Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 8:18 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di okt 28, 2008 6:11 pm 
Ik ben hier net en lees dus de pro en anti circus meningen.

Ik heb voor 8 jaar lang circussen gefotografeerd en de meeste dieren worden slecht behandeld.
De hokken van 2 bij 2,5 meter voor een volwassen leeuw of tijger is veel te klein.
Ik heb een olifant gefotografeerd verleden maand die in elkaar stortte. Zij was ondervoed en behoorlijk jong. De reacties van de andere olifanten sprak boekdelen.

Olifanten ken ik uit Afrika en ze lopen gemiddeld tussen de 20 à 30 km per dag en eten 200 kilo per dag en niet alleen hooi wat ze in een circus krijgen. Olifanten hebben sterke familiebanden en in een circus bestaat die niet. Als ze een band met een andere olifant krijgen en ze worden uitelkaar gehaald dan is de droefheid groot. Verder worden zij en de andere dieren geslagen. Door angst en onderwerping doen ze kunstjes en het is onnatuurlijk dat olifanten op hun achterpoten gaan staan of dat roofdieren door brandende hoepels springen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn mijn foto's dus niet zogenaamd gemanipuleerd door een dierenactivist.

Ik ben geen dierenactivist want daar heb ik niets mee te maken. Ik wil alleen dat er een verbod komt voor wilde dieren in circussen en dat paarden en honden en kamelen goed behandeld worden. Wilde dieren horen niet thuis in lange wagens in kleine kooien waar ze 24/7 in zitten, behalve voor de 15 minuten in de piste. Waar ze vaak zitten met 12 tijgers en 10 leeuwen.

Hier een link naar Animal Defenders waarvan mensen undercover deze opnames hebben gemaakt. In verschillende landen.

Stop the suffering.

http://www.youtube.com/watch?v=ZVsuGOpvUxc

Iets uit de middeleeuwen maar niet in de 21ste eeuw waar we veel geleerd hebben over wilde dieren en dieren in het algemeen. Ze voelen het zelfde als wij, wij zijn ook zoogdieren en ook zij voelen vreugde, pijn, droefheid, depressies, jaloezie en ze kunnen zelfs liegen.

Verder zou er een opvang moeten komen voor deze dieren want alleen een verbod kan natuurlijk niet. Waar moeten ze met deze dieren heen? Maar naast de drughandel is de volgende grote handel: dieren.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di okt 28, 2008 6:44 pm 
Offline

Lid geworden op: za dec 17, 2005 10:43 pm
Berichten: 291
Locatie: Brugge, België
waar zijn bovenstaande foto's genomen?

_________________
A day without a laugh is a wasted day... (C. Chaplin)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di okt 28, 2008 7:16 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Als alle circussen hun dieren zo slecht zouden behandelen, zou ik me onmiddelijk aanmelden bij WDDTU, AAP, RVD, noem maar op. Maar hier in Nederland ken ik eigenlijk alleen maar goede circussen in de zin dat zij de dieren goed behandelen. De rotte appelen in Europa en de rest van de wereld moeten zo snel mogelijk uit de mand, maar circussen die goed en respectvol voor hun dieren zorgen moeten daar niet onder lijden.
Daarom zou ik ook wel willen weten waar deze foto's gemaakt zijn. De Nederlandse circusbezoekers zijn al veel te veel geconfronteerd met dierenleed waar de huidige Nederlandse circussen part noch deel aan hebben.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di okt 28, 2008 8:02 pm 
Dit is in Portugal en dit circus heeft zogenaamd een goede reputatie. Victor Hugo Cardinali en zit in het bestuur van de ECA. En die doet niets.
Trouwens om daarop te komen moet je gewoon betalen. Er wordt niet gecontroleerd of het circus de dieren goed behandeld.

Het paard komt van het circus Atlas die ook een ijbeer had/heeft met 42 graden celcius. Die beer werd helemaal gek. Is ook te zien op de film van Animal Defenders maar ik heb verschillende fotos van deze beer. Ook binnen het circus.

Afbeelding

In deze kooi zitten ook nog een bruine beer en een tijger. Denk aan de temperatuur. 42ºC

Ze hadden ook nog een nijlpaard.

