Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 11:46 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Voorpost actie bij Belly-Wien
BerichtGeplaatst: zo mei 25, 2008 1:26 am 
Zie de link

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/190625


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo mei 25, 2008 12:46 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Lisa schreef:


Niet zo handig, om je handen te gebruiken tegen de politie. Activisme is nu eenmaal een randverschijnsel waar je niet veel tegen kunt doen, zolang ze buiten het circusterrein blijven.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo mei 25, 2008 1:32 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
maar dat laatste is 't 'm net: Woensdag waren de activisten OP het circusterrein.

Enne, hoe zou JIJ reageren als de mensen van dit "randverschijnsel" jarenlang voor jouw huisdeur posten, al je bezoek aanspreken (en soms zelfs bedreigen!) en al je familieleden uitmaken voor (heel zachtjes uitgedrukt) rotte vis ?????????? De acties tegen Belly-Wien hebben intussen de vorm van stalking aangenomen.

De activisten reageren op een internationale oproep van de Oostenrijkse "Verein Gegen Tierfabriken" die op hun website oproepen om overal tegen Belly Wien te demonstreren.

In IJsselstein werden door de activisten ook passanten bedreigd. Voorwaar geen prettige situatie.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo mei 25, 2008 2:22 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Moet allemaal frustrerend zijn. Misschien een naamsverandering? Misschien een georganiseerde passantenactie? Of iets ludieks als de waterpistolen van Renz Berlin?

In ieder geval geen agressie, en zeker niet richting politie maar ze juist inschakelen bij onheus gedrag van activisten.

Makkelijk gezegd maar volgens mij zit er niet veel anders op.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo mei 25, 2008 3:57 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Toen Roman Zinnecker de politie belde omdat de activisten, in strijd met hun vergunning, op het circusterrein waren toen duurde het zo'n 10 minuten voordat er twee agenten kwamen.

Toen de activisten de politie belden waren er binnen twee minuten minstens 6 politieagenten ter plaatse.

OK, het circusterrein aan de Podiumweg ligt vlakbij het politiebureau waardoor de politie inderdaad binnen één minuut aanwezig kan zijn. Maar waarom dan dit grote tijdsverschil als Roman Zinnecker de politie belt dat er meerdere activisten OP het circusterrein aanwezig zijn en ook nog eens de boel provoceren?

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo mei 25, 2008 4:51 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Het zelfde gebeurde in Appelscha met Renz Berlin de activisten konden rustig hun gang gaan maar zodra er wat tegengas kwam was de politie er je krijgt als toeschouwer wat over je heen als je met je kleinkinderen een circus wilt bezoeken leuk is anders.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma mei 26, 2008 1:07 am 
de politie is je beste vriend, zolang je niet tot het 'zigeunervolk' behoort.

volgens mij moeten de politiemensen eens een curcus krijgen waarin ze duidelijk wordt gemaakt met welke groeperingen zij in de samenleving te maken kunnen krijgen, om zodoende de relevantie van de gemelde problemen goed in te kunnen schatten.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma mei 26, 2008 9:15 am 
Ron Mikkenie schreef:
maar dat laatste is 't 'm net: Woensdag waren de activisten OP het circusterrein.

Ik lees toch echt: "Volgens een politiewoordvoerster was de actie aangekondigd en bleven de demonstranten buiten het circusterrein."


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma mei 26, 2008 10:19 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
... maar woensdag rond 18.15 uur kregen mensen die OP het circusterrein naar de dieren stonden te kijken toch écht een flyer in hun handen gedrukt. Zelfs ik kon er niet aan ontkomen. Terwijl ik mijn handen op de rug had werd er iets in gestopt. Juist ja: een flyer. Mijn "buren" links en rechts kregen dat papiertje ook in hun handen gedrukt. Er liep een jongeman met een heel stapeltje flyers OP het circusterrein.

