Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 9:26 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jan 23, 2009 1:54 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5438
Locatie: Belgie
heuvels schreef:
In Zimbabwe worden de olifanten nu al bij bosjes gedood om op te eten, en de roofdieren krijgen te maken met voedselgebrek.


Das kei erg !!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr jan 23, 2009 3:27 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Circusboy schreef:
heuvels schreef:
In Zimbabwe worden de olifanten nu al bij bosjes gedood om op te eten, en de roofdieren krijgen te maken met voedselgebrek.


Das kei erg !!


Ja, en ik heb het helaas niet zelf verzonnen...
http://news.google.nl/news?hl=nl&ie=UTF ... 1267879256

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma jan 26, 2009 6:19 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Ik vraag me af wat jouw niveau is als je denkt dat ik het over simpel "aanpassingsvermogen" heb.

Een olifant kan zich bij wijze van spreken al in enkele minuten aanpassen: als er een stok voor hem
staat en hij is nieuwsgierig naar wat dat voorwerp precies is, dan zal hij dat gaan "onderzoeken", gaan aanraken etc. Als daar nou stroom op zit dan zal die olifant dat al binnen enkele minuten geleerd hebben en dan zal ie daar dus niet meer aan komen.

Dat bedoel ik toch helemaal niet!
Lees toch es eerst (vandaar de vraag over je niveau). Zoals je zelf al zei: olifanten zijn het gewoon om dagelijks kiloooooooooometers te lopen en daar is hun lichaam ook op gebouwd. Bewijs: in het circus en in de dierentuin lopen ze véééééééél en veel minder en daardoor krijgen ze problemen aan hun poten.
Het zal nog vele "circusgeneraties" duren opdat de circusolifant niet meer gebouwd is om zoveel te lopen (evolutie). Als je in één keer 1000 jaar zou kunnen doorspoelen in de tijd (en in de veronderstelling dat zowel circusolifanten als wilde olifanten zouden blijven bestaan), dan zouden de 2 soorten olifanten niet meer hetzelfde zijn omdat de circusolifant zich (met andere woorden: zijn lichaamsbouw/genetica) zal aanpassen aan het circusleven.

Dat doen dieren nou eenmaal, zich steeds verder aanpassen en ontwikkelen. Doen ze dat niet (in het wild), dan sterven ze uit.

Soit, denk niet dat je het nu wel zult begrijpen want de vorige post was thans ook al duidelijk.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma jan 26, 2009 11:16 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Dus Tieske: nog "even" geduld hebben en dan nog eens komen kijken. We staan inderdaad aan het begin van de evolutionaire ontwikkeling en jij wilt (samen met andere dieractivisten) alles nu al tegenhouden. Dat is tekenend voor je ongeduld en wederzijds aangepraat ongeloof.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma jan 26, 2009 11:25 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Er bestaat ergens een eiland waar in vroegere tijden mini-olifantjes hebben rondgelopen. Ongeveer zo groot als een pony. De evolutie staat dus voor niets en wie weet komt er nog eens een echte Dombo... :mrgreen:

Afbeelding

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo jan 28, 2009 11:18 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Ron_Mikkenie schreef:
Dus Tieske: nog "even" geduld hebben en dan nog eens komen kijken. We staan inderdaad aan het begin van de evolutionaire ontwikkeling en jij wilt (samen met andere dieractivisten) alles nu al tegenhouden. Dat is tekenend voor je ongeduld en wederzijds aangepraat ongeloof.


Mja, je kunt het ook ander bekijken he (vanuit het dieren- en mensenrechtenstandpunt): vroeger werden kleurlingen gezien als minderwaardig, zij werden gebruikt als slaven. Er is (dankzij mensenrechtenactivisten) gelukkig een lampje gaan branden en nu worden deze mensen al op heel wat minder plekken als slaaf behandeld.

Op een dag zal er (hopelijk) ook dit lampje gaan branden: "dieren horen niet te dienen als voedsel, kleding en amusement voor de mens".

