Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 10:37 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2008 12:48 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr nov 02, 2007 4:55 pm
Berichten: 96
Vandaag was op ned3 in de wereld draait door Robert ronday en alberto althoff te gast het ging over het verbod over dieren in het circus bekijk hier de uitzending

http://player.omroep.nl/?aflID=6404923& ... 5b11896f0a


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2008 12:51 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr nov 02, 2007 4:55 pm
Berichten: 96
echt belachelijk dat de meerderheid van de kamer tegen het gebruik is van dieren in het circus:x :evil: ik ben benieuwd wie van de tegenstanders het afgelopen jaar bij het circus op bezoek is geweest, ik ben benieuwd wat er straks uit het onderzoek komt


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2008 10:54 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
peter klinkert schreef:
Vandaag was op ned3 in de wereld draait door Robert ronday en alberto althoff te gast het ging over het verbod over dieren in het circus bekijk hier de uitzending

http://player.omroep.nl/?aflID=6404923& ... 5b11896f0a


De tijd was natuurlijk veel te kort voor een degelijke reportage maar toch kwamen beide heren goed uit de verf.
Nu alleen nog even de droombeelden van de kamerleden doorprikken en dan hebben we dit ook weer gehad...

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2008 11:46 am 
We wachten wel af. :mrgreen:


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2008 12:35 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Circusliefhebbers komen in het geweer om de droombeelden van politici door te prikken. Deze droombeelden werden hun trouwens aangepraat door lieden als Alex Romijn, die vindt dat circusdieren een beetje de clown moeten uithangen in het circus. En we zouden achter Oostenrijk moeten aanlopen. Nou, de laatste keer dat we achter een Oostenrijker zijn aangelopen is dat slecht bekomen.

Lees commentaren op:

http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... heen_lopen
http://www.brabantsdagblad.nl/brabant/2 ... elzijn.ece

Ook Hart van Nederland besteedt aandacht aan dit onderwerp:
http://www.hartvannederland.nl/item/518 ... ieren_meer

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2008 12:54 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr nov 02, 2007 4:55 pm
Berichten: 96
ik denk dat het onderzoek eind dit jaar positief uitpakt voor het circus, en dat de politiek hun stand punt van uit daar moet beoordelen. en niet van meneer alex romein.

en als er toch en verbod komt dan maar met zijn alle actie's op het binnehof of op de Waterhoen 22,

mischien dan wel en goede plek om de dieren te stallen


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2008 2:29 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
in het filmpje van hart van Nederland zeiden ze dat er vandaag een besluit werd genomen. Heeft er al iemand iets gehoord??

gr Kevin

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2008 2:32 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Renz heeft in ieder geval volgend jaar leeuwen, honden paarden en olifanten :
Voor onze nieuwe show Mystery, die in maart begint, hebben we dierennummers aangetrokken met honden, paarden, leeuwen en olifanten."
uit het brabants dagblad

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2008 3:01 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
kevin schreef:
in het filmpje van hart van Nederland zeiden ze dat er vandaag een besluit werd genomen. Heeft er al iemand iets gehoord??

gr Kevin


vandaag staat dit onderwerp op de agenda vanaf +/- 17:00 tot +/- 19:00.
maar het gaat niet alleen over circusdieren maar vooral ook over kippenhokken en zo.
over circusdieren heeft de minister al aangekondigd dat de Hogeschool in Wageningen een onderzoek zal houden dat eind van dit jaar klaar zou moeten zijn. ik denk niet dat dit standpunt zal veranderen en dat begin volgend jaar dit rapport besproken zal worden.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2008 7:44 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Ik heb via internet zojuist de vergadering gevolgd en er is volgens mij niet over circussen gesproken, wel vooral over klepcontroles bij veevervoer. Het kan zijn dat ik iets gemist heb want ik ben even weggesukkeld :oops: door dat monotone gezwam....

Maar mijn persoonlijke conclusie is dat de veetransportwereld een groot voorbeeld kan nemen aan het transport van circusdieren!

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2008 11:49 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Circus staat pas a.s. maandag op de agenda.

Kamerleden zijn eenzijdig geïnformeerd door Stichting AAP (Wilde Dieren De Tent Uit" en ook een beetje door Alex Romijn. Er wordt momenteel niet alleen door de circuswereld gewerkt aan het rechtzetten van het beeld. Meerdere burgers zijn ook bezig om de kamerleden van de informatie te voorzien die door tegenstanders wordt achtergehouden.

Dat een kwaliteitskrant als De Volkskrant Alex Romijn citeert doet mij ernstig twijfelen aan de journalist die het artikel heeft geschreven. Als Alex nou zijn jongensdroom had waargemaakt, en dierenarts was geworden, dan zou ik misschien nog respect voor zijn mening kunnen hebben. Holle vaten klinken het hardst en kennelijk gaan sommige journalisten op het kabaal af in de hoop er sensatie aan te treffen.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do jan 31, 2008 2:06 am 
heuvels schreef:
peter klinkert schreef:
Vandaag was op ned3 in de wereld draait door Robert ronday en alberto althoff te gast het ging over het verbod over dieren in het circus bekijk hier de uitzending

http://player.omroep.nl/?aflID=6404923& ... 5b11896f0a


De tijd was natuurlijk veel te kort voor een degelijke reportage maar toch kwamen beide heren goed uit de verf.
Nu alleen nog even de droombeelden van de kamerleden doorprikken en dan hebben we dit ook weer gehad...


En nu met z'n allen, op allerlei forums, krantenberichten en dergelijke ook daadwerkelijk ONZE stem laten horen. Dus niet alleen maar luisteren, kijken of lezen maar ook je eigen mening omtrent dit onderwerp naar voren brengen. Blijf hierbij altijd netjes en beleefd, en onderbouw jouw mening. Heb je ergens iets geplaatst laat het ons dan via dit forum weten, zodat wij je op die site weer kunnen ondersteunen. Samen staan we sterk.!!!!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Oproep VNCO
BerichtGeplaatst: do jan 31, 2008 11:19 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Maandag beslissing over dieren in het circus!

Maandag zal in de Tweede Kamer verder gedebatteerd worden over het evenueel verbod op circusdieren. Over een verbod wordt dus deze maandag beslist! Op advies van Henk Jan Ormel, een CDA-kamerlid dat vecht voor de belangen van de circussen, gaan we vóór het debat begint, dus om 12.30 uur, een petitie aanbieden.
Wie het circus met dieren een warm hart toedraagt kan zorgen om maandag 4 februari om 12.30 uur in Den Haag op Het Plein te zijn, kijk wat u kunt bijdragen aan het spektakel .

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do jan 31, 2008 12:35 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr nov 02, 2007 4:55 pm
Berichten: 96
dus maandag met zijn alle naar het binnenhof.........


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do jan 31, 2008 4:08 pm 
Offline

Lid geworden op: za okt 29, 2005 9:24 pm
Berichten: 159
kunnen ze dat niet na school doen? kan ik er ook nog heen :D


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.