Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 2:04 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 4:24 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
En kom op Alex....niet zo kinderachtig doen. Je zoekt zelf de confrontatie en accepteer dan ook de gevolgen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 4:34 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
En accepteer vooral jullie enorme nederlaag in Leeuwarden want zoals jullie hebben kunnen zien leeft het circus als vanouds.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 8:39 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
De eerste leugen die Circusleed verkondigt is
CirusLeed.NL schreef:
Peter, ik ben niet anti-circus. Ik ben alleen tegen het gebruik van dieren in het circus. Als mensen naar het circus willen dan best, maar ik zou graag zien dat er daarvoor geen dieren misbruikt worden.

Verder is het circus iets wat constant ontwikkeld. Wil je meegaan in de tijd, dan ga je veranderen en ga je mee. Zo is het circus altijd al verder ontwikkeld e.d.
Als Alex het correct wil schrijven dan zou er moeten staan "ik ben niet tegen circustheater... Want het circus is rond 1770 ontstaan on Engeland door iemand (Philip Astley) die begon met het verzorgen van optredens mét dieren. Om precies te zijn: paarden. En dus is Alex weldegelijk tegen circus.

CirusLeed.NL schreef:
Doe nou niet alsof we alleen met circussen bezig houden.
Wie is we ?? Als "Actiegroep Circusleed voer je toch alleen een kruistocht tegen het circus? Maar ja, de mensen die beter zijn geïnformeerd weten dat je ook actief bent in andere groepen dieractivisten. De meest bekende: Respect voor Dieren (RvD). RvD is de Nederlandse tak van de Britse SHAC campagne die strijdt tegen Huntingdon Life Sciences (HLS) dat dierproeven uitvoert voor de farmaceutische industrie. In maart 2007 zijn er in ons land nog 2 mensen gearresteerd die betrokken waren bij de "home visits" aan medewerkers van de Amsterdam Exchange, de beurs waar aandelen HLS worden verhandeld. Wie de website van RvD bezoekt zal zien dat die is gemaakt door het bedrijf waarvan Alex de baas is... En dan even terug naar Circusleed. Wie is daar "we"? In Haarlem had je plaatselijke krakers op laten draven. In Hilversum waren het ook wat plaatselijke jongeren die via internet sympathiseren. Je actieoproepen voor Leeuwarden waren zelfs helemaal open. Je gaf alleen maar aan op welke tijdstippen er acties konden zijn. Maar je had nog niemand. Een oproepje op de website voor de Nederlandse Vereniging voor Veganisme moest voor jou de oplossing brengen... Een eerdere actie in Nijmegen (waar inderdaad kinderen waren geronseld) was ook het werk van de plaatselijke protestbeweging. Op hun actieborden kon je onder de pamfletten tegen circusdieren nog de teksten lezen van een eerdere demo tegen een heel ander onderwerp dat niets met dieren te maken had...

CirusLeed.NL schreef:
Circus Herman Renz, Renz Berlin e.d. ontkennen bijvoorbeeld dat ze olifantenhaken gebruiken. Ik heb vorig jaar nog aangetoond dat circus Herman Renz daarover loog toen ze olifanten gebruikten. En Renz Berlin gebruikt ze ook.
Je bedoelt dat er olifantenhaken aanwezig zijn. De olifantenhaak hoort bij de uitrusting "het tenue" van een aantal trainers die in "tropenkleding" hun nummer presenteren. Het gebruiken van een olifantenhaak als verlengstuk van de arm, daar is niets mis mee. Hij zou dat ook met een eenvoudige stok (met afgeronde uiteinden om verwondingen te voorkomen) kunnen doen. Maar de keuze is gemaakt voor het tenue. Het wordt een ander verhaal als de trainers bij Renz-Berlin en Herman Renz de olifantenhaak zouden gebruiken om er maar eens flink op los te haken.

Automobilisten die een Ferrari rijden (duur en oncomfortabel door de stugge vering) kunnen toch ook gewoon 50, 80, 100 of 120 rijden waar dat is toegestaan? Het bezitten van en rijden met een Ferrari betekent niet automatisch dat je ook constant in de hoogste versnelling rijdt.

