Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 9:48 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo okt 29, 2008 12:23 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Er ligt voor Nederland misschien wel een voortrekkersrol in het verschiet omtrend regulering van dieren in het circus. Blijkbaar zijn we hier verder dan in andere landen. Eerst maar eens afwachten hoe het rapport van het kameronderzoek er uit gaat zien.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2008 9:46 am 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Alice schreef:
Verder vind ik het geweldig dat de circussen in Nederland zo goed zijn voor hun dieren.


Laat je niet te snel paaien door hun verbloemende uitspraken... wanneer vind jij dat circusdieren "goed" verzorgd worden?
Ga eerst een NL circus bezoeken en oordeel dan zelf zou ik zeggen ;)

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2008 10:16 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
... en baseer je niet op "van horen zeggen dat iemand anders gehoord heeft dat die iemand heeft gesproken die gezien heeft dat het zus en zo was in het circus".

Dus Tieske: kom jij zelf ook eens kijken?

Alice komt uit Portugal en Tieske uit België. Allebei NIET Nederland dus.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2008 11:49 am 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Pieter de Vries schreef:
En btw als jullie het slecht vinden dat dieren een tikje krijg met een stok dat ze iets fout doen?? Nou, als onze hond iets fout doet wat niet mag, krijgt hij ook echt een tikje of gaat naar z'n hok!!!
En toen jullie vroeger iets fout deden.... kregen jullie toch ook wel eens een pak slaag.......


Er is geen enkel pak slaag te rechtvaardigen.
Roepen en/of slaan is een teken van onmacht. Het is je laatste redmiddel want alles wat je daarvoor deed om kind/dier te doen luisteren, hielp niet en als laatste redmiddel roep of sla je opdat kind/dier bang krijgt en dan toch maar luistert.

BTW, je kinderen slaan (al is het maar één tik) mag volgens de wet niet.

En het is niet omdat JIJ vroeger een pak slaag kreeg, dat je dat je kinderen ook moet aandoen. Ermee praten/redeneren of andere vormen van straf zijn veel doeltreffender.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2008 11:50 am 
Pieter de Vries schreef:
En toen jullie vroeger iets fout deden.... kregen jullie toch ook wel eens een pak slaag.......

Nee, een pak slaag is een teken van onmacht, een tik ja maar dat is iets anders dan een pak slaag. Om kinderen of dieren een pak slaag te geven is een teken van onmacht.
Verder krijgen olifanten echt geen tik maar worden geslagen met stalen pijpen.

tieske schreef:
Laat je niet te snel paaien door hun verbloemende uitspraken... wanneer vind jij dat circusdieren "goed" verzorgd worden?
Ga eerst een NL circus bezoeken en oordeel dan zelf zou ik zeggen ;)

Ik ga dat zeker doen en doe jij dat ook? Maak je fotos?

Ik lees bv op de pagina van Tom Dieck, de dompteur dat leeuwen en tijgers altijd wilde dieren blijven, ook al zijn ze in gevangenschap geboren. En onbetrouwbaar! Ik vraag mij af waarom George Ademson totdat hij op zijn 86ste vermoord werd door Somalische gangsters, zijn hele leven met leeuwen heeft samengeleefd. Zonder dat ze in kooien zaten. Hij heeft ze ook nog nooit geslagen en vertrouwde ze voor 100%. Is ook vermoord door mensen en niet door leeuwen.

http://www.fatheroflions.org/GeorgeAdamson_Photos_p.1.html
Afbeelding


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2008 11:50 am 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Pieter de Vries schreef:
In Nederland wordt alles op en top verzorgd!!!!


Slaven die op het land werkten, die eten en onderdak kregen, werden die dan ook op en top verzorgd? Ahja want ze kregen eten en onderdag in ruil voor werk. Prima dan toch?

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2008 11:54 am 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Alice schreef:
Ik lees bv op de pagina van Tom Dieck, de dompteur dat leeuwen en tijgers altijd wilde dieren blijven, ook al zijn ze in gevangenschap geboren. En onbetrouwbaar! Ik vraag mij af waarom George Ademson totdat hij op zijn 86ste vermoord werd door Somalische gangsters, zijn hele leven met leeuwen heeft samengeleefd. Zonder dat ze in kooien zaten. Hij heeft ze ook nog nooit geslagen en vertrouwde ze voor 100%. Is ook vermoord door mensen en niet door leeuwen.


