Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 11:33 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr feb 17, 2006 5:50 pm 
Beste Circusleed Ik weet niet wij jij bent maar jij schijnt ons Pantera wel te kennen. En schaart ons in de zelfde hoek als WLCI en weet van ons dat wij pro cricus zijn en dus geen verstand hebben van welzijn van dieren.
Ik zal je even wat feiten geven:
Pantera is niet pro circus.
wenst niet vergeleken te worden met WLCI die is bij Pantera zelfs niet meer welkom.
Pantera is als organisatie niet betrokken bij het opstellen van regels voor dieren in het circus.
Pantera is niet tegen het werken met dierenten bate van het geestelijk welzijn van dieren dwz onder strenge voorwaarden etc en niet vanuit zakelijke overwegingen.

Ik heb als prive persoon wel deelgenomen an het zogeheten breed overleg circus dieren en heb een regels opgesteld waar mijns inziens circussen aan zouden moeten voldoen. dit is ook aangeboden maar niet overgenomen waarna ik me heb terug getrokken want ik heb mijn principes. te weten regels zonder controle zijn geen regels en minimum huisvestingsmaten voor een goed dierenwelzijn kunnen dus niet kleiner. zeker gezien de motivering die daar aan ten grondslag ligt.
Dit is volgens mij het enige stuk waar de huisvestingsmaten voor het houden van dieren in gevangenschap zonder compromis zijn opgesteld.

Ik hou het hierbij want ik heb eigenlijk niet zoveel tijd voor deze forum discussies binneort op http://www.welzijncircusdieren.nl kun je zelf de regels lezen zoals ik die mede heb opgesteld. en een gefundeerd oordeel geven

en als je nog eens een meening wilt geven over de standpunten van Pantera doe mij dan een plezier en stuureerst eens een mailtje.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr feb 17, 2006 6:32 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
jtb schreef:
Beste Circusleed Ik weet niet wij jij bent maar jij schijnt ons Pantera wel te kennen. En schaart ons in de zelfde hoek als WLCI en weet van ons dat wij pro cricus zijn en dus geen verstand hebben van welzijn van dieren.


Ik ken Pantera ja.

Citeer:
Pantera is niet pro circus.

Dus jullie zijn voor alle dieren uit het circus?

Citeer:
wenst niet vergeleken te worden met WLCI die is bij Pantera zelfs niet meer welkom.

Dat is interessant. Wil je daar meer over kwijt?

Citeer:
Pantera is als organisatie niet betrokken bij het opstellen van regels voor dieren in het circus.


VNCO is bezig met deskundigen om iets op te stellen. Daar zijn jullie niet bij betrokken? Jullie zijn totaal niet betrokken bij circussen? En hun dieren? Jullie worden niet gemaild door het VNCO, jullie krijgen geen inside info van circussen? Ik weet dat het anders is.

Citeer:
Pantera is niet tegen het werken met dieren ten bate van het geestelijk welzijn van dieren dwz onder strenge voorwaarden etc en niet vanuit zakelijke overwegingen.


Kortom jullie zijn pro-circusdieren.

Citeer:
te weten regels zonder controle zijn geen regels

Mee eens.

Citeer:
Ik hou het hierbij want ik heb eigenlijk niet zoveel tijd voor deze forum discussies binneort op http://www.welzijncircusdieren.nl kun je zelf de regels lezen zoals ik die mede heb opgesteld. en een gefundeerd oordeel geven


Ben benieuwd, maar als je echt voor dieren wilt opkomen moet je niet richting welzijnswetjes denken, maar in bescherming van de dieren zonder deze uit te buiten. Ben ook benieuwd wanneer er op: http://www.circusdieren.nl iets gaat verschijnen.. staat al een tijdje geregistreerd.

Citeer:
en als je nog eens een mening wilt geven over de standpunten van Pantera doe mij dan een plezier en stuur eerst eens een mailtje.


Nee, mijn mening ga ik niet eerst overleggen met jullie. Een mening is wat ik heb over jullie.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr feb 17, 2006 7:03 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Citeer:
Ik heb als prive persoon wel deelgenomen an het zogeheten breed overleg circus dieren en heb een regels opgesteld waar mijns inziens circussen aan zouden moeten voldoen. dit is ook aangeboden maar niet overgenomen waarna ik me heb terug getrokken want ik heb mijn principes. te

