Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 2:30 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Stropers doden 2000 olifanten
BerichtGeplaatst: vr sep 12, 2008 3:20 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Stropers doden 2000 olifanten
MAPUTO - Stropers hebben in het noorden van Mozambique het olifantenbestand met 2000 dieren verminderd.

Dat meldde de nationale radio vrijdag. Het aantal dikhuiden in de natuurparken nam tussen 2004 en 2007 af van 6000 naar 4000. De zender baseert zich op tellingen van de natuurparken. Een deel van de stropers komt uit het aangrenzende Tanzania.

Alleen al vorig jaar namen de autoriteiten meer dan vijfhonderd wapens in beslag van stropers die op heterdaad waren betrapt. Het gaat de stropers om het ivoor. Mozambique staat wel toe dat ’probleemdieren’, waaronder ook olifanten, worden afgeschoten. Deze probleemdieren zouden in 2007 verantwoordelijk zijn geweest voor de dood van tweehonderd mensen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr sep 12, 2008 3:26 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
En hier in Nederland gaan de activisten op hun kop staan voor die paar olifanten die in het circus hun kost verdienen.
En wat die kost betreft: ik zag op Circusweb net een filmpje van Hart van Nederland, waarin de olifanten van Renz Berlin zich aan lekker en gezond voedsel te goed deden tot ze de hik kregen...
Dan te bedenken dat circussen geen olifanten uit het wild mogen halen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr sep 12, 2008 9:21 pm 
Zó jammer is dat altijd. Waarom gaan mensen hier er altijd van uit dat er alléén maar actie gevoerd wordt tegen circussen? En waarom lijkt het toch altijd of activisten hun ogen maar moeten sluiten voor 'minder' leed zolang er groter leed bestaat? Waarom zou niet al het leed tegelijk aangepakt mogen worden?


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr sep 12, 2008 10:32 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Als ik dat nieuws uit Afrika lees krijg ik het idee dat circussen die olifanten eigenlijk zouden moeten adopteren....
Ik weet natuurlijk dat dit om uiteenlopende redenen niet mogelijk is, maar niettemin ga je de dingen in perspectief zien.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za sep 13, 2008 6:04 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 1:03 pm
Berichten: 96
Wat heeft dit bericht nu met Circus en/of circusdieren te maken straks moet ik de dood van de marmot van m'n nicht hier ook nog gaan vermelden.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za sep 13, 2008 7:55 pm 
horzel schreef:
Wat heeft dit bericht nu met Circus en/of circusdieren te maken straks moet ik de dood van de marmot van m'n nicht hier ook nog gaan vermelden.

Heuvels plaatst dit soort berichten alleen maar om even een sneer naar activisten te kunnen uitdelen. Net zoals Gera regelmatig berichten post waarin ze haar ongenoegen uit over Stichting Aap. Heeft ook niets met circus te maken. Maar ja, zij zijn de moderatoren, en blijkbaar nogal gefrustreerd, dus dan mag dat gewoon blijkbaar.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za sep 13, 2008 8:13 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
.. of hij (en zij) plaatst deze berichten om te laten zien met welke vorm van suboptimalisatie de dieractivisten bezig zijn.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za sep 13, 2008 8:53 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Komaan man! Een olifant(enkudde) die altijd vrij heeft kunnen leven, en die met hoogstens een paar schoten gedood worden (en max 10 min lijden) is veel beter af dan een olifant die zijn/haar leven lang moet lijden in het circus!

Maja, olifanten spelen graag circusje volgens jullie. Whatever!

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za sep 13, 2008 10:08 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
tieske schreef:
Komaan man! Een olifant(enkudde) die altijd vrij heeft kunnen leven, en die met hoogstens een paar schoten gedood worden (en max 10 min lijden) is veel beter af dan een olifant die zijn/haar leven lang moet lijden in het circus!

Maja, olifanten spelen graag circusje volgens jullie. Whatever!


Huh? :shock:
Ik heb het over 2000 olifanten, een file van tien kilometer die door gewetenloze stropers bruut worden afgeslacht.
Niet over gediplomeerde jagers die steriel en pijnloos de dieren het licht uitschieten.

Circus is dan misschien geen olifantenwalhalla maar de dieren hebben het er gewoon goed.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za sep 13, 2008 10:16 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Kiwi schreef:
Heuvels plaatst dit soort berichten alleen maar om even een sneer naar activisten te kunnen uitdelen. Net zoals Gera regelmatig berichten post waarin ze haar ongenoegen uit over Stichting Aap. Heeft ook niets met circus te maken. Maar ja, zij zijn de moderatoren, en blijkbaar nogal gefrustreerd, dus dan mag dat gewoon blijkbaar.


Sneer? welnee, breek me de bek niet open!
Stichting AAP en Gera staan hier buiten, of wil je de discussie ingewikkelder maken?
En ik ben zeker niet gefrustreerd, en kom zo ook niet over dacht ik. Ik heb trouwens mijn moderatorpet zelden op hoor, 99 van de 100 berichtten schrijf ik als forumlid.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.