Afbeelding

Alle circussen hebben veel te kleine kooien en roofdieren kunnen niet in een kooi buiten, te gevaarlijk. En ze reizen constant. ALs ze nu een standplaats hadden dan kunnen de dieren in een grotere kooi zitten.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di okt 28, 2008 8:24 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
ik herinner me dat bij zeldzame NL hittegolven de dieren met een tuinslang verkoeling krijgen. En buitenkooien zijn heel gewoon in NL, ook voor roofdieren. Toevallig heb ik vorige week nog een paar foto's gemaakt bij Herman Renz.
www.circuswereld.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=8&t=1704

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo okt 29, 2008 12:30 am 
Offline

Lid geworden op: vr feb 15, 2008 10:46 pm
Berichten: 83
Locatie: oss
verschrikkelijk wat daar in portugal gebeurt,op deze fotos is inderdaad duidelijk te zien dat dit niet kan.
maar dat s helaas toch iets wat de portugese regering aan zou moeten pakken ,net zoals de onze dat zou doen als dit soort wanpraktijken hier plaats zouden vinden.
kortom weer hetzelfde verhaal,dit soort idiote circussen maken het voor de mensen die wel heel goed voor hun dieren zorgen steeds moeilijker om zichzelf te verdedigen,gewoon een gevalletje over een kam scheren dus eigenlijk.
als echte circusgek doen dit soort fotos me echt pijn en besef ik maar weer eens dat de wereld een rare plek is.

_________________
circus makes me smile


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo okt 29, 2008 12:56 am 
Afbeelding

Een groep wilde olifanten die tijdens hun migratie ieder jaar door de receptie van een safari lodge heen lopen. Zo zien gezonde olifanten er uit en niet die zielige depressieve olifanten die hun hele leven aan een ketting vast zitten.

http://www.dailymail.co.uk/news/worldne ... trail.html

Hier staan meer fotos en het verhaal. Zo hoort hun leven er uit te zien en niet zo:....

Afbeelding


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo okt 29, 2008 12:59 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Die olifant is het dier waarover enkele weken geleden reeds werd gemeld dat het mis was. Dit is Portugal, een land dat vanwege de ligging op het Iberisch Schiereiland, en de jarenlange afsluiting van het continent door het door een dictator besuurde Spanje, afgesloten is geweest van de rest van Europa. Portugal heeft duidelijk een inhaalslag te maken. Dezwe foto's kon je tot 1970 ook in Nederland maken.

Gun de Portugezen hun tijd om die inhaalslag te maken en scheer niet alle circussen over een kam. Deze beelden, en de beelden op de website van Animal Defenders international (ADi) zijn niet representatief voor Nederland en grote delen van de wereld. Hun beeldmateriaal stamt voornamelijk uit landen waar men duidelijk andere normen en waarden hanteert.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo okt 29, 2008 1:00 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Dus toch een dieractiviste.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo okt 29, 2008 1:19 am 
Offline

Lid geworden op: vr feb 15, 2008 10:46 pm
Berichten: 83
Locatie: oss
ja volgens mij ook ,en die link met dat filmpje op youtube ,weer dezelfde beelden,ik kap ermee hier op circusforum er komt toch geen eind aan dit soort onzin.
noem mij mij maar wat je wil maar ik kom ,ga en blijf nog altijd circussen bezoeken,en ik ben er van overtuigd dat deze hun dieren wel goed behandelen.ron ik zal je activiteiten zeker blijven volgen,succes

_________________
circus makes me smile


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo okt 29, 2008 1:21 am 
dantjecircus schreef:
verschrikkelijk wat daar in portugal gebeurt,op deze fotos is inderdaad duidelijk te zien dat dit niet kan.
maar dat s helaas toch iets wat de portugese regering aan zou moeten pakken ,net zoals de onze dat zou doen als dit soort wanpraktijken hier plaats zouden vinden.

Doen ze dat in Nederland? Dit circus staat wel op de ECA lijst.

http://www.europeancircus.info/ECA/
Circo Victor Hugo Cardinali staat op de 12de plaats als board member. En de ECA is een Nederlandse organisatie tot mijn verbazing.

