Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 7:52 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: reactie onderwerp dyslexie
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2006 9:08 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
max schreef:
en ik in Assen, ja inderdaad waar actiegroep Circusleed het postadres heeft,


Gezellig! :) Kom je gezellig kijken als we daar bezig zijn met een protest? :)

We staan er in mei hoogstwaarschijnlijk.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2006 6:42 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Zo dus jullie vinden het nogal gezellig als ik straks in mei langs kom op het Asser Veemarktterrein als er weer een circus staat. Nou we zullen nog weleens zien. We gaan dan in iedergeval een zeer felle discussie aan, echter beslist alleen verbaal, dus uitsluitend met woorden. Want gezellig vind ik dit allerminst dat zinloze gedemonstreer richting de dierencircussen. In Assen komen dit jaar vier circussen, dus jullie kunnen de lol nog wel op, maar ik verzeker jullie dat als het aan ons ligt, jullie de lol snel zal vergaan.
Max.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2006 9:19 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
max schreef:
Zo dus jullie vinden het nogal gezellig als ik straks in mei langs kom op het Asser Veemarktterrein als er weer een circus staat. Nou we zullen nog weleens zien. We gaan dan in iedergeval een zeer felle discussie aan, echter beslist alleen verbaal, dus uitsluitend met woorden.

Goed idee in ieder geval, want we hebben al genoeg ervaring met agressieve circusmensen.

Citeer:
Want gezellig vind ik dit allerminst dat zinloze gedemonstreer richting de dierencircussen. In Assen komen dit jaar vier circussen, dus jullie kunnen de lol nog wel op, maar ik verzeker jullie dat als het aan ons ligt, jullie de lol snel zal vergaan.
Max.


Ik weet niet of er 4 circussen komen. Gemeente zegt tot dus ver dat er pas 1 vergunning is afgegeven. Aan circus Belly Wien. Zo een circus dat bekend staat om agressiviteit tegen dierenactivisten.

Wij zullen zeker in onze vestigingsplaats zoveel mogelijk aanwezig zijn bij de circussen.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: afspraak in Assen, circusleed.
BerichtGeplaatst: wo feb 15, 2006 9:02 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Dat zal een heet circusjaar worden in Assen. Ik ben benieuwd wie de langste adem zal hebben, jullie als dierenactivisten of wij als circusfans, als het aan mij ligt natuurlijk wij. Ik zal er in iedergeval regelmatig zijn op het Veemarktterrein of op andere locties waar de circussen komen te staan en wellicht treffen we elkaar ook nog bij circussen in andere gemeenten
Max. :)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo feb 15, 2006 9:45 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
max schreef:
Dat zal een heet circusjaar worden in Assen. Ik ben benieuwd wie de langste adem zal hebben, jullie als dierenactivisten of wij als circusfans, als het aan mij ligt natuurlijk wij. Ik zal er in iedergeval regelmatig zijn op het Veemarktterrein of op andere locties waar de circussen komen te staan en wellicht treffen we elkaar ook nog bij circussen in andere gemeenten
Max. :)


Dierenactivisten zullen de langste adem hebben. Wij geven nooit op hoor. Ondanks bedreigingen en geweld richting onze kant. We worden daar juist sterker van.

Het is nog maar de vraag in hoeverre Assen circussen zal toelaten dit jaar.. als het aan ons ligt niet meer straks.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo feb 15, 2006 10:13 pm 
maar gelukkig hebbe jullie het niet voor het zeggen in de gemeente


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo feb 15, 2006 10:42 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Citeer:
Dat zal een heet circusjaar worden in Assen

We moeten niet vergeten waar het om gaat. Niet om de dierenactivisten, en ook niet om de circusliefhebbers. Nee, het gaat om het PUBLIEK!
Het publiek is nodig om circussen te kunnen laten draaien, en juist het publiek wordt beinvloed door de dierenactivisten. En als de circusliefhebbers nou lelijk gaan lopen doen tegen de activisten denkt het publiek: die activisten hebben vast gelijk. En dat moeten we niet hebben. Wat wel kan is het publiek laten zien hoe leuk circus met dieren is, en dat de dieren het helemaal niet zo slecht hebben in het circus. Integendeel zelfs!
Dus als jullie mekaar daar allemaal treffen in Assen: houd het leuk, ga lekker discussieren, betrek het publiek er ook bij, en ga na afloop gezellig met mekaar een biertje drinken. En vooral: geniet van het circus! Ik wou dat Assen dichterbij Maassluis was......


