Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 8:28 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 2:51 pm 
Ron Mikkenie schreef:
Er zijn grenzen aan de vrijheid van meningsuiting. Met hakenkruisen, al dan niet doorgestreept, overschrijdt je die grenzen duidelijk.


volgens de wet is een doorgestreepthakenkruis nog binnen de toegestane vrijheid van meningsuiting ;)

nogmaals de vraag; waarom betrek je mijn voornaam/achternaam/woonplaats erbij?


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 3:30 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
raymond schreef:
Ron Mikkenie schreef:
Raymond,

Dit is een circusforum. Wij wensen hier geen enkele vorm van Fascisme, Anti Fascisme of andere (al dan niet extreme) politieke stromingen toe te laten.

De discussies gaan dus alleen over circus en alle daaraan gerelateerde thema's. Inclusief dierwelzijn. Vanwege dat laatste thema zijn dieractivisten welkom op dit forum. Maar hou je wel bij het onderwerp circus(dieren). Uitingen van Anti Fascisme zijn hier niet passend. Ook niet in je zelfgekozen avatar. Wil je die uitingen toch doen, ga dan naar de bij die thematiek passende fora op internet of open een eigen website en verkondig daar je antifascistische mening.

Over dierwelzijn vs. dierenrechten is al op andere plaatsen in dit forum geschreven. Die kun je met de zoekfunctie makkelijk terugvinden. Ik ga hier dus niet verder uiteenzetten waarom ik het begrip dierwelzijn prefereer boven het begrip dierenrechten.


m.a.w. beperking van meningsuiting?

daarbij blijft mijn vraag wat het voor nut heeft mijn voor/achternaam/woonplaats erbij te betrekken?



beste Raymond

Ik vind het gebruik van de swastica chargerend. Het geeft een verkeerde lading aan dit forum en kan weer fascistische reacties uitlokken en daar zitten we niet op te wachten. Laten we het dus verder hebben over dieren in het circus. Of wat mij betreft dieren in de samenleving. Dus ik hoop dat je je avatar aanpast, te meer omdat zoals Ron ook zegt de aanblik van een swastica menigeen kromme tenen bezorgt. Of maagkrampen.... Of meer...

Verder neem ik aan dat naam/woonplaats zo gemakkelijk te goochelen zijn dat hier niet echt een geheim onthuld wordt. Of het verder ter zake doet kan Ron jou beter vertellen.

mvg
Sjaak (webmaster)

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 5:28 pm 
heuvels schreef:
beste Raymond

Ik vind het gebruik van de swastica chargerend. Het geeft een verkeerde lading aan dit forum en kan weer fascistische reacties uitlokken en daar zitten we niet op te wachten. Laten we het dus verder hebben over dieren in het circus. Of wat mij betreft dieren in de samenleving. Dus ik hoop dat je je avatar aanpast, te meer omdat zoals Ron ook zegt de aanblik van een swastica menigeen kromme tenen bezorgt. Of maagkrampen.... Of meer...

''laten we het dus verder hebben over dieren in het circus''... prima; dat is ook de reden dat ik hier kwam; ik begon er niet over. het is een uiting waar het grootste gedeelte van de bevolking achterstaat (geen nazi praktijken meer); mensen met fascistische trekjes kunnen daar best in pb op toespreken ;)


heuvels schreef:
Verder neem ik aan dat naam/woonplaats zo gemakkelijk te goochelen zijn dat hier niet echt een geheim onthuld wordt. Of het verder ter zake doet kan Ron jou beter vertellen.


zo is inmiddels menig naam/adres e.d. makkelijk te onthullen, maar dit is nog geen reden om dit maar meteen ''in de groep te gooien''. het doet me niks dat de persoon in kwestie, Ron, dit weet, maar nogmaals mijn vraag aan deze persoon; waarom het erbij betrekken als het geen enkele waarde toevoegt aan de lopende discussie?

