Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 7:30 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za okt 11, 2008 7:14 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Circus Rafaël heeft ook maar een povere afsluiting voor de dieren!

De tijgers hadden een buitenkooi waar ze zogezegd in mochten... en om te tonen dat dat "waar" was, zat er effectief een tijger in de 2de keer dat we er waren. Ik kon niet geloven dat die mensen zo onvoorzichtig zijn... Die buitenkooi, dat hek, dat kon gemakkelijk door een vrouw verplaatst worden (nou bedoel ik dit niet discriminerend, maar vaak heeft een man toch wel wat meer kracht in zijn armen). Als een vrouw van 50-60 kg dit hek makkelijk aan de kant kan schuiven (zat geen slot op oid, gewoon een hek dat tot tegen de trailer geplaatst was), dan kan een 100 kg zware tijger dat zeker verplaatsen! (die beesten wegen trouwens zeker het dubbele?) soit, zéér onvoorzichtig van die lui dus!

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za okt 11, 2008 7:20 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
tieske schreef:
Circus Rafaël heeft ook maar een povere afsluiting voor de dieren!

De tijgers hadden een buitenkooi waar ze zogezegd in mochten... en om te tonen dat dat "waar" was, zat er effectief een tijger in de 2de keer dat we er waren. Ik kon niet geloven dat die mensen zo onvoorzichtig zijn... Die buitenkooi, dat hek, dat kon gemakkelijk door een vrouw verplaatst worden (nou bedoel ik dit niet discriminerend, maar vaak heeft een man toch wel wat meer kracht in zijn armen). Als een vrouw van 50-60 kg dit hek makkelijk aan de kant kan schuiven (zat geen slot op oid, gewoon een hek dat tot tegen de trailer geplaatst was), dan kan een 100 kg zware tijger dat zeker verplaatsen! (die beesten wegen trouwens zeker het dubbele?) soit, zéér onvoorzichtig van die lui dus!


Jammer dat je hiervan geen foto hebt kunnen maken... Of heb je het gezien van iemand die het gehoord heeft?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo okt 12, 2008 1:41 am 
misschien wel een foto gemaakt, maar vergeten een sd-card in de camera te doen. Dit is de nieuwe variant van het lenskapje dat nog op de lens zit. :P

Nu even zonder dollen: Als het waar is wat Tieske schrijft, en daar mogen we niet aan twijfelen, dan vindt ik dit een grote en grove nalatigheid van de verantwoordelijken.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo okt 12, 2008 11:11 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Zoals in alle beroepsgroepen heb je bij de circussen ook kaf onder het koren.

Of Circus Rafaël tot het kaf of het koren behoort is op afstand overigens niet te bepalen. Dus daarover doe ik (op afstand) geen uitspraak. Ook zal ik mij niet baseren op de woordkeus die in de Belgische media (kranten, internetfora, weblogs) wordt gehanteerd. Dat taalgebruik is immers sterk beïnvloed door het dieractivisme onder leiding van GAiA, de club van Michel Vandenbosch die alles al gauw "berucht" vindt...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo okt 12, 2008 5:20 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Heb het zelf gezien (jaja, men eerste 2 circusacties zitten er dus op :D ). Denk niet dat de situatie nu veranderd is, dus wie in de buurt is kan gerust een kijkje gaan nemen.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma okt 13, 2008 11:55 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Even een berichtje als moderator: Ik heb het onderwerp gesplitst omdat het nu over het Belgische Circus Rafaël gaat en niet meer over Belly-Wien. Hier kunnen we dus verder discussiëren over Circus Rafaël.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma okt 13, 2008 9:23 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ach bezoekers komen er sowieso ook al niet.
In As zijn een tijdje geleden al de voorstelling afgelast vanwege te weinig intresse.
Maarja wat wil je ook met entreeprijzen van 15 euro of meer voor zo'n circus!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr okt 17, 2008 11:13 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Ja, zo hoort het dus niet: Krijg je ruimte, laat je alles (inclusief de dieren) in de wagens staan.

Waar haalt dit circus dan de inkomsten vandaan? Geen voorstelling is geen geld. De kosten voor levensonderhoud van mens en dier gaan in die periode immers gewoon door.

Ander alternatief: Verplaats dan het hele circus naar dat weiland. Dan staan tent, wagens én dieren toch weer bij elkaar. De "enkele honderden meters" zijn voor de bezoekers ook wel te overbruggen.