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo feb 15, 2006 11:07 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
heuvels schreef:
en ga na afloop gezellig met mekaar een biertje drinken.


Goed idee ;)

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 16, 2006 1:55 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Circusleed schreef dat er als het aan hun ligt op korte termijn geen enkel dierencircus meer in Assen zal mogen optreden. Zoals je weet is dit juridisch helemaal niet mogelijk en de gem. Assen weet ik, zal in de toekomst vergunningen blijven afgeven aan circussen zowel met als zonder dieren. Assen staat te boek bij de circussen als meest circusvriendelijke gemeente van het noorden des lands. Wat Heuvels schreef om het publiek in de discussies te betrekken lijkt mij een goed plan, maar om met de actiegroep Circusleed in Assen om de toog te gaan zitten om een biertje te drinken, dat zeer zeker niet of men moet al als een blad aan de boom omdraaien om geen enkele actie meer te gaan voeren tegen dierencircussen. Ik promoot het circus al zoveel mogelijk en dat niet alleen in Assen en help ze ook zoveel mogelijk bij mij in Assen met uithang, flyeren etc.
Max. :)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 16, 2006 2:07 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
max schreef:
Circusleed schreef dat er als het aan hun ligt op korte termijn geen enkel dierencircus meer in Assen zal mogen optreden. Zoals je weet is dit juridisch helemaal niet mogelijk


Dat is nog wat ze uitzoeken. Via de huidige APV kon het niet zei men. Maar goed.. men heeft nog andere mogelijkheden. En de EU heeft niets te zeuren.

Citeer:
en de gem. Assen weet ik, zal in de toekomst vergunningen blijven afgeven aan circussen zowel met als zonder dieren. Assen staat te boek bij de circussen als meest circusvriendelijke gemeente van het noorden des lands.

En weet je zeker dat de politiek daar nog steeds zo circusvriendelijk is? Of denk je dat die het nog steeds blijft na maart?

maar goed.. we hebben wel een mooie uitvalsbasis. Assen heeft redelijk wat activisten. En in de buurt zijn er ook genoeg. Circussen zullen daar non-stop wel te maken hebben met activisten.

Citeer:
Wat Heuvels schreef om het publiek in de discussies te betrekken lijkt mij een goed plan,


Gezellig iig..

Citeer:
maar om met de actiegroep Circusleed in Assen om de toog te gaan zitten om een biertje te drinken,


Zit je nooit met mensen in de kroeg die anders denken dan? Speciale circuskroeg ofzo? ;)

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Dieren in het circus.
BerichtGeplaatst: do feb 16, 2006 9:58 pm 
Mij verbaasd de hartnekkigheid van een groep als dierenleed waarmee zij zich zogezegd sterk willen maken om dieren uit het circus te weren.
Gebrek aan kennis kan ze niet ontzegd worden. Dieren in het circus worden goed verzorgd, vaak beter dan mensen. Boeren die de dieren bij b.v. Circus Althoff zien stellen vast dat de dieren goed verzorgd zijn, zoals de paarden en koeien. Natuurlijk kan ik alleen oordelen over Nederlandse circussen, wat er in het buitenland gebeurt kan ik en zeker dierenleed niet beoordelen. Ik kan mij heel goed voorstellen dat circusmensen boos worden als je hun het werken onmogelijk probeert te maken, zij verdienen nu eenmaal hun brood met het brengen van een programma inclusief dieren. Waar ik het met iedereen eens ben is dat als dieren niet goed verzorgt worden het baasje moet worden aangepakt, dat geld voor het circus, boeren, dierentuinen, alle particulieren dieren bezitters en natuurlijk helemaal voor die leden van dierenleed die hun beestje niet goed verzorgen.
David


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Dieren in het circus.
BerichtGeplaatst: do feb 16, 2006 10:34 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
david schreef:
Mij verbaasd de hartnekkigheid van een groep als dierenleed waarmee zij zich zogezegd sterk willen maken om dieren uit het circus te weren.


Wat wil je precies zeggen hiermee?

Wij komen op voor de dieren die naar onze mening dus niet thuis horen in het circus. Een goede verzorging.. tsja wat is dat? Dat ziet iedere persoon anders weer. Een boer met een legbatterij zegt ook dat de kippen goed verzorgt worden. Groot deel van NL zegt dat het geen goede verzorging is. Maar een dierenverzorger in circus zegt hetzelfde als een boer...

Citeer:
Dieren in het circus worden goed verzorgd, vaak beter dan mensen.


Dat is een leuke. Heb je daar ook een leuke vergelijking bij?

