Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 9:54 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo aug 24, 2008 9:34 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 23, 2007 8:03 am
Berichten: 198
Locatie: Lier België
Het kan nog erger (ergens wel grappig maar vooral pijnlijk), in België heeft de geweldige Michel Vandenbosse en zijn Gaia een dierentuin afgekeurd omdat het verblijf van de krokodillen niet aan hun voorwaarden voldeed... Bij nader inzien bleken het wassen krokodillen te zijn... Grote lichten kan je die dierenactivisten volgens mij niet noemen.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo aug 24, 2008 9:44 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Gert schreef:
Het kan nog erger (ergens wel grappig maar vooral pijnlijk), in België heeft de geweldige Michel Vandenbosse en zijn Gaia een dierentuin afgekeurd omdat het verblijf van de krokodillen niet aan hun voorwaarden voldeed... Bij nader inzien bleken het wassen krokodillen te zijn... Grote lichten kan je die dierenactivisten volgens mij niet noemen.


nou ja pijnlijk... gebeten worden door een wassen krokodil zal wel meevallen.... :D

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma aug 25, 2008 11:58 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
GAiA heeft nu net zo'n fantastische zeperd begaan als de Partij voor de Dieren en WDDTU in maart 2007. Toen verschenen er berichten dat op het Dancefestival "Crazyland" in Zaandam Circus Etoile aanwezig zou zijn met krokodillen en enkele andere dieren. Er gingen meteen brandbrieven naar de minister (hoe kunt u een vergunning verstrekken voor dit evenement?) en er werden zelfs kamervragen gesteld...

Bij fondsenwerving is het een psychologische truuk. Kijk maar eens naar de bekende fondsenwervers rondom allerlei ernstige ziekten. Als je AL hun statistieken combineert dan heeft elke Nederlander minstens VIJF ziekten die binnen één jaar tot de dood leiden. De Nederlander moet zijn portemonnee trekken en dat lukt alleen maar als je je onderwerp zo zielig mogelijk presenteert.

Eigenlijk zouden gerenommeerde circussen ook meteen moeten stoppen met kaartverkoop en voorstellingen. De dieren enkele weken geen uiterlijke verzorging geven en dan hup op het markplein gaan staan met een collectebus erbij. Nog wat zielige advertenties in de kranten (zoals Afbeelding) en een extra boekhouder in dienst nemen om al die centen te tellen!

Dan nog over wat er in Tiel is gebeurd: Je kunt daarover een klacht indienen bij de Landelijke Inspectie DierenBescherming, maar ook een brief schrijven aan de minister van LNV. Die brief wordt weliswaar door een medewerker van het ministerie geschreven, maar komt er in ieder geval wel aan. Je kunt ook het gemeentebestuur van Tiel en de organisator van die dag schrijven. Want het kan natuurlijk niet waar zijn dat men omwille van de fondsenwerving de hele dag een kat opgesloten laat zitten in een bench.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di aug 26, 2008 4:04 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Ik heb ook al eens meegedaan aan een actie (die om het verbod van honden en katten in winkels te verkopen). Hier waren verschillende organisaties zoals Gaia, Animaux en péril, Bite Back, ... en Gaia had honden van het asiel laten komen om ze in de actie mee te laten doen. De honden kregen dan een plaatje om de nek met "wij zijn geen koopwaar"...

Sorry, maar wat zijn het dan wel? In dit geval: showbeesten?
Nee, zitten roepen dat je dieren niet op zo'n manier mag gebruiken, en het dan zelf doen, vind ik niet goed.

Ergste van al: het begon keifel te regenen en die van Gaia haalden mooi hun regenjasje (van Gaia of course) uit en bleven zo lekker droog... en de honden? Die werden kletsnat!
Ik had ook een hond vast ("afgepakt" van een ander die het niet kon verdragen dat hij nieuwsgierig was naar andere honden en dat hij trok, waardoor zij hem dus streng tot op 2 mm van haar been hield). Ik heb dan maar gezegd dat ik hem wel zou houden en dat ik het niet erg vond als ie wat trok.
Toen het begon te regenen had ikzelf geen regenjas (en als ik em wel had dan kreeg de hond die om!), maar ik ben wel met de hond onder een gevel gaan staan en zo bleven we allebei droog.

Na een kwartier goed doorregenen (en nadat de honden dus goed nat waren) besloot M. ze dan toch maar terug in te laden ... jah te laat!

Oeh nee ik was echt boos dat ze die dieren toen gebruikt hebben, maar zo is Gaia.
De gemiddelde mens denkt niet na van: "ja zij gebruiken de dieren toch ook zelf" en zien de dieren gewoon als zielig aan, storten dan nog wat meer geld aan Gaia, en zo maakt Gaia weer lekker makkelijk reclame he.
En met dat geld gaan ze dan een bureautje huren in DE sjiekste en duurste straat van Brussel :roll:

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di aug 26, 2008 6:00 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Ik ben zelf huiverig van het geven aan goede doelen. Veel goededoelenorganisaties zijn uit hun jas gegroeid en komen "in handen" van graaierige bestuurders. Zo las ik dat in Nederland veel bloeddonors hebben afgehaakt toen ze hoorden wat de top van bloedbank Sanquin verdient.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008/08 ... B25B8.html

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.