Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 9:57 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 02, 2009 7:04 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Het is zo simpel. Een Duits circus dat reist in Europa. De laatste jaren natuurlijk veel in Nederland maar in 2009 zullen ook enkele buitenlandse plaatsen worden aangedaan. En een Duits bedrijf staat bij de ECA natuurlijk ingeschreven onder "Duitsland" waar ook Belly Wien staat vermeld.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Alphen aan de Rijn
BerichtGeplaatst: ma feb 02, 2009 7:21 pm 
Offline

Lid geworden op: za dec 17, 2005 10:43 pm
Berichten: 291
Locatie: Brugge, België
magnum schreef:
Ja hoor. De olifanten lopen zo vaak als mogelijk los. En net als bij de andere circussen in Nederland (met olifanten) zitten ze ook wel eens vast. Ook in de dierentuinen gebeurt dit vaak 's nachts. Op dit moment wordt er echter aan gewerkt om een goede omheining te realiseren, die olifanten-proof"is.

Wel, in dit geval moet ik Magnum steunen. Ik heb Renz Berlin al op enkele lokaties gezien, en telkenmale was er een paddock voor olifanten en kamelen voorzien...

_________________
A day without a laugh is a wasted day... (C. Chaplin)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma feb 02, 2009 7:45 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
V.w.b. Belly-Wien ben ik er nog niet helemaal uit, op hun website staat vermeld, "dit circus komt uit Oostenrijk`, verderop lees je een artikel op hun website, `beste familiecircus van Nederland`, ze staan op de website van de ECA, als lid, onder het land Duitsland vermeld, wat een verwarring allemaal. Wat is de thuishaven van dit circus, ik hou het op Oostenrijk.
Het persbericht met de kop "Beste familiecircus VAN Nederland" klopt niet. Belly-Wien is niet VAN Nederland maar VAN Oostenrijk. De juiste formulering moet dan ook zijn "Beste familiecircus welke op dit moment in Nederland reist". De naam zegt het al Belly-WIEN.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Laatst gewijzigd door max op ma feb 02, 2009 10:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma feb 02, 2009 7:48 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5438
Locatie: Belgie
Volgens mij Oostenrijk, maar ze reizen wel veel in Nederland !!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Alphen aan de Rijn
BerichtGeplaatst: ma feb 02, 2009 8:26 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
circus@achterhoek schreef:
Nee dat hoort absoluur niet bij het circus en hier moet dus ook wat tegen ondernomen worden


Hier ben ik het mee eens! Mij stoort het al jaren dat de olifanten bij Renz Berlin zo veel uren aan de ketting staan. Het is ten eerste dieronvriendelijk en werkt stereotiep gedrag in de hand. En ten tweede speelt het dierenactivisten in de kaart. Ik ben blij dat nu ook anderen er over beginnen.

In een poging hier iets tegen te doen heb ik hierover kontakt opgenomen met de V.N.C.O.. De V.N.C.O. zegt echter hierover geen zeggenschap te hebben omdat Renz Berlin helaas geen lid is van deze branche organisatie.

Wel of geen lid van V.N.C.O. en/of E.C.A., aan die kettingen moet nu eindelijk iets worden gedaan! Wat mij het meest stoort aan deze kettingen is dat ze zo kort zijn. Wat veel mensen niet weten is dat olifanten van nature liggend slapen. Met die korte Renz Berlin kettingen (zoals ik ze noem)vraag ik mij af of de olifanten 's nachts wel kunnen liggen. Vanuit de dierentuinwereld, waar de olifanten vroeger (nu al jaren niet meer!) ook 's nachts vast stonden is aan Renz Berlin al het advies gegeven voor langere kettingen. Met dit advies is niets gedaan!

Wat we als circusvrienden wel kunnen doen is ELKE KEER dat we constateren dat de twee dames aan de ketting staan hierop
Bernhard Renz persoonlijk aanspreken en hem er op wijzen dat in Duitsland circus Voyage een hekwerk heeft (zie ze site van dit circus!) zodat de dieren los kunnen lopen. Een zelfde hekwerk als Alberto Althoff voor zijn neushoorn had.

Vaak heb ik mensen er over zien schrijven dat bij circus Benelux de roofdieren geen uitloop hadden. Gezien het feit dat roofdieren bijna 20 uur per dag rusten en dus weinig ruimte nodig hebben is dit helemaal zo erg niet. Bij olifanten is het echter andersom. Die zijn wel 20 uur actief (omdat ze veel eten nodig hebben en slecht verteren) en hebben aan maar 4 uur slaap genoeg. Dus een olifant bijna de hele dag aan een korte (!) ketting lijkt mij veel kwalijker dan een roofdier zonder uitloop.

Laat Renz Berlin eens een voorbeeld nemen aan het Zwitserse kwaliteitscircus Knie, waar de dieren bijna net zoveel bewegingsvrijheid hebben als in een dierentuin!

Hopelijk komt het nog eens goed. Beter laat dan nooit!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di feb 03, 2009 4:13 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 1:06 pm
Berichten: 217
Locatie: Papendrecht
Citeer:
Best onoverzichtelijk en verwarrend als een circus uit land X staat vermeld in land Y maar in het echt rondreist in land Z...

Zo hebben we er in nederland ook een . het "Groot RUSSISCH Staatscircus"
Staat in de lijst de NEDERLANDSE circussen,
naam klinkt redelijk RUSSISCH.
en ze reizen bijna uitsluitend in DUITSLAND.

Citeer:
daarom vind ik het ook zo vreemd dat Circus Belly-Wien onder de Duitse leden staat vermeld, terwijl dit toch een Oostenrijks circus is.