Ik wist niet dat je je teruggetrokken had, ik kijk er van op.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za feb 18, 2006 12:22 am 
Dierenleed wil geen discussie, zij hebben een mening en iedereen zal deze moeten accepteren. Dat is het probleem met dit soort groepen. Zolang zij niet streven naar een behoorlijke verzorging van dieren in circussen, dierentuinen en dieren bij particulieren is iedere discussie zinloos. Hun standpunt is heilig en zal met alle middelen worden verkondigt. Is er in een andere discussie niet het uitgangspunt dat begrip voor elkaars standpunt de dialoog in stand houd en alleen de extremisten negatief over blijven. En juist deze zijn het meest gevaarlijk voor de maatschappij en bereiken uiteindelijk niets. Ga zo door dierenleed en het leed zal op termijn geleden zijn. Trouwens in de landen waar een heleboel (circus)dieren nog in het wild leven worden deze met bosjes afgeschoten. Dus dit is een makkelijke keus, liever afschieten dan deze dieren in een circus laten optreden of in een dierentuin houden. Oogkleppen op en vooral doorgaan.
David


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za feb 18, 2006 2:07 am 
david schreef:
Trouwens in de landen waar een heleboel (circus)dieren nog in het wild leven worden deze met bosjes afgeschoten. Dus dit is een makkelijke keus, liever afschieten dan deze dieren in een circus laten optreden of in een dierentuin houden. Oogkleppen op en vooral doorgaan.
David

Dat is inderdaad een hele makkelijke keus. Als ik zelf zou mogen kiezen zou ik namelijk liever dood zijn dan levenslang gemarteld worden, zonder dat er ook maar enig uitzicht op verbetering is. En hiermee wil ik niet zeggen dat alle circusdieren geslagen worden, ik vind het ook al mishandeling en marteling als dieren niet genoeg leefruimte hebben en gedwongen worden om tegennatuurlijke kunstjes te doen. Vrijheid is namelijk nog steeds een van de belangrijkste dingen die het leven waardevol en aangenaam maken, ook voor dieren!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za feb 18, 2006 2:07 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
david schreef:
Dierenleed wil geen discussie, zij hebben een mening en iedereen zal deze moeten accepteren.


Het is 'circusleed' ;)
Daarnaast vinden wij dat er juist discussie moet komen, omdat er nu maar eenzijdige informatie uitwisseling plaats vind.
Een discussie zorgt dat er tenminste standpunten komen van 2 partijen die tegen over elkaar staan. Kijk.. wij staan er niet om circusmensen te overtuigen. Het gaat er om wat er tussen zit. Het publiek.

Iedereen mag kiezen of die onze mening accepteert of niet. Wij proberen alleen maar voor de dieren er te zijn en hopen dat andere mensen graag ook inzien dat dieren ook een stem moeten hebben.

Citeer:
Dat is het probleem met dit soort groepen. Zolang zij niet streven naar een behoorlijke verzorging van dieren in circussen, dierentuinen en dieren bij particulieren is iedere discussie zinloos.


Waarom? Wij hopen ook dat gewoon welzijn wordt verbeterd, maar het is volgens ons zinloos om maar steeds stukje bij beetje iets te roepen van dit en dat kan iets beter etc... Dat schiet niet op, want je ziet hoe dat gaat... heb je 20 jaar lang gestreden voor kleine verbeteringen.. worden ze zo daarna weer van tafel geveegd. En wij willen duidelijk laten zien waarvoor wij staan. Dat betekent dus de beste verzorging voor de dieren en niet meer dieren gebruik voor vermaak.

Citeer:
Hun standpunt is heilig en zal met alle middelen worden verkondigt.

Iedereen met de mening verheiligt zijn mening natuurlijk. Anders zou je erg wispelturig kunnen zijn.

Citeer:
Is er in een andere discussie niet het uitgangspunt dat begrip voor elkaars standpunt de dialoog in stand houd en alleen de extremisten negatief over blijven.


Begrip is een groot woord. Ik denk niet dat we echt begrip hebben voor elkaars standpunt toch? Dat klinkt meer als een soort goedkeuring daarvan. En daar is geen sprake van. Er is wel een wederzijdse acceptatie denk ik van dat we (beide partijen) anders denken erover.
Iemand voor een extremist uitmaken vind ik iets zwaks in een discussie. Het woord 'extreem' is al erg subjectief natuurlijk en is erg vanuit perspectief. Het wordt snel over iemand gezegd die een mening heeft die tegen de stroming in gaat. Echter kan ik vanuit mijn perspectief ook over bijvoorbeeld jullie zeggen. Maar goed.. het is zonde om dat te gaan gebruiken vind ik.

Citeer:
En juist deze zijn het meest gevaarlijk voor de maatschappij en bereiken uiteindelijk niets.

Waarom denk je dat er door de dierenrechtenactivisten niets bereikt is?

