Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 12:54 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 04, 2009 6:48 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Het wordt met de dag gekker, dhr. Blom die olifanten in de hijskraan ziet hangen en nu ook al een olifant die op het circusforum schrijft, of de goede man of vrouw moet werkelijk zo heten, maar dat neem ik niet aan.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo feb 04, 2009 11:15 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
olifant schreef:
Ook vind ik het voedsel niet gevarieerd genoeg.


Deze olifanten gaan wel heel regelmatig proletarisch winkelen bij bakkers, groenteboeren en supermarkten.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 12:00 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Als je het verhaal van het forumlid olifant moet geloven hebben de olifanten van Renz Berlin niet een al te best leven verkeerd voedsel te weinig beweging en niet in staat om nachts te slapen en een te koude omgeving.
Nu de volgende feiten de olifanten zijn al meer dan 40 jaar in het bezit van de fam Renz de eerste keer dat de dames in Nederland optraden was in 1973 bij circus Renz toen nog van Nol v.d.Vegt gepresenteerd door dompteur Hepner die ook de paarden presenteerde.
Voor mij is het dan ook een raadsel dat de olifanten al zo oud zijn geworden in 40 jaar niet geslapen en dan ook nog slecht voedsel een normaal mens was al lang overleden maar de dames staan er fris en vrolijk bij.
Trouwens hoe heb je de temperatuur opgenomen 24 uur per dag er bij gestaan en door niemand opgemerkt en ook niet weggestuurd knap hoor.
Nu de praktijk het eerste wat wordt gedaan als men naar een nieuwe standplaats gaan eerst de stal opbouwen en meteen de de heteluchtkachel aan zoals ook in het winterkwartier de kachel dag en nacht brand.
Gelukkig kunnen olifanten heel oud worden mits je ze maar goed verzorgd zelfs uit de kudde van Gunther Gebel Williams uit de jaren vijftig zijn nog enkele in leven o.a.Mary die geniet van haar oude dag in Orlando in de dierentuin en nog graag haar kunstjes wil vertonen.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 1:12 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr nov 02, 2007 4:55 pm
Berichten: 96
sjonge jonge snap niet dat deze forum over dieren in het circus nog actief is, wat een onzin wordt er hier verteld van mensen die niet weten waar ze over praten, volgens mijn heb de heer blom hier zijn informatie vandaan

met deze onzin praat krijgen de bezoekers van dit forum alleen maar een verkeerd beeld van de dieren in het circus

kan beeter het forum over circusdieren de stekker eruit halen en gewoon aan de mensen over laten die weten waar ze over praten


Laatst gewijzigd door peter klinkert op do feb 05, 2009 2:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 1:47 pm 
Offline

Lid geworden op: wo feb 04, 2009 12:27 pm
Berichten: 37
Meneer Joop.

Ik ben er van overtuigd dat de olifanten van Renz Berlin, als ze op deze manier, zo als ze nu gehouden worden nog makkelijk 20 jaar mee gaan, en heel erg oud kunnen worden. Als ik 23u per dag strak vast geketend zou zijn, in een koude ruimte zou zitten, en 8 boterhamen en af en toe een stukje vlees en wat te drinken krijgen zal ik waarschijnlijk ook ''gewoon'' 80 kunnen worden. Maar heb ik dan een leuk leven gehad?

Wat ik mij afvraag, waarom gebruikt circus Renz Berlin geen kleine en eenvoudige dingen om het leven van hun olifanten ( waar ze ongetwijfeld heel erg veel van zullen houden ) zo aangenaam mogelijk te maken.

Het is een feit dat de olifanten van Renz Berlin heel erg veel aan de ketting staan. Gemiddeld 22 per dag! ( over een week gezien ) Afgelopen jaar heb ik het circus op zeer veel verschillende tijden en plaatsen langdurig bezocht ( soms wel meer als 12u op een dag ). Gedurende een periode van 10 dagen heb ik om 09:00, 14:30, 18:30 en 22:30 de tempratuur in de stal gemeten. Deze was gedurende de hele dag en vooral snacht veel te koud! Dit zal bij de olifanten zeker als ze ouder worden zorgen voor pijnlijke gewrichten. ( hier kunnen ze wel gewoon oud mee worden maar zorgt voor veel pijn) Dit alles kan ik u vertellen uit langdurige ervaring met olifanten.