EDIT: aangepast naar soortgelijke avater met soortgelijke doeleinden maar dan zonder toevoeging van het hakenkruis ;)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 5:53 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Wuivende banieren dat lijkt in deze setting ook weer aardig in de richting van een nazi symbool doe je dit om te provoceren.
Als je zo graag dierenmishandeling aan de kaak wilt stellen waarom ga je dan niet een weekend naar Urk waar de lieftalige jeugd regelmatig met eenden aan het voetballen is waardoor de vogel opvang in Friesland tot de nok toe vol zit.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 7:05 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Dat er in DIT topic niets gezegd mag worden in de trant van "facisme of anti-facisme", snap ik best... maar om dan zomaar een ander topic te openen en het daar over racisme, emancipatie e.d. te hebben en dat wel toe te staan... dat is wel zéér hypocriet!

Waarom wordt dit wel toegestaan terwijl er zo hard geroepen wordt dat dit een "circusforum" is?!

Ik vind het trouwens ook niet kunnen dat iemands naam en woonplaats zomaar gepost worden. Zullen we dan ook leuk jullie adres hier opzoeken en posten op een forum waar veel activistjes komen?!?

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 7:10 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
joop schreef:
Wuivende banieren dat lijkt in deze setting ook weer aardig in de richting van een nazi symbool doe je dit om te provoceren.
Als je zo graag dierenmishandeling aan de kaak wilt stellen waarom ga je dan niet een weekend naar Urk waar de lieftalige jeugd regelmatig met eenden aan het voetballen is waardoor de vogel opvang in Friesland tot de nok toe vol zit.

Joop


Deze avatar lijkt me niet echt provocerend. Over smaak valt te twisten maar dit roept bij mij geen vervelende associaties op.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 7:13 pm 
joop schreef:
Wuivende banieren dat lijkt in deze setting ook weer aardig in de richting van een nazi symbool doe je dit om te provoceren.

dit doe ik in geenszins om te provoceren. Ik heb zo duidelijk mijn standpunten tegen fascisme. Daar het forum censuur toepast op het gebruik van het hakenkruis met al dan niet een streep erdoor

joop schreef:
Als je zo graag dierenmishandeling aan de kaak wilt stellen waarom ga je dan niet een weekend naar Urk waar de lieftalige jeugd regelmatig met eenden aan het voetballen is waardoor de vogel opvang in Friesland tot de nok toe vol zit.

Joop

ik ken het ''Urkse probleem'' en vind het dan ook schandalig dat er mensen, jeugd of geen jeugd, zich inlaten met dit soort laffe praktijken. helaas is er niet veel tegen te doen. het heeft nou eenmaal, zoals je zelf ook wel zal begrijpen, geen zin om met flyers door het gebied te trekken ;)
en overal zitten opvangs vol, niet enkel met vogels maar ook met andere dieren die worden verwaarloost, gedumpt etc. ;) ik probeer mijn uiterste best te doen (d.m.v. voorlichting, vrijwilligerswerk) maar er is helaas nog een hele weg te gaan


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 10:43 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Dit is toch echt van de gekke echt dierenleed daar doe je voor het gemak maar niets aan. Als je kunt flyeren bij een circus kun je dat ook doen in de gemeente Urk ik zie eerlijk gezegd het verschil niet.

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di aug 12, 2008 12:39 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
joop schreef:
Dit is toch echt van de gekke echt dierenleed daar doe je voor het gemak maar niets aan. Als je kunt flyeren bij een circus kun je dat ook doen in de gemeente Urk ik zie eerlijk gezegd het verschil niet.


Niet echt een vergelijking. In Urk is het gewoon ordinaire dierenbeuleralij, dat is in een circus zeker niet het geval. Het wordt de circussen eerder verweten dat de dieren de ontberingen van de vrije natuur missen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di aug 12, 2008 10:11 am 
raymond schreef:
nogmaals de vraag; waarom betrek je mijn voornaam/achternaam/woonplaats erbij?

