Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 1:35 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2008 4:11 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Circusleed is niet van mij hoor...

En verder moet je je misschien maar eens beter informeren waarom dat "platform" weggevallen is, vooraleer conclusies te trekken.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2008 6:26 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Even als moderator:

Het circusweb forum staat open voor iedereen die over circus wil discussiëren. Dus circusliefhebbers, maar ook dieractivisten. Tieske maakt gebruik van die mogelijkheid.

De moderatoren en de forumbeheerder kijken mee en grijpen alleen en uitsluitend in als er uitspraken worden gedaan die maatschappelijk niet door de beugel kunnen. Als iemand schuttingtaal hanteert of iemand anders op de persoon aanvalt.

Iedereen mag hier dus over circussen en (omdat dit het onderwerp circusdieren is) over circusdieren zijn of haar mening uiten. Dat iemand het er niet mee eens is, dat is een andere kwestie. Zolang iedereen het netjes houdt is iedereen gewoon welkom.

Waarom het forum van circusleed.nl is verdwenen? Daarover kan ik geen uitspraken doen. Maar ik weet wel dat er op dat forum regelmatig (ook door circusliefhebbers!) grove taal werd gebezigd en mensen elkaar, zelfs met de dood, bedreigden. Dat kan en mag hier niet gebeuren.
De aanwezigheid van grof taalgebruik en doodsbedreigingen heeft er in het verleden vaker toe geleid dat de link naar circusleed.nl door beheerders van meerdere educatieve en informatieve websites is verwijderd. Toch een twijfelachtige eer voor je website zou ik zeggen.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr feb 15, 2008 5:38 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Nogmaals het is niet MIJN website!

Bovendien kwam ik er pas op het laatst dus ik kan helemaal niet oordelen waarom dat ze verdwenen is, als je dat wil bespreken moet je der sowieso 2 andere mensen bij halen.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr feb 15, 2008 5:46 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Ben je opeens bang geworden voor informatie ??

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za feb 16, 2008 1:27 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Hoezo bang voor informatie? Ik zeg gewoon dat ik me niet ga uitlaten over iets waar ik bijna niets van af weet.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za feb 16, 2008 2:35 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
tieske schreef:
Hoezo bang voor informatie? Ik zeg gewoon dat ik me niet ga uitlaten over iets waar ik bijna niets van af weet.


precies, hou je dan nu ook maar stil over circussen.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za feb 16, 2008 3:14 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
magnum schreef:
tieske schreef:
Hoezo bang voor informatie? Ik zeg gewoon dat ik me niet ga uitlaten over iets waar ik bijna niets van af weet.


precies, hou je dan nu ook maar stil over circussen.


haha, dit noemen we in Nederland een inkoppertje, Tieske!

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za feb 16, 2008 6:09 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Ik weet wel dat circussen de dieren niet kunnen bieden wat ze nodig hebben (voldoende ruimte, beweging en vegetatie + klimaat van land van herkomst). En ik weet ook dat dieren kunnen gedwongen worden om dingen te doen die ze niet willen, en dat dat dus ook op grote schaal gebeurt. Niet alleen binnen het circus, maar ook binnen andere sectoren zoals bij paardensport bvb.

Ik weet ook dat grote dieren, normaal sterker dan een mens (olifant, leeuw, tijger) gebroken (kunnen) worden zodat ze denken dat er geen andere manier is en dat ze daarom optreden.
Al gehoord van China (of was het nou Japan? één pot nat volgens mij) waar ze een tijger of een leeuw op de rug van een paard laten klimmen en waarbij het paard ermee moet lopen. Vrijwillig? Dan ben je toch echt wel gek als je denkt dat een paard DIT leuk vind en vrijwillig doet hoor!
Thans toch loopt het paard. Er is een zweep bij maar ik heb geen filmpje, ik weet dus niet of ze daadwerkelijk gebruikt wordt (tijdens shows) of dat het enkel voor de "show" dient, zoals jullie dat noemen.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za feb 16, 2008 6:11 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Hier is tie dan:

Shiver911 schreef:
Chinese zoo laat leeuwen op paard rijden

Afbeelding
Afbeelding
Bron: Daily Mail
We dachten dat we in de Chinese dierentuinen alles gezien hadden, maar nu duiken er weer verontrustende beelden op. In een van de bekendste dierentuinen van China, krijgen bezoekers een heel speciale show te zien: leeuwen die rondjes rijden op de rug van een paard.

Tijdens deze 'ziekelijke' show mogen enkele leeuwen één voor één op de rug van een bang paard klimmen. Met een zweep wordt het paard gedwongen rondjes te lopen, terwijl de bijna tweehonderd kilo zware leeuw op de rug toekijkt. Het publiek in het dierenpark in Fujian vindt het allemaal geweldig en heeft weinig aandacht voor de mishandeling van de dieren.