Citeer:
Ga zo door dierenleed en het leed zal op termijn geleden zijn. Trouwens in de landen waar een heleboel (circus)dieren nog in het wild leven worden deze met bosjes afgeschoten. Dus dit is een makkelijke keus, liever afschieten dan deze dieren in een circus laten optreden of in een dierentuin houden. Oogkleppen op en vooral doorgaan.
David


Dit vind ik eigenlijk een vage redenering.. je vind dus dat we dieren uit het wild moeten halen en in het circus plaatsen om ze tegen stropers te beschermen? Je ziet dus ook alle dieren in het wild als potentiele circusdieren. Geef je hier niet juist een verkeerd beeld weer af over de circusmensen? Dat ze dus maar al te graag (vrije) dieren beroven van hun waardigheid? Hun vrijheid? Hun soorteigen gedrag?

Weet je dat handel in exotische/wilde dieren enorm gelinkt is met circussen nog? Het verdwijnen van dieren uit het wild kwam al vroeger door circussen en dierentuinen, maar het is nooit gestopt die verbinding met de dierenhandel.

Wilde dieren moet je op diverse manieren beschermen. Ten eerste moet men in NL enzo zorgen dat er meer druk op die dierenhandel komt. Geen import meer. En zorgen dat het sjoemelen met cites papieren enzo amper kan. In wild geboren dieren moeten ook niet zo verhandeld kunnen worden. Celstraffen voor stroperij en voor dierenhandel moeten sterk omhoog. Leger inzetten in landen waar stroperij is ter bescherming van de dieren. Ik vind dat leger wat meer taken moet kunnen krijgen.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie circusleed
BerichtGeplaatst: za feb 18, 2006 11:31 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Ik hoop dat ik Circusleed interressante uitsparken heb ontlokt, waar de circussen en de daaraan gerelateerde organisaties wat aan hebben, zoals het huisvesten van dieren en ook op het gebied van sponsoring en privelocaties en ook op het gebied van de gemeentelijke politiek. Bewerk ze hier eventueel mee in ieder geval wat betreft het onderwerp circusdieren en druk ze met hun neus op de ware feiten. Ga in iedergeval lichamelijk geweld uit de weg, want daar wachten ze nu juist op, hou het bij woorden, dat ga ik zeer zeker ook doen, wanneer ik ze bij de circussen tref.
Ik wens de circussen dan ook een succesvol "jaar van het circus"' toe en ik zal regelmatig langskomen.
Max.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie magnum/circusleed
BerichtGeplaatst: ma feb 20, 2006 12:33 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Goed gedaan Magnum om de mensen eens attent te maken op de website van die Alex van Circusleed, ik had deze site ook net ontdekt en
was eveneens van plan om dit op het forum kenbaar te maken. Naast wat ik al gemeld had op het forum onder afspraak in Assen, heb ik nog een paar leuke pijlen op mijn boog richting Circusleed, want dit kwaad moet zo snel mogelijk de wereld uit. Als je die foto ook Ziet, wordt je al auw misselijk, net of hij hierop al denkt, wij hebben de overwinning al binnen op de circussen, met een smerige grijns op zijn snuit en een pot bier in de hand. Maa juich maar niet te vroe , wij circusliefhebbers zijn toch in de meerderheid, ik ben o.a. ook nog met circusmaaje Ruben buiten internet om met nog iets bezig. Wij staan pal achter de dierencircussen om ze met het bestrijden te helpen tegen het onkruid dat Circusleed heet.
Max.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma feb 20, 2006 1:39 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
He Max,

Laat mij eens meegenieten van je plannen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: circus
BerichtGeplaatst: vr feb 24, 2006 5:30 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Hoi circusfans,
Ik ga morgen 25/2 samen met Ruben naar Hoofddorp naar het Staatscircus van Moskou, ik hoop dat jullie in de toekomst ook zoveel mogelijk naar de circussen toe gaan, want in maart barst het circusseizoen weer helemaal los. Wellicht treffen we elkaar nog bij de circussen. Ik wens iedereen dan ook een gezellig circusseizoen toe en de circussen veel succes en van CircusLeed trekken we ons niets aan.
Max. :D

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za feb 25, 2006 7:11 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Geen CircusLeed bij hoofddorp hoor. En ik dacht dat jullie trouwens naar Zwolle gingen? :)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jul 11, 2006 5:24 pm 
Ik denk dat de routeplanner Ruben genekt heeft 8)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di aug 29, 2006 1:26 pm 
Het ging over Assen, dieren ja nee. Grote bek over Assen van alle dierenrechtenactiviten. Zou je uitgerekend daar ook belangstelling verwachten voor het circus dat er komt zonder dieren. Maar zie de andere stukjes daarover.... Overigens hebben die dezelfde precario en staangeld betaald als circus MET dieren.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.