Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 8:25 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2008 1:05 am 
Als de dieren het circus uitzijn, wat volgens mij NOOIT gaat gebeuren, zal er weer nieuwe discussie ontstaan. Want dan zullen er wel actiegroepen komen die het zielig vinden dat die juffrouw in de trapeze hangt, de clowns met smienk op hun gezicht rondlopen, een grasveld wordt geruïneerd of wat dan ook.
Gelukkig hoeven wij dus nog lang niet te vrezen dat als de dieren het circus uitzijn, wij zonder forum komen te zitten.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2008 11:20 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Stap 1 zou het verbieden van de "wilde" dieren zijn. Althans, dat is de wens van Stichting AAP dat met haar campagne "WDDTU" een kruistocht voert tegen dieren die in hun mening "wild" zijn. Wat "wilde" dieren zijn weet echter geen enkele politicus. En het begrip "wild dier" (de aanhalingstekens staan nu inderdaad op een andere plek, het is dus geen tikfout) komt ook nergens in de Nederlandse Wetgeving voor.

Als Stichting AAP, met enkele meelopers, haar zin krijgt dan komt er eerst nog de kruistocht tegen de "niet wilde dieren" die dan nog in het circus mogen optreden. Want het bestrijden van "wilde" dieren is pas hun eerste stap.

Als deze mensen klaar zijn met het circus dan kunt u wel eens ZELF het slachtoffer worden. Uw dierminnende buurman ziet dat u de hond uitlaat en beschuldigt u daarom. Want in zijn visie moet de hond immers ZELF kunnen bepalen wanneer ie mag plassen en poepen... Dat u door de hond uit te laten juist weet te voorkomen dat ie in zijn tuin plast en poept wordt door de aanklager terloops eventjes vergeten...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2008 3:10 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Citeer:
Als deze mensen klaar zijn met het circus dan kunt u wel eens ZELF het slachtoffer worden. Uw dierminnende buurman ziet dat u de hond uitlaat en beschuldigt u daarom. Want in zijn visie moet de hond immers ZELF kunnen bepalen wanneer ie mag plassen en poepen... Dat u door de hond uit te laten juist weet te voorkomen dat ie in zijn tuin plast en poept wordt door de aanklager terloops eventjes vergeten...


slechts kleine naamswijziging nodig, een flaconnetje Typex is voldoende:
WDDTU wordt dan DDTU
of ADDTU
(A=alle)

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2008 3:36 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr nov 02, 2007 4:55 pm
Berichten: 96
x


Laatst gewijzigd door peter klinkert op ma mar 15, 2010 2:18 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2008 4:18 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Lisa schreef:
Als de dieren het circus uitzijn, wat volgens mij NOOIT gaat gebeuren, zal er weer nieuwe discussie ontstaan. Want dan zullen er wel actiegroepen komen die het zielig vinden dat die juffrouw in de trapeze hangt, de clowns met smienk op hun gezicht rondlopen, een grasveld wordt geruïneerd of wat dan ook.


Even domme opmerking als die andere pipo met zijn dieren het wild uit.
Ongelofelijk, zulke domme opmerkingen werken nog meer aan het "domme immago" van circuslui.

Om dan toch maar ff uitleg te geven *zucht*: neen doen we niet want die mensen kiezen er zelf voor om bij het circus te gaan werken.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2008 5:53 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
tieske schreef:
Lisa schreef:
Als de dieren het circus uitzijn, wat volgens mij NOOIT gaat gebeuren, zal er weer nieuwe discussie ontstaan. Want dan zullen er wel actiegroepen komen die het zielig vinden dat die juffrouw in de trapeze hangt, de clowns met smienk op hun gezicht rondlopen, een grasveld wordt geruïneerd of wat dan ook.


Even domme opmerking als die andere pipo met zijn dieren het wild uit.
Ongelofelijk, zulke domme opmerkingen werken nog meer aan het "domme immago" van circuslui.

Om dan toch maar ff uitleg te geven *zucht*: neen doen we niet want die mensen kiezen er zelf voor om bij het circus te gaan werken.


"domme immago" ?? nee, dat klinkt lekker slim....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2008 8:07 pm 
Citeer:
Even domme opmerking als die andere pipo met zijn dieren het wild uit.
Ongelofelijk, zulke domme opmerkingen werken nog meer aan het "domme immago" van circuslui.


Zegt meer dan genoeg over het absoluut gemis aan humor van de gemiddelde dierenactivist.
Let op : Als alle dieren hun Utopia op Mars hebben gevonden, volstrekt gescheiden van de mens
dan volgt als ultieme actie van hun...... Het verdoemen van eenieder die nog kan lachen !!

:mrgreen: <= en Zo ziet dat eruit


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2008 8:22 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Dieractivisten wekken de indruk dat ze 24/7 bezig zijn met hun strijd voor het welzijn van de dieren. Waardoor er geen tijd meer over blijft voor humor.

en inderdaad: Marsmannetjes zijn groen! :mrgreen:

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr feb 15, 2008 5:44 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Humor kan zeker wel, maar niet als er leed bij is of als je andere mensen op de ene of andere manier wilt ridiculiseren.

Ik veronderstel dat jullie het ook als een soort van "steek onder water" beschouwen als een activist een grapje maakt in de aard van "circuslui zijn zo dom dat ze verward worden met de neanderthaler" (ik zeg maar wat).
Zeker als dit van de "tegenpartij" komt.

Zo vind ik ook grapjes over dierenleed niet kunnen. Iemand die ik ken was ooit eens aan het mokken met de manier waarop 2 konijntjes - die hij net had aangereden - al bloedend verder strompelden over de weg.
Dat is dan gewoon smakeloos.

Verder ben ik altijd wel in to a joke, maar dus niet als je iemand beledigt of als je lacht met mensen of dieren die in de miserie zitten en lijden.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr feb 15, 2008 9:15 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
tieske schreef:
Humor kan zeker wel, maar niet als er leed bij is of als je andere mensen op de ene of andere manier wilt ridiculiseren.

Ik veronderstel dat jullie het ook als een soort van "steek onder water" beschouwen als een activist een grapje maakt in de aard van "circuslui zijn zo dom dat ze verward worden met de neanderthaler" (ik zeg maar wat).
Zeker als dit van de "tegenpartij" komt.

Zo vind ik ook grapjes over dierenleed niet kunnen. Iemand die ik ken was ooit eens aan het mokken met de manier waarop 2 konijntjes - die hij net had aangereden - al bloedend verder strompelden over de weg.
Dat is dan gewoon smakeloos.

Verder ben ik altijd wel in to a joke, maar dus niet als je iemand beledigt of als je lacht met mensen of dieren die in de miserie zitten en lijden.


Het soort humor van Paul N. vond ik wel om te lachen hoor, de vergelijking over leeftijden van goudvissen en circusdieren... Wil je deze grap misschien helemaal uitgelegd hebben?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.