Waarom laat Circus Renz de olifanten niet vaker en langer buiten staan, en geeft het ze wat langere kettingen? En een betere verwarming in de stal. Zo moeilijk is dit toch niet?
( Het is ze ook regelmatig geadviseerd maar er word niet naar geluisterd )

Joop, olifanten kunnen prima staande slapen, maar doen dit veel liever liggend. Ik heb ooit weleens samen met Franco Knie in Luzern Zwitserland genoten van een hele kudde liggende olifanten die lagen te slapen, een prachtig gezicht!

Het verhaal over Mary verbaasd mij niet wat circusolifanten kunnen makkelijk heel erg oud worden! Ik ben alleen bang dat je verkeerde gegevens hebt . In Orlando is geen dierentuin met olifanten. ( ik heb lijsten met alle olifanten in de wereld in gevangenschap ). De oudste nog levende olifanten Ringling in Amerika is Sid zei is 45.

Het sluiten van deze discusie lijkt me geen goede zaak en zou ik erg onsportief vinden. Ik neem aan dat we anno 2009 wel open kunnen staan voor kritiek. Zie het als verbeter punten!

Nogmaals ik ben niet tegen dieren in het circus! Maar ik wil wel dat dieren in het circus het zo goed mogelijk hebben!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 1:53 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Tik nou gewoon maar Orlando zoo in en als je snel bent kun je de olifant show zien op zaterdag om 11.00 uur.
Ja ik weet dat er een ljist op internet circuleert die niet volledig is

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 2:58 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
peter klinkert schreef:
sjonge jonge snap niet dat deze forum over dieren in het circus nog actief is, wat een onzin wordt er hier verteld van mensen die niet weten waar ze over praten, volgens mijn heb de heer blom hier zijn informatie vandaan

met deze onzin praat krijgen de bezoekers van dit forum alleen maar een verkeerd beeld van de dieren in het circus

kan beeter het forum over circusdieren de stekker eruit halen en gewoon aan de mensen over laten die weten waar ze over praten


Dhr.olifant (m/v) is hier nog maar net en komt redelijk op me over. Waarom gelijk de mond snoeren? We zien wel waar deze discussie toe leidt. Ik ben wel benieuwd tot welke groepering hij/zij behoort of dat deze persoon geheel op eigen houtje bezig is.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 3:08 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr nov 02, 2007 4:55 pm
Berichten: 96
wat heb het voor zin om hierover de dicuseren, als er niemand hier op het forum weet waar hij over praat

als de mensen informatie willen hebben gaan ze maar naar de domteur, dresseur, dierenarts of onderzoeker

de mensen die echt weten waar het over gaat zit niet op dit forum maar is aan het werk bij zijn dieren

zo voorkom je een hoop onzin die er gezegt wordt door bvb de heer blom


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 3:19 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr nov 02, 2007 4:55 pm
Berichten: 96
maar voor de rest vind ik circusweb.nl supper :D
alleen het forum over circusdieren zie ik liever verdwijnen samen met veel andere mensen


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 4:19 pm 
Offline

Lid geworden op: wo feb 04, 2009 12:27 pm
Berichten: 37
Meneer Joop,

Ik heb zo juist contact gehad met mijn Amerikaanse collega.
Mary staat niet in de dierentuin van Orlando maar in de dierentuin van Sanford.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 5:23 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5438
Locatie: Belgie
peter klinkert schreef:
maar voor de rest vind ik circusweb.nl supper :D
alleen het forum over circusdieren zie ik liever verdwijnen samen met veel andere mensen


Spreek voor u eigen he m'n beste ! ;)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 6:35 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
peter klinkert schreef:
maar voor de rest vind ik circusweb.nl supper :D
alleen het forum over circusdieren zie ik liever verdwijnen samen met veel andere mensen


Moeilijke onderwerpen moet je niet altijd vermijden. Jij kunt ze heel gemakkelijk ontlopen als je dat wilt. Gewoon niet meer in deze rubriek kijken. Als je wilt kan ik hem onzichtbaar maken voor je....