Ik ken geeneen van beiden, maar die Tom bvb, die was dompteur, die probeerde de dieren kunstjes te laten doen. De dieren werden gedwongen om met hem om te gaan, ze kozen er zelf niet voor.
Die George lijkt echt opgenomen te zijn in die troep leeuwen (ze beschouwen hem als één van hun), dat is compleet wat anders.
Hetzelfde met bvb gorilla's en mensen die in hun "groep" worden opgenomen.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2008 4:10 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Alice schreef:
Ik lees bv op de pagina van Tom Dieck, de dompteur dat leeuwen en tijgers altijd wilde dieren blijven, ook al zijn ze in gevangenschap geboren. En onbetrouwbaar! Ik vraag mij af waarom George Ademson totdat hij op zijn 86ste vermoord werd door Somalische gangsters, zijn hele leven met leeuwen heeft samengeleefd. Zonder dat ze in kooien zaten. Hij heeft ze ook nog nooit geslagen en vertrouwde ze voor 100%. Is ook vermoord door mensen en niet door leeuwen.


Ook honden, koeien en paarden die ik weet niet hoe lang gedomesticeerd zijn, kunnen door bijv. een schrikreactie een mens aanvallen.
Bijvoorbeeld Alberto Althoff is als kind met wilde dieren grootgebracht. Hij sliep tussen de leeuwen. Maar eens tijdens een show werd hij toch aangevallen door een van zijn vertrouwde leeuwen. Die schrok van een geluid van buiten. Een klapband of zo. Hij heeft zijn echtgenote moeten beloven nooit meer met wilde dieren te werken. Sindsdien werkt hij met paarden, koeien, varkens etc.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2008 6:16 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Tieske schreef: Slaven die op het land werkten, die eten en onderdak kregen, werden die dan ook op en top verzorgd? Ahja want ze kregen eten en onderdag in ruil voor werk. Prima dan toch?[/quote]

Reakie:
Mij valt op dat je mensen en dieren veel te veel met elkaar vergelijkt. 'Vrijheid' is een menselijk begrip! Dieren willen alleen maar eten en zich voortplanten. Dieren weten niet eens wat slavernij, vrijheid of gevangenschap is. Je moet dieren niet vermenselijken.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr okt 31, 2008 9:36 am 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
sylvio schreef:
Tieske schreef: Slaven die op het land werkten, die eten en onderdak kregen, werden die dan ook op en top verzorgd? Ahja want ze kregen eten en onderdag in ruil voor werk. Prima dan toch?


Reakie:
Mij valt op dat je mensen en dieren veel te veel met elkaar vergelijkt. 'Vrijheid' is een menselijk begrip! Dieren willen alleen maar eten en zich voortplanten. Dieren weten niet eens wat slavernij, vrijheid of gevangenschap is. Je moet dieren niet vermenselijken.[/quote]

PARDON?!

Ga eens langs in de bio-industrie, in het asiel, of eender waar dieren opgesloten zitten... denk je dat die niet proberen uit te breken?
Trouwens in de circusbranche breken maar al te vaak dieren uit. Waarom doen ze dat dan?
Jij bent net diegene die het te "menselijk" ziet. Dieren willen vrijheid ja, in de vorm van: "ik wil uit men hok, uit men kooi, om te kunnen verkennen wat daarachter ligt, om lekker mals gras te eten, ..."
Als je beweert dat dit niet waar is, dan denk ik dat het geen zin heeft om verder te discussiëren want amai dan!

Jij denkt waarschijnlijk bij het woord vrijheid - in combinatie met dieren - zoals je er bij mensen over denkt: zelfstandigheid, je vrij kunnen bewegen, recht hebben om overal te gaan en te staan waar je wil, ...
Tuurlijk denken dieren zo niet. Maar ze willen wel gewoon uit hun krappe hok, niet opgesloten zitten, geen ketting aan de poot hebben, ... En is dat dan ook geen vrijheid?

Het zijn btw vaak net circuslui die dieren vermensenlijk: "ze werken voor hun eten" of "hun collega's in andere landen" (in dit topic nog gezegd), ze treden graag op en houden van ervan als het publiek klapt omdat ze het goed deden, olifanten "dansen" zogezegd als ze heen en weer wiegen (stereotype gedrag), ... must I go on? Dat zijn pas vermenselijkingen!
Dat dieren vrijheid willen, dat is niets dan de waarheid. Dat jij dat door de verkeerde bril ziet is mijn fout niet.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr okt 31, 2008 5:03 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 23, 2007 8:03 am
Berichten: 198
Locatie: Lier België
tieske je kent niet eens Tom Dieck, waarover praat jij dan eigenlijk?!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr okt 31, 2008 6:48 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Tieske heeft na meer dan een jaar nog steeds niet in de gaten dat zij de mening van een minderheid - lees dieractivisten - verkondigt. En steeds weer probeert ze haar buitenwereld te overtuigen van "het enige gelijk".

Vanuit een veganistische levensovertuiging hééft Tieske ook gelijk. Maar daarmee is meteen gezegd dat het een kleine groep in de westerse samenleving is die op deze manier over de relatie mens - dier denkt. Eem relatief kleine groep mensen die hun ideeën en ideologieën willen opleggen aan de gehele wereldbevolking. Het gaat overigens niet alleen over circusdieren, maar over álle mens - dier relaties. En de resultaten daarvan, zoals die op uw bord liggen of om uw lichaam gedrapeerd zijn.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za nov 01, 2008 1:33 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Gert schreef:
tieske je kent niet eens Tom Dieck, waarover praat jij dan eigenlijk?!


