Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 2:53 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 127 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 79 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do jan 10, 2008 5:18 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
tieske schreef:
Natuurfotografen heb ik geen enkel probleem mee zolang de dieren niets van hun merken.

Je weet goed genoeg wat ik bedoel. Wat zouden ze der geen cent aan overhouden. Komaan hé. Trouwens leuk he: dieren in gevangenschap houden. Zoveel houd je dan toch niet van dieren hoor!

Iemand die beweert dat een bio-industrieboer van zen varkens houdt is ook goed gek.

Ze houden van het geld dat ze dervoor krijgen. Moesten de dieren oud en ongeneeselijk ziek worden dan zou de liefde snel verdwijnen!

En over Gaia heb ik geen goed woord.


Het maakt een bioboer geen moer uit of hij varkens houdt of bloemkolen kweekt. Die produceert wat hij het beste kan verkopen.
Een circusmens daarentegen werkt samen met dieren uit liefde voor het vak en het dier. Het verdiende geld gaat trouwens grotendeels op aan de verzorging van de dieren. Rijk hoeft hij er niet van te worden.

Al het artikel gelezen (en filmpje gezien) over het afscheid van Job Lijfering en wat er gebeurt met zijn tijgers?

http://forum2.circus-web.nl/viewtopic.php?t=1210
http://www.circus-web.nl/nieuwstotaal2007.htm#Lijfering neemt afscheid

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do jan 10, 2008 5:23 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr nov 02, 2007 4:55 pm
Berichten: 96
ja presies... maar dat willen die zielige actievistjes niet zien, de meeste mensen gaan die actievistjes steeds ongeloofwaardige vinden. een steeds meer haten, het is echt lachwekkend dat ze hier zich zo druk om maken


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do jan 10, 2008 5:47 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr nov 02, 2007 4:55 pm
Berichten: 96
en sietske als je weer van plan ben om voor een circus te gaan staan, en je komt langs een dierenwinkel, stop daar ook even om de demonstreren want die dieren hebben het ook slecht en die krijgen als ze verkocht worden nog veel slechte, dan gaan ze na mensen die helemaal geen verstand er van hebben hoe ze zon dier moeten verzorgen, en al naar en week helemaal niet meer naar om gekeken wordt en dan verwaarloos alleen in en kooitje ziten zonder aandacht, dat kan je van en circus dier
niet zeggen die krijgen 24uur per dag verzorging en aandacht
waarom denk je dat al diedieren assiels prop vol zitten en steed meer en groter komen


Laatst gewijzigd door peter klinkert op do jan 10, 2008 6:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do jan 10, 2008 5:55 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
@ Peter: het is Tieske

En heb al demo's gedaan tegen de bont- , vlees- , dierproeven- en huisdierenindustrie.

Ik doe dit regelmatig in regen, wind en kou (niet dat dat me wat kan schelen) en ik ben vegetarier en vervolgens (zo goed als) veganist.

Wat doe jij? Lui in je zetel liggen en vlees vreten?

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do jan 10, 2008 6:04 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr nov 02, 2007 4:55 pm
Berichten: 96
tieske schreef:
@ Peter: het is Tieske

En heb al demo's gedaan tegen de bont- , vlees- , dierproeven- en huisdierenindustrie.

Ik doe dit regelmatig in regen, wind en kou (niet dat dat me wat kan schelen) en ik ben vegetarier en vervolgens (zo goed als) veganist.

Wat doe jij? Lui in je zetel liggen en vlees vreten?


goh je bent geweldig echt goed van jou hoor, maar waarom zit jij de god ganze dag op dit forum de discuseeren in jou luie zetel, heb je niets beeters te doen zoals discuseeren op andere forums zoals bij bont- , vlees- , dierproeven- en huisdierenindustrie.

en iedereen eet vlees en vis zo gaat dat hier op deze aarde, lees maar in de bijbel jezus deel VIS aan de mensen uit, is jezus nu ook en dieren mishandelaar hij heeft de aarde toch zelf gemaakt

vlees en vis heb ieder mens nodig kijk maar naar alle voedings tabellen, en daar kan die biologiesche rotzooi niet aan voldoen, of moet je dan maar van die vitamine pillen erbij eten, ga toch weg joh met die onzin
niets kan een lekker stukje vis of vlees vervangen


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do jan 10, 2008 6:36 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr nov 02, 2007 4:55 pm
Berichten: 96
en trouwens jezus en maria zijn zelf gedragen door een ezel, dus mens en dier zijn voor elkaar gemaakt.. zo nu jij weer tietske


goh ik heb me beroep gemis ik had predikand moeten worden :D


Laatst gewijzigd door peter klinkert op do jan 10, 2008 7:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do jan 10, 2008 7:09 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
peter klinkert schreef:
tieske schreef:
@ Peter: het is Tieske

En heb al demo's gedaan tegen de bont- , vlees- , dierproeven- en huisdierenindustrie.