Het doel van deze rubriek is niet om ons te plezieren maar het krijgen van onderling begrip tussen circusliefhebbers en tegenstanders van het gebruik van circusdieren. Dat heeft best al veel opgeleverd. De tegenstanders weten nu dat de situatie in Nederland stukken beter is dan op hun propagandamateriaal is te zien (al zullen ze dit moeilijk toe willen geven). En de circusliefhebbers weten nu dat er vele soorten activisten zijn en dat je ze niet allemaal over één kam kunt scheren.

En niet te vergeten: het welzijn van onze circusdieren gaat ons ook ter harte. Als bijvoorbeeld onze bezoeker "Olifant" iets aan onze kennis kan toevoegen is dat alleen maar meegenomen, de circusmensen hebben tenslotte niet alle wijsheid in pacht, zij doen hun stinkende best maar moeten altijd open blijven staan voor nieuwe inzichten.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 6:48 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
En inzichten veranderen nu eenmaal. Kijk maar naar de chimpansees die tot 1960 in elk circusprogramma obligaat waren. Geen aangeklede apen? Geen circus! leek het toen wel. Nu zie je deze dieren niet meer.

Sinds 1990 zie je steeds meer buitenverblijven, uitloopkooien en andere dingen die alleen maar goed zijn voor het circusdier. De tijd dat een leeuw of tijger altijd in de kleine kooiwagen zat ligt intussen achter ons.

Begrijp echter goed dat niet elk circus stantipede elk ontwikkeling meteen kan invoeren. Soms kost het tijd. Of moet er worden gespaard om iets aan te kunnen schaffen.

De discussie maakt in ieder geval duidelijk waar circussen zeker op moeten letten. Als circusliefhebbers de olifantenketting al minder geschikt vinden voor het dier dan is dat een duidelijk signaal: Die ketting kan maar beter worden vervangen door iets anders. Een uitloop met schrikdraadlint bijvoorbeeld.

Het kan je maar beter worden gezegd door een circusliefhebber als Sylvio, of "Olifant" die zo ongeveer hetzelfde vertelt als Sylvio. Als het je gezegd wordt door een dieractivist dan kun je er zeker van zijn dat die het ook heeft gemeld aan de PvdD en collega activisten. Dan krijg je als circus gegarandeerd meer rottigheid over je uitgestort in de vorm van nog meer van die enge filmpjes op websites van activisten die dan weer onder de aandacht van politici worden gebracht.

joop schreef:
Trouwens hoe heb je de temperatuur opgenomen 24 uur per dag er bij gestaan en door niemand opgemerkt en ook niet weggestuurd knap hoor.
Sturen jullie mensen weg als ze langer bij de dieren staan of een thermometer bij zich hebben?

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 6:52 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Beste Olifant als je het had opgezocht had je kunnen zien dat het hetzelfde park is.
Informatie is afkomstig van Jeanette Williams de ex vrouw van Gunther Gebel Williams dus ik dacht wel betrouwbaar.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 6:59 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Citeer:
Nu de praktijk het eerste wat wordt gedaan als men naar een nieuwe standplaats gaan eerst de stal opbouwen


Ik heb al een aantal malen meegemaakt dat na het overrijden dit niet gebeurd en pas de volgende dag in de middag en vooral als het labge ritten bevat. Ik weet niet hoe en wanneer de stal verhuusd word zorg dan dat je dit gelijk met de olifanten doe en bou hem meteen op. Als die wel gelijk mee verhuisd word waarom word die dan niet meteen opgebouwd ik heb dit al meerdere malen meegemaakt.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.