Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 10:01 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: circus tv
BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2005 8:22 pm 
ik wou ff mededelen dat althoff op tv was
met.............. PIET PAULESMA :P


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2005 8:25 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Lekker.. nog meer dierenleed veroorzaken door piet bij de dieren te zetten :cry:

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2005 11:06 pm 
:lol: Haha dat is nou net het probleem met die dierenactivisten..... zij denken: wat ik zelf niet leuk vind houden de dieren ook niet van......

maar of die vlieger altijd op gaat?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2005 11:10 pm 
Citeer:
wat ik zelf niet leuk vind houden de dieren ook niet van......

Ik vraag me af of dierenactivisten uberhaubt wel van circussen houden, ja, het is een lievelingsstek om te protesteren maar verder, zitten zij ook wel eens op die banken te genieten van al die leuke acts? :roll:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2005 11:40 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Anonymous schreef:
Citeer:
wat ik zelf niet leuk vind houden de dieren ook niet van......

Ik vraag me af of dierenactivisten uberhaubt wel van circussen houden, ja, het is een lievelingsstek om te protesteren maar verder, zitten zij ook wel eens op die banken te genieten van al die leuke acts? :roll:


Jawel hoor. Ik hou wel van circussen. Tenminste acrobatiek (moet het wel goed spectaculair zijn) en goochelaars/illusionisten (als ze geen dieren gebruiken ;)) vind ik wel leuk. Die clowns dan weer niet.. maar ok.. er zijn ook leuke 'clownsacts'. Bijvoorbeeld dat van Men in Coats wat ik zag op circus tv pagina was leuk gedaan. Als zoiets in het circus optreed is dat veel beter dan die dierenacts :)

Maar zolang er dieren optreden ga ik er niet heen natuurlijk.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: ONZIN!
BerichtGeplaatst: za okt 29, 2005 12:07 am 
Als je niks aan circus leuk vind, waarom kom je dan voor onze deur staan met een paar ''voor vuilnisbakken'' bestemde folders. Trouwens: Weet je wat er gebeurd om die folders van jullie te maken?...Voor al die folders gaan een paar bomen tegen de vlakte. Is dat dan wat jullie willen?. Kunnen jullie net zo goed in het bos gaan protesteren. Kortom: Allemaal geflauwekul. Ik zag net op tv over apen laten tandenpoetsen. Tjonge jonge, waar gaat de wereld naar toe?... Ga bij die initiatiefnemers klagen. Een aap kan zo een borstel opeten, niet gezond toch, of wel?.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za okt 29, 2005 12:13 am 
Hoi allemaal
mag ik even reageren op deze discussie.
Maar dit loopt nu een beetje door elkaar.
Dit is toch het forum TV Circusgids?
En niet het forum circusdieren. Om het overzicht niet helemaal kwijt te raken is het misschien slim om een en ander gescheiden te houden.
En discussies te openen of aan te gaan op de daarvoor bestemde forum.
:wink:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: ONZIN!
BerichtGeplaatst: za okt 29, 2005 12:20 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
[zie circusdieren]

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Laatst gewijzigd door CircusLeed.NL op za okt 29, 2005 12:22 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za okt 29, 2005 12:22 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
A3ana schreef:
En niet het forum circusdieren. Om het overzicht niet helemaal kwijt te raken is het misschien slim om een en ander gescheiden te houden. En discussies te openen of aan te gaan op de daarvoor bestemde forum.
:wink:


Goed idee.. ik zal mijn laatste reactie even verplaatsen.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2005 10:12 am 
CircusLeed.NL schreef:
Anonymous schreef:
Citeer:
wat ik zelf niet leuk vind houden de dieren ook niet van......

Ik vraag me af of dierenactivisten uberhaubt wel van circussen houden, ja, het is een lievelingsstek om te protesteren maar verder, zitten zij ook wel eens op die banken te genieten van al die leuke acts? :roll:


Jawel hoor. Ik hou wel van circussen. Tenminste acrobatiek (moet het wel goed spectaculair zijn) en goochelaars/illusionisten (als ze geen dieren gebruiken ;)) vind ik wel leuk. Die clowns dan weer niet.. maar ok.. er zijn ook leuke 'clownsacts'. Bijvoorbeeld dat van Men in Coats wat ik zag op circus tv pagina was leuk gedaan. Als zoiets in het circus optreed is dat veel beter dan die dierenacts :)

Maar zolang er dieren optreden ga ik er niet heen natuurlijk.


Het is duidelijk dat je nog nooit circusclowns gezien hebt.
Als al die mensen die doceren dat mensen naar leuke circussen zonder dieren moeten dat ook daadwerkelijk zouden doen.... en dan niet over Soleill beginnen he? Van de dierenactivisten moeten we het in elk geval niet hebben, dat zijn allemaal uitkeringstrekkers en die gaan alleen uit waar ze bier voor 50 cent kunnen krijgen. Kleine circussen kunnen niet overleven zonder dieren omdat al is hun acrobatische programma tien keer zo goed als een ander, daar komen mensen niet op af omdat er al teveel amateurcircus is, en ze het verschil helemaal niet weten, dus het onderscheid moet daarvan komen.
Ik heb niet gemerkt dat er veel van die actiefiguren op kwamen dagen bij klassieke circussen als ze zonder dieren reisden. Bijvoorbeeld het seizoen 2001 toen niemand dieren meenam vanwege de MKZ. Nog nooit zo'n beroerd circusseizoen gezien De staanplaatsen kostten er niet minder om.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2005 11:54 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
spasega schreef:
Het is duidelijk dat je nog nooit circusclowns gezien hebt.