Ik doe dit regelmatig in regen, wind en kou (niet dat dat me wat kan schelen) en ik ben vegetarier en vervolgens (zo goed als) veganist.

Wat doe jij? Lui in je zetel liggen en vlees vreten?


goh je bent geweldig echt goed van jou hoor, maar waarom zit jij de god ganze dag op dit forum de discuseeren in jou luie zetel, heb je niets beeters te doen zoals discuseeren op andere forums zoals bij bont- , vlees- , dierproeven- en huisdierenindustrie.

en iedereen eet vlees en vis zo gaat dat hier op deze aarde, lees maar in de bijbel jezus deel VIS aan de mensen uit, is jezus nu ook en dieren mishandelaar hij heeft de aarde toch zelf gemaakt

vlees en vis heb ieder mens nodig kijk maar naar alle voedings tabellen, en daar kan die biologiesche rotzooi niet aan voldoen, of moet je dan maar van die vitamine pillen erbij eten, ga toch weg joh met die onzin
niets kan een lekker stukje vis of vlees vervangen


zeg Peter, ik zou maar geen predikant worden hoor, geen kerkganger die jou nog kan volgen :D .
Zelden iemand zo zien afdwalen. Het is handiger om één discussie tegelijk te houden anders kan echt niemand er nog een touw aan vast knopen en krijgen we hier een soort Babylon om in de stemming te blijven :wink:

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do jan 10, 2008 7:19 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr nov 02, 2007 4:55 pm
Berichten: 96
hahahah lijk mijn ook geen goed iedee :P


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do jan 10, 2008 8:18 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
peter klinkert schreef:

goh je bent geweldig echt goed van jou hoor, maar waarom zit jij de god ganze dag op dit forum de discuseeren in jou luie zetel, heb je niets beeters te doen zoals discuseeren op andere forums zoals bij bont- , vlees- , dierproeven- en huisdierenindustrie.


Ik heb momenteel examens (tot 22 januari) en vandaag moet ik een werkstuk maken. Ik neem af en toe een pauze ;) en dan post ik op de verschillende forums waar ik op kom

peter klinkert schreef:

vlees en vis heb ieder mens nodig kijk maar naar alle voedings tabellen, en daar kan die biologiesche rotzooi niet aan voldoen, of moet je dan maar van die vitamine pillen erbij eten, ga toch weg joh met die onzin
niets kan een lekker stukje vis of vlees vervangen


Ik eet al 3 jaar geen vlees en vis en ben zo gezond als maar kan zijn. Ik wil je gerust men bloedresultaten opsturen of inscannen en hier zetten.
Ik neem niets bij.

Zolang je nog ei of melk consumeert dan hoef je niets bij te nemen.
Op de koop toe is hetgeen je als veganist wel moet bijnemen gewoon hetzelfde dan dat men aan de dieren geeft (in de vorm van spuiten en noem maar op).

Ikzelf eet nog gewone vegetarische dingen waar nog ei inzit. Vandaar dat ik niets bijneem.

Nog commentaar?
Wel eerst goed inlezen over een bepaald onderwerp voordat je wat zegt. Jullie roepen dat ook over mij: wel nu zeg ik dat ook.

Niet voor iemands stoep komen vegen als de jouwe zelf ook vuil is he ;)

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do jan 10, 2008 9:10 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr nov 02, 2007 4:55 pm
Berichten: 96
welke forums dan!!! het meest ben je hier te vinden, kenbaar vind je dieren in het circus belangrijke dan bont- , vlees- , dierproeven- en huisdierenindustrie.

het is bewezen dat biologischiche vlees, geen echte vlees kan vervangen dus geef mijn maar lekker en echt stukje vlees.

onze stoep is niet vuil dat maken jullie ervan. het circus hou voor iedereen de deuren open, iedereen kan 24uur per dag zien hoe de dieren verzorgt en behandeld worden


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do jan 10, 2008 9:54 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Tieske,

Ik begrijp het verschil. Geen dierenwelzijnsactivisten, maar dierenrechten activisten.

Maar dat is nu juist mijn punt!! Juist aan het eerste zouden de dieren op DIT moment juist veel meer hebben.

Jullie streven naar een dierenvrij circus, ook al duurt dit (zoals jij zegt) 10 of 50 of 100 jaar.

Weet je wat het is met de circusolifanten?

Het gaat om allemaal redelijk verouderde dieren! Doordat er al sinds de jaren '80 niet meer geimporteerd mag worden komt er niets bij. Ook dierentuinen geven geen olifanten aan circussen.

Over 10 a 20 jaar zijn er dus zowieso geen circusolifanten meer. (Of mensen dit nou toejuichen of betreuren) Het probleem lost zich dus vanzelf op. Let wel: ik heb het hier alleen over olifanten!!