CirusLeed.NL schreef:
Ik ben voor feitelijke weergave van argumenten. En als iemand problemen heeft met wat wij zeggen, dan staan hun in het recht om een klacht in te dienen en ons voor het gerecht te slepen.
CirusLeed.NL schreef:
En waarom krijg ik hier geen rechtzaak over?
Wat heeft Alex toch met rechtzaken en rechtbanken? Als je wrok hebt dan is de eerste gedachte: "ik sleep je voor de rechter". De mensen van het circus hebben hun handen vol aan het draaiend houden van hun bedrijf. Niet omdat het slecht zou gaan met het circus, maar omdat een circusbedrijf nu eenmaal veel inzet vraagt. De arbeidsinzet is bij circussen zelfs vele malen hoger dan in het gewone bedrijfsleven. 5 uur per week (of meer) bezig zijn met privé-telefoontjes, e-mail en internet is er in het circusbedrijf (en veel andere bedrijven) echt niet bij. Er is ook geen behoefte om rechtszaken tegen dieractivisten te voeren. De overheid grijpt vroeger of later heus wel in.

CirusLeed.NL schreef:
Oftewel je pakt ze af van bezoekers, verscheurd ze en verspreid ze dan over het terrein heen bedoel je. Kinderachtig gedrag van jullie hoor.
Alex, dat is lariekoek. Ik was zelf bij een kerstcircus als bezoeker waar ook jouw flyers werden uitgedeeld. Het circuspersoneel greep NIET in. De bezoekers gooiden op eigen initiatief de flyers op de grond en (heel massaal!) in de aanwezige prullenbakken. Een bezoeker nam het woord FLYER wel heel erg letterlijk: hij vouwde er een vliegtuigje van en dan ging tijdens de pauze door de lucht... :D

CirusLeed.NL schreef:
Dat lijkt me sterk. We staan ook bij grote bontbedrijven, dierproeflaboratoria, etc. en daar worden we ook niet afgevoerd. Terwijl daar ook veel geld in omgaat. Dus waar zijn je argumenten daarvoor?
Ook daar worden activisten afgevoerd. Alleen zitten die bedrijven meestal op industrieterreinen waardoor de acties van activisten en het ingrijpen van de politie niet meteen in de media komt omdat er op die plekken nu eenmaal geen omstanders zijn. En voor de oplettende medemens: al eens gezien hoe goed die bedrijven tegenwoordig beschermd zijn? Hoge en zware hekken, veel camera's en beveiligingpersoneel. Terwijl het bedrijf ernaast slechts een "simpel Herasje" als hek heeft en de poort vaak niet eens dicht wordt gedaan...

Is er dan verschil tussen WDDTU en Circusleed? Circusleed is tegen ALLE dieren in het circus. Dus niet alleen de GWwD groep 3 dieren ("wilde" dieren). WDDTU voert op dit moment vooral strijd tegen de "groep 3 dieren". Maar hoe lang nog? Jeroen van Kernebeek heeft vaak genoeg gezegd en geschreven dat het bannen van "wilde" dieren zijn eerste stap is. Wie de geschiedenis van WDDTU kent weet dat Jeroen van Kernebeek met deze dubbele agenda aan tafel zit. Hij heeft het stokje namelijk overgenomen van "Dieren Buiten Spel", een werkgroep van de inmiddels niet meer bestaande Vegerariërsbond, die tegen het optreden met ALLE dieren is.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 9:30 am 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Ron Mikkenie schreef:
De olifantenhaak hoort bij de uitrusting "het tenue" van een aantal trainers die in "tropenkleding" hun nummer presenteren. Het gebruiken van een olifantenhaak als verlengstuk van de arm, daar is niets mis mee. Hij zou dat ook met een eenvoudige stok (met afgeronde uiteinden om verwondingen te voorkomen) kunnen doen. Maar de keuze is gemaakt voor het tenue. Het wordt een ander verhaal als de trainers bij Renz-Berlin en Herman Renz de olifantenhaak zouden gebruiken om er maar eens flink op los te haken.


Hola hola
Als dat waar is dan zullen wij even een namaakje (buigbaar plastiek) aanbieden. Eens zien of ze dat willen... nee hoor!

