Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 6:25 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do feb 07, 2008 2:28 am 
ben jij er gerust op of de onderzoeksreslutaten van de door de minister aangewezen onderzoeksgroep [wageningen] een positief antwoord zal bevatten????

Of is het nu opeens 2 voor 12, en hangen de circussen met 'wilde' dieren nu in een spagaat, afwachtend van en volgend oordeel.???


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 07, 2008 12:17 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Laat ik dan maar op persoonlijke titel openen.

Ik ben er gerust op dat het onderzoek resultaten oplevert waar de circusbranche goed mee kan leven. Sommige resultaten zullen leiden tot concrete regels. Net zoals Dr. Marthe Kiley-Worthington al enkele jaren geleden concludeerde in "Animals in circuses and Zoo's, Chiron's World? ": Dieren kunnen prima in het circus, mits bepaalde randvoorwaarden door het circus worden ingevuld. En het recente DEFRA rapport laat ook een vergelijkbaar geluid horen. Het zou vreemd zijn als Nederlandse onderzoekers opeens iets anders vinden.

Ik ben er echter van overtuigd dat dieractivisten doorgaan met hun strijd tot het laatste dier uit het circus is verdwenen. Jeroen van Kernebeek van Stichting AAP in Almere (ja dat is geen vergissing of schrijffout of insinuatie) heeft in de pers in ieder geval laten weten dat zij doorgaan tot het laatste "wilde" dier uit het circus is. Er is echter een andere belangrijke ontwikkeling: De werkwijze van de tegenstanders (niet alleen van de activisten dus!) staat nu in de belangstelling van de politiek. Zelfs de Partij voor de Dieren wekt irritatie op bij collega-kamerleden en de voorzitter van de Tweede Kamer...

De discussie gaat al lang niet meer over "diermishandeling" of (gebrek aan) "dierwelzijn". Fundamentalisme en ethiek zijn de kernwoorden. De publieke opinie is zich, in Nederland, duidelijk aan het keren TEGEN de tegenstanders van circusdieren. Waarbij de roep om duidelijke regels, waar circussen aan moeten voldoen, wel aanwezig blijft. Want het circus mag geen vrijplaats zijn waar je naar hartelust dieren mag mishandelen, martelen en misbruiken.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 07, 2008 2:37 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr nov 02, 2007 4:55 pm
Berichten: 96
x


Laatst gewijzigd door peter klinkert op ma mar 15, 2010 2:19 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 7:10 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
peter klinkert schreef:
Daar sluit ik mijn helemaal bij aan Ron :D

de dierenactievisten hebben steeds weer en andere overtuiging eerst gaat het over dierenmishandeling en dan over of en circusdier ''wild'' is of niet en nu zijn ze van meening dat dieren in het circus uit de tijd is :roll: en dat bepaald ff zo'n actievist of het uit de mode is moeten we allemaal nu in krakers outfit lopen, is dat dan nu de mode



Haha nou als modieuze kleuren zoals ze in de boekjes staan, en dito schoenen en kapsel gelijk zijn aan krakers outfit, nou dan voldoe ik aan de eisen!

Hahaha het is echt een illusie dat activisten allemaal nudisten zijn of in krakers outfit oid met blote voeten door het bos lopen hoor!
Ik kleed me "normaal", en niet om met de massa mee te gaan maar omdat ik het zelf mooi vind.

En voor de rest denk ik nog steeds dat circussen doen aan dierenmishandeling en dat dieren daar niet thuishoren.
En in of uit de mode, daar trek ik me niets van aan. Je moet je kleden of je haar doen zoals jij dat wil. Het is maar zwakjes om te doen wat anderen doen om zo niet beoordeeld te worden.
Wat activisten hiermee bedoelen is dat we in de 21ste eeuw leven, en dat de mens dus toch beschaafder hoorde te zijn dan dieren als slaven behandelen.

