Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 9:40 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 127 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 59 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: successen dierenactivisten
BerichtGeplaatst: do dec 27, 2007 8:56 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
"Wilde dieren de tent uit!" roepen dierenactivisten wanneer ze voor een circustent staan (waar soms niet eens dieren aanwezig zijn). Ik vraag mij echter af wat deze activisten willen waar al die circusdieren dan heen gaan.

Terug naar de natuur? Onrealistisch!
Een olifant die tientallen jaren in het circus heeft geleefd weet in de natuur niet welke planten giftig zijn en wordt nooit meer in een wilde kudde opgenomen en is te mensgericht.

Naar de dierentuin? Dierentuinen zitten bepaald niet te wachten op de (vaak oude) circusolifanten die te oud zijn om mee te fokken. Bovendien: er zijn alleen al in Duitsland veel meer circusolifanten dan dat er opvangmogelijkheid is in dierentuinen.

Afschieten dan maar....???

Mij lijkt het het beste wanneer mensen die zich in willen zetten voor een beter leven van circusdieren zouden onderhandelen met circussen en op die manier zorgen voor betere leefomstandigheden van de dieren.

Wanneer dankzij de dierenactivisten de olifanten bij Renz Berlin of Krone wat meer uren op de freianlage mogen lopen en wat minder op stal hoeven te staan of wat langere kettingen zouden krijgen, zodat ze ook in de nacht wat meer kunnen bewegen, in dat geval dan zou ik waardering hebben voor dierenactivisten.

Want wat is zinvoller; roepen dat alle maneges moeten sluiten of zorgen dat de stallen ruimer worden?

Doe iets waar de dieren werkelijk iets aan hebben!!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2007 9:56 am 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Sylvio, dat er niet meteen plek is om al de dieren uit circussen een betere thuis te geven dat weten alle dierenrechtenactivisten.

Maar denk ook eens aan de toekomst: als men niet meer zou fokken met circusdieren en als men geen dieren uit dierentuinen of whatever zou aankopen, dan zou het binnen een 20-tal jaar ook gedaan zijn met circusdieren. Misschien op een aantal olifanten na, maar al de andere dieren zouden dan al lang heengegaan zijn, en als er dus geen opvolgers zijn, dan zijn ook al de wilde dieren "de tent uit".

Hetzelfde met maneges, de intensieve veehouderij, ... als men stopt met fokken dan is het dierenleed heel snel verdwenen.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2007 4:00 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr nov 02, 2007 4:55 pm
Berichten: 96
Ik vind dat de dieren in het circus gewoon kunnen blijven en ook al die nakomelingen die nog komen, maar wel als de dieren goed behandeld worden. en de dieren in nederland worden goed behandeld

nu ook als je kijk naar de nieuwe richtlijnen over het houden van circus dieren, waar alle circussen in nederland aan moeten houden, en ook als je kijk dat nu alle dieren tegenwoordig verplicht gechipt moeten worden en en paspoort krijgen in het circus

Nederland is echt een voorloper als je kijk naar de welzijn van de circus dieren, daar kunnen sommige landen en voorbeeld aannemen

het is soms lachwekkend als je soms die actievisten zien staan bij circussen in nederland, laten ze een keer naar een land gaan waar het minder gesteld is met het welzijn van de dieren, hier in nederland komen jullie echt ongeloofwaardig over


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 9:32 am 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Waarom bij de buren gaan poetsen als je eigen huis ook vuil is?

Eerst eigen land aanpakken. Hoe kun je anders andere landen met de vinger aanwijzen terwijl je zelf niet in orde bent inzake dierenRECHTEN?!

welzijn is iets uitgevonden door mensen die geld verdienen over de ruggen van dieren, maar die zich toch beter willen voelen.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 3:45 pm 
tieske schreef:
Waarom bij de buren gaan poetsen als je eigen huis ook vuil is?

Eerst eigen land aanpakken. Hoe kun je anders andere landen met de vinger aanwijzen terwijl je zelf niet in orde bent inzake dierenRECHTEN?!

welzijn is iets uitgevonden door mensen die geld verdienen over de ruggen van dieren, maar die zich toch beter willen voelen.