En wat is volgens jou dan een goede verzorging? Een hapje, drankje en een bed en dak boven het hoofd?

Citeer:
Boeren die de dieren bij b.v. Circus Althoff zien stellen vast dat de dieren goed verzorgd zijn, zoals de paarden en koeien.

Tsja.. alsof boeren dat goed kunnen oordelen... daarnaast gaat het er niet om dat dieren even goed of beter verzorgt worden dan dieren in bioindustrie bijvoorbeeld. Het gaat erom dat dieren niet uitgebuit moeten worden ten behoeve van de mensen.
Volgens ons is in ieder geval de verzorging van de dieren niet goed. Veel reizen met de dieren, veel stress, weinig beweegruimte etc.

Citeer:
Natuurlijk kan ik alleen oordelen over Nederlandse circussen, wat er in het buitenland gebeurt kan ik en zeker dierenleed niet beoordelen.

We hebben goede contacten met onze buitenlandse collega's.

Citeer:
Ik kan mij heel goed voorstellen dat circusmensen boos worden als je hun het werken onmogelijk probeert te maken, zij verdienen nu eenmaal hun brood met het brengen van een programma inclusief dieren.


Dat kunnen wij ons ook heel goed voorstellen hoor, maar wij zien liever dat ze brood verdienen zonder het dierenleedbroodbeleg.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie op david en circusleed
BerichtGeplaatst: vr feb 17, 2006 12:03 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
David, wij zitten op precies dezelfde golflengte als circusliefhebbers, maar jij hebt zeker ook al door dat Circusleed telkens weer het laatste woord wil hebben. En wat een sarcastische opmerkinegn plaatsen ze er telkens weer bij en dat altijd tegen beter weten in. Ze zijn al helemaal niet ter zake kundig, want ze willen zich en dat is de hardnekkigheid, waar jij zeker op doelt, niet goed laten voorlichten door b.v. de VNCO en de ECA, ze steken nog liever hun kop in het zand, want dankrijgen ze de ware feiten te horen, dat er regels zijn opgemaakt op Europees niveau om de dieren een goede huisvesting en verzorging te geven en kijk nu alleen al hier in Nederland bij de circussen, daar worden de dieren goed gehuisvest en krijgen ze een goede verzorging. Geef toch niet steeds de situatie van vroeger aan, kijk toch eens naar de dag van vandaag.
Maar ja als ze zich laten voorlichten door bovengenoemde verenigingen dan krijgen, en dat herhaal ik nog een keer de ware feiten te horen en dat is nu precies wat ze niet willen, vandaar die oogkleppen waar ik het al eerder over had en ze zullen ook nog wel oordoppen in hebben, want luisteren kunnen ze ook al niet.
Wij als circusfans blijven op de barricaden staan voor het behoud vn circussen met dieren.
Max. :)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr feb 17, 2006 12:34 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Max, je luistert niet naar wat wij al steeds roepen. We weten wat ECA/VNCO roepen. En wat circussen roepen. Wij zijn het alleen niet eens met hoe de verzorging nu is. Daarnaast zijn ze nu ook bezig met subsidie van overheid om een soort plan uit te werken in samenwerking met de zogenaamde experts van WLCI en Pantera. De pro-circusmensen die regels opstellen.. zou dat goed zijn voor het welzijn van de dieren? Denk het niet.
Want ze willen niet verantwoordelijk zijn voor het failliet gaan van circussen die uitbreidingen van kooien enzo wellicht niet kunnen betalen. Dus het wordt hartstikke beperkt door de belangen.

Je blijft doen alsof onze groep maar een stel onwetende mensen zijn zonder enige kennis, terwijl wij genoeg weten. Juist door te discussieren/praten met circusmensen, ex-circusmensen/dierentrainers, etc. komen we veel te weten over hoe het in het circus aan toe gaat. Door circussen te observeren in NL weten we genoeg over de huisvesting en hoe de dieren er bij zitten. En hoe hun leven dus is. Daarnaast wisselen we gewoon veel kennis uit met onze buitenlandse contacten waardoor we niet een landelijk beeld hebben maar een europees/globaal beeld van circussen.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr feb 17, 2006 3:21 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Beste Max en alle anderen die aan deze discussie proberen deel te nemen....laten we deze zinloze discussie maar stoppen want het heeft m.i. geen enkele zin in discussie te gaan met circusleed en co. Laat staan een biertje drinken. We maken er weer een goed en gezellig circusjaar van en zien elkaar o.a. in Assen.

Jan


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.