Pure intimidatie. En het is daarbij nog verboden ook om ongewenst privégegevens op internet te plempen. Je zou Ron kunnen aanklagen volgens mij.

joop schreef:
Als je kunt flyeren bij een circus kun je dat ook doen in de gemeente Urk ik zie eerlijk gezegd het verschil niet.

Zodra er bezoekers naar Urk gaan en kaartjes kopen om naar deze dierenmishandeling te gaan kijken (zoals bij circussen gebeurt) zal dat vast wel gaan gebeuren.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di aug 12, 2008 10:17 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Dan nog het antwoord op de laatste (bewust even onbeantwoordde vraag van Raymond):

Je geeft op internet, maar ook in de krant, waar je recent nog was geïnterviewd (http://www.debeurs.nl/binnenland/221628 ... ieren.html) zelf je identiteit prijs. Je denkt anoniem te zijn, maar bent het niet.

Je noteert je naam, achternaam en woonplaats dikwijls zelf op plekken die ook voor anderen toegankelijk zijn. Ik hoef daarvoor geen enkele computer te kraken of in het gemeentehuis van Maastricht in te breken om even in hun kaartenbak te kijken.

Veel extreme uitspraken, maar ook extreem gedrag (zoals voetbalhooligans en soms ook dieractivisten onder de naam ALF) wordt uitgevoerd omdat men denkt "ik ben toch anoniem, niemand weet dat ik het ben en wat ik doe". Die anonimiteit is echter zéér betrekkelijk. Zeker wanneer je je zelf laat interviewen.

En dan nog de vraag van Tieske: Jullie maken als dieractivisten zelf de vergelijking met mensenrechten om het bestaan van dierenrechten te verdedigen.

Dierenrechten zijn door de mens bedacht naar analogie van de mensenrechten. "Alle dieren zijn gelijk" net zoals "alle mensen zijn gelijk". De voor mensen geformuleerde rechten (zoals het recht om vrij te zijn) worden daarbij vaak een op een vertaald naar de dierenwereld. Dieren horen vrij te zijn. Dus géén kooien naar analogie van de mensengevangenis die immers ook tralies heeft. Maar hoe zit het dan met de hiërarchie binnen de dierenwereld? De voedselpiramide? Het territoriumgedrag terwille van de voedselvoorziening? Dáár leggen dieren elkander onderling beperkingen op. Daar doen dieren elkander wredere dingen aan dan mensen in sommige landen. Daar gaat het vergelijk tussen mensenrechten en dierenrechten volledig mank. Intussen wordt er, omwille van die vergelijking, druk geschreven over mensenrechten (en soms dus niet over dierenrechten). Maar dan wel zonder allerlei symbolen...

EDIT 10.30 uur: werkende link naar krantenbericht "Duwen en trekken om de circusdieren" toegevoegd. Ron Mikkenie.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di aug 12, 2008 10:21 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Over Urk: Nee, je hoeft echt niet te wachten tot bezoekers kaartjes gaan kopen om naar het "eendenvoetbal" te kijken. Je kunt nu al optreden tegen die vandalen die eenden als een voetbal beschouwen. Door daar te gaan demonstreren en te laten zien dat zoiets écht niet kan.

Of is het voetballen met eenden alleen maar fout zodra men geld gaat vragen om het te bekijken? Ik dacht toch niet! Of beter: ik weet zeker van niet!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di aug 12, 2008 10:36 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Kiwi schreef:
Pure intimidatie. En het is daarbij nog verboden ook om ongewenst privégegevens op internet te plempen. Je zou Ron kunnen aanklagen volgens mij.



