Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 9:31 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: stress door transport
BerichtGeplaatst: wo apr 09, 2008 7:13 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
@ Ron: mijn excuses, het was heuvels!

En heuvels jij bent wel een leugenaar: zie topic: www.circuswereld.nl/phpBB3/viewtopic.ph ... e&start=30

Hier zeg jij heel duidelijk op pagina 3: "zie hier het hondje van Tieske: volgevreten en uitgeteld. mag uiteraard 's nachts ook mee naar bed. "

Dus je suggereert dat dat dezelfde hond is als die van de foto's erboven.
Dus draai het nou niet om!

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: stress door transport
BerichtGeplaatst: wo apr 09, 2008 7:15 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Ron Mikkenie schreef:

Het wordt dus hoog tijd dat je nu je excuus aanbiedt.

Heb ik zonet gedaan, als je gelijk hebt dan heb je gelijk eh ;)

Ron Mikkenie schreef:
Ik ben EN circusvriend EN diervriend. In tegenstelling tot wat jij nogal leugenachtig verkondigt.


Circusvriend ok, dierenvriend: een selectieve wel ja.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: stress door transport
BerichtGeplaatst: wo apr 09, 2008 7:20 pm 
tieske schreef:
@ Ron: mijn excuses, het was heuvels!

En heuvels jij bent een leugenaar: zie topic: www.circuswereld.nl/phpBB3/viewtopic.ph ... e&start=30

Hier zeg jij heel duidelijk op pagina 3: "zie hier het hondje van Tieske: volgevreten en uitgeteld. mag uiteraard 's nachts ook mee naar bed. "

Dus je suggereert dat dat dezelfde hond is als die van de foto's erboven.
Dus draai het nou niet om!

Meestal ben ik het wel met je eens (al breng je het niet altijd even handig, maar goed), maar nu moet ik Ron en Heuvels toch gelijkgeven hoor. Heuvels bedoelde met "het hondje van Tieske" dat dat jouw eigen hond zou zijn (heel flauw inderdaad). Als je de reactie van Ron leest in het daaropvolgende bericht had je dat moeten snappen. Misschien moet je eerst eens beter leren lezen voor je meteen boven op de kast zit?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: stress door transport
BerichtGeplaatst: wo apr 09, 2008 7:47 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Nja Ron en jij vatten dat zo op, maar ik vatte het anders op. Alleen Heuvels weet hoe ie het bedoelde en wetende dat ie me altijd wel wijst op men fouten, dan had hij me toen ook wel op de fout gewezen en gezegd van: "Tieske ik bedoelde dat het jouw hond is, ik suggereerde niet dat het de hond van dat circus was".

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: stress door transport
BerichtGeplaatst: wo apr 09, 2008 8:28 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Citeer:
Heuvels bedoelde met "het hondje van Tieske" dat dat jouw eigen hond zou zijn (heel flauw inderdaad).


Ik heb betere woordspelingen gemaakt inderdaad, maar wat ik niet begrijp dat dit onderwerp eerst acht maanden bij Tieske moet rijpen, voordat er een reactie komt, en nog helemaal op het verkeerde been ook.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: stress door transport
BerichtGeplaatst: za apr 12, 2008 10:29 am 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
heuvels schreef:
Citeer:
Heuvels bedoelde met "het hondje van Tieske" dat dat jouw eigen hond zou zijn (heel flauw inderdaad).


Ik heb betere woordspelingen gemaakt inderdaad, maar wat ik niet begrijp dat dit onderwerp eerst acht maanden bij Tieske moet rijpen, voordat er een reactie komt, en nog helemaal op het verkeerde been ook.


? Ik heb toen gereageerd hoor, jij bent er verder niet meer op ingegaan.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: stress door transport
BerichtGeplaatst: di jul 08, 2008 8:34 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 07, 2007 5:50 pm
Berichten: 76
tieske schreef:
heuvels schreef:
Citeer:
Heuvels bedoelde met "het hondje van Tieske" dat dat jouw eigen hond zou zijn (heel flauw inderdaad).


Ik heb betere woordspelingen gemaakt inderdaad, maar wat ik niet begrijp dat dit onderwerp eerst acht maanden bij Tieske moet rijpen, voordat er een reactie komt, en nog helemaal op het verkeerde been ook.


? Ik heb toen gereageerd hoor, jij bent er verder niet meer op ingegaan.


Gaat dit nog over stress van circusdieren?

Overigens heb ik geen Engels onderzoek nodig om tot dezelfde conclussie te komen. Stress komt voor uit angst. Angst komt voort uit onwetendheid op wat er gaat komen. Koeien die naar het slachthuis gaan en jaren op het land hebben gegrazen en in de stal hebben gestaan weten niet wat er gebeurd als zij onderweg zijn naar het slachthuis. Zij hebben angst omdat zij de trailer niet gewend zijn en niet weten wat er komen gaat. Circusdieren zijn het transport meer dan gewend en weten niet beter. Zij weten wat er komen gaat, hebben zodoende geen angst en dus ook geen stress. Hebben we daar nou een Engels onderzoek voor nodig?