In de VNCO richtlijnen en de Duitse "Leitlinien" staat een paragraaf die deze situatie beschrijft: Als er op het evenemententerrein geen geschikte ruimte is voor de dieren dan kunnen de dieren op een ander terrein worden ondergebracht en van en naar de tent worden vervoerd. Waarbij dat vervoer vaak zelfs op eigen (been)kracht kan plaatsvinden.

Als een terrein te klein is om alles op te bouwen hebben Circus Herman Renz en Circus Belly-Wien daar nog een andere oplossing voor: Bij de tent staan dan alleen de dierverblijven en de woningen van de dierverzorgers. Dan hoef je alleen de artiesten te vervoeren van een parkeerplaats naar de tent en terug. Soms rijdt er bij Herman Renz dan een busje heen en weer over enkele kilometers. Dat is nog makkelijker dan dieren vervoeren.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za okt 18, 2008 11:09 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Martinique,

Als je mijn commentaar goed leest dan zie je dat ik geen enkele moeite heb met het beleid van de gemeente Reet. Veel uitvaldagen, dieren in wagens (of kleine tent) houden en ook nog eens dagenlang blijven staan siert het circus bepaald niet. Zo duidelijker? :wink:

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za okt 18, 2008 1:59 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Bij ons 2de bezoek waren ze zo "onnozel" als maar kan en lieten ze de geitjes gewoon los lopen (ze waren opgesteld op een grote parking).
Zomaar, los, waar auto's doorkwamen en noem maar op. De hele actie lang waren ze los (zo van te zeggen: "kijk wij laten onze dieren wel los", ze waren al ver uit het zicht gewandeld en niemand hield toezicht.
Nou dat is verantwoordelijkheid hebben zeg.

En op de eerste staanplaats hadden ze 20 m verder een stukje graasweide afgezet met van dat wit lint.
Iedereen met een beetje verstand kon zien dat de dieren daar nooit waren geweest want:
1) Ze weide was niet begraasd
2) het gras stond nog mooi recht en alles, er was duidelijk niet op gelopen
3) Zelfs een kind van 7 kan zonder problemen zo'n flutlintje omverlopen. Dat daar stroom op staat, staat buiten kijf want als die beesten ergens van schrikken ofzo, dan houdt dat ieniemienie lintje hun absoluut niet tegen!
4) een aantal dieren zou zo onder het lint doorkunnen.

Enfin, en daar stond de graasweide dus wel op zeer korte afstand van de staanplaats he.
En de tijgers, wel er was dus zo'n kooi (rond) voor hun trailer opgemaakt zodat ze er zogezegd uit mochten regelmatig, maar zoals ik al zei zat dat hek superlos + het was niet hoog genoeg (een tijger kon er zo uit klimmen) + er stond een boom midden in die kooi... wie de som kan maken, kan concluderen dat die tijgers dan zelfs via de boom zouden kunnen ontsnappen.

Het circus wilde dus doen geloven dat ze hun dieren de "vrijheid" gaven, maar zelfs een blinde baby heeft door dat dit gelogen is.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo okt 19, 2008 2:17 am 
tieske schreef:
Bij ons 2de bezoek waren ze zo "onnozel" als maar kan en lieten ze de geitjes gewoon los lopen.........wie de som kan maken, kan concluderen dat die tijgers dan zelfs via de boom zouden kunnen ontsnappen.

Het circus wilde dus doen geloven dat ze hun dieren de "vrijheid" gaven, maar zelfs een blinde baby heeft door dat dit gelogen is.


Nooit geweten dat een baby, zonder enige ervaring van wat er speelt in de wereld, en die ook nog blind is zou kunnen opmaken uit geluiden dat er gelogen wordt over het wel dan niet vrijheid geven aan dieren bij een circus.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo okt 19, 2008 10:47 am 
Lisa schreef:
Nooit geweten dat een baby, zonder enige ervaring van wat er speelt in de wereld, en die ook nog blind is zou kunnen opmaken uit geluiden dat er gelogen wordt over het wel dan niet vrijheid geven aan dieren bij een circus.

Dat je alleen hierover iets zegt betekent volgens mij dat je het met de rest eens bent? En als dat niet zo is ga dan eens gewoon met argumenten in op wat anderen zeggen, in paats van een zielige opmerking te maken over een uitdrukking waarvan iedereen met een beetje verstand weet dat die niet lettelijk bedoeld is.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di okt 21, 2008 2:51 am 
ok, ik had hier beter een :lol: kunnen plaatsen.

Maar ik ga ook in op andere citaten. mogelijk zijn jouw die ontgaan. Even terugllezen dus.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 37 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.