Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 10:43 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr feb 06, 2009 5:27 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr nov 02, 2007 4:55 pm
Berichten: 96
olifant schreef:
Ik heb niet vaak meegemaakt dat mensen zo onrespectvol met elkaar omgaan als op dit forum. Het heeft denk ik weinig nut om nieuwe dingen te plaatsen als mensen hier toch niet voor open staan. Anno 2009 kunnen we toch wel tegen een beetje kritiek en wat verbeter punten? Ik ben erg teleurgesteld dat mensen op dit forum niet openstaan voor verbetering.


Dat is nog geen antwoord op mijn vraag? en openstaan voor verbetering moet je niet hier op het forum zijn, maar bij het circus zelf, maar als je echt vaak bij renz berlin komt zie je de olifanten vaker buiten los lopen dan dat ze binnen op stal staan. en ten tweede weet je denk ik niet waarover je praat

Wij kunnen heel goed tegen kritiek, alleen ik wat minder :P

maar alleen mensen die zich anders voor doen dat ze werkelijk zijn kunnen we slecht tegen


Laatst gewijzigd door peter klinkert op za feb 07, 2009 12:09 am, 10 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr feb 06, 2009 5:46 pm 
heuvels schreef:
olifant schreef:
Ik heb niet vaak meegemaakt dat mensen zo onrespectvol met elkaar omgaan als op dit forum. Het heeft denk ik weinig nut om nieuwe dingen te plaatsen als mensen hier toch niet voor open staan. Anno 2009 kunnen we toch wel tegen een beetje kritiek en wat verbeter punten? Ik ben erg teleurgesteld dat mensen op dit forum niet openstaan voor verbetering.


Ik denk dat we het men z'n allen over eens zijn dat de dieren bij Renz Berlin goed verzorgd worden maar dat het altijd beter kan. Als de gemeenten nu ook nog mee zouden werken en niet elke gebroken grasspriet doorbelasten zou het helemaal mooi zijn. Kunnen de beesten lekker ravotten op hun veldje.

Wel jammer dat de beweerde bezoeken van hr. Olifant aan het circus geen indruk hebben gemaakt of gewoon zijn vergeten. Het is trouwens geenszins bewezen dat hij daar was maar misschien komen we daar nog achter. Zou hij geen foto's van Renz Berlin kunnen laten zien die we nog niet kennen uit de hoek van het activisme? Als je een thermometer meeneemt dan toch zeker ook wel een camera? Ik kan wel zeggen dat Magnum het zou moeten weten, die is letterlijk kind aan huis, en Joop een soort huisvriend.
En Peter Klinkert? Ik zou niet weten dat hij erg close is met dit circus, zijn reacties dragen in ieder geval niet bij tot een lekkere discussie.

over wad jij zij over dat de dieren bij renz berlin word in der daat goed verzorgd dus dat klopt ik heb ze zelf een aan tal keer wees een werken daar dus bij deze lees ers heuvels heeft ge lijk


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr feb 06, 2009 7:58 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Het meest positieve aan dit topic vind ik het feit dat Magnum al op bladzijde 1 aangaf dat Renz Berlin momenteel ermee bezig is een geschikte 'elephant proof' omheining te creeeren. Probleem is namelijk dat een van de twee olifanten (Voor de 'insiders' Carla, degene met de stijve voorpoot, die altijd als tweede loopt.) ongevoelig is voor stoomdraden. (Hopelijk schaft men nu een hekwerk aan.)

Het jammere vind ik echter dat Bernhard Renz hiermee pas komt NA 'het beruchte onderzoek' van het ministerie van afgelopen jaar. Mogelijk hebben de kettingen en heeft de afwezigheid van een 'elephant proof' buitenperk de onderzoekers nadelig beinvloed! Dit zou jammer zijn.

Wie zegt dat de olifanten 'heel vaak' los staan heeft deze topic niet goed gelezen. Martijn begon er over, Ron heeft de kettingen geconstateerd, circusboy uitte er zijn zorg over, circus@achterhoek keurt het af, Kevin heeft op foto's telkens weer kettingen gezien, olifant heeft veel obsevaties gedaan......... Daarnaast moet Joop op deze site maar eens kijken onder 'circussen' bij 'Renz Berlin'. Staan op zowel de foto's van het wintercircus in Leeuwarden als op de foto's in de oude stofzuigerfabriek de dames los of wederom aan de korte kettingen? Dit heeft helaas NIETS met fantasie te maken, waarvan olifant wordt beschuldigd. Was het maar zo!!! Helaas ziet iedereen telkens weer foto's met kettingen.

Martijn H. heeft in Westerhoven ondanks de aanwezigheid van een groot prachtig grasveld gezien dat de olifanten vast stonden aan de ketting. Magnum geeft aan dat veel gemeentes er flink voor laten betalen wanneer de olifanten de structuur van een grasmat veranderen. Mijns inziens zou het circus plaatsen waar men de olifanten niet optimaal kan houden moeten mijden in plaats van er toch heen te gaan en dan de olifanten maar een week vast te laten staan.

