Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 1:26 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di feb 12, 2008 3:16 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
De grootste bedreiging voor het voortbestaan van (grote) dierennummers komt uit een heel andere hoek. Niet van dieractivisten en niet van van overheidswege opgelegde verboden. Een beetje (roof)dierennummer komt met meerdere dieren. Daarom zijn er meerdere (vracht)wagens nodig voor het vervoer en verblijf van de dieren, de verzorger/stalknecht en de trainer. Allemaal magen en dieseltanks die gevuld moeten worden. Voor hetzelfde geld kan een circusdirecteur minstens 10 andere artiesten contracteren. Als dat ook nog eens alleenstaande mensen zijn dan heb je per nummer slechts één mond en één benzinetank te vullen van de personenauto die de caravan trekt...

Alleen op dit moment is er de bedreiging door tegenstanders en dieractivisme. Zodra de publieke en politieke opinies zich tegen de standpunten en uitingen van tegenstanders en dieractivisten hebben gekeerd is deze tijdelijke dreiging voorbij. En dat punt in in Nederland aanstaande.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di feb 12, 2008 3:19 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
maar vreemd dat het "publiek" ook niet aan de bel trekt bij winkels die bont verkopen... toch krijgen dierenrechtenactivisten steeds meer winkels bontvrij... De winkels bezwijken gewoon onder de druk van de acties (die hun een slechte naam bezorgen) en daarom stoppen de winkels met de verkoop van bont: omwille van hun imago.
Niet omdat klanten dat vragen, anders zouden ze in de eerste plaats geen bont invoeren.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di feb 12, 2008 3:35 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Of ze stoppen om van dat eeuwige gezeur van die activisten verlost te zijn. Want sommige activisten weten écht niet van ophouden. Het neemt eerder vormen van stalking aan. Waarbij de irritatie alleen maar toeneemt.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di feb 12, 2008 6:09 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr nov 02, 2007 4:55 pm
Berichten: 96
x


Laatst gewijzigd door peter klinkert op ma mar 15, 2010 2:20 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2008 9:23 am 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
@ Peter: hoe kan ik nou iets bewijzen dat nog niet gebeurt is?

Duhuh tuurlijk is dat mijn persoonlijke mening, maar het is ook een feit dat mensen steeds meer en meer aan de ethiek gaan denken.
Ik hoor genoeg mensen die ook tegen het circus zijn en die er nooit naartoe zouden gaan.
Jij blijft maar roepen van de successen van circussen en dergelijke, maar vraag je je ook wel eens af WIE er naar dat circus (met dieren) gaat?

Ten eerste waar staan die desbetreffende circussen? Komen ze vaak in dezelfde gemeenten? Blijven ze er lang staan?
Vaak zijn het steeds dezelfde mensen die er naartoe gaan, net zoals jullie vaak opnieuw jaar na jaar naar hetzelfde circus gaan.

Als ik 5 maal achter mekaar in een restaurant achter vegetarisch / veganistisch eten, dan wordt dat misschien wel 5 maal genoteerd, want ik heb mss een andere ober, of hij herkent me niet meer... maar uiteindelijk is er toch maar één persoon die is geweest.

Voor de rest zijn het mensen die gewoon gaan als het circus er is, maar die zijn dan niet zo "fanatiek" als jullie: of de dieren der nou zijn of niet, ze gaan gewoon om eens wat anders te doen met de kinderen.
Ik zal eens een namiddagje ergens in een stad mensen bevragen, gewoon willekeurig, kinderen, mannen, vrouwen, ...
Zonder eerst informatie te geven oid.
Als je wil zal ik het filmen, zul je zien wat de mening van de meerderheid is.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2008 11:54 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Tieske,

De fanatieke circusliefhebber die meermalen naar (misschein wel hetzelfde) circus gaat, daar zijn er hooguit zo'n 1000 van in Nederland. Om aan meer dan één miljoen bezoekers te komen is er toch meer nodig dan de groep mensen die (volgens jouw woorden) zo fanatiek zijn om meermalen te gaan. Tenzij elke circusliefhebber (uit die groep van 1000) elk jaar 1000 maal naar het circus gaat.

Dat is volgens mij onmogelijk want dan zou je naar 2,74 voorstellingen per dag moeten gaan terwijl de meeste circussen hooguit 2 voorstellingen per dag geven en je ook nog iets voor de broodwinning moet ondernemen...