En damn right dat de ethiek steeds meer meespeelt! Je zult wel zien dat we gaan evolueren naar een NL en een BE zonder circusdieren. Althans geen "wilde" dieren meer in de eerste plaats.
Ook zullen kermispony's afgeschaft worden, meerdere dingen zullen volgen: voor de dieren.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 9:31 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Pffffff

Je argumenteren gaat achteruit Tieske....
:?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 9:48 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr nov 02, 2007 4:55 pm
Berichten: 96
x


Laatst gewijzigd door peter klinkert op ma mar 15, 2010 2:19 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 10:21 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Het gaat Tieske niet om de feiten maar puur om haar persoonlijke mening (die ze deelt met een handvol dieractivsten). Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar om je persoonlijke mening te onderbouwen met grove leugens over hoe circussen met dieren omgaan dat is eigenlijk geen "vrijheid van meningsuiting" meer, maar een pure haat en laster campagne. Of om het anders te zeggen: Tieske vindt het diermishandeling, maar dat maakt nog niet dat het ook diermishandeling is.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 11:26 am 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
het is maar hoe je dierenmishandeling omschrijft hé.

Wie van mening is dat een dier niet mishandeld wordt omdat het er goed uitziet (niet de mager, mooie vacht) die heeft het mis. Je moet ook kijken naar de ruimte die dieren ter beschikking krijgen.
En het is niet omdat iets volgens de wet goed is, dat het dan ook goed is.

Kijk naar de varkens in de bio-industrie: allemaal goed vet, mooie "vacht" (gewoon wit/roze huidje) maar toch zitten ze opeengepropt. Volgens de wet is dat ok, moet je dan daarom blindelings de wet volgen?
Neen je moet kritisch blijven! Die varkens hebben het slecht.

Net zoals dieren in het circus. Bij hun ligt het probleem vooral in het plaatsgebrek. Dat is in IEDER circus zo.
Voor de rest varieert de behandeling (slaan of niet slaan) van circus tot circus: het ene zal al zachter voor zen dieren zijn dan het andere.
Ook inzake voedsel dat de dieren krijgen zullen de circussen wel verschillen.
Maar nogmaals: één ding hebben ze sowieso gemeen: de dieren zitten allemaal te krap en hebben zo goed als geen vrijheid.
Dat is voor mij ook dierenmishandeling.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 11:59 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Citeer:
Dat is voor mij ook dierenmishandeling.


Tieske, je loopt achter...
het begrip dierenmishandeling ivm circussen is inmiddels vervangen door "ethiek".
men kan niet meer hard maken dat de dieren mishandeld worden, dus gooit men het over een zweverige boeg.

En in NL maakt de publieke opinie een ommezwaai, men is dat gezever over zielige circusdieren en goudvissen in ronde kommen zat. Het publiek wil dat de dierenliefhebbers zich meer gaan bezig houden met zaken als bio-industrie.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 3:19 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Het maar hoe hoe je diermishandeling omschrijft?

Ja, dan is het in ieder geval duidelijk dat Tieske een, van de maatschappelijke aanvaarde definitie van het begrip diermishandeling, hanteert.

Eentje waarbij helaas niet alleen de bio-industrie (waar je echte misstanden dagelijks aan kunt treffen) maar ook circussen en gezinnen met een huisdier worden beschuldigd van diermishandeling. Het zal je buurvrouw maar wezen. Ze ziet dat je je hond uitlaat en beschuldigt je meteen van diermishandeling...

Dierwelzijn wordt overigens bepaald door een groot samenstel van factoren. De juiste voeding en afmeting van de kooien zijn slechts enkele van die factoren. Maar ja, voor Tieske is de kooi nooit groot genoeg. Zelfs een ronde kooi met een diameter van 40.000 km en een oppervlak van circa 510 miljoen vierkante kilometer is volgens haar nog te klein. Tenzij ook die kooi leeg is.