Over de opmerking van Magnum (die zeker niet neutraal en onpartijdig is) dat 'dierentuin olifanten 's nachts ook nog vast zouden staan' wil ik duidelijk stellen dat dit in de gehele Benelux verleden tijd is en in Duitsland bijna ook. Dierentuinen hebben in de jaren '90 flink geinvesteerd in 'Freilaufhallen'.

Renz Berlin behoort in dit verband dus helaas tot de achterhoede. Tot de laatsten der Mohikanen.Waarbij ik wel wil opmerken dat de kamelen altijd prima gehuisvest zijn! (Maar dit zijn ook veel gemakkelijker te houden dieren, die minder dan olifanten aan vandalisme doen.)

Het is zoals Ron zegt: inzichten veranderen. Het jammere vind ik alleen dat bij sommige circussen deze veranderingen nogal lang (tot na het bekende onderzoek )geduurd hebben. Niet echt fijn voor de dieren en geen goede circusreclame in het algemeen, zoals Kevin ook al aangaf.

In plaats van een welles- nietes danwel kettingen- buitenpaddock discussie voort te zetten kunnen we er met z'n allen beter maar op hopen dat tijdens de komende tournee er een goed binnen- en buitenperk gereed is en de korte C.R.B. kettingen het museum in kunnen. Als een nostalgische herinnering uit lang vervlogen tijden, waarin olifanten 's nachts en soms zelfs overdag nog aan de ketting moesten staan en men nog niet van 'Freianlagen' had gehoord.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr feb 06, 2009 10:34 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Ik heb beslist geen balk in mijn oog en heb ook nooit ontkend dat de olifanten aan de ketting staan maar een ding weet ik wel zeker als er de mogelijkheid is dan mogen ze loslopen.
Daarom mogen ze na de voorstelling ook wat langer in de piste blijven omdat soms er geen gelegenheid is ze vrij te laten rondlopen.
Je opmerking dat je bij voorkeur plaatsen moet boeken waar die gelegenheid is gaat niet op omdat je daar van te voren niet van op de hoogte wordt gebracht je moet altijd maar afwachten waar je terecht komt.
Waar het in het verhaal van olifant om ging dat hij iets beweerde wat hij nooit waar kan maken hij heeft bij Renz Berlin niet geklaagd over de olifanten want dan komt hij altijd Magnum tegen ik denk zelf dat hij Renz Berlin nog nooit heeft bezocht.
En natuurlijk moet je je best doen om de omstandigheden van de dieren steeds te verbeteren en daar wordt hard aan gewerkt.
Als je het vergelijkt met de jaren zestig toen ik het genoegen had om met Gunther Gebel Williams te werken is er veel verbeterd want ik moet toegeven toen ging het er niet altijd zoals het hoorde.
Het is feitelijk heel simpel als je kritiek hebt doe het dan openlijk spreek de directie er op aan. Waar ik mij aan stoor dat beweerd wordt dat de olifanten te koud en te lang in de transportwagen staan en eenzijdig voedsel krijgen dat is beslist bezijden de waarheid.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr feb 06, 2009 11:43 pm 
Offline

Lid geworden op: wo feb 04, 2009 12:27 pm
Berichten: 37
Ik ken geen magnum. Ik zou niet weten wie hij is. De klachten heb ik gemeld bij Bernard Renz. In het verleden heb ik dit ook bij Frans Renz gedaan, maar die heb ik al een tijd niet meer gezien. Wat ik van Bernard heb vernomen is dat hij in het buitenland reist met zijn olifanten.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr feb 06, 2009 11:48 pm 
Offline

Lid geworden op: wo feb 04, 2009 12:27 pm
Berichten: 37
Magnum, als je deel uitmaakt van de crew van Renz Berlin ben je eigenlijk mede schuldig aan het feit dat het welzijn van de oliften bij crcus Renz Berlin niet goed is. Waarom gebruik je je functie niet om voor verbeteringen te zorgen? Durf je dit niet? Of wil je dit niet?


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za feb 07, 2009 1:06 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
olifant schreef:
Magnum, als je deel uitmaakt van de crew van Renz Berlin ben je eigenlijk mede schuldig aan het feit dat het welzijn van de oliften bij crcus Renz Berlin niet goed is. Waarom gebruik je je functie niet om voor verbeteringen te zorgen? Durf je dit niet? Of wil je dit niet?


Het lijkt me nu een goed moment om elkaar een PB te sturen om een en ander uit te praten.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za feb 07, 2009 12:13 pm 
magnum is een goed man die veel van het circus houd hij heeft een goed hart voor de dieren ook bij renz alles op zijn tijd komt het wel goed met renz en de dieren bij renz ja dat is zeer goed daar moed alle 1 de heken voor de olifanten te kommen de rest nee dat is alle maal zeer goed dus bij deze sluit deze stuk maar van de olifanten van renz berlin


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma feb 09, 2009 12:07 am 
Sorry maar dit soort verhalen moet je niet op dit forum zetten,laat staan uitvechten,dit is algemeen niet goed voor het circus en de toekomst van het circus met dieren.
sorry is misplaatst, hou en nou mee op!!!!! :twisted:

Ronny


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma feb 09, 2009 12:15 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Goed idee, ik heb het idee dat alles al een keer is gezegd hierover.

Afbeelding

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.