Trouwens deze man zei dat de olifant sliep....om 7 uur s'morgens terwijl ik om 6.49 een foto van deze olifant maakte toen ze nog stond. Ik heb jammer genoeg niet gezien toen ze inelkaar zakte want ik was bezig om de 10 leeuwen en 12 tijgers te fotograferen. Maar je kunt duidelijk zien dat ze niet sliep. Ik dacht dat ze doodging en heb dus op verschillende caravans geklopt voor hulp. Werd weggejaagd want ik mocht er helemaal niet komen. Kreeg toch een bedankje toen ik erop wees dat zonder mij, zij niet wisten dat ze hulp nodig had. Ze raakten wel in paniek dus de olifant lag niet te slapen.
Afbeelding
Hier staat ze links op de foto.

Verder hoe weet je dat dit niet in Nederland gebeurd? Worden ze door dierenartsen onderzocht? Mag je fotos maken of worden de dieren afgeschermd voor snoopers, zoals ik in de krant hier werd genoemd door Senor Victor!
Het is geen gevalletje voor deze dieren maar meer een dagelijkse kost. Het slaan en uiteindelijk geven ze het op. Zie je de blauwe plek boven haar oog? (vooral op de foto dat ze plat lag) En de bult links achter?

Het uitgehongerde paard, de nijlpaard zonder water, een ijsbeer zonder ijs. Ik zal nog meer oude fotos scannen voordat ik digitaal ging.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo okt 29, 2008 1:29 am 
Ron_Mikkenie schreef:
Dus toch een dieractiviste.

Nee helemaal niet RON. Daar wil ik niet mee vergeleken worden.
Verder komen deze praktijken ook in de VS voor en in de UK en vooral in Zuid Amerika en in Azie dus welk land doet het goed? Alleen Nederland?

Oh en Portugal moet gespaard blijven omdat ze een inhaalslag moeten maken? Maakt niet uit hoe de dieren lijden!
Vreemde dierenliefde wordt er hier op nagehouden.
Gelukkig bestaat ook in Portugal dierenorganisaties die hier tegen op treden alleen jammer dat de overheid niets doet. Het is niet alleen de overheid alhier maar ook in Nederland en in de gehele EU. Er bestaan namelijk geen wetten die circusdieren beschermen in de gehele EU. Bevestigd door een Nederlandse partij die ik heb aangeschreven in Strassbourg.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo okt 29, 2008 3:09 am 
OK!!! circus is circus, maar Nederland is niet de wereld. ik durf te beweren dat de dieren die in Nederlandse circussen gehuisvest worden, het beter hebben dan hun collega's in het buitenland. Hoeveel instanties zijn er niet in Nederland om dit te te kunnen checken. Alice praat voornamelijk over buitenlandse bedrijven, waar het volgens de begeleidende foto's idd niet goed geregeld is.[hopenlijk een topje van de ijsberg] Dat zijn zeker niet de beelden die een circusvriend wil zien. Ik denk echter dat Alice ons moet bewegen om daarover niet op dit forum te ageren, maar ons naar fora's in desbetreffende landen moet dirigeren, zodat wij daar onze zorg kunnen uitspreken over het dierenwelzijn.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo okt 29, 2008 8:07 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Alice,

Jij noemt jezelf dan weliswaar geen dieractivist, je doet wel dezelfde uitspraken als dieractivisten, verwijst naar dezelfde websites als dieractivisten en verkondigt dezelfde boodschap als dieractivisten.

Mogelijk heb je het zelf dus niet in de gaten, of wil je jezelf voordoen als iets anders dan "dieractivist".

Je maakt zélf de vergissing door te denken dat de dieractivist die terrorist is die elke nacht op pad gaat om in te breken bij eigenaren van dieren om aldaar dieren te ontvreemden. Nee, het dieractivisme bestrijkt een heel breed spectrum. Aan de ene kant van het spectrum vinden we de mensen die alleen en uitsluitend met woorden, foto's en links naar websites opkomen voor de dieren. Aan de andere kant van dat spectrum vinden we de mensen met een terroristisch gedrag. Dat je zelf niet op pad gaat om dierverblijven te openen - en jij je dus niet aan de terroristische kant van het spectrum bevindt - wil dus niet zeggen dat je daarom geen dieractivist bent. Want niet elke dieractivist is een terrorist. Knoop dat goed in je oren.