En een hoop gesteggel over een hondje in een trailer en een verwend hondje op een bed? Dierenactivisten gaan tegen beter weten in vaak in op één enkele foto, daar maken wij ons toch niet schuldig aan?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: stress door transport
BerichtGeplaatst: za jul 12, 2008 11:17 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Citeer:
Er zijn meerdere onderzoeken die aantonen dat circusdieren geen stressverschijnselen vertonen voor, tijdens en na het transport. Circusdieren zijn vaak geboren bij of in de transportwagen. Die wagen maakt gewoon deel uit van hun leefomgeving. Dat de dieren geen angst hebben voor de wagen blijkt ook uit het gedrag van de dieren als het circus ergens opgesteld staat. Als de wagen met geopende laadklep/loopplank in of bij de paddock staat dan gaan de dieren uit eigen beweging meermalen per dag in de wagen. De wagen maakt gewoon deel uit van het totale dierverblijf. Zelf heb ik dit gedrag waargenomen bij veel diersoorten. Niet alleen bij paarden en andere "gedomesticeerde" dieren, maar ook bij neushoorns, giraffen, lama's, zebra's en grote katachtigen.
Ach,

Sommige mensen lezen het slechts op websites van GAIA, PeTA, RSPCA, ADI, WDDTU en noem ze maar op, en nemen vervolgens aan dat de gefilmde wantoestanden op alle circussen van toepassing zijn. Je kent toch wel het begrip "ALF-Syndroom"? Dat is net zoiets als aan iedereen vertellen dat mensen met rode auto's altijd en overal te hard rijden omdat Ferrari's meestal rood zijn en behoorlijk snel kunnen rijden... Als je met een snelheidscontroleur eens aan de straat zou gaan staan dan zul je ontdekken dat andere kleuren auto's wellicht ook te snel kunnen rijden en dat het met die rode auto's best wel meevalt. Maar ja, dan moet je wel de moeite nemen om ZELF te gaan kijken en niet iemand anders (die ook nog eens bevooroordeeld is) voor je te laten kijken.

Dan zul je ontdekken dat het bij sommige circussen misschien foute boel is maar dat de meeste circussen hun zaken behoorlijk voor elkaar hebben. Om je oordeel te baseren op slechts één enkel bezoek aan één enkel circus is gewaagd. Je zult maar net dat ene circus aantreffen dat het niet goed voor elkaar heeft. Als buitenstaander heb je dat wellicht niet meteen in de gaten.

Er zijn meerdere onderzoeken die aantonen dat circusdieren geen stressverschijnselen vertonen voor, tijdens en na het transport. Circusdieren zijn vaak geboren bij of in de transportwagen. Die wagen maakt gewoon deel uit van hun leefomgeving. Dat de dieren geen angst hebben voor de wagen blijkt ook uit het gedrag van de dieren als het circus ergens opgesteld staat. Als de wagen met geopende laadklep/loopplank in of bij de paddock staat dan gaan de dieren uit eigen beweging meermalen per dag in de wagen. De wagen maakt gewoon deel uit van het totale dierverblijf. Zelf heb ik dit gedrag waargenomen bij veel diersoorten. Niet alleen bij paarden en andere "gedomesticeerde" dieren, maar ook bij neushoorns, giraffen, lama's, zebra's en grote katachtigen.


Ik heb zelf een hond en die hebben we van puppy af aan snachts in de bench laten slapen. Nu hoef ik het niet eens meer te zeggen, als wij naar bed gaan loopt de hond zelf zijn bench in en kunnen we het deurtje sluiten. Ditzelfde is dus bij circusdieren.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: stress door transport
BerichtGeplaatst: di nov 04, 2008 12:07 pm 
Hier een onderzoek over de geestelijke wreedheden met circusdieren.

http://www.ad-international.org/admin/downloads/usoeabuse.pdf

Vooral de olifanten lijden vreselijk. Eerst moeten de olifanten en de katten gestopt worden.
Dan is er meer geld en ruimte voor de kamelen en paarden.

Maar olifanten, die breken mijn hart. Ze zijn voor 100% niet geschikt voor een circus of dierentuin.

Horses and ponies being repeatedly whipped about the body and face during training;
Elephants hooked viciously with metal hooks, and being beaten mercilessly with metal bars, brooms, shovels, even pieces of old plumbing;
Camels beaten in the face with fibre glass rods;
Animals punched, kicked, and screamed at – screaming can make a full-grown lioness urinate with fear;
Lions and tigers beaten with metal bars and tent poles.


Afbeelding

En dit allemaal voor twee uur show in een tijd waar we alles kunnen zien en leren over dieren, hoe ze denken en leven en vooral behoren te leven.
Afbeelding


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: stress door transport
BerichtGeplaatst: di nov 04, 2008 1:39 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
bump

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.