Actie voeren tegen olifanten in het circus is dus zinloos! Ze sterven vanzelf binnen 10 a 20 jaar uit. Veel meer zouden de dieren er bij gebaat zijn als ze die laatste jaren langere kettingen (voor de nacht) en meer uren op een buitenperk (overdag) zouden krijgen. Voer dus liever actie voor dierenwelzijn!! Daar hebben de olifanten meer aan! Dus kijk naar de korte termijn! [/u][/i]


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr jan 11, 2008 10:29 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
tieske schreef:
Bij mensen kun je zeggen dat je hun privacy schend, maar vermits dieren daar geen weet van hebben maakt dat niet uit.


Privacybescherming is bij wet geregeld voor de mens. Dat heet recht en je kunt er als mens voor naar de rechter stappen als je meent dat je in je rechten bent geschonden. ...vermits dieren daar geen weet van hebben... Zie ik hier toch lichtjes doorschemeren dat de door mensen in het leven geroepen dierenrechten voor het dier geen snars uitmaken? Dierenrechten (de 5 bekende stellingen) kunnen een zinvolle bijdrage leveren aan het welzijn van (al dan niet in gevangenschap levende) dieren. Maar een kleine groep mensen gaat wel heel ver in het vertalen van de 5 bekende stellingen. Waardoor er eerder sprake is van dierfundamentalisme.

Los van of een dier nou wel of geen recht heeft op privacy kan ik je wel vertellen dat het voor de mens zo goed als onmogelijk is om ongemerkt het leefgebied van de dieren te betreden. De mens maakt geluid, verspreidt geur en laat in de natuur allerlei (voor ons mensen onmerkbare) sporen achter. De dieren nemen die sporen wel waar. En reageren daar op. Door te vluchten of juist toenadering (tot een vermeende prooi) te zoeken. Daarmee wordt de situatie weldegelijk beïnvloed of harder gezegd: verstoord.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr jan 11, 2008 10:36 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
tieske schreef:
Ik eet al 3 jaar geen vlees en vis en ben zo gezond als maar kan zijn. Ik wil je gerust men bloedresultaten opsturen of inscannen en hier zetten.
Ik neem niets bij.

Zolang je nog ei of melk consumeert dan hoef je niets bij te nemen.
Op de koop toe is hetgeen je als veganist wel moet bijnemen gewoon hetzelfde dan dat men aan de dieren geeft (in de vorm van spuiten en noem maar op).

Ikzelf eet nog gewone vegetarische dingen waar nog ei inzit. Vandaar dat ik niets bijneem.


Eindelijk iemand die de waarheid schrijft over veganisme. Vertel je dit ook even op al die andere fora waar jij en je maatjes actief zijn. (http://www.veganisme.org en zo) Je kunt als mens niet helemaal zonder voedsel van dierlijke oorsprong. Vanwege de tekorten die je oploopt.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr jan 11, 2008 10:37 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
... maar intussen heeft het circus nog steeds niets aan populariteit ingeboet. De tenten zaten weer behoorlijk vol in de afgelopen periode...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr jan 11, 2008 1:51 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Ron Mikkenie schreef:
Eindelijk iemand die de waarheid schrijft over veganisme. Vertel je dit ook even op al die andere fora waar jij en je maatjes actief zijn. (http://www.veganisme.org en zo) Je kunt als mens niet helemaal zonder voedsel van dierlijke oorsprong. Vanwege de tekorten die je oploopt.


Dat is iets wat niet klopt. Veganisten nemen B12 supplementen omdat in de westerse wereld met onze hygiene niets qua b12 binnen te krijgen is. Terwijl veganisten in minder hygienische omstandigheden (in India bijvoorbeeld) wel b12 binnen krijgen. B12 komt van bacterien die overal voorkomen. Als we hier minder hygienisch zouden leven zouden we het goed binnenkrijgen.

B12 is een supplement wat het meeste gekocht word door de bioindustrie. Daardoor zit er een goede dosis in allerlei dierlijke producten, omdat dit toegevoegd word op een indirecte manier. Anders zou het aantal b12 mogelijk lager liggen in vlees, zuivel en eieren.

De meeste vitaminetekorten komen niet bij veganisten voor, maar bij niet-veganisten/vegetariers.

De meeste mensen in onze samenleving krijgt via producten allerlei voedingsstoffen binnen die toegevoegd zijn. Alleen al via de margarine. Daarin is vitamine D toegevoegd omdat ze in ons land en noordelijker bang zijn dat mensen anders niet genoeg vitamine D krijgen.

Ik denk dat Tieske het een beetje krom heeft neergezet. Spuiten komt alleen voor bij mensen die vitamine B12 tekort bijvoorbeeld hebben en die dan spuiten nemen om dat tegen te gaan. B12 zit ook toegevoegd in allerlei producten. Dus ook aparte supplementen heb je niet perse nodig. De meeste nemen het wel voor de zekerheid.

In verhouding nemen veganisten veel minder supplementaire producten dan mensen die wel dierlijke producten nemen.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Laatst gewijzigd door CircusLeed.NL op vr jan 11, 2008 1:53 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 127 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 79 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.