En ik zal er wel voor zorgen dat ik eens binnen geraak bij een circus. En hopelijk Herman Renz ofzo. Dan is dat gedaan met dat gezever en dan leg ik de bewijzen op tafel!!!

Djeeses dat gezaag hier altijd dat dieren het goed hebben. Eigen leugens geloven ja!

Kotsbeu ben ik het bovendien dat die circuslui hun zakken vullen over de ruggen van dieren. Is net hetzelfde als die kindertjes die voor Nike werken: geld verdienen over de ruggen van onschuldigen en alles wat daarbij komt kijken (mishandeling).

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 10:17 am 
Nou Tieske, Ik geloof, nee ik weet het zeker dat de dieren in het Nederlandse circus het 100x beter hebben dan die kinders die die kinderarbeid doen om ons warm in de kleren te houden, om stenen te kappen voor onze begraafplaatsen, en ga zo maar door. Ik wed dat jij ook iets gebruikt wat door zulke kinderen is vervaardigd!! Ga je daar eens mee bezig houden, zou ik zeggen!! :cry:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 10:27 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
circusfan schreef:
Je weet verdomd goed dat ik bedoel dat 99,5 % van de bevolking
NIET achter jou en je clubje staat of steunt.
Vandaar ik je ook vergeleek met een radicale moslimminderheid
die aan iedereen hun willetje op willen leggen.


Ik denk dat je geen van die cijfers kan onderbouwen.


Citeer:
de consument weet zelf wel wat goed en niet goed voor hem
is, en daarbij hebben ze dus niet de zoveelste betweter zoals
jij voor nodig in dit overgereguleerde regelzieke land,
en dat laatste is wel een feit want in verhouding met amerika
hebben wij hier 10x zoveel amtenaren, dus die bemoeizucht
zijn de mensen helemaal spuugzat.


De consument mag dat zelf bepalen, maar mensen mogen ook sturing geven daaraan door discussies te vormen. Door onze acties komen er discussies.

Citeer:
weet ik veel. zou het door het imago zijn dat ze uitstralen?


Kortom is het gewoon een vooroordeel van jou.

Citeer:
Wat is dat nou voor belachelijk gezwets? Moet ik eerst fan worden voordat ik naar een film ga? Nou dan! En wat doet een vrijkaartje
voor afbreuk aan een circusbezoek? Als mensen circus niks aan
vinden geven ze dat kaartje wel weg hoor.


Nee, ik geef alleen maar aan dat je statistiek nog wel wat punten heeft waarover je kan hebben.

Nederlanders houden van gratis/goedkoper. Dan gaan ze zelfs naar dingen toe waar ze niet zoveel mee hebben.

Citeer:
Ik weet heel niet wat dit met mijn betoog te maken heeft, want daarheb ik het heel niet over gehad , dus wel bij de les blijven he?


Beter lezen. Als je kinderen bij scholen allerlei vrijkaartjes gaat geven, zodat ze gaan zeuren bij hun ouders, dan is dat m.i. niet netjes.

Citeer:
Dat verkeerd voorbeeld is jou mening, en die staat niet model
voor de rest van de samenleving, dus hou eens op
met anderen van jou geloof te overtuigen, want
waar jij voor staat is ook een vorm van geloof,
en je weet dat je elk geloof daar kunt steken waar het daglicht
bijna nooit komt als je dat aan anderen wilt opdringen.
Als kinderen op school op basis van hun geloof verzwegen
word van hoe de evolutie in elkaar steekt, noem ik
dat een verkeerd voorbeeld. Een kind dat een paar dieren
kunstjes ziet doen noem ik entertainment, net als een film
want daar is ook niks educatiefs aan maar dat was dan ook
niet de bedoeling.


Dus je bent met me eens dat een circus dus iig niets educatiefs meebrengt?

Citeer:
Dat is heel wat anders dan een evenement waar vele belangrijke
mensen zich verzamelen en veel geld mee gemoeid is, en dat weet
je best.


Nee, het ging erover dat ik tegen elke sector, ongeacht of er veel geld bij betrokken is, protesteer. Mij boeit het niet hoeveel geld een sector verdient.

Citeer:
Tuurlijk, en circussen blijven bovenaan het lijstje staan,
want daar komen geen invloedrijke mensen op af die
jou en je kornuiten juridisch afslacht.