Verder sluit ik me bij Sjaak aan: Tieske, je loopt achter! (nee dit is geen belgenmop)

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 4:56 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr nov 02, 2007 4:55 pm
Berichten: 96
x


Laatst gewijzigd door peter klinkert op ma mar 15, 2010 2:20 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di feb 12, 2008 9:55 am 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
@ Ron: ik ben niet tegen reservaten oid hoor ;) dus die afmeting van jou is prima.

Anyway, het heeft geen zin om hier verder te gaan. Het circus met wilde dieren zal verboden worden, vroeg of laat, gewoon omdat de dieren er niet in thuis horen. Men zal sowieso moeten stoppen met dieren aankopen / verkopen en ook met dieren te fokken. De dieren die er dan nog in zitten zullen er mogen blijven zitten totdat ze te oud zijn.
Zo is het ook met nertsenfokkers: dit zou verboden worden in 2012. Dus nu hebben de bestaande bontfokkers ruim de tijd om wat anders te bedenken om hun brood mee te verdienen.
Een soortgelijke wet zal er ook voor (wilde) circusdieren komen, zodat circussen nog even de tijd hebben om wat anders te bedenken en zodat ze weten dat ze geen nieuwe dieren moeten aankopen.

Of je het er nou mee eens bent of niet: het verbod zal er komen. Je bent gewoon naïef als je denkt dat dit altijd zal blijven doorgaan: de wereld gaat erop vooruit, en niet achteruit (soms maar schrijnend langzaam, maar toch).

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di feb 12, 2008 12:22 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Als dieractivisten zo doorgaan als ze nu bezig zijn zie ik eerder een verbod op het optreden van dieractivisten. Science Link, Venlo en de acties van RvD tegen enkele medewerkers van de Amsterdan Exchange (waar aandelen HLS worden verhandeld) zijn voorbeelden van activiteiten waarmee de activisten de publieke opinie en de poiltieke opinie tegen zich doen keren.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di feb 12, 2008 1:06 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr nov 02, 2007 4:55 pm
Berichten: 96
x


Laatst gewijzigd door peter klinkert op ma mar 15, 2010 2:20 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di feb 12, 2008 2:33 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
tieske schreef:
@ Ron: ik ben niet tegen reservaten oid hoor ;) dus die afmeting van jou is prima.

Anyway, het heeft geen zin om hier verder te gaan. Het circus met wilde dieren zal verboden worden, vroeg of laat, gewoon omdat de dieren er niet in thuis horen. Men zal sowieso moeten stoppen met dieren aankopen / verkopen en ook met dieren te fokken. De dieren die er dan nog in zitten zullen er mogen blijven zitten totdat ze te oud zijn.
Zo is het ook met nertsenfokkers: dit zou verboden worden in 2012. Dus nu hebben de bestaande bontfokkers ruim de tijd om wat anders te bedenken om hun brood mee te verdienen.
Een soortgelijke wet zal er ook voor (wilde) circusdieren komen, zodat circussen nog even de tijd hebben om wat anders te bedenken en zodat ze weten dat ze geen nieuwe dieren moeten aankopen.

Of je het er nou mee eens bent of niet: het verbod zal er komen. Je bent gewoon naïef als je denkt dat dit altijd zal blijven doorgaan: de wereld gaat erop vooruit, en niet achteruit (soms maar schrijnend langzaam, maar toch).


Best mogelijk dat ooit de dieren verdwijnen uit het circus. Maar dan niet omdat de anti-circusdierenlobby dat voorschrijft, maar ALLEEN als het publiek hun interesse verliest. Gewoon door marktwerking dus.

Maar voorlopig is dat niet aan de orde. En het publiek is niet zo achterlijk dat ze dat geschreeuw van de activisten zo maar voor zoete koek slikken. Het publiek is mans genoeg om zelf wel te constateren of er wat mis is. En dan ogenblikkelijk aan de bel trekken.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.