En dat concludeer je uit?

Citeer:
Als al die mensen die doceren dat mensen naar leuke circussen zonder dieren moeten dat ook daadwerkelijk zouden doen.... en dan niet over Soleill beginnen he?

Waarom niet joh? :) Je vind soleil niets aan? Maar goed er zijn er nog meer hoor.

Citeer:
Van de dierenactivisten moeten we het in elk geval niet hebben, dat zijn allemaal uitkeringstrekkers en die gaan alleen uit waar ze bier voor 50 cent kunnen krijgen.

Hahahaa lekker vooroordeel heb je. Mag ik je er op wijzen dat ik een eigen bedrijf heb, een parttime baan, dat ik nog een opleiding doe + nog tig vrijwilligerswerk? Hoezo vooroordeel..
De meeste mensen in onze actiegroep werken gewoon. En sommige drinken geen alcohol.

Citeer:
Kleine circussen kunnen niet overleven zonder dieren omdat al is hun acrobatische programma tien keer zo goed als een ander, daar komen mensen niet op af omdat er al teveel amateurcircus is, en ze het verschil helemaal niet weten, dus het onderscheid moet daarvan komen.


Ze kunnen makkelijk overleven. Kwestie van onderscheiden en creatief zijn. De kleine circussen hebben vaak niet eens 'wilde' dieren. Terwijl wilde dieren toch de publiekstrekker meer is. Mensen willen gewoon show.. iets spectaculairs.. iets nieuws. Of je het nou met dieren doet of zonder.. dat maakt niet uit om publiek te trekken.

Citeer:
Ik heb niet gemerkt dat er veel van die actiefiguren op kwamen dagen bij klassieke circussen als ze zonder dieren reisden. Bijvoorbeeld het seizoen 2001 toen niemand dieren meenam vanwege de MKZ. Nog nooit zo'n beroerd circusseizoen gezien De staanplaatsen kostten er niet minder om.


Is het niet zo dat circussen gewoon niet spectaculair zijn? Is er nou zoveel verandert in de programma's de afgelopen jaren? Misschien is 'klassiek' gewoon al sowieso verloren. Als circussen het volgens jou alleen van dierenacts moet hebben, dan zeg je eigenlijk dat de rest van het programma gewoon niks is.

OVerigens.. welk circus zit jij dan weer?

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2005 12:49 pm 
Nee, ik zeg niet dat het niks is, ik zeg dat de mensen het verschil niet meer kunnen maken tussen echte acrobatiek, clownerie, enzovoorts.
Wel als ze het gezien hebben, maar niet van te voren in hun inschatting of ze zullen gaan of niet.

Je kunt het proberen maar het gros van de mensen die aan de kassa komt zal vragen 'wat is er te zien' en als je dan tien acrobatische topnummers opsomt zeggen ze nog: Geen beesten? En als je zegt nee dan gaan ze weg. Omdat dat hun enige beoordelingshouvast nog is.

En niet Soleil omdat er maar 1 Soleil is en bovendien Soleil duidelijk heeft aangegeven er niet van gediend te zijn om steeds maar als argument van dierenrechtenactivisten te worden gebruikt.

En wat die generalisaties betreft, hap, op de kast. Vervelend he, om zo cru en onterecht ingedeeld te worden bij anderen.

Het actievee wat ik aan zie komen sjouwen bij van die acties zijn toch meestal van de ongewassen vegasoort hoor.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2005 1:54 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
spasega schreef:
Je kunt het proberen maar het gros van de mensen die aan de kassa komt zal vragen 'wat is er te zien' en als je dan tien acrobatische topnummers opsomt zeggen ze nog: Geen beesten? En als je zegt nee dan gaan ze weg. Omdat dat hun enige beoordelingshouvast nog is.

Tsja... dan is er toch duidelijk wat mis als mensen circus alleen zien als iets met dieren. Misschien omdat circussen toch wel vaak hameren op dat ze vele dieren gebruiken enzo?

Overigens waren er vele positief over onze actie bij het circus. Zelfs mensen die naar binnen gingen dus. Sommige waren het grondig met ons eens, maar deden het meer omdat ze gratis kaartjes hadden, ze veel aan hun hoofd hadden en gewoon even iets anders wilde .. .even weg van problemen etc. Ook onder 'dierenliefhebbers' (van die mensen die hun dieren soms te erg vertroetelen) merk ik dat die ook erg tegen dieren in circussen zijn. In ieder geval wel tegen wilde circusdieren.

Citeer:
En niet Soleil omdat er maar 1 Soleil is en bovendien Soleil duidelijk heeft aangegeven er niet van gediend te zijn om steeds maar als argument van dierenrechtenactivisten te worden gebruikt.

Ah ja.. dat las ik al ergens :) Maar op circusleed.nl zal een actuele lijst komen van circussen zonder dieren.

Citeer:
En wat die generalisaties betreft, hap, op de kast. Vervelend he, om zo cru en onterecht ingedeeld te worden bij anderen.

Boeit me verder niet zo hoor.

Citeer:
Het actievee wat ik aan zie komen sjouwen bij van die acties zijn toch meestal van de ongewassen vegasoort hoor.


Dank je :)

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2005 4:55 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Heren(?),
we dwalen af op dit forum :!:
deze discussie gaat naar CIRCUSDIEREN
vr.groet,
Sjaak vd Heuvel


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr nov 04, 2005 2:29 am 
heuvels schreef:
Heren(?),
we dwalen af op dit forum :!:
deze discussie gaat naar CIRCUSDIEREN
vr.groet,
Sjaak vd Heuvel

En Terecht...goeie actie van ???Sjaak


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.