Nee, want jij doet nu wederom alsof ik alleen bezig ben tegen het circus. Circusleed is alleen maar 1 van de campagnes die voortkomen uit de dierenrechtenbeweging. De dierenrechtenbeweging schopt tegen een hoop zere tenen aan.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 10:29 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
magnum schreef:
We kunnen van volwassen mensen echt geen flyers afpakken. Dit gebeurt op puur vrijwillige basis in ruil voor een circusflyer, die de mensen toch liever hebben.

tuurlijk...

Citeer:
En in jullie meldingsformulier van de gemeente staat toch duidelijk dat jullie geen rotzooi achter mogen laten. Helaas gaat de tijd om het op te ruimen wel van jullie actie-uurtje af.


Dat klopt, maar als jullie flyers kapot maken en op straat gooien is dat jullie zaak geworden. En daar is de politie en milieudienst gemeente het mee eens. Helaas voor jullie.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 10:29 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
peter klinkert schreef:
circusleed kan je dat oveigens niet voorstellen dat actievisten kinderen rondselen hier de link met zelf en foto erbij

http://www.circus-web.nl/nieuws2007.htm


Onbewezen feit.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 10:42 am 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
marjo le comte schreef:
Nou Tieske, Ik geloof, nee ik weet het zeker dat de dieren in het Nederlandse circus het 100x beter hebben dan die kinders die die kinderarbeid doen om ons warm in de kleren te houden, om stenen te kappen voor onze begraafplaatsen, en ga zo maar door. Ik wed dat jij ook iets gebruikt wat door zulke kinderen is vervaardigd!! Ga je daar eens mee bezig houden, zou ik zeggen!! :cry:


Hoe kun jij nu oordelen over wat ik koop of draag? En ik HOUD me ermee bezig.
Niet enkel letten op faire trade spullen helpt, vegetartisme en veganisme dragen bij tot een beter milieu, een betere gezondheid én tot minder honger in de wereld.

Wat doe jij zoals voor hun?

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 10:50 am 
O meiske, ik kan een hele lijst opnoemen wat ik er voor doe. Maar je weet nooit 100% zeker dat jij niets gebruikt wat door die kinderen IS gemaakt, ook al doe je nog zo je best. Daar zorgt de Europeesche gemeenschap wel voor, dat hun niets tekort komen!! :roll:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 10:51 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Misschien even terug naar de basis?

In het verleden waren er inderdaad van die circussen met schurkachtige directeuren zoals in de films van Dombo en Pinoccio, die hun dieren en personeel echt uitbuitten en mishandelden.
In ontwikkelingslanden gebeurt dit nog wel maar in de westerse wereld en zeker in Nederland allang niet meer. Niet alleen de circussen zijn tot beter inzicht gekomen maar ze weten ook dat het publiek hier kritisch op is. Deze bewustwording is al heel lang aan de gang maar er is een groep jonge ongeduldige mensen die dit proces willen forceren door domweg alle dieren in het circus af te willen schaffen! Dit is toch nergens voor nodig! De publieke opinie buig je niet in 1 dag om, de ontwikkelingen gaan vanzelf, kijk maar hoeveel beter het niet is geworden de afgelopen tijd.

Natuurlijk, af en toe doet een in het nauw gedreven circus nog wel eens rare dingen maar dat wordt ogenblikkelijk bekend en afdoende afgestraft!
Vergelijk het met een luchtvaartmaatschappij die het water tot de lippen stijgt, die is geneigd te gaan besparen op het onderhoud van de vliegtuigen. Dat gaat meestal niet lang goed en de maatschappij gaat als dit bekend wordt alsnog ter ziele. Dankzij de journalistiek en publieke opinie worden deze misstanden vanzelf de kop ingedrukt. Er zijn toch geen idioten die voor de deuren van vliegvelden en luchtvaartmaatschappijen staan te demonstreren dat de vliegtuigen moeten worden afgeschaft?

