Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 5:41 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma mar 31, 2008 9:07 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Speurtocht naar aap Peggy brengt vreemde zaken aan het licht
(column van Gera de Leeuw)

Wie is toch die chimp Peggy, waar de stichting Aap zo hardnekkig mee loopt te adverteren. Sinds de veroordeling van de wddtu over leugenachtige praktijken met een olifantenreclame gaan bij mij alle alarmbellen af als ik zo'n advertentie lees.

Ik erger me al een tijdje aan de reclame die je bijna paginabreed in elke krant tegenkomt. Een circusaap, notabene een chimpansee, die jarenlang in het donker zat opgesloten volgens de advertentie, het klinkt me bekend in de oren. De stichting Aap stuurt haar naar een apenparadijs in Spanje als er genoeg geld binnenkomt. Maar hoe zit dat met die zielige circusaap, en is het wel een circusaap.
Me dunkt dat als Aap met zo'n circusaap adverteert, dat er dan ook minstens iets van op de website te vinden moet zijn. Aha, geen Peggy, maar Freddy, zou de naam gefingeerd zijn, het geslacht veranderd, of ziet Aap geen verschil?
Freddy is inderdaad een circusaap die in 2006 "gered" is van een circus, het schijnt dat dit de laatste chimp was die in Europa bij een circus te vinden was. Hoe het dan zit met Peggy, want dit is duidelijk een andere aap. Geen klein donker hok, maar een behoorlijke beweegruimte heeft deze aap daar. Terwijl de complete circusbevolking een beetje sip staat toe te kijken naar de mensen die de aap komen ophalen kletst en lacht de circusdirecteur honderduit over zijn aap.
Geen verwaarloosde aap, maar een aap waar iedereen in het circus lol in heeft, het is er één van hun, dat zie je zo. Zoals een hond een onderdeel van het gezin kan zijn. De mensen van de stichting Aap krijgen nog een gebruiksaanwijzing mee van de aap, hoe hij zich gedraagt en waar ie zich lekker mee voelt, en... let op...
medicamenten, die nodig zijn bij de inmiddels 40-jarige aap. Zodra de aap bij de stichting in Almere is gearriveerd beginnen de leugens.
Jaaaaren hebben ze achter deze circusaap aangezeten. Maar ja he, circuslui, dan weet je t wel.. verder wordt er niks gezegd, maar de manier waarop, daar kun je alle kanten mee op, behalve de goede. Dan wordt de aap onderzocht, want, volgens de woordvoerder... in zijn hele leven is er nooit een arts geweest die naar deze circusaap heeft gekeken. O ja? is dat zo? Alsof de argeloze kijker van het filmpje opeens geen Duits verstaat. Hoe komt de zorgzame circusdirecteur dan aan medicamenten die hij heeft meegegeven met de mensen van de stichting Aap?? Of waren het aspirientjes tegen de hoofdpijn voor als de aap uit zijn verdoving zou komen? Een filmpje vol leugens en suggestieve opmerkingen, bah... volgens mij krijg je hier eenzelfde verhaal als bij die zielige circusolifanten die niet bestonden. De filmpjes van de stichting Aap spreken zichzelf tegen. Iedereen die de moeite neemt om te kijken kan dit constateren.
En wat moet zo'n dagbladadvertentie wel niet kosten, elke keer. Worden daar al die cartridgecenten aan uitgegeven? Of alle airmilespunten?
Over strijkstokken gesproken. De Stichting Aap heeft meer dan 20 miljoen op de reservebank staan. Met die dikke advertenties zijn die er toch zo doorheen gejaagd.
Ik vraag me af of die krantenadvertenties betaald zijn, en wat dat niet moet kosten, levert het zoveel op dat dit het waard is, of zijn het gratis stoppers, voor de onverwachte lege plekken, die naar believen van de opmaakafdeling worden ingevoegd, of zit daar iemand met invloed bij die kranten die een lucratieve vorm van neveninkomsten heeft? Over enkele jaren pas gaat dit duidelijk worden, als de jaarverslagen van 2008 eindelijk worden gepubliceerd. Tot die tijd moet nog maar eens een keer met de reclamecodecommissie worden gepraat...

