Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 8:33 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di feb 03, 2009 8:58 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
De Landelijke Inspectie DierenBescherming (LIDB) is bevoegd tot inspectie van huisdieren en "landbouwhuisdieren" zoals paarden, varkens, kippen.

De Algemene Inpsectiedienst is bevoegd tot inspectie van alle dieren. Dus de dieren die de LIDB mag inspecteren, aangevuld met uitheemse diersoorten en in het wild levende diersoorten.

Beide inspectiediensten hebben (uitsluitend voor de aan hen toegewezen diersoorten) BOA bevoegdheid. Dit betekent dat ze ook kunnen verbaliseren of dieren inbeslag kunnen nemen. Voor de controle van een circus als Moskou-Holiday is het alleen zonvol om de controle te laten uitvoeren door de AID. De LIDB is alleen bevoegd als er paarden en andere kleindieren aanwezig zijn. Zelfs voor een lama of kameel is de LIDB niet bevoegd.

De meldkamer van de AID is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 045-5466230.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di feb 03, 2009 9:02 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Syvio, ik weet niet waar je mee bezig bent. Ik denk dat je op het verkeerde forum zit. Het afgelopen jaar hebben er bij Renz Berlin diverse onderzoeken plaatsgevonden in het kader van het dierenwelzijn door dierenartsen en mensen van LBH Wageningen. Dus bespaar je maar de moeite. Deze mensen zijn vaak dagen achtereen geweest en hebben zich een goed oordeel kunnen vellen.
Maar na je eerst geprobeerd hebt Belly Wien in een kwaad daglicht te stellen middels jouw discussie "zinloos Geweld" heb je nu je pijlen gericht op Renz Berlin. Maar jouw verhalen passen allemaal precies in het straatje van de dierenactivisten doordat je verdeeldheid zaait onder de circussen. Misschien moet je maar eens wat langer meereizen om een beter beeld te krijgen wat er in de circussen speelt.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di feb 03, 2009 9:04 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
ik loop al heel wat jaren mee in deze wereld en met wat ik eerder hier schreef heb ik gelijk en dit kan niet en of je nu wel of niet circus vriend ben dit kan niet

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di feb 03, 2009 10:00 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
magnum schreef:
Syvio, ik weet niet waar je mee bezig bent. Ik denk dat je op het verkeerde forum zit. Het afgelopen jaar hebben er bij Renz Berlin diverse onderzoeken plaatsgevonden in het kader van het dierenwelzijn door dierenartsen en mensen van LBH Wageningen. Dus bespaar je maar de moeite. Deze mensen zijn vaak dagen achtereen geweest en hebben zich een goed oordeel kunnen vellen.
Maar na je eerst geprobeerd hebt Belly Wien in een kwaad daglicht te stellen middels jouw discussie "zinloos Geweld" heb je nu je pijlen gericht op Renz Berlin. Maar jouw verhalen passen allemaal precies in het straatje van de dierenactivisten doordat je verdeeldheid zaait onder de circussen. Misschien moet je maar eens wat langer meereizen om een beter beeld te krijgen wat er in de circussen speelt.


In het voorjaar heb ik een ZEER LOVEND verslag over Belly Wien geschreven! In Nieuwveen. Zoek zelf maar na! :!: (Hierover hoor ik je niet!)

JUIST daarom ben ik zo geschrokken van het geweld wat ik TOT MIJN GROTE AFSCHUW :( zag in november. NA HEEL LANG TWIJFELEN heb ik toen circusweb als uitlaatklep gebruikt en ook mijn burgerplicht gedaan! Ik vind het heel erg dat dit nu tegen mij gebruikt wordt! Had ik dan mijn mond maar moeten houden? Iemand die hier niet bij is geweest moet hier mijns inziens niet over oordelen.

Ik ben bereid als ik daar anderen een plezier mee schijn te doen te proberen wat vaker mijn mond te houden, maar hierbij wil ik wel heel duidelijk melden dat ik het bepaald NIET VAN DEZE TIJD vind en niet bij een forum vind passen om waargenomen feiten (geweld tussen mensen, korte kettingen) onder stoelen of banken te steken!

Waarom mogen alleen maar positieve dingen genoemd worden? Zo zit de wereld niet in elkaar!

Als jij het (in tegenstelling tot de dierentuinwetreld die de hoop heeft opgegeven) het voor elkaar krijgt om voor langere kettingen te zorgen vind ik het prima!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di feb 03, 2009 10:12 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Sylvio,