Kotom, de activisten denken dat Jan Publiek achterlijk is! Jan Publiek leest kranten, kijkt TV en gebruikt internet en weet heus wel het verschil tussen goed en slecht, ook in circussen. De maatschappij is zelfregulerend en de veranderingen gaan steeds sneller. Daar kunnen geen activisten tegenop, dat zijn gewoon een stel irritante luizen in pelzen die denken aandacht nodig te hebben. Sommigen gaan daarin heel ver. Denk aan Folkert.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 10:56 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Ron Mikkenie schreef:
Als Alex het correct wil schrijven dan zou er moeten staan "ik ben niet tegen circustheater... Want het circus is rond 1770 ontstaan on Engeland door iemand (Philip Astley) die begon met het verzorgen van optredens mét dieren. Om precies te zijn: paarden. En dus is Alex weldegelijk tegen circus.


Dat ben ik niet met je eens en circusfans denk ook niet allen.

Je lijkt hiermee aan te geven dat je cirque du soleil etc. geen circus vind.

En je zegt dat het eerste circus alleen paarden had. Vind je een circus met andere dieren dan paarden wel circus?
En is een circus met andere dieren, maar geen paarden geen circus?

Volgens mij ben je teveel gefocust op een circus met dieren, dat je gewoon vergeet dat het niet bepaalde acts zijn die het circus maken, maar de sfeer.

Heb je daar dieren voor nodig? Nee. Ook het 'traditionele' circus kan zonder dieren. Als je denkt dat je circus alleen kan draaien op dierenacts, dan lijken de gewone acts dus geen enkele kwaliteit te hebben. Kan je net zo goed al die acts zonder dieren weglaten.

Citeer:
Als "Actiegroep Circusleed voer je toch alleen een kruistocht tegen het circus? Maar ja, de mensen die beter zijn geïnformeerd weten dat je ook actief bent in andere groepen dieractivisten. De meest bekende: Respect voor Dieren (RvD).


Ik ben vooral actief met Bite Back. Vroeger met RvD vooral. Nu eigenlijk niet meer. Wat betreft het AIVD rapport. Er staan daar punten in die gewoon niet kloppen. Het is jammer dat RvD geen rechtzaak heeft aangespannen tegen de AIVD. Als mijn groep zo neergezet zou worden met leugens zou ik wel naar de rechter gaan.

'We' slaat op de activisten/sympathisanten bij onze groep die in allerlei verschillende groeperingen zitten buiten de protesten tegen circussen met dieren.

Citeer:
Wie de website van RvD bezoekt zal zien dat die is gemaakt door het bedrijf waarvan Alex de baas is...


Nee, de huidige website is niet gemaakt door mij. Je moet je info eens gaan updaten ;)

Citeer:
En dan even terug naar Circusleed. Wie is daar "we"? In Haarlem had je plaatselijke krakers op laten draven. In Hilversum waren het ook wat plaatselijke jongeren die via internet sympathiseren. Je actieoproepen voor Leeuwarden waren zelfs helemaal open. Je gaf alleen maar aan op welke tijdstippen er acties konden zijn. Maar je had nog niemand.


Wel degelijk. We hebben nu in diverse gebieden lokale mensen die acties kunnen coordineren en doen. In Haarlem waren er een aantal uit de kraakbeweging ja, maar niet allemaal. Blijkbaar vind je het makkelijk om een stempel op 1 groep te drukken ofzo.

Je hebt zeker geen idee wat een actieoproep precies inhoudt he? Je geeft een x aantal data waarop er iets gecoordineert kan worden en kijkt dan of je dan genoeg mensen kan verzamelen.

Actiegroep CircusLeed is een groep van mensen die tegen het gebruik van dieren in het circus zijn. Ieder staat vrij om iets te organiseren tegen het circus in hun woonplaats of in de buurt.

Citeer:
Een oproepje op de website voor de Nederlandse Vereniging voor Veganisme moest voor jou de oplossing brengen...


Nee, want blijkbaar kan jij alleen op die website kijken. Er zijn meerdere plekken waar oproepen gedaan worden.

Citeer:
Je bedoelt dat er olifantenhaken aanwezig zijn. De olifantenhaak hoort bij de uitrusting "het tenue" van een aantal trainers die in "tropenkleding" hun nummer presenteren. Het gebruiken van een olifantenhaak als verlengstuk van de arm, daar is niets mis mee. Hij zou dat ook met een eenvoudige stok (met afgeronde uiteinden om verwondingen te voorkomen) kunnen doen. Maar de keuze is gemaakt voor het tenue. Het wordt een ander verhaal als de trainers bij Renz-Berlin en Herman Renz de olifantenhaak zouden gebruiken om er maar eens flink op los te haken.