Het is gewoon een kwestie van prioriteiten stellen, en dat
betekend dat een wilde olifant die in de vrije natuur afgeschoten
wordt omdat hij de oprukkende beschaving in de weg loopt
EERST geholpen MOET worden, en niet die circusolifant
wan die loopt geen enkel gevaar!!!
Die afrikaanse olifant is de ver van je bed show, en is het
veeeeeel makkelijker om hier de circussen te treiteren,
en om dat te rechtvaardigen en boven de olifant die op
het punt om afgeschoten te worden te stellen, gebruik je
de laffe smoes om eerst de dieren hier aan te pakken.
Lekker veilig met de wet achter de hand en voor het avondeten
nog even een machteloos circusje pesten is jullie motto,
want in afrika loop je de kans om vermoord te worden,
dus zijn jullie niis anders dan een stelletje laffe salonactivisten.

Ik heb dan ook o.a. respect voor de animal police zoals je
op animal planet ziet, wan die pakken het echte dierenleed aan,
gebaseert op zichtbare feiten en niet op emoties zoals jullie.
Zet hier eens een animal politie op en ga eens bij de gewone
burger kijken, wan tdaar is meer dierenleed aan de gang dan
je bij een circus zult vinden, en dan verdien je mijn respect,
maar niet zoals nu bezig bent, en daar denken de meeste
mensen zo over.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 4:09 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Goed dat je derover begint circusfan want ik ben toevallig samen met andere mensen bezig om een dierenpolitie hier in men gemeente op te richten.

De politie vind nu dat er ander werk "belangrijker" is (mensen) en ze vinden dat dieren daarom geen aandacht verdienen. Wij wel!

We zijn daarom bezig met een petitie op te zetten om zo'n dierenpolitie te verkrijgen. Normaal gezien mogen enkel politie-agenten (met bijkomstige opleiding) dit werk doen, maar als er een vacature vrijkomt voor andere mensen (die dan ook een paar maanden een opleiding moeten doen) dan bied ik me zeker aan.

Nog commentaar?

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 4:14 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Ohja, ik heb ook nog tal van andere dieren gered, in vallen, achtergelaten, mishandeld, ...

Ben ik dan een superheld dat ik zulke lange armen, benen, ... heb dat ik dat allemaal vanuit men salon kan doen?

En voor bontwinkels staan in de kou, pleiten voor het vegetarisme en het veganisme in grote steden, doe ik dat dan ook vanuit men salon?

Toen ik naar Egypte ging had ik maanden op voorhand contact opgenomen met een lokaal asiel om honden over te laten komen, maar niemand heeft ook maar één keer gezegd dat ie een hond wilde. Anders was ik wel even naar Caïro geweest, naar het asiel ter plekke (was toch niet ver van de pyramides af) maar hier heeft niemand over gepiept dus tja. En zelf hebben we hier al veel opvanghonden waar dag en nacht tijd in kruipt. De meesten van broodfokkers.

Nou mooie "salonactivist" ben ik hoor... :roll:

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 4:56 pm 
tieske schreef:
Ohja, ik heb ook nog tal van andere dieren gered, in vallen, achtergelaten, mishandeld, ...

Ben ik dan een superheld dat ik zulke lange armen, benen, ... heb dat ik dat allemaal vanuit men salon kan doen?

En voor bontwinkels staan in de kou, pleiten voor het vegetarisme en het veganisme in grote steden, doe ik dat dan ook vanuit men salon?

Toen ik naar Egypte ging had ik maanden op voorhand contact opgenomen met een lokaal asiel om honden over te laten komen, maar niemand heeft ook maar één keer gezegd dat ie een hond wilde. Anders was ik wel even naar Caïro geweest, naar het asiel ter plekke (was toch niet ver van de pyramides af) maar hier heeft niemand over gepiept dus tja. En zelf hebben we hier al veel opvanghonden waar dag en nacht tijd in kruipt. De meesten van broodfokkers.