Het bewuste krantenbericht met de voornaam, achternaam en woonplaats van Raymond is óók letterlijk overgenomen op de website van jullie allergrootste voorbeeld tegen de circusdieren: http://www.wildedierendetentuit.nl/coal ... eyvals=108

Ook maar even aanklagen vanwege het overnemen van de integrale tekst van het krantenbericht zonder bronvermelding, het overnemen van de integrale tekst zonder schriftelijke toestemming van de uitgever en het noemen van de naam en woonplaats van Raymond??? :lol: :lol: :lol:

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di aug 12, 2008 10:55 am 
Ron Mikkenie schreef:
Over Urk: Nee, je hoeft echt niet te wachten tot bezoekers kaartjes gaan kopen om naar het "eendenvoetbal" te kijken. Je kunt nu al optreden tegen die vandalen die eenden als een voetbal beschouwen. Door daar te gaan demonstreren en te laten zien dat zoiets écht niet kan.

Of is het voetballen met eenden alleen maar fout zodra men geld gaat vragen om het te bekijken? Ik dacht toch niet! Of beter: ik weet zeker van niet!

Nee hoor, dit is altijd fout, maar Joop vond dat er maar geflyerd moet gaan worden. Aan wie moeten die flyers gegeven worden dan, aan die voetballende dierenbeulen? Ik denk dat er genoeg mensen zijn die hen wel iets anders toewensen dan een flyer. Ik neem namelijk aan dat iedereen wel weet dat dit dierenmishandeling is, ook degenen die dit doen. Demonstreren heeft dus geen enkele zin, omdat je er echt geen enkele mening mee zal veranderen. De daders moeten gewoon gepakt en gestraft worden.

Ron Mikkenie schreef:
Daar doen dieren elkander wredere dingen aan dan mensen in sommige landen.

Dieren kunnen niet altijd de consequenties van hun daden overzien, of hebben geen andere keus om te overleven. Sommige diersoorten zijn voor hun voedselvoorziening nu eenmaal aangewezen op het consumeren van andere dieren, mensen niet. Het is gewoon een vorm van beschaving om geen andere dieren te doden; vlees eten is een barbaars overblijfsel uit vroegere tijden.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di aug 12, 2008 11:41 am 
Ron Mikkenie schreef:
Dan nog het antwoord op de laatste (bewust even onbeantwoordde vraag van Raymond):

Je geeft op internet, maar ook in de krant, waar je recent nog was geïnterviewd (http://www.debeurs.nl/binnenland/221628 ... ieren.html) zelf je identiteit prijs. Je denkt anoniem te zijn, maar bent het niet.

Je noteert je naam, achternaam en woonplaats dikwijls zelf op plekken die ook voor anderen toegankelijk zijn. Ik hoef daarvoor geen enkele computer te kraken of in het gemeentehuis van Maastricht in te breken om even in hun kaartenbak te kijken.

Veel extreme uitspraken, maar ook extreem gedrag (zoals voetbalhooligans en soms ook dieractivisten onder de naam ALF) wordt uitgevoerd omdat men denkt "ik ben toch anoniem, niemand weet dat ik het ben en wat ik doe". Die anonimiteit is echter zéér betrekkelijk. Zeker wanneer je je zelf laat interviewen.

ik denk niet anoniem te zijn en om eerlijk te zijn interesseerd het me ook geen ene *** of iemand weet in welke plaats e.d. ik woon, maar wat je nog steeds achterwege laat is de vraag waarom je het in je bericht erbij betrekt. Ik heb ook op plekken jouw woonplaats gesignaleerd, dat betekent toch ook niet dat ik dat automatisch in een bericht moet zetten om maar eff te laten weten dat ik het weet? stel je voor zeg als je een heleboel over een persoon weet (''nou (voornaam) (achternaam) uit (plaats) met de groene (merk)auto met de gele (merk)rugzak en de blauwe (merk)pet, ik ben het niet eens met wat je schrijft''), dat heeft toch totaal geen enkel belang het toe te voegen voor een discussie?

je blijft de vraag in een zekere zin ontwijken door eerst niet, en nu een antwoord te geven dat in dergelijke zin niet aansluit op de vraag


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.