De toestand waarin de dieren moeten leven, is volgens The Daily Mail heel slecht. Leeuwen, tijgers en luipaarden verblijven in veel te kleine kooien. Het is lang niet het eerste schandaal in een Chinese diertuin. Elders moeten bijvoorbeeld beren op een fiets rijden of worden levende dieren voor de ogen van de toeschouwers gevoed aan tijgers. (gb)

[Bron: http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/arti ... jden.dhtml]

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za feb 16, 2008 6:16 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
nog een foto als je naar beneden scrolt
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/a ... ge_id=1770

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za feb 16, 2008 10:41 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
tieske schreef:
Ik weet wel dat circussen de dieren niet kunnen bieden wat ze nodig hebben (voldoende ruimte, beweging en vegetatie + klimaat van land van herkomst). En ik weet ook dat dieren kunnen gedwongen worden om dingen te doen die ze niet willen, en dat dat dus ook op grote schaal gebeurt. Niet alleen binnen het circus, maar ook binnen andere sectoren zoals bij paardensport bvb.

Ik weet ook dat grote dieren, normaal sterker dan een mens (olifant, leeuw, tijger) gebroken (kunnen) worden zodat ze denken dat er geen andere manier is en dat ze daarom optreden.
Al gehoord van China (of was het nou Japan? één pot nat volgens mij) waar ze een tijger of een leeuw op de rug van een paard laten klimmen en waarbij het paard ermee moet lopen. Vrijwillig? Dan ben je toch echt wel gek als je denkt dat een paard DIT leuk vind en vrijwillig doet hoor!
Thans toch loopt het paard. Er is een zweep bij maar ik heb geen filmpje, ik weet dus niet of ze daadwerkelijk gebruikt wordt (tijdens shows) of dat het enkel voor de "show" dient, zoals jullie dat noemen.


Je denkt het te weten. Meer waarschijnlijk heb je er iets over gelezen op websites van Animal Defenders International, Circusleed, GAIA of het meer radicale PeTA. Zomder te verifiëren wat de feiten zijn en wat de fictie is. Ben je al eens een langere periode bij een circus meegereisd om te ervaren hoe men er met de dieren omgaat en hoe de dieren zich voelen? Niet dus.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo feb 17, 2008 10:28 am 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
De foto's liegen niet Ron: er zit daadwerkelijk een leeuw op het paard.
Feit nummer 2: paarden en andere planteneters (behaldve mss giraffen, olifanten, nijlpaarden en neushoorns) zijn bang van leeuwen en tijgers
Feit nummer 3: dit paard vond de leeuw op zijn rug dus niet leuk en zou dat niet vrijwillig doen
Conclussie: dit paard werd gedwongen te lopen met een leeuw op zen rug.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo feb 17, 2008 11:02 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
tieske schreef:
De foto's liegen niet Ron: er zit daadwerkelijk een leeuw op het paard.
Feit nummer 2: paarden en andere planteneters (behaldve mss giraffen, olifanten, nijlpaarden en neushoorns) zijn bang van leeuwen en tijgers
Feit nummer 3: dit paard vond de leeuw op zijn rug dus niet leuk en zou dat niet vrijwillig doen
Conclussie: dit paard werd gedwongen te lopen met een leeuw op zen rug.


Maar de allergrootste feiten vergeet je.

Feit 4: China is een vreemd land met vreemde gebruiken en vreemde ideeen over dieren, naar Nederlandse (en ook Belgische denk ik) maatstaven.

Feit 5: In Nederland zijn dit soort optredens niet te zien. En de Nederlandse circussen willen dus ook niet beoordeeld worden op dit soort beelden.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo feb 17, 2008 11:20 am 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Ik heb niet gezegd dat Nederlandse of Belgische circussen dit ook doen, maar met dat bericht wil ik gewoon aantonen dat je best wel een dier kunt dwingen om te doen wat het niet wil doen.
Jullie roepen altijd dat dat niet kan en dat het dier er dan niet goed uitziet en dit en dat.
De vacht van het paard lijkt me dik ok, het is niet mager en het loopt, moet ik dan maar (zoals jullie doen) de overhaaste conclusie trekken dat dit paard het leuk vind en dus dat je dieren niet kunt dwingen?

Dit is gewoon een onweerlegbaar bewijs dat je dieren kunt dwingen dingen te doen die totaal niet in hun aard liggen en die ze totaal niet willen doen.
Dus waarom zou dat ook niet het geval zijn met de dieren in Belgische en Nederlandse circussen? Waarom zouden zij het wel fijn vinden om op te treden?

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo feb 17, 2008 2:32 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
tieske schreef:
Ik heb niet gezegd dat Nederlandse of Belgische circussen dit ook doen, maar met dat bericht wil ik gewoon aantonen dat je best wel een dier kunt dwingen om te doen wat het niet wil doen.
Jullie roepen altijd dat dat niet kan en dat het dier er dan niet goed uitziet en dit en dat.
De vacht van het paard lijkt me dik ok, het is niet mager en het loopt, moet ik dan maar (zoals jullie doen) de overhaaste conclusie trekken dat dit paard het leuk vind en dus dat je dieren niet kunt dwingen?

Dit is gewoon een onweerlegbaar bewijs dat je dieren kunt dwingen dingen te doen die totaal niet in hun aard liggen en die ze totaal niet willen doen.
Dus waarom zou dat ook niet het geval zijn met de dieren in Belgische en Nederlandse circussen? Waarom zouden zij het wel fijn vinden om op te treden?


Klinkt niet echt wetenschappelijk. :roll:

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.