Het zijn toch écht de bewoners van de dorpen en steden die met hun familie naar het circus gaan. Sommigen elk jaar maar velen slechts eens in de zoveel jaar. Mensen uit arbeidersgezinnen bijvoorbeeld, die het zich niet kunnen permitteren om elk jaar iets leuks te doen, gaan en slaan dan weer een paar jaar over...

Filmen maar! Maar wil je wel eerst even je "no vegan" of "for a better world" Tshirt voor iets neutraals verwisselen?

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2008 1:01 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr nov 02, 2007 4:55 pm
Berichten: 96
x


Laatst gewijzigd door peter klinkert op ma mar 15, 2010 2:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2008 2:53 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Citeer:
Filmen maar! Maar wil je wel eerst even je "no vegan" of "for a better world" Tshirt voor iets neutraals verwisselen?


En natuurlijk niet gelijk vragen: "bent u tegen dierenmishandeling in het circus?" en dan een petitie laten tekenen tegen het gebruik van dieren in het circus. Want zo kom je wel aan je 40.000 handtekeningen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2008 5:49 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr nov 02, 2007 4:55 pm
Berichten: 96
x


Laatst gewijzigd door peter klinkert op ma mar 15, 2010 2:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2008 7:27 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Ron Mikkenie schreef:
Filmen maar! Maar wil je wel eerst even je "no vegan" of "for a better world" Tshirt voor iets neutraals verwisselen?


Haha die heb ik niet :)
Enkel een anti-bont t -shirt en een topje ivm een actie om vegetarisme te promoten.

En waarom zou ik een shirt dragen met "no vegan"? :lol: (foutje denk ik)

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2008 7:28 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
peter klinkert schreef:

en als je wil filmen is dat prima, laat dan ook even de data's en tijden zien, want als je en hele dag gaat filmen zijn er zat mensen die het met jou eens zijn alleen al om van jou gezeur af te zijn


Hi nee hoor, ik vraag enkel wat ze vinden van circussen met (wilde) dieren en ik laat hun voor de rest aan het woord. Aan mij zullen ze niet af kunnen leiden of ik nou pro-circusdieren of contra-circusdieren ben.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2008 7:32 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
peter klinkert schreef:
het maak niet uit hoe ze het doen, dierenactivisten worden toch niet meer voor 100% serieus genomen, ze staan bij iedereen bekend als terroristisch leugennaars


Er staat nou wel in het vervolg van je zin dat het over circusdieren gaat, maar je gelooft volgens mij dat alle activisten (ook voor andere acties) terroristen zijn...

Nou vanmiddag een actie gedaan voor het promoten van de sterilisatie en castratie van katten om zo het zwerfkattenprobleem aan te pakken.
Er staat morgen een bon in de krant en de eerste 600 mensen die em terug sturen krijgen een korting:
25 euro voor een sterelisatie en 15 voor een castratie.

Ben ik nou bezig geweest zoals een terrorist door dat te zeggen? of door deel te nemen aan die actie?

Je loopt te roepen dat activisten liegen, nou kijk eens eerst in eigen boezem!

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2008 8:01 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr nov 02, 2007 4:55 pm
Berichten: 96
x


Laatst gewijzigd door peter klinkert op ma mar 15, 2010 2:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2008 11:44 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
:lol:


Laatst gewijzigd door magnum op do feb 14, 2008 12:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2008 12:00 am 
Met ALLE respect voor de forum-deelnemers die in discussie gaan met ((volgens mij) op dit forum de enige overgeblevene anti circusdieren lobbyiste) Tieske de volgende vraag........ waarom in godsnaam de discussie nog aangaan met deze ongetwijfeld vanuit haar gezichtspunt respectabele standpunten opererende dame, terwijl haar eigen platform CIRCUSLEED reeds geruime tijd andersdenkenden de mogelijkheid ontneemt te reageren via gastenboek, forum of wat dan ook.......
Denk dat het zinniger is wanneer we met zn allen onze energie gaan steken in het vervolg op de parlementsbeslissing van afgelopen week omtrent dierenwelzijn en het circus vooralsnog wat speelruimte heeft, en daar kan Tieske hoog of laagspringend met haar act zonder dieren niets aan veranderen.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.