Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 9:01 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Dompteur in de problemen
BerichtGeplaatst: do aug 14, 2008 2:25 pm 
Xavier schreef:
Xavier:
Graag zou ik eerst willen reageren op wat u over mij zegt en aan mijn woorden verbindt. Ik ben geen fanatieke circusliefhebber. Ik heb een boon voor het circus, mijn hart verloren, zonder mijn objectiviteit en nuchterheid te verliezen. Ik breng heel erg veel tijd door bij een circus, en bezoek op regelmatige tijdstippen andere circussen.

Kiwi:
Eehh... en wat precies is het verschil met een fanatieke circusliefhebber?

Xavier: Lees eens verder dan dat wat je vet hebt gezet. Ik breng heel erg veel tijd door bij een circus. Dat wil zeggen dat ik niet voortdurend bij verschillende circussen zit, maar in dat ene circus gewoon ontzettend goeie vrienden zitten. Daar heb ik dan ook mijn hart verloren.
Wat Heuvels zegt strookt helemaal met mijn mening. Er zijn nog zoveel andere mooie dingen op de wereld. Ik ben inderdaad niet zo fanatiek bezig met circus als sommige voetbalfans zijn.

Ik snap werkelijk niet waarom jullie zo panisch zijn voor het woord fanatiek. Ik bedoelde hier niets negatiefs mee, maar jullie lijken er uit alle macht voor te willen zorgen dat je niet als fanatiek gezien wordt. Die vergelijking met voetbalsupporters en zelfs met hooligans... ik heb echt geen idee waar die opeens vandaan komt (ja, bij heuvels, maar die haalt dit er ook zomaar zonder aanleiding bij). Als je zegt dat je je hart hebt verloren en er heel veel tijd doorbrengt en dan ook het circus nog eens zo enthousiast verdedigt op een forum als dit dan ben je in mijn ogen fanatiek. Zonder dat daar overigens van mijn kant een waarde-oordeel aan gehangen wordt.

Uit het woordenboek: een fanaat is een 'persoon met een hartstochtelijke inzet of liefde tot een bepaalde zaak'. Je kunt niet ontkennen dat dat op jou in relatie tot het circus slaat toch?
Klinkt 'bezield' je beter in de oren? Dat betekent namelijk hetzelfde als fanatiek.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Dompteur in de problemen
BerichtGeplaatst: do aug 14, 2008 3:20 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Kiwi schreef:


Uit het woordenboek: een fanaat is een 'persoon met een hartstochtelijke inzet of liefde tot een bepaalde zaak'. Je kunt niet ontkennen dat dat op jou in relatie tot het circus slaat toch?
Klinkt 'bezield' je beter in de oren? Dat betekent namelijk hetzelfde als fanatiek.


Het woord "bezield" geeft wat mij betreft de nuance beter aan. Of enthousiast. Fanatiek heeft een wat radicale bijklank.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Dompteur in de problemen
BerichtGeplaatst: do aug 14, 2008 3:44 pm 
heuvels schreef:
Het woord "bezield" geeft wat mij betreft de nuance beter aan. Of enthousiast. Fanatiek heeft een wat radicale bijklank.

En toch betekent het hetzelfde (zie de betekenis van het woord fanaat). Die negatieve annotatie zit gewoon in jouw (jullie) hoofd. :P


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Dompteur in de problemen
BerichtGeplaatst: do aug 14, 2008 4:07 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Kiwi schreef:
heuvels schreef:
Het woord "bezield" geeft wat mij betreft de nuance beter aan. Of enthousiast. Fanatiek heeft een wat radicale bijklank.

En toch betekent het hetzelfde (zie de betekenis van het woord fanaat). Die negatieve annotatie zit gewoon in jouw (jullie) hoofd. :P


jaja, jij wilt gewoon fanatiek het laatste woord hebben :mrgreen:
ik vind het best....

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Dompteur in de problemen
BerichtGeplaatst: do aug 14, 2008 4:10 pm 
heuvels schreef:
jaja, jij wilt gewoon fanatiek het laatste woord hebben :mrgreen:
ik vind het best....

Inderdaad! :twisted: :wink:


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.