En dat deden ze ook. Ik kan je recente beelden tonen van actief olifanthaak gebruik bij Renz Berlin. Van circus Herman Renz staat zelfs al op internet.

Maar ik betwijfel of je dan een andere gedachte krijgt over deze circussen...

Citeer:
Wat heeft Alex toch met rechtzaken en rechtbanken? Als je wrok hebt dan is de eerste gedachte: "ik sleep je voor de rechter". De mensen van het circus hebben hun handen vol aan het draaiend houden van hun bedrijf. Niet omdat het slecht zou gaan met het circus, maar omdat een circusbedrijf nu eenmaal veel inzet vraagt. De arbeidsinzet is bij circussen zelfs vele malen hoger dan in het gewone bedrijfsleven. 5 uur per week (of meer) bezig zijn met privé-telefoontjes, e-mail en internet is er in het circusbedrijf (en veel andere bedrijven) echt niet bij. Er is ook geen behoefte om rechtszaken tegen dieractivisten te voeren. De overheid grijpt vroeger of later heus wel in.


Tuurlijk.. maar ik zeg alleen dat hun keuze er is.

Citeer:
lex, dat is lariekoek. Ik was zelf bij een kerstcircus als bezoeker waar ook jouw flyers werden uitgedeeld. Het circuspersoneel greep NIET in. De bezoekers gooiden op eigen initiatief de flyers op de grond en (heel massaal!) in de aanwezige prullenbakken. Een bezoeker nam het woord FLYER wel heel erg letterlijk: hij vouwde er een vliegtuigje van en dan ging tijdens de pauze door de lucht... :D


Dat recht hebben bezoekers, maar ik weet nog vorig jaar bij circus Herman Renz. Bezoekers werd gevraagd de flyer in te leveren en gewoon afgepakt. Ook bij Renz Berlin gebeurde dat vorig jaar. En ook van de berichten die ik heb gehoord uit Leeuwarden werden de flyers wederom actief afgepakt of met idd een smoesje (korting enzo) van de bezoekers afgenomen. Bang dat er mensen kritisch worden?

In ieder geval moge duidelijk zijn dat het kinderachtig is om flyers te verscheuren en dat je ze dan verscheurd op straat gaat gooien.

Citeer:
Ook daar worden activisten afgevoerd. Alleen zitten die bedrijven meestal op industrieterreinen waardoor de acties van activisten en het ingrijpen van de politie niet meteen in de media komt omdat er op die plekken nu eenmaal geen omstanders zijn. En voor de oplettende medemens: al eens gezien hoe goed die bedrijven tegenwoordig beschermd zijn? Hoge en zware hekken, veel camera's en beveiligingpersoneel. Terwijl het bedrijf ernaast slechts een "simpel Herasje" als hek heeft en de poort vaak niet eens dicht wordt gedaan...


Valt wel mee. Sommige hebben inderdaad sterke beveiliging. Als activisten een grens overgaan van het toelaatbare worden ze daar idd ook afgevoerd.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 10:59 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
marjo le comte schreef:
O meiske, ik kan een hele lijst opnoemen wat ik er voor doe. Maar je weet nooit 100% zeker dat jij niets gebruikt wat door die kinderen IS gemaakt, ook al doe je nog zo je best. Daar zorgt de Europeesche gemeenschap wel voor, dat hun niets tekort komen!! :roll:


Daar ben ik het deels mee eens marjo la comte. Het is soms lastig om dingen te mijden waar je niet aan mee wilt werken.

Echter het is al goed als je als consument wel aangeeft dat je probeert bewust te kopen.

Ik let zelf bewust op mijn kleding dat het niet gemaakt is door kinderen. Ik koop bij bewuste bedrijven en merken. En ook probeer ik alles biologisch te kopen qua kleding.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 11:06 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
heuvels schreef:
In het verleden waren er inderdaad van die circussen met schurkachtige directeuren zoals in de films van Dombo en Pinoccio, die hun dieren en personeel echt uitbuitten en mishandelden.