De politiebericht meld niets over de woensdag. Vrijdag bleven de activisten inderdaad buiten de hekken...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma mei 26, 2008 1:09 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
de actie in Nieuwegein is intussen "opgeëist". Zie http://www.voorpost.org/nieuw%20nl/2008 ... y+wien.htm

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma mei 26, 2008 2:18 pm 
Offline

Lid geworden op: za dec 17, 2005 10:43 pm
Berichten: 291
Locatie: Brugge, België
Ik vind geweld sowieso ongehoord. Maar een circus, dat te gast is als een stad in een stad zal niet zomaar op politieagenten beginnen slaan...
Hiervoor moetn al een groot aantal woorden gevallen zijn.
Kan een kind van 14 zomaar gearresteerd worden? De manier waarop de agenten die jongen vastnemen (wurggreep) vind ik absoluut ongehoord. Later gooien ze nog een circusmeisje van zich weg. Het lijkt me dat de agenten alles behalve hun koelbloedigheid hebben bewaard, en een intern onderzoek zou hier niet misplaatst zijn.
Kijk allen maar eens naar het filmpje op bovenstaande link. Ik zie veel (van beide kanten weliswaar) dat niet door de beugel kan!

_________________
A day without a laugh is a wasted day... (C. Chaplin)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma mei 26, 2008 2:47 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
De kern van het probleem met Belly Wien is dus dat activistengroeperingen zelfs over de grens nog een circus vogelvrij kunnen verklaren, en al dan niet vage groeperingen in andere landen springen daar graag op in. Circussen zijn toch gemakkelijke slachtoffers om het leven zuur te maken. En dat Belly Wien zich qua dierenbehandeling keurig gedraagt in Nederland maakt dan blijkbaar niets uit.

Als ik zo naar dat filmpje kijk lijkt het er op dat de reacties van het circus doelbewust zijn uitgelokt om een rel te veroorzaken en te filmen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma mei 26, 2008 3:10 pm 
Voorpost? :shock:
Die demonstreren niet bij circussen uit dierenliefde maar uit haat tegen iedereen die niet blank en autochtoon is. :evil:


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma mei 26, 2008 4:20 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Kiwi schreef:
Voorpost? :shock:
Die demonstreren niet bij circussen uit dierenliefde maar uit haat tegen iedereen die niet blank en autochtoon is. :evil:


En ze hebben ook nog eens hun roots in Oostenrijk? Nu snap ik het helemaal niet meer....

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma mei 26, 2008 5:35 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
De politie heeft zich ook verkeken. Nee niet op de familie Zinnecker die overigens flink kracht kan zetten, maar in de activisten. Vrijdagavond nog liet een van de agenten op het bureau weten dat hij "blij was dat die demonstrantjes in IJsselstein gelukkig slechts wat linkse rakkertjes zijn niet over de intelligentie van extreem-rechts beschikken want dan zou hun actie nog veel erger kunnen zijn". Maar Voorpost is toch niet bepaald links te noemen...

En zoals Kiwi al schrijft: Voorpost staat daar écht niet om voor de dieren op te komen. Provoceren is eigenlijk nog te zacht uitgedrukt. Woensdag waren ze OP het circusterrein. In de nacht van woensdag op donderdag zijn er dierverblijven opengezet. En op vrijdag begon hun actie niet met het aanspreken van bezoekers maar met het via de megafoons aanspreken van de circusfamilie. Inderdaad: het uitlokken van geweld. Om het te kunnen filmen? Want dat hebben ze gedaan! Door de inschattingsfout van de politie (het zouden linkse rakkertjes zijn) is het uiteindelijk uit de hand gelopen waarbij meerdere leden van de familie Zinnecker hun circus wilden verdedigen tegen de politie die ook wel wist hoe je geweld moet toepassen: Een meid werd aan de haren getrokken (zie YouTube video). Een 9 jarige jongen werd weggegooid en kwam mijn zijn hoofd op een stenen ondergrond (bij de golfholes) terecht. Hij is uiteindelijk per ambulance naar het ziekenhuis overgebracht. Een 14 jarige jongen werd door 3 agenten hardhandig tegen de grond gewerkt. Daarbij is ook de wapenstok gebruikt waarmee hij in de buik is geraakt.

Al die ellende was waarschijnlijk niet gebeurd als de politie de activisten had gevraagd om even bij de supermarkt om de hoek te gaan staan. Even uit het zicht. Dan sust de boel vanzelf...

(nog beter: net als bij eerdere acties van deze groepering: meteen verbieden en afvoeren)

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.