Reageer hier:
www.circuswereld.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=1328

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di apr 01, 2008 12:30 am 
hopelijk komt de aap dan uit de mouw......


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di apr 01, 2008 10:46 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
De campagne "Wilde Dieren De Tent Uit wordt, voor wie dit nog niet wist, uitgevoerd door Stichting AAP.

In de reclamespotjes die afgelopen december op Radio1 en Radio2 te horen waren werd gezegd: "Eenzame opsluiting, gepropt in een vrachtwagen, een paar meter levensruimte. Dat is het leven van olifant Buba".

Het tegendeel blijkt waar te zijn: Buba wordt niet eenzaam opgesloten maar leeft samen met andere dieren. Verder is de staltent een constructie die afhankelijk van het seizoen/weer meer of minder open kan worden opgebouwd. En de deur? Die kan dicht maar Buba kan die zelf openmaken... Niet alleen in het winterverblijf maar ook in de circussen. Het circus gebruikt inderdaad een vrachtwagen voor het vervoer. Maar de eigenaar van Buba rijdt nooit de hele route aan een stuk door. Na elke 60 tot 90 minuten gaat de vrachtwagen aan de kant en mag Buba er uit. Terwijl de chauffeur volgens het rijtijdenbesluit met minder pauze genoegen zou mogen nemen... Buba krijgt meer dan voldoende ruimte om te bewegen: Lopen, rennen, zwemmen. Als het circusterrein onvoldoende faciliteiten biedt dan gaat de eigenaar met Buba regelmatig naar een plek waar ze zich helemaal kan uitleven.

De campagnebedenkers van Stichting AAP zijn na een klacht over de reclamespotjes door de Reclame Code Commissie teruggefloten. Het leven van de echt bestaande olifant Buba is vele malen beter dan de radiospotjes van WDDTU ons willen doen geloven.

Zou dat met Peggy ook het geval zijn? Wie weet waar Peggy vandaan komt mag dat aan circusweb melden of een PB insturen.

Dan nog iets over de kosten van de advertenties. De krantenadvertenties worden door Stichting AAP als "stoppers" aan de kranten aangeboden. Dat wil zeggen dat ze er niets voor betalen. De kranten plaatsen de advertenties alleen maar als er ruimte over is op de advertentiepagina's.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: stoppers?
BerichtGeplaatst: di apr 01, 2008 7:16 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Ja, dat zou je denken dat het als stoppers wordt aangeboden. Dan heeft die stichting Aap wel opvallend vaak een kans, dat is wat ik bedoel. Ik heb al een klacht ingediend bij de instantie die deze advertenties elke keer "gratis" zou plaatsen. Er gebeuren zoveel zaken zowel bij Aap als bij WDDTU die echt niet door de beugel kunnen dat ik me niet zou verbazen als er steekpenningen zouden zijn weggegeven aan de opmakers van die kranten. Ik kan wel duizend goede doelen bedenken waar echt geld voor nodig is.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo apr 02, 2008 3:54 am 
Zou het niet eens tijd worden dat bedrijven, instellingen en particulieren eens gaan stoppen met het inzamelen van printercartridge's voor stichting AAP.??

Zou stichting AAP deze 'onrechtmatige' verkregen gelden niet beter kunnen stoppen in de jeugdcircussen van Nederland??

Weet Loretta Schrijver [ Max en Loretta - maandag tot donderdag van +/- 17.30 tot 18.15 op nederland 2 ] ook van deze dubieuze praktijken?? Zij gaat toch voor 'PEGGY'.

