Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 12:29 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: circus dieren
BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2005 2:30 pm 
Op 13, 14 en 15 oktober heeft actiegroep Circusleed actie gevoerd tegen het Groot Russisch Staatscircus wat zijn tent had opgesteld op het veemarktterrein in Assen. De actiegroep wilde ruchtbaarheid geven aan en de discussie aangaan over het dierenleed achter dit en andere circussen met dieren.

dit bericht stond op sie stomme site van die actie groep

ze hebben ook bij renz berlin geprotesteerd


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2005 2:39 pm 
Waarom plaats je dit bericht 15 dagen alsnog op dit forum?
Wat heeft dit voor nut?

Zo krijgt deze actiegroep Circusleed weer de aandacht die ze wat mij betreft niet verdienen. Zeker niet op de manier waarop zij actie voeren tegen circussen.


Laatst gewijzigd door A3ana op vr okt 28, 2005 3:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circus dieren
BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2005 2:46 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
jasper schreef:
ze hebben ook bij renz berlin geprotesteerd


Nee hoor. Voor zover ik weet niet. En ik ben een van de mensen er van. Dat moet dan wel weer een andere groep zijn geweest. Volgens mij ben je in de war met Respect voor Dieren. Een andere actiegroep.

Citeer:
Zeker niet op de manier waarop zij actie voeren tegen circussen.


Wat is er mis met geweldloos en vreedzaam protest naar het burgerrecht zoals beschreven staat in de wet, EU regels, e.d.?

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2005 3:06 pm 
A3ana schreef:
actiegroep Dierenleed

De actiegroep heet Circusleed. :roll:
En ik vraag me ook af wat er mis is met vreedzame protesten en informatievertrekking aan het publiek? Actiegroep Circusleed gedraagt zich altijd bijzonder netjes hoor, het zijn juist de mensen van het circus die agressief reageren!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2005 7:06 pm 
Kiwi schreef:
A3ana schreef:
actiegroep Dierenleed

De actiegroep heet Circusleed. :roll:
En ik vraag me ook af wat er mis is met vreedzame protesten en informatievertrekking aan het publiek? Actiegroep Circusleed gedraagt zich altijd bijzonder netjes hoor, het zijn juist de mensen van het circus die agressief reageren!



Over feiten zullen mensen het zelden eens worden. Dus waarschijnlijk over dit onderwerp ook niet.

Het is daarom ook dat ik waarschijnlijk meer heb met morpheus, en klaas vaak.
En dat probeer na te leven. Het leven en dus ook het circusleven van alle kanten bekijk.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2005 8:21 pm 
A3ana schreef:
Over feiten zullen mensen het zelden eens worden. Dus waarschijnlijk over dit onderwerp ook niet.

Over menigen hoeven mensen het niet eens te worden. Feiten zijn echter gewoon objectieve, vaststaande gegevens. Maar ja, het is moeilijk om die als vaststaand te erkennen als ze eigenlijk tegen je eigen mening ingaan zeker? :roll:

Feit: in Assen werden vreedzame mensen van Circusleed die daar flyers aan het uitdelen waren zonder enige voorafgaand verzoek of zelfs maar een waarschuwing aangevallen door een agressieve olifantentrainer.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2005 8:27 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Belangrijker is nog dat deze man geweld gebruikte als reactie zonder eerst de autoriteiten te bellen. Naast gewelddadig ook nog eens het gezag/wet ondermijnen. Er is aangifte gedaan.. maar goed.. politie is nooit zo actief daarmee :(

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circus dieren
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2005 9:41 am 
CircusLeed.NL schreef:
jasper schreef:
ze hebben ook bij renz berlin geprotesteerd


Nee hoor. Voor zover ik weet niet. En ik ben een van de mensen er van. Dat moet dan wel weer een andere groep zijn geweest. Volgens mij ben je in de war met Respect voor Dieren. Een andere actiegroep.

Citeer:
Zeker niet op de manier waarop zij actie voeren tegen circussen.


Wat is er mis met geweldloos en vreedzaam protest naar het burgerrecht zoals beschreven staat in de wet, EU regels, e.d.?


