Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 10:52 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Het zal je kind maar wezen...
BerichtGeplaatst: vr aug 08, 2008 11:47 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Mama is boos: Emmeloordse actievoerder trekt zich terug

EMMELOORD 7 augustus - Of de betoging tegen Circus Belly Wien in Emmeloord morgen doorgaat, is nog maar de vraag.

Feit is dat de initiatiefnemer, de pas 19-jarige Thomas Wentzel uit Emmeloord, zich heeft teruggetrokken onder druk van zijn ouders. De organisatie die hij vertegenwoordigt, Voorpost Flevoland, wil de actie overnemen.

"Ik ben hier woest over", zei zijn moeder gistermorgen. "Ik wil absoluut niet dat hij zich aan Voorpost bindt. Als hij thuis is van zijn werk, zijn de rapen gaar."

Naar eigen zeggen wist ze niet dat Thomas zich met deze nationalistische groepering had ingelaten.

Blijkbaar kwam dit Thomas ter ore, want niet veel later deelde hij mee dat hij zich terugtrekt uit de organisatie. Met gevoel voor tact: "Anders kom ik in de privé-sfeer in de problemen."

Zijn moeder dreigt hem zelfs uit huis te zetten als hij bij Voorpost blijft. "Er komt geen actie van mij meer", zei de Emmeloorder. "Of ik bij de demonstratie zal zijn, weet ik nog niet. Maar ik draag in elk geval niet meer de eindverantwoording."

Andere leden van Voorpost nemen de organisatie over, meldt hij.

Deze club is nog in overleg met de gemeente Noordoostpolder over locatie en tijdstip van de betoging.

Volgens Voorpost maakt het circus zich schuldig aan dierenleed.

De bedoeling is om zaterdag pamfletten uit te delen bij het circustterrein. Om bezoekers van Belly Wien te informeren over wat er allemaal aan de hand zou zijn.

De moeder van Thomas begrijpt er niets van. "Die beesten worden keurig verzorgd."

Overigens was Voorpost Flevoland gisteren niet voor commentaar bereikbaar.

Voorpost is een 'nationalische actiegroep' die, zo valt te lezen op de website, 'strijdt' tegen drugsgebruik, kindermisbruik en massa-immigratie. En dierenleed dus.

Voorpost is 'radicaal, maar niet extreem'.

Uit De Stentor
http://www.destentor.nl/regio/flevoland ... -terug.ece

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr aug 08, 2008 1:40 pm 
Voorpost is wel degelijk extreem en grijpt alles (in dit geval dierenrechten) aan om maar tegen allochtonen te kunnen ageren. Als ze echt zo begaan zouden zijn met de rechten van het dier zouden ze namelijk niet alleen tegen circusdieren en islamitische slachterijen optreden, maar ook andere misstanden aan de kaak stellen. Maar dat doen ze dus niet, omdat daar over het algemeen geen allochtonen bij betrokken zijn. Bah. Een heel eng clubje.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr aug 08, 2008 7:17 pm 
Offline

Lid geworden op: za dec 17, 2005 10:43 pm
Berichten: 291
Locatie: Brugge, België
Haha, sorry, maar dit verhaal vind ik HILARISCH!

_________________
A day without a laugh is a wasted day... (C. Chaplin)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr aug 08, 2008 10:44 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Waren er maar meer van zulke verstandige moeders dan zou de wereld er een stuk beter uit zien.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za aug 09, 2008 2:11 am 
Thomas, 19 jaar en dus volwassen, moet door zijn moeder gewezen worden op het feit dat hij zich heeft ingelaten met een groepering die niet kan.??
Hmm. bedenkelijk. Mogelijk dat Thomas zelf op tijd inzag dat het niet kon waar hij mee bezig was voor deze groepering. Heeft hij het verhaal van zijn moeder erbij betrokken om ervan af te kunnen zijn.

Anders denk ik dat deze jongeman nog heel wat te stellen krijgt met zijn moeder. Gaat zij ook bepalen wie de vrouw van hem moet worden??

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za aug 09, 2008 10:15 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Thomas woont nog bij mammie thuis. Zie de tekst "Als hij thuis is van zijn werk, zijn de rapen gaar". En o ja: hij werkt. Voor degenen die denken dat alle aktivisten werkloos zouden zijn.

(als moderator heb ik de titel van het onderwerp aangepast)

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 1:38 am 
voorpost is wel een extreme organisatie en moet gewoon weg. Na de afschuwelijke nazi praktijken in de tweede wereldoorlog zou het toch logisch moeten zijn dat dit soort nazi-verheerlijkende groeperingen niet meer toegestaan zouden mogen zijn?

weg met voorpost!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 2:33 am 
ieder zijn mening, maar soms houdt het even op he...
discussie ok...maar dan wel met mensen die gevoelig en voor rede vatbaar zijn voor argumenten, cijfers en feiten ut het NU-tijdperk.
Ik zou niet graag mijn fiets ook kwijtraken zoals mijn voorvaderen,!!!!! :roll:

Met alle moderne middelen van deze tijd kunnen wij het samen toch zo gezellig maken in de ons gebodene wereld. GRIJP die kans.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 12:19 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Raymond,

We kennen je als de dieractivist Raymond Olivers uit Maastricht die zich inzet voor het welzijn van de dieren. (en daarmee tegen de dieren in het circus).