Van de radiospotjes werdt ik ook niet vrolijk. Ieder zijn menig, maar niet met gelden die zijn verkregen door dubieuze stortingen, of over de ruggen van de apen.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo apr 02, 2008 9:35 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Nee, ik kijk nooit naar omroep Max, hoewel ik al zwaar de leeftijd zou hebben. Ben geen televisiekijker, maar bij deze heb ik Loretta via omroep Max een brief geschreven. Lijkt me een lief goedgelovig meisje die flink moet worden wakker geschud. Je moet namelijk niet alles geloven wat men je vertelt. Alhoewel, ik kan me voorstellen dat al die miljoenen gebruikt worden om invloed uit te oefenen via de televisie. Weet je hoeveel Max kijkers misschien hun testament vermaken naar zo'n stichting Aap? Die David van Gennep moet toch blijven verdienen ook al heeft ie officieel weinig te doen.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr apr 04, 2008 12:45 am 
Vind het rare gedachtegang dat MAX kijkers hun nalatenschap zouden na laten aan een Stichting als AAP!
Natuurlijk komen die "apen" van AAP hun verhaal doen bij een programma als Max en Loretta maar daar kun je zoiets niet uit opmaken.
Ik denk eerder dat deze groep mensen juist niet hun geld aan dit soort praktijken hun geld nalaten. Maar dat het juist een jongere generatie mensen zijn dan de doelgroep als die van de Televisiezender MAX waar een stichting AAP zijn geld weg peutert.
Dit zijn de mensen die zich vaak het felst inzetten op het gebiedt van natuur en milieu, zie onder andere ook dat domme plan het land terug te geven aan de zee. Dit hebben echt de mensen met de leeftijd van de MAX doelgroep niet bedacht,. want wie bedenkt dat je duurzaam land terug gaat geven aan de zee waardoor al de kosten van ons voedsel alleen maar zal stijgen.
En dit is maar een van de kromme voorbeelden wat de niet MAX generatie heeft bedacht,..

Maar ja ook ik kan het mis hebben, en AAP kan mogelijk wel van de nalatenschap van die bejaarde opstrijken.
Wie het weet mag het zeggen,..


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr apr 04, 2008 1:15 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Als het op actie voeren aankomt dan is het vaak de jongere generatie die voor de poorten van een bedrjf staat waar men iets met dieren doet. Bij circusprotesten stond er slechts een enkele senior tussen de actievoerders.

Als het om nalatenschappen gaat is het een heel ander verhaal. Menig "oud dametje" laat geld na aan dit soort organisaties in de veronderstelling dat er met haar geld concrete hulp wordt geleverd aan dieren, en men terloops ook nog even de nagelaten huisdieren bij het overlijden onder de hoede neemt...

Dierenrechtenorganisaties, maar ook gerenommeerde instellingen als de DierenBescherming en Stichting AAP (beiden deelnemers in WDDTU) jagen intensief op geldschieters. De generatie die volgens officiële statistieken(!) het eerst wordt geacht te sterven is daarbij de meest interessante doelgroep. Daar zit veel geld en dat komt ook nog eens binnen een redelijke termijn vrij.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr apr 04, 2008 10:42 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Ron Mikkenie schreef:
Als het op actie voeren aankomt dan is het vaak de jongere generatie die voor de poorten van een bedrjf staat waar men iets met dieren doet. Bij circusprotesten stond er slechts een enkele senior tussen de actievoerders.

Als het om nalatenschappen gaat is het een heel ander verhaal. Menig "oud dametje" laat geld na aan dit soort organisaties in de veronderstelling dat er met haar geld concrete hulp wordt geleverd aan dieren, en men terloops ook nog even de nagelaten huisdieren bij het overlijden onder de hoede neemt...

Dierenrechtenorganisaties, maar ook gerenommeerde instellingen als de DierenBescherming en Stichting AAP (beiden deelnemers in WDDTU) jagen intensief op geldschieters. De generatie die volgens officiële statistieken(!) het eerst wordt geacht te sterven is daarbij de meest interessante doelgroep. Daar zit veel geld en dat komt ook nog eens binnen een redelijke termijn vrij.


En we hebben het hier over bejaarden die met een goeie babbelsmoes te lijmen zijn. En wie niet gelovig is en geen kinderen heeft moet iets verzinnen om te voorkomen dat hun spaarcentjes niet automatisch in de schatkist verdwijnen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.