Wat maakt het uit wat voor cluppie het was, jullie maken toch ook geen onderscheid tussen de verschillende circussen en scheren alle circussen over een kam, waarom moet er dan onderscheid tussen al die clubjes van warharige vegetariers gemaakt worden als die om drie uur uit hun nest komen schuiven om het iemand moeilijk te maken.
Als er weer eens een stommiteiten komt uithalen zoals de wagens bekladden van een circus dat helemaal geen dieren meevoert (zoals in het laatste reizende seizoen van Royal) of iets in de fik steken is het ook altijd het andere clubje dat het gedaan heeft. 'Distantieren' ze zich weer van elkaar. Alsof wie dan ook daar wat aan heeft.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circus dieren
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2005 11:45 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
spasega schreef:
Wat maakt het uit wat voor cluppie het was, jullie maken toch ook geen onderscheid tussen de verschillende circussen en scheren alle circussen over een kam, waarom moet er dan onderscheid tussen al die clubjes van warharige vegetariers gemaakt worden als die om drie uur uit hun nest komen schuiven om het iemand moeilijk te maken.

Omdat wij duidelijk vreedzaam zijn. En dat circussen met dieren gewoon tegen onze mening botst. Dat is niet over 1 kam scheren, dat is gewoon een sterk standpunt. Als we over 1 kam zouden scheren, dan zouden we ook zeuren over circussen zonder dieren. Dat doen we toch niet?

Citeer:
Als er weer eens een stommiteiten komt uithalen zoals de wagens bekladden van een circus dat helemaal geen dieren meevoert (zoals in het laatste reizende seizoen van Royal) of iets in de fik steken is het ook altijd het andere clubje dat het gedaan heeft. 'Distantieren' ze zich weer van elkaar. Alsof wie dan ook daar wat aan heeft.


Ok.. dus je vind dat onze actiegroep maar gewoon lekker moet promoten dat de circusposters enzo beklad worden, dat er vernielingen aan de wagens worden uitgehaald en dat dingen in de fik word gestoken?

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2005 12:24 pm 
Waar ik het over heb is dat als dat gebeurt, er niemand op aan te spreken is omdat jullie allemaal min of meer in anonimiteit opereren. Dat als er types als jij maar dan van weer een ander clubje op een website oproepen tot 'akties' - en dat met verkeerde informatie, want bij een circus dat helemaal niet meer met dieren reist- en er komen gekken op af die geweld gebruiken, dat diegenen van wie die informatie kwam ook niet thuisgeven, nee dat was de bedoeling niet, maar iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden dus daar kun je dan niet de hele dierenrechtenbeweging op aanspreken.

Terwijl als in Rusland iemand in het circus zijn hond trapt ofzo, wij hier daar wel mede verantwoordelijk voor zijn in jullie optiek, want alle diercircus is het zelfde en we zijn toch allemaal een grote inteeltfamilie, ofzo.

(Jullie spreken jezelf trouwens altijd tegen als je je uitkomt. Het ene moment hebben alle circussen met elkaar te maken en weten ze alles van elkaar, maar als het gaat om het inhuren van diernummers is het ineens, ze huren ze in dus ze weten helemaal niet hoe ze getraind zijn. Wat is het nou???)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2005 9:00 pm 
spasega schreef:
Waar ik het over heb is dat als dat gebeurt, er niemand op aan te spreken is omdat jullie allemaal min of meer in anonimiteit opereren. Dat als er types als jij maar dan van weer een ander clubje op een website oproepen tot 'akties' - en dat met verkeerde informatie, want bij een circus dat helemaal niet meer met dieren reist- en er komen gekken op af die geweld gebruiken, dat diegenen van wie die informatie kwam ook niet thuisgeven, nee dat was de bedoeling niet, maar iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden dus daar kun je dan niet de hele dierenrechtenbeweging op aanspreken.