Nou mooie "salonactivist" ben ik hoor... :roll:


Het begrip salonactivist slaat op je circusdierenbeleid
want je durft wel HIER de circussen aan te pakken, maar
niet de echte bedreigde dieren in het buitenland,
en dat is omdat je hier lekker veilig met de wet als bescherming
durft te protestreren, en niet in de jungle van afrika.

Verder hoor ik je niet over die prioriteit van de afrikaanse
olifant die afgeschoten wordt omdat hij in de weg loopt,
dus voor mij een teken dat het je geen ene bal
intreseert als ik roep dat die de hoogste prioriteit heeft.
Voor jou komen de circussen op eerste plaats, want da's
lekker makkelijk en dichtbij, en de smoes die je daarvoor
gebruikt vindt ik een heel slap excuus om maar niet de
belangrijkste dingen onder ogen te zien.

verder zul je wel die dierenpolitie die je wilt opzetten
gaan misbruiken om circussen nog verder te gaan
dwarsliggen, alleen zul je dan van een kouwe kermis
thuis komen, want zolang een circus een vergunning
heeft, heb je als dierenpolitie niks op hun terrein te
zoeken, dus zet dat maar vast uit je hoofd.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 5:22 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Ten eerste is die dierenpolitie vooral voor huisdieren die nu veel te weinig aandacht krijgen.

Ten tweede is het voor mij niet mogelijk om zomaar even naar Afrika te gaan (studie, geldgebrek, tijdgebrek, ...) maar dat betekent niet dat ik me er niet voor in kan zetten.

Ik teken petities. Dat is gemakkelijk ja, maar er zijn daar ook al mensen die zich inzetten voor die dieren daar en die zijn wel wat met de petities die hier door vele mensen getekend worden. Bovendien vraag ik me af wat ik daar ga doen... in men eentje gaan protesteren daar? Grappig hoor!

Als er acties zijn zoals bvb naar Londen gaan dan doe ik er wel aan mee (als dat lukt met men studie). Moest dat zijn: naar Afrika gaan, dan doe ik ook mee als ik het prijskaartje kan betalen. Net zoals opkomen voor de stieren in Pamplona.
Maar daar moet je dus vele mensen voor meekrijgen. In je ééntje daar een paar keer gaan staan helpt niet. Je moet sowieso terug komen naar hier en dus vergeet men maar al te snel dat bezoekje van die ene activist.

Het is dus financieel gezien, vanuit men studie gezien en inzake efficientie niet haalbaar.

Hier in BE en NL kun je als activist vaker bij een circus gaan staan. Logisch : afstand naar lokaal circus = binnen de 100 km, afstand naar Afrika = 1000den kilometers.

Prioriteiten, jij stelt de jouwe anders, weeral vanuit het standpunt dan de mens. Ik zeg het nog maar eens een keer: een olifant in het wild, plotseling doodgeschoten maar altijd vrij geweest, is veel gelukkiger dan een olifant die altijd al gevangen heeft moeten zitten in het circus.

Geen van beiden weet "beter" maar toch gaan olifanten in het circus stereotype gedrag vertonen etc. Hoe komt dat?! Omdat er serieus iets mis is natuurlijk.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 11:21 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Citeer:
Verder hoor ik je niet over die prioriteit van de afrikaanse
olifant die afgeschoten wordt omdat hij in de weg loopt,


Er zijn heel veel factoren bij de afrikaanse olifant. Onze 'vrienden' in afrika, dus de dierenactivisten daar, zijn daar druk bezig. Het kan per gebied verschillen wat de bedreiging is vna de olifant. In sommige gebieden zijn er weer te veel en in andere gebieden word er door wanbeleid van een president honger gecreeerd en is de olifant weer de dupe.
Ook de giraffe word daar ernstig bedreigd. Van sommige soorten zijn er nog enkele honderd over.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 11:42 pm 
CircusLeed.NL schreef:
Citeer:
Verder hoor ik je niet over die prioriteit van de afrikaanse
olifant die afgeschoten wordt omdat hij in de weg loopt,


Er zijn heel veel factoren bij de afrikaanse olifant. Onze 'vrienden' in afrika, dus de dierenactivisten daar, zijn daar druk bezig. Het kan per gebied verschillen wat de bedreiging is vna de olifant. In sommige gebieden zijn er weer te veel en in andere gebieden word er door wanbeleid van een president honger gecreeerd en is de olifant weer de dupe.
Ook de giraffe word daar ernstig bedreigd. Van sommige soorten zijn er nog enkele honderd over.