En ben je 100% zeker van nu niet?

Citeer:
In ontwikkelingslanden gebeurt dit nog wel maar in de westerse wereld en zeker in Nederland allang niet meer.


100% zeker?

Citeer:
Niet alleen de circussen zijn tot beter inzicht gekomen maar ze weten ook dat het publiek hier kritisch op is. Deze bewustwording is al heel lang aan de gang maar er is een groep jonge ongeduldige mensen die dit proces willen forceren door domweg alle dieren in het circus af te willen schaffen! Dit is toch nergens voor nodig! De publieke opinie buig je niet in 1 dag om, de ontwikkelingen gaan vanzelf, kijk maar hoeveel beter het niet is geworden de afgelopen tijd.


Tuurlijk gebeurd dat niet in 1 dag. Als er maar discussie over is en blijft.

Kan jij er mee leven wanneer een circus met dieren niet meer gewild is?

Citeer:
Natuurlijk, af en toe doet een in het nauw gedreven circus nog wel eens rare dingen maar dat wordt ogenblikkelijk bekend en afdoende afgestraft!


Vind je? Op jullie site worden circussen gepromoot die toch zeker over andere circussen een slecht beeld geven. Denk aan Belly Wien die enorm gewelddadig en misdadig zich gedraagd. Al enorm veel keer.

Ze hebben mensen geslagen, politie beledigd en spullen van activisiten gejat. Een hele hoop. Maar blijkbaar geen echte afkeuring van andere circussen. Herman Renz medewerkers hebben onlangs ook een activist zwaar mishandeld. Geen probleem.. wordt genegeerd. Nu denk ik dat de top van Herman Renz dat zeker niet wil, want geweld dat doet hun naam niet goed, maar ze weten blijkbaar een aantal medewerkers niet in toom te houden.

Citeer:
Kotom, de activisten denken dat Jan Publiek achterlijk is! Jan Publiek leest kranten, kijkt TV en gebruikt internet en weet heus wel het verschil tussen goed en slecht, ook in circussen. De maatschappij is zelfregulerend en de veranderingen gaan steeds sneller. Daar kunnen geen activisten tegenop, dat zijn gewoon een stel irritante luizen in pelzen die denken aandacht nodig te hebben. Sommigen gaan daarin heel ver. Denk aan Folkert.


Altijd weer die Volkert he.. het is altijd zo een dooddoener in een discussie...

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 11:40 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Quote:
Citeer:
In ontwikkelingslanden gebeurt dit nog wel maar in de westerse wereld en zeker in Nederland allang niet meer.

100% zeker?

Een incident gebeurt overal wel eens. Geen reden om gelijk op de barricades te staan. Tussenkomst van de wetgeving of een opgeheven vinger van de publieke opinie is meer op z'n plaats dan luidruchtig lopen demonstreren.

Citeer:
Kan jij er mee leven wanneer een circus met dieren niet meer gewild is?

Ja hoor, een circus dat zich niet aanpast aan de smaak van het publiek is gedoemd te verdwijnen. Marktwerking heet dat.

Citeer:
Vind je? Op jullie site worden circussen gepromoot die toch zeker over andere circussen een slecht beeld geven. Denk aan Belly Wien die enorm gewelddadig en misdadig zich gedraagd. Al enorm veel keer.

Ze hebben mensen geslagen, politie beledigd en spullen van activisiten gejat. Een hele hoop. Maar blijkbaar geen echte afkeuring van andere circussen. Herman Renz medewerkers hebben onlangs ook een activist zwaar mishandeld. Geen probleem.. wordt genegeerd. Nu denk ik dat de top van Herman Renz dat zeker niet wil, want geweld dat doet hun naam niet goed, maar ze weten blijkbaar een aantal medewerkers niet in toom te houden.

Dit is een andere discussie.
Geweld keur ik niet goed, maar het is wel een reactie op het geklier van activisten (met of zonder Circusleed). Geweld tegen activisten bewijst niet dat deze circussen hun dieren slecht behandelen.

Code:
Altijd weer die Volkert he.. het is altijd zo een dooddoener in een discussie...


Zoals ik al zei: hij ging wel heel ver.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.