Als je een beetje opgelet zou hebben zou je geweten hebben dat Alex (CircusLeed.NL) in ieder geval niet in de anonimiteit opereert, er is van alles, tot en met zijn huisadres aan toe, over hem terug te vinden op internet. En 'types als hij' :? ... wij roepen niemand op tot geweld of vandalisme, wij proberen door discussie en eerlijke informatievoorziening dieren uit het circus te krijgen. Dus als er inderdaad gekken zijn die geweld gebruiken om hun ongenoegen te uiten kun je daar inderdaad niet de hele dierenrechtenbeweging op aanspreken, en zeker niet CircusLeed, omdat wij juist uitdrukkelijk afstand nemen van geweld.

En we informeren ons wel degelijk welke circussen misbruik maken van welke dieren, we gaan zelfs regelmatig kijken bij circussen om ons op de hoogte te stellen van de situatie ter plekke. Ook omdat we ons oordeel niet willen baseren op oude, achterhaalde informatie, of op informatie uit het buitenland. We zijn inmiddels al bij aardig wat circussen langs geweest, en hebben tot nu toe bij elk circus wel schrijnende toestanden geconstateerd.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2005 11:08 am 
Dus Circusleed is Alex, maar die is vrij nieuw aan het firmament, betekent dat dat omdat er nu eindelijk eens één persoon is die niet anoniem opereert en die uitdrukkelijk met open vizier en vreedzaam werkt, maw een absolute uitzondering, de rest maar naast ons neer moeten leggen?
Ik ben blij hoor dat hij zo werkt, prima en petje af, en volgens mij legt ook niemand hem een strobreed in de weg, maar hoor eens als ik het over de dierenrechtenbeweging heb, dan heb ik het over het hele scala wat nu al een jaartje of tien loopt te sarren en stieren met hun geheel eigen agenda vaak. Alsof die er niet meer zijn omdat Alex er nu ineens is.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2005 3:17 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Alex en zijn clubje waren al een tijdje rond in het gastenboek en nu ook het forum van Circusweb. Ondanks veel verzoeken om hen te blokken hebben wij niet ingegrepen, juist omdat deze groepering zich heeft voorgenomen het netjes en intelligent te spelen. Integendeel, wij hebben de discussie aangemoedigd door vliegensvlug een forum in het leven te roepen.
Wij van Circusweb vinden dat het beter is dat er in dit forum gediscussieerd wordt dan dat de actiegroepen met megafoons bij het circus voor de tent staan en het publiek ongevraagd lastig vallen. Of erger...
En natuurlijk hopen wij dat de activisten voor enige rede vatbaar zijn en de zaken wat genuanceerder gaan bekijken. In ieder geval krijgen zij via dit forum meer en beter tegengas als wanneer zij op de barricaden zouden staan.
Sjaak vd Heuvel (webmaster)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2005 3:46 pm 
Ik geloof echt niet dat een forum gaat voorkomen dat men gaat actievoeren bij circustenten. Ik vind het ook vervelend als men dat doet, maar het is ieders goed recht in een vrij land om te demonstreren en te folderen. Wel heb ik bezwaar tegen de verborgen agenda die dierenrechtenactivisten voeren. Tegen circusbezoekers doen ze alsof het ze gaat om dierenwelzijn terwijl dat niet hun issue is. Dat geldt óók voor Alex. Als zij eerlijk zouden zijn en de hun benaderde mensen vertellen dat zij vinden dat eigenlijk de hele landbouw, het houden van huisdieren, het eten van eieren en honing, het gebruik van leer ook op moet houden, zouden minder mensen ze redelijk vinden. Bovendien hebben organisaties als Peta ook heel wat te verzwijgen. Zoals dat ze zelf zwerfdieren, aan hun toevertrouwd, bij honderden afmaken en bij de vuilnis gooien.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo nov 02, 2005 10:54 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
spasega schreef:
Bovendien hebben organisaties als Peta ook heel wat te verzwijgen. Zoals dat ze zelf zwerfdieren, aan hun toevertrouwd, bij honderden afmaken en bij de vuilnis gooien.


Hahaha.. kom op zeg.. geloof toch niet zo klakkeloos wat er voor geruchten/roddels in de wereld verspreid worden. Dit komt van de anti-peta campagne van de Center for Consumer Freedom.

http://www.indybay.org/news/2005/06/1747946.php
http://www.consumerdeception.com/
http://www.animalrightsmalta.com/killsanimals.html

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.