je die clowns sirieus neem ben ik benieuwd wie die mensen zijn die terug gelopen zijn van het circus.... ex krakers met hun kinderen :roll:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jan 13, 2008 2:05 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr nov 02, 2007 4:55 pm
Berichten: 96
eigelijk best zielig voor die kinderen, eerst hun kinderen beloven op een gezellig dagje circus, en dan voor het circus toch maar tegen hun kinderen zegen we gaan maar niet, kan me er eigelijk niets bij voorstellen, wat zouden die kinderen gehuild hebben


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jan 13, 2008 2:22 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr nov 02, 2007 4:55 pm
Berichten: 96
maar ron leuke foto, heb er erg om gelachen bedankt :D kunnen we geen nieuwe topic maken en al die foto's van die actievisten er op zetten kunnen we nog er om lachen


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 127 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 15 6 7 8 9 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.