Ik ga alvast een kaarsje aansteken (en circusje pesten) ;)

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do jan 29, 2009 2:07 am 
als jij dat ene kaarsje nu opsteekt dan zul je merken dat deze spoedig zal worden uitgeblazen door dat grote beest met een lange slurf. Pest nog maar even, maar bedenk dat de olifant een goed geheugen heeft. Die slurf hebben zij niet voor niks. RolloRollo.

Natuurlijk voel jij je nu sterk, nu een 'zwarte' de grote baas van Amerika is geworden. Maar ik zie hem niet als een 'zwarte' maar als een MENS.
Het gaat erom wat je capaciteiten zijn, niet welke kleur je hebt,


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do jan 29, 2009 8:24 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
tieske schreef:
(en circusje pesten) ;)
Dat schreef je toch eens op het veganismeforum? Daar is het je dus om te doen. Domweg mensen met een andere mening op hun forum komen pesten.

Daarmee is jouw niveau meteen duidelijk.

Over 24 uur gaat dit topic op slot.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do jan 29, 2009 2:58 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Lisa schreef:

Natuurlijk voel jij je nu sterk, nu een 'zwarte' de grote baas van Amerika is geworden. Maar ik zie hem niet als een 'zwarte' maar als een MENS.
Het gaat erom wat je capaciteiten zijn, niet welke kleur je hebt,



Meid, het kan me de ballen schelen wie er president is van A. hoor. Ze zijn toch meestal allemaal hetzelfde: beloven beloven en nog eens beloven en wat komt er dan uiteindelijk van? ... Niets.
Net zoals hij beloofde om een hond van het asiel te adopteren als hij president zou worden (voor zijn dochters), en toen het zo ver was, wilde hij een pup kopen.
Moet je niets beloven als je t niet waar maakt hé.

Soit.
@ Ron: ik zie geen smiley's in je post... meen je dat nou serieus?
Als k iedereen moet pesten die (ook maar ergens) een andere mening over heeft dan ik, nou jeetje, dan ben ik voortdurend iedereen aan het pesten! ;)

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do jan 29, 2009 4:16 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Tieske, het gaat er om dat je ooit op een veganisme forum heel trots hebt gezegd dat je weer lekker circusmensen bent wezen pesten op hun forum. We waren het al weer bijna vergeten maar je rakelt het in je vorige bericht weer op, al staat er nu een knipoogje bij.
Maar dat is al weer enige tijd geleden, kan het zijn dat je in de tussentijd wat meer respect voor onze meningen hebt gekregen?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do jan 29, 2009 8:41 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Afbeelding

Op internet laat iedereen sporen achter. Zo ook onze Tieske, die moderator is op het forum van de Nederlandse Vereniging voor Veganisme.

@Tieske: Goed gezien. Er staan geen smiley's in mijn bericht.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do jan 29, 2009 10:43 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Ja en dan ook nog een rijke fantasie met het verbod van wilde dieren in Hongarije en andere landen.Want wie treedt het hele seizoen 2009 op in Boedapest inderdaad Tom Dieck jr. met zijn leeuwen en tijgers.
Het bewijst maar weer ze roepen maar wat zonder de feiten te kennen.


Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do jan 29, 2009 11:07 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Ik denk in de landen die Tieske bedoeld er nooit regelgeving komen die regering heeft zichzelf hier al helemaal niet in de hand en er is al bijna helemaal geen regelgeving en wat er aan regelgeving is dat is al onmenselijk in dit soort landen. En circus mensen pesten we zijn hier niet op de kleuter school zeg gedraag je eens menselijk. Volgende week als ze ergens anders staan te demonstreren sta je er ook weer bij omdat je niks beterz te doen hebt en het ergste is dat wij hardwerkende mensen hier aan mee betalen van onze belasting centen.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do jan 29, 2009 11:12 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
juist! zeggen waar t op staat :p :P

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.