Het commentaar dat je geeft is uitstekend en moet zeker geschreven kunnen worden. De mensen die hier niet tegen kunnen vinden het blijkbaar dus normaal wat er gebeurt. De mensen weten dondersgoed hoe het wel moet alleen doen het niet. Blijf vooral je mond niet houden ik steun je in wat je zegt blijf dit doen.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di feb 03, 2009 10:46 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
En tegelijk er geen benul van hebben waar over je praat net zo,n lulverhaal als over de zatte directeur van Renz Berlin.
Ik heb je toen uitgenodigd kom eens kijken dan kun je het zelf constateren maar nee hoor liever van afstand over oordelen.
Maar ja het is bijna voorjaar en de hetze tegen Renz Berlin steekt de kop weer op.
Trouwens wees maar voorzichtig direct vertelt Sylvio ook iets over Herman Renz of staat Baby nooit aan de ketting of bij het zo geroemde Voyage waar de olifanten ook wel eens aan de ketting staan maar inderdaad overdag een grote loopruimte hebben als er tenminste ruimte voor is.
Trouwens Bij Charles Knie komt het ook voor en Krone kan er ook wat van.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di feb 03, 2009 11:11 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Ik heb dit met eigen ogen allemaal gezien en bekeken dus weet waar ik over praat. En kritiek is niet altijd negatief maar kan zeker heel opbouwend zijn en sommige mensen vinden dit erg moeilijk om te accepteren. Maar goed dat sommigen er wel tegen kunnen. En Joop je hebt zeker gelijk Herman RENZ is ook niet perfect en als je er iets ziet horen we dat hier ook graag maar dan wel met je eigen ogen zien en niet van horen zeggen. Ik zie zelf en vermeld. Ik zeg voor de rest ook niet dat Renz Berlin slecht is en wil er absoluut geen hetze van maken en wens ze vanaf deze plek een goede tournee 2009 toe.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di feb 03, 2009 11:29 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Ik doe niet anders ik heb vorig jaar 18 circussen bezocht zowel voor als achter de schermen dus ik weet waar over ik praat.
En overal vind je wel eens wat maar dat kun je niet als maatstaf nemen ik weet een ding wel bij Renz Berlin word uitstekend voor de dieren gezorgd en zodra er gelegenheid is mogen de dieren vrij rondlopen zelfs in het winterkwartier in Leeuwarden.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di feb 03, 2009 11:33 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Wat een onzin zeg!

Een "natuurlijk hulpmiddel". Komaan! Prikken wilde olifanten mekaar dan ook NET op de gevoeligste plekjes? Achter de oren en aan de ogen?!

Als de ene olifant al een por krijgt van een andere, dan is dat gewoon in de flank.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di feb 03, 2009 11:45 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Nog een mooi voorbeeld: We lieten afgelopen jaar, met toestemming van de gemeente (De Ronde Venen) de olifanten los lopen op een grasveld. Het was mooi weer en de grond was droog. Achteraf een rekening van 1600 euro omdat de structuur van de grond verdicht (????) was. Ik heb trouwens nog niet betaald omdat er 2 weken later een grote feestent op hetzelfde gras stond met ongeveer 1500 bezoekers. Hoezo verdichting???
Ik wil alleen maar zeggen...als de olifanten los kunnen dan doen we dat. De gevolgen kunnen echter groot zijn en daar zullen gemeenten rekening mee moeten houden.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di feb 03, 2009 11:46 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
tieske schreef:
Wat een onzin zeg!

Een "natuurlijk hulpmiddel". Komaan! Prikken wilde olifanten mekaar dan ook NET op de gevoeligste plekjes? Achter de oren en aan de ogen?!

Als de ene olifant al een por krijgt van een andere, dan is dat gewoon in de flank.


Tekst verwijderd

Censuur


Laatst gewijzigd door magnum op wo feb 04, 2009 9:46 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo feb 04, 2009 9:09 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Als de olifanten een terrein omploegen door buiten te lopen dan weet een circus dat die de rekening gepresenteerd krijgt en je moet betalen dit is logisch en dit weet je als je olifanten hebt. Als er dan een paar weken erna weer een evenement opstaat ja dan is het moeilijk om te bepalen wie er voor de schade optreed in alle redelijkheid alle 2 partijen voor de helft.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo feb 04, 2009 9:44 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Achterhoek, ik heb het niet over omploegen. Ik heb het over "verdichte" grond (volgens de gemeente). Als het terrein is omgeploegd zou ik het kunnen begrijpen. Maar wat niet te begrijpen is is jouw standpunt. Gemeenten zouden zich wat coulanter op dienen te stellen voor wat betreft de terreinen die ze beschikbaar stellen aan een circus en het maakt dan niet uit aan welk circus.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo feb 04, 2009 10:25 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Tot op zekere hoogte kan ik dat zeker met je eens zijn want in veel gevallen word er bij elk steentje dat dwars is komen te liggen gepeperde rekeningen binnen. Zelf al een aantal keren mee gemaakt dat we water voor andere evenementen op de rekening hadden staan. Begrijp me niet verkeerd ik ondersteun je schrijven.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo feb 04, 2009 1:43 pm 
Offline

Lid geworden op: wo feb 04, 2009 12:27 pm
Berichten: 37
Ik heb meer als 10 jaar ervaring met het verzorgen en onder steunen van fokprogramma's van olifanten. De afgelopen jaren ben ik regelmatig bij circus Renz Berlin langs geweest en heb daar n.n. veel observaties gedaan. Op veel verschillende plaatsen. Wat mij vooral opvalt: De eerste 2 dagen dat het circus ergens is lopen de olifanten regelmatig los op een buiten perk, dit is prima! Maar helaas staan de olifanten de rest van de week ( meestal 5 of 6 dagen ) 24u ( op uitzondering van het piste werkt van 1 of 2 keer 7 minuten ) aan in vergelijking met andere circussen veel te korte kettingen. Het is voor de olifanten niet mogelijk om binnen te liggen. Iets wat ze vooral in de nacht doen. Ik weet dat het circus hier regelmatig door zeer ervaren olifantenmensen over op de hoogte is gebracht, maar hier werd geen gehoor aan gegeven. Ook heb ik regelmatig de tempratuur gemeten in de tent deze was soms 24u perdag niet warmer dan 8 graden. Veel te koud! Ook vind ik het voedsel niet gevarieerd genoeg. ( dit kan je o.a. terug zien in de mest ). Deze post is niet bedoeld om het circus zwart te maken, maar werkelijke feiten. Ik ben geen tegenstander van dieren in het circus, maar wel tegenstander van het feit dat dieren niet op de juiste manier gehouden worden.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.