Dus er zijn er in sommige gebieden in afrika olifanten teveel,
en die kunnen jou vrienden niet eens verplaatsen naar gebieden
waar er te weinig zijn, en schieten ze ze maar af, en dan wil jij
de circusolifant uit het circus hebben?
En dan kom je vast weer aan dat de circusolifant niet terug naar
afrika hoeft en hier wel ergens opgevangen kan worden.
Nou mooi niet dus, want er is geen dierentuin die ze hebben wil
en opvang is er evenmin, en als die er dan is moet je EERST
die olifant die op het punt staat om afgeschoten te worden
opvangen, want niemand wil die circusolifant dood hebben,
dus blijf met je fikken van de circusolifanten af totdat je de
zwaar bedreigde olifanten hebt opgevangen, en kom dan nog
maar eens terug.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 11:58 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
circusfan schreef:
Dus er zijn er in sommige gebieden in afrika olifanten teveel, en die kunnen jou vrienden niet eens verplaatsen naar gebieden
waar er te weinig zijn, en schieten ze ze maar af, en dan wil jij
de circusolifant uit het circus hebben?


Je kent de problematiek denk niet zo daar. Olifantenexpert uit afrika roepen daarnaast ook dat de olifanten uit het circus moeten.

Citeer:
Nou mooi niet dus, want er is geen dierentuin die ze hebben wil
en opvang is er evenmin, en als die er dan is moet je EERST die olifant die op het punt staat om afgeschoten te worden opvangen, want niemand wil die circusolifant dood hebben, dus blijf met je fikken van de circusolifanten af totdat je de zwaar bedreigde olifanten hebt opgevangen, en kom dan nog
maar eens terug.


Nee, de dieren die in het wild leven moet je niet opvangen. Die moet je beschermen. Opvangen van wilde dieren betekent vangen, betekent ze in dierentuinen opsluiten e.d. Dat is niet de manier. Er zijn in afrika verschillende parken die sterk beschermd worden. Dat is goed, maar in sommige gebieden heerst enorme corruptie, oorlog en honger.

Verder kunnen alle olifanten in het circus wel ergens terecht. Dat is niet zozeer het probleem.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 11:59 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
tieske schreef:
Waarom bij de buren gaan poetsen als je eigen huis ook vuil is?

Eerst eigen land aanpakken. Hoe kun je anders andere landen met de vinger aanwijzen terwijl je zelf niet in orde bent inzake dierenRECHTEN?!

welzijn is iets uitgevonden door mensen die geld verdienen over de ruggen van dieren, maar die zich toch beter willen voelen.


Dierwelzijn is inderdaad door mensen uitgevonden.
Dierenrechten (toevallig?) ook. Of weet iemand welk dier de dierenrechten dan wel heeft uitgevonden cq geschreven?

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo dec 30, 2007 11:36 am 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
niet flauw doen en alles lezen. Niet enkel selectief: dierenwelzijn is door mensen uitgevonden DIE WILLEN RECHTVAARDIGEN DAT ZE DIEREN GEBRUIKEN EN MISBRUIKEN!

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo dec 30, 2007 11:54 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Ron Mikkenie schreef:
Dierwelzijn is inderdaad door mensen uitgevonden.
Dierenrechten (toevallig?) ook. Of weet iemand welk dier de dierenrechten dan wel heeft uitgevonden cq geschreven?


Dierenrechtenbeweging is ontstaan uit de mensenrechtenbewegingen.
Dierenbescherming ook. Er is zelfs een kinderbescherming ontstaan uit de dierenbescherming.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 127 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 59 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.