Dan over de circussen in Nederland. Je mag hier bij elk circus op het terrein rondlopen, fotograferen, filmen en rondkijken. Al neem je een hele kampeeruitrusting mee om de hele dag bij de dierverblijven te kunnen vertoeven. Verder komt de dierenarts regelmatig bij de circussen. Kijk maar eens op de website van Peter Klaver. Ook de afdeling Diergeneeskunde van de Universiteit Utrecht heeft klandizie vanuit de circussen in Nederland. Daarnaast hebben we nog zoiets als de Algemene Inspectie Dienst (AID) van het ministerie van landbouw.

Dan over de door jouwzelf (?) gefotografeerde dieren waarvan je op dit forum foto's toont. Die ingezakte olifant is duidelijk ziek. De vergelijking met de "gezonde" olifant die je ook op een foto laat zien is duidelijk. De imposante stand van de oren zegt echter niets over de gezondheidstoestand. Die olifant in die receptieruimte loopt ongetwijfeld in een omgeving waar het op dat moment 40 graden Celsius of warmer is.

In de vrije natuur kom je ook zieke, verzwakte en in elkaar gezakte olifanten tegen. Zodra het laatste paar schuifkiezen versleten is kan de olifant niets meer eten en sterft een langzame dood. Maak daar ook maar eens een foto van! Dat geldt ook voor de door jouw bekritiseerde voeding en het lopen van 30 km per dag. Deze twee dingen noem ik bewust bij elkaar want ze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Als de olifant(enkudde) niet elke dag zo'n enorme afstand zou lopen dan zijn alle bomen en struiken in de buurt binnen enkele dagen helemaal kaalgegeten. Dan is er dus geen voedsel meer en zal de olifant(enkudde) dezelfde hongerdood sterven als bij de laatste-schuifkiezen-situatie. Het is pure noodzaak om in de vrije natuur te kunnen overleven om die afstand af te leggen opdat de bomen en struiken in een heel seizoen weer groen kunnen worden. Verder bevat hooi dezelfde voedingsstoffen als de vers afgebroken takken. Zeker als je het nog aanvult met fruit en dergelijke. Er zit hooguit minder hout in. Maar ja, een paar happen zaagsel en de darmpjes worden toch weer door die extra stoot voedingvezels gestimuleerd.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo okt 29, 2008 11:25 am 
RON, ik had het over 42ºC met een IJSBEER en niet met een olifant.
Olifanten zijn gebouwd om lange afstanden te lopen en als ze dat niet doen dan krijgen ze last van hun knieën of enkels.
Verder vind ik het geweldig dat de circussen in Nederland zo goed zijn voor hun dieren.
Maar als op de lijst van het ECA de namen staan van circussen die dit niet doen dan moet de ECA hier iets aan doen.
Maar natuurlijk sterven dieren in de natuur als ze te oud zijn om te jagen of om voedsel te kauwen.

Verder is het ook goed om te laten zien dat in de rest van Europa dit niet goed is geregeld en dat er hier geen wetten tegen zijn. Ze zijn dus vogelvrij. Verenigd Europa en toch zo verschillend.

Misschien ben ik wel een dierenactiviste omdat ik verhongerde katjes die gedumpt zijn, mee neem. Uitgehongerde honden opnieuw onder dak breng en uitgegraven egeltjes van 70 gram met de fles opvoed en weer vrij laat.

En zonder de mensen die zonder geweld wel de misverstanden laten zien, zouden de circussen in Nederland niet zo goed zijn. Zolang men allert blijft op dierenmishandeling, zolang kan het goed blijven gaan. Sluit je ogen dus niet en sla alarm want soms hebben circussen geen geld voor een dierenarts.

PS deze foto's zijn van mij. Ik heb de negatieven en met de digitale foto's staan ze op mijn CD.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.