Wat heeft dat ermee te maken?
Dus als ik bvb een boer niet ken, of een slager, dan mag ik het ook niet opnemen voor die koeien, varkens, kippen, ... wat een onzin.


@ Ron: wat heeft dat inhoudelijk te maken met de inhoud van mijn post (namelijk dat een dier wel naar vrijheid kan verlangen, in de zin van "ik wil uit men kooi")?!

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo nov 02, 2008 8:11 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Het heeft echt wel inhoudelijk met je post te maken: Ik constateer slechts de zoveelste herhaling van uitspraken. Daarvoor hoef ik de inhoud niet eens te herhalen. Gebruik de zoekfunctie van het forum en ontdek jezelf meid! Verder is algemeen bekend dat de wens voor diervrije circussen vooral leeft onder veganisten en dieractivisten. Beide groepen zijn niet representatief voor de gehele samenleving.

Dan nog even iets inhoudelijks: Als je het argument "ontsnappingsdrang" aanhaalt om aan te tonen waarom dieren niet in een circus thuishoren dan verwijs ik je gaarne - en met extra veel leedvermaak - naar je plaatselijke krant of huis aan huis blad (hebben ze toch wel in België he ? :) ). Kijk eens in de rubriek "dieren" of "weggelopen". Jij had toch ook een hond thuis? Omdat er zoveel honden van huis weglopen - ontsnappen - hoort dat dier ook niet bij jou thuis. Soit?

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo nov 02, 2008 12:04 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Ron_Mikkenie schreef:
Het heeft echt wel inhoudelijk met je post te maken: Ik constateer slechts de zoveelste herhaling van uitspraken. Daarvoor hoef ik de inhoud niet eens te herhalen. Gebruik de zoekfunctie van het forum en ontdek jezelf meid! Verder is algemeen bekend dat de wens voor diervrije circussen vooral leeft onder veganisten en dieractivisten. Beide groepen zijn niet representatief voor de gehele samenleving.

Dan nog even iets inhoudelijks: Als je het argument "ontsnappingsdrang" aanhaalt om aan te tonen waarom dieren niet in een circus thuishoren dan verwijs ik je gaarne - en met extra veel leedvermaak - naar je plaatselijke krant of huis aan huis blad (hebben ze toch wel in België he ? :) ). Kijk eens in de rubriek "dieren" of "weggelopen". Jij had toch ook een hond thuis? Omdat er zoveel honden van huis weglopen - ontsnappen - hoort dat dier ook niet bij jou thuis. Soit?


Hola, ik heb in de vorige post niets gezegd over "dieren horen niet thuis in het circus omdat ze ontsnappingsdrang hebben".
Ik heb gewoon gezegd dat die dieren verlangen naar vrijheid. Het ging erom dat het niet is omdat dieren voldoende te eten en te drinken krijgen, dat ze dan "op en top" verzorgd worden.

Ik snap je bedoeling over het bovenstaande, je wil namelijk uitlokken dat ik me uitlaat over huisdieren, dat ik zeg dat huisdieren ook maar opgesloten zitten en dat dat niet hoort. Dan kun jij vervolgens weer reageren met een post in de aard van "tieske wil zelfs huisdieren laten verbieden, kijk eens hoe extreem ze is, ..." etc.
Soit.
Ik vind idd niet dat huisdieren koopwaar zijn en dat ze zoals zovele andere "producten" in de maatschappij, gezien mogen worden als "wegwerpproduct". Zo worden ze jammer genoeg net wel gezien door de meerderheid (ga maar eens na hoeveel dieren de asielen jaarlijks binnen krijgen omdat de mensen ze niet meer moeten).
En ermee fokken om ze te verkopen? Zoals ik al zei: het is geen speelgoedje of product dat uitgestald hoort te zijn in een winkel.

Ik heb geen probleem met het opvangen van dieren uit het asiel (zoals wij hier doen). Echter, als iedereen dit zou doen (enkel dieren opvangen en ze dus niet meer kopen), dan zou er ook niet meer gefokt worden en dan zouden er binnen 15 jaar geen huisdieren meer zijn.
Hier zou ik geen probleem mee hebben, maar voordat je er weer bovenop springt: ik weet dat dit niet mogelijk is. Maar dat betekent nog niet dat ik dan voor mezelf toch maar lekker allerlei dieren moet gaan kopen, daar doe ik niet aan mee. Het zijn geen koopwaar, noch "poppetjes" die je kunt laten optreden gewoon omdat mensen dat leuk vinden.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.