Behoudens een kleine groep extreem-rechtse personen is iedereen in Nederland tegen fascisme. Puur omdat het nog in ons collectief geheugen gegrift staat hoe fout het kon uitpakken. Daar hoef je geen symbolen voor te hanteren. Door toch een symbool te gebruiken plaats je je meteen aan de andere uiterste kant van het meningenspectrum.

Dit is een Circusforum. Wil je zo vriendelijk zijn om je avatar zo spoedig mogelijk te verwijderen. Ook al is het hakenkruis duidelijk doorgestreept, wij zitten hier niet te wachten op deze symbolen die ons doen herinneren aan donkere tijden.

Het moderatorenteam is anders genoodzaakt om je avater te verwijderen.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 12:34 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Alle commotie in de media heeft slechts tot één resultaat geleid:

Circus Belly-Wien heeft van woensdag tot en met zondag uitsluitend uitverkochte voorstellingen gehad. Omdat er op zondagmiddag om 14:00 uur nog een hele rij voor de kassa stond is er zelfs een extra voorstelling aan de reeks toegevoegd. Om 21.40 uur verlieten de laatste bezoekers tevreden de circustent en kon de afbouw in Emmeloord met 4 uur vertraging alsnog beginnen...

Een aktie van dieractivisten, of nog beter: van Voorpost, heeft weer eens niet geleid tot het door de activisten gewenste effect. In IJsselstein, waar Voorpost in mei ook al demonstreerde, deed zich hetzelfde verschijnsel voor; Ook daar was een extra voorstelling nodig vanwege de enorme belangstelling.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 1:36 pm 
wat heeft het voor een nut om mijn voor/achteraam plus woonplaats in het bericht erbij te betrekken?
(daarbij ben ik niet voor dierenwelzijn (grotere kooien) maar dierenrechten (lege kooien.. om het maar eff kort te zeggen))

deze ''donkere tijden'' worden nog steeds verheerlijkt door meerdere groepen in nederland en het hakenkruis zoals gebruikt door de nazi's is nog zeker niet verleden tijd (denk bijv. aan de nog steeds plaatsvindende marsen, en geweldincidenten als het in brand steken van moskeeën)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 1:51 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Raymond,

Dit is een circusforum. Wij wensen hier geen enkele vorm van Fascisme, Anti Fascisme of andere (al dan niet extreme) politieke stromingen toe te laten.

De discussies gaan dus alleen over circus en alle daaraan gerelateerde thema's. Inclusief dierwelzijn. Vanwege dat laatste thema zijn dieractivisten welkom op dit forum. Maar hou je wel bij het onderwerp circus(dieren). Uitingen van Anti Fascisme zijn hier niet passend. Ook niet in je zelfgekozen avatar. Wil je die uitingen toch doen, ga dan naar de bij die thematiek passende fora op internet of open een eigen website en verkondig daar je antifascistische mening.

Over dierwelzijn vs. dierenrechten is al op andere plaatsen in dit forum geschreven. Die kun je met de zoekfunctie makkelijk terugvinden. Ik ga hier dus niet verder uiteenzetten waarom ik het begrip dierwelzijn prefereer boven het begrip dierenrechten.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 1:58 pm 
Ron Mikkenie schreef:
Raymond,

Dit is een circusforum. Wij wensen hier geen enkele vorm van Fascisme, Anti Fascisme of andere (al dan niet extreme) politieke stromingen toe te laten.

De discussies gaan dus alleen over circus en alle daaraan gerelateerde thema's. Inclusief dierwelzijn. Vanwege dat laatste thema zijn dieractivisten welkom op dit forum. Maar hou je wel bij het onderwerp circus(dieren). Uitingen van Anti Fascisme zijn hier niet passend. Ook niet in je zelfgekozen avatar. Wil je die uitingen toch doen, ga dan naar de bij die thematiek passende fora op internet of open een eigen website en verkondig daar je antifascistische mening.

Over dierwelzijn vs. dierenrechten is al op andere plaatsen in dit forum geschreven. Die kun je met de zoekfunctie makkelijk terugvinden. Ik ga hier dus niet verder uiteenzetten waarom ik het begrip dierwelzijn prefereer boven het begrip dierenrechten.


m.a.w. beperking van meningsuiting?

daarbij blijft mijn vraag wat het voor nut heeft mijn voor/achternaam/woonplaats erbij te betrekken?


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 2:26 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Er zijn grenzen aan de vrijheid van meningsuiting. Met hakenkruisen, al dan niet doorgestreept, overschrijdt je die grenzen duidelijk.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.