Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 9:59 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: baby tijgers belly wien
BerichtGeplaatst: zo mei 18, 2008 11:15 pm 
Offline

Lid geworden op: vr feb 15, 2008 10:46 pm
Berichten: 83
Locatie: oss
ik wil even verder stilstaan bij de geboorte van de drie jonge tijgers bij belly wien
wat een schitterende gebeurtenis zo maar weer een teken dat deze dieren het prima hebben bij hun baasjes , anders zou dit toch nooit kunnen.
ik vind dat belly wien er zijn uiterste best voor doet om hun dieren goed te verzorgen en vind dat ze dan ook een dikke pluim verdienen dat ze dit voor elkaar hebben gekregen .
onze vrienden dierenactivisten zullen er vast wel weer een andere vreemde mening over hebben maar ik vind dat het best eens gezegd mag worden.

_________________
circus makes me smile


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: baby tijgers belly wien
BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2008 8:52 am 
Ik ben het helemaal met je eens.

Wilde dieren planten zich alleen voort in gevangenschap als ze het goed hebben. Tijgerin Ambra heeft 3 jongen gekregen, een mooie prestatie.

Circus Belly Wien, gefeliciteerd met dit zeer leuke en goede nieuws. :D :D


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: baby tijgers belly wien
BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2008 4:35 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
dat er alleen jonkies geboren worden als dieren het goed hebben ben ik het niet mee eens want in de bio industrie worden er ook jongen geboren, waar ze het slecht hebben
maar..BIJ BELLY WIEN HEBBEN DE DIEREN HET GOED!!
BELLY WIEN PROFICIAT!!

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: baby tijgers belly wien
BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2008 5:08 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Hoe is die tijger bevrucht geraakt?
Want via kunstmatige bevruchting is het immers niet moeilijk om een dier zwanger te krijgen hoor... Zoals Kevin al zei: dieren zat in de bio-industrie. Melkkoeien worden jaar in jaar uit kunstmatig zwanger gemaakt voor hun melk :roll:

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: baby tijgers belly wien
BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2008 5:10 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Belly-Wien: gefeliciteerd.


Er over die bio-industrie: ja daar worden inderdaad ook jongen geboren. Dankzij KI. Deze tijger-ouders zullen het nog op de "ouderwetse" manier gedaan hebben. Een tijgernummertje voor of na het tijgernummer dus...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: baby tijgers belly wien
BerichtGeplaatst: di mei 20, 2008 7:24 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Je zegt "zullen"... is dat een zekere zaak? Zijn de jongen van hun tijger of komt het sperma elders vandaan?

Het kan wel zijn dat het op de "ouderwetse" manier gebeurde, maar dat is slechts speculatie...

Valt nog af te wachten of de moeder ze wil verzorgen en of de jongen blijven leven.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: baby tijgers belly wien
BerichtGeplaatst: di mei 20, 2008 9:07 pm 
Offline

Lid geworden op: vr feb 15, 2008 10:46 pm
Berichten: 83
Locatie: oss
he tieske wat een lekkere positieve kant op de zaak heb je toch ben toch ens blij nieuw leven is iets positiefs hoor
ook ik hoop dat de moeder ze accepteert ,maar om meteen het ergste te denken .

_________________
circus makes me smile


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: baby tijgers belly wien
BerichtGeplaatst: di mei 20, 2008 9:41 pm 
dantjecircus schreef:
blij nieuw leven is iets positiefs hoor

Blij nieuw leven wel. Maar als ik m'n hele leven in een armetierig kooitje zou moeten slijten zou ik ook niet blij zijn...


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: baby tijgers belly wien
BerichtGeplaatst: di mei 20, 2008 11:39 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
dantjecircus schreef:
he tieske wat een lekkere positieve kant op de zaak heb je toch ben toch ens blij nieuw leven is iets positiefs hoor
ook ik hoop dat de moeder ze accepteert ,maar om meteen het ergste te denken .


dat zit wel goed, ze waren in hvn
http://www.hartvannederland.nl/item/891 ... elly_Wien_

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: baby tijgers belly wien
BerichtGeplaatst: wo mei 21, 2008 1:40 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Iedereen weet dat katachtigen (en andere dieren trouwens ook) het niet leuk vinden als vreemden aan hun pasgeboren jongen zitten en hier worden die jongen zomaar buiten op een dekentje gelegd zodat allerlei vreemde bezoekers eraan kunnen gaan.
Op de koop toe heeft die moeder geen enkel hok of hol of wat dan ook om zich op haar gemak terug te trekken met der kroost. Begint al goed dat.

Ohja en dan die belachelijke man op het einde "dan kunnen ze met mama en papa gaan werken", hoe dom! Tijgers zijn solitaire dieren en net de meeste diersoorten herkennen ze trouwens hun jongen na een tijdje niet meer. Alsof die dieren zich nog zullen herinneren wie hun ouders of kinderen waren... Maar ja dat is weer lekker inspelen op de mensen he :roll:

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: baby tijgers belly wien
BerichtGeplaatst: do mei 22, 2008 12:14 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
De tijgerwelpen maken het goed.
Ze hebben op woensdag 21 mei voor het eerst hun oogjes geopend en de moeder voorziet ze prima van moedermelk en likbeurten. De moeder en de jongen hebben een aparte ruimte waar ze het grootste deel van de tijd bij elkaar liggen en de moeder de jongen kan verzorgen. Alleen tijdens het tijgernummer zijn de welpen even apart. Dat is het moment waarop ze even op een dekentje liggen. De dierenarts heeft wederom een bezoek gebracht aan de dieren en geconstateerd dat het goed gaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: baby tijgers belly wien
BerichtGeplaatst: di mei 27, 2008 9:01 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
tieske schreef:

Ohja en dan die belachelijke man op het einde "dan kunnen ze met mama en papa gaan werken", hoe dom! Tijgers zijn solitaire dieren en net de meeste diersoorten herkennen ze trouwens hun jongen na een tijdje niet meer. Alsof die dieren zich nog zullen herinneren wie hun ouders of kinderen waren... Maar ja dat is weer lekker inspelen op de mensen he :roll:


Weet je ook WAAROM tijgers (in de natuur!) solitaire dieren zijn???

Dit heeft te maken met voedsel concurrentie. Een tijger duldt in de natuur geen soortgenoten in zijn territorium omdat hij al het aanwezige voedsel (vogels, herten, wilde zwijnen) hard nodig heeft. De aanwezigheid van een soortgenoot betekent een voeselconcurrent! Deze zal hij logischerwijs verjagen.

In gevangenschap accepteren tijgers elkaar veel beter. Dit komt doordat ze niet hoeven tejagen. Er is voedsel in overvloed. Alleen met het voeren moeten ze even van elkaar gescheiden worden, om ruzie te voorkomen. Maar voor de rest accepteren ze elkaar. Vooral bij de Siberische tijgers (de soort die cicus Belly wien heeft) is dit het geval. Uit de dierentuinwereldd weet ik dat Sumatraanse tijgers wat dat betreft een wat minder makkelijk karakter hebben. Daarbij lukt het veel minder makkelijk om ze in een groep te houden.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.