Volgens mij is het niet de naam die de nationaliteit van een circus bepaalt,maar de plaats waar het ingeschreven staat bij de kamer van koophandel, of andersoorts europese instelling.
En als ik naar de kentekens op de vrachtwagens kijk, of de pasporten van de familie ( ja, ik ga weleens mee naar de disco, daar is legetiematie plicht, dus ik ze gezien) dan komen deze allemaal uit duitsland.

_________________
May all your days be circus days


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di feb 03, 2009 4:16 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Natuurlijk is er niet in elke plaats genoeg ruimte voor een groot olifantenverblijf.
In Valkenswaard had het Circus ook alleen de Tent voor Baby, gewoonweg omdat er te weinig ruimte was voor een groot verblijf zoals in Eindhoven.
Maar als dat maar voor die 5 daagjes is oke, bij Renz-Berlin zie ik op meerdere foto's de beesten aan de ketting en ook bijvoorbeeld in Westerhoven waar een erg groot grasveld beschikbaar was stonden de beesten aan de ketting , een draadje is zo gespannen.

een voorbeeld kunnen ze ook nemen aan renz waar ze in eindhoven een complete speeltuin voor baby hadden aangelegd

Afbeelding


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di feb 03, 2009 4:18 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
zijn meerdere instanties die hier iets tegen kunnen doen als je de juiste maar inlicht

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di feb 03, 2009 7:15 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Het Groot Russisch Staatscircus is een Nederlandse circusproductie, het staat onder de directie van de fam. Smitt. Het circus staat bij de ECA dus ook juist ingeschreven onder Nederland, v.w.b. het reizen in Duitsland, ze hebben daar meer succes dan in Nederland en daar is Oleg Popov mede debet aan, want Popov is in Duitsland populairder dan in Nederland, maar ze staan jaarlijks met de Kerst in Den Haag . Wellicht dat ze in de nabije toekomst wel weer eens op tournee door Nederland gaan.
Hetzelfde geldt in principe ook voor het Staatscircus van Moskou, welke onder directie van Hans Martens staat en staat dus ook vermeld in het juiste land, Nederland bij de ECA.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di feb 03, 2009 8:20 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Filmpje is overigens gemaakt door Actiegroep Circusleed. Niet bepaald onpartijdig...

Het kan dus wel zonder die prikstok. Omar Aglagal (Olifanten van Corty Althoff bij Louis Knie en Herman Renz) had een gewone wandelstok. De olifant greep de stok bij het boogje. Adriana Folco heeft zelfs een eenvoudig recht stokje. Zonder iets er aan (haak, pin) of er in (elektroshock).

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Alphen aan de Rijn
BerichtGeplaatst: di feb 03, 2009 8:28 pm 
magnum schreef:
Ja hoor. De olifanten lopen zo vaak als mogelijk los. En net als bij de andere circussen in Nederland (met olifanten) zitten ze ook wel eens vast. Ook in de dierentuinen gebeurt dit vaak 's nachts. Op dit moment wordt er echter aan gewerkt om een goede omheining te realiseren, die olifanten-proof"is.

ja dat klopt ik heb het zelf ook heel vaak ge zien ze worden zeer goed ver zorgt met feel liefde en aan dacht ik help ze af en toe en ja daar leer je pas de dieren echte goed ken een en dan zie ik alle heel gouw dat die olifanten het erg naar hun zin heb een en Renz-Berlin is alles zeer goed dus Renz-Berlin ga zo door


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di feb 03, 2009 8:31 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Hier ben ik het absoluut niet mee eens en het tegendeel word wel degelijk bewezen. Als het circus overrijdt van de ene naar de andere plaats en de kilometers zijn ver worden de dieren de ene dag verladen en pas de andere dag laat in de dag er weer uit gehaald?? dat is mijn inziens niet wat de dieren verdienen ze zitten dan in de wagen geketend. De deuren staan wel los op de nieuwe plaats.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di feb 03, 2009 8:44 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
BobMermans schreef:
Nog even een filmpje tonen waarbij ik weleens durf huiveren... Misschien dat het amper anders kan met olifanten, maar die prikstok is niet mijn favoriete werktuig :(

http://www.youtube.com/watch?v=GM_vWw-c6CE&feature=related


Onthoud dit goed (ook voor de discussie met activisten):

Olifanten bepalen onderling hun rangorde door met hun tanden te prikken. (Al zijn die bij Indische olifanten wat korter. )De olifantenhaak, danwel leidstok (in Aziatische landen ook ankus genoemd) is als het ware de stoottand van de (ranghogere) verzorger of trainer.

Een olifantenhaak lijkt mij dus natuurlijker dan een zweep. Dit is hetzelfde als een halster voor een paard en een riem bij een hond. Een heel gewoon hulpmiddel, wat vroeger in de dierentuinwereld ook werd gebruikt. (Tegenwoordig werkt men daar met target stokken.) Helaas wordt door activisten ten onrechte gedaan alsof de haak iets heel dieronvriendelijks is.

Het gaat er mij echter niet om OF er een haak wordt gebruikt, het gaat erom HOE hij wordt gebruikt. (Maar dit geldt ook voor andere hulpmiddelen.) Als je hem rustig als 'stuur' gebruikt is er niets aan de hand. Pas als je hem te ruw gebruikt wordt het een ander verhaal. Door goed te observeren (vooral ook buiten de piste) kun je zien bij welk circus men er goed en bij welk circus men er te ruw mee omgaat.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di feb 03, 2009 8:45 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
circus@achterhoek schreef:
zijn meerdere instanties die hier iets tegen kunnen doen als je de juiste maar inlicht


De A.I.D. kan ik noemen. Weet jij er nog meer te noemen?


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.