Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 10:21 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 18, 2009 2:25 am 
tieske schreef:
Ja zo gaat het wellicht in zen werk ja, maar er zijn personen die beweren dat die dieren dat dus echt leuk vinden, die aandacht e.d.

Er wordt hier ook volop vermenselijkt door de circusdierenfanaten.


Hoe weet jij nu of een dier het niet leuk vind al die aandacht.Ik ben geen circusdierfanaat ik hou gewoon van dieren en kan je vertellen dat een dier echt wel aangeeft of hij iets leuk vind of niet.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo feb 18, 2009 10:11 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
sommige dieren vinden die aandacht echt leuk, andere dieren laat het gewoon koud en weer anderen raken er gewoon aan gewend. net mensen.... :D

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo feb 18, 2009 5:53 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
isabella schreef:
Waar ik dan weer triestig om word, :( vooral als ik dan denk aan al die onschuldige kinderen die misbruikt, verwaarloost en mishandelt worden vraag ik me af wanneer zet iemand zich daar daadwerkelijk voor in.


1ste vraag: zet JIJ je ervoor in? Want veel mensen hebben veel blabla, maar uiteindelijk zitten ze zelf hele dagen in hun luie zetel en wijzen ze alleen maar met het vingertje!

Als je je daadwerkelijk iets voor die arme kinderen doet, dan heb ik niets gezegd.

2de vraag: wie zegt dat ik niets doe voor zulke kinderen?
en de daaraan gerelateerde (en 3de) vraag: eet jij vlees?

Zo ja dan help jij mee aan de verwaarlozing van zulke kinderen. Ik heb het dan over kinderen in de derde wereldlanden, waarvan er dagelijks honderden omkomen van honger en dorst.

Als je vlees eet, dan "pak" je hun eten "af".
Hoezo? Wel omdat door al dat ge-vlees-eet, de wereldvoedselverdeling slecht is.

Ik kan je dat met één simpel prentje uitleggen (als je t dan nog niet snapt, dan geef ik wel uitleg bij t prentje)
http://www.animalfreedom.org/pics/waarom-zo.jpg (= prentje)

Citeer:
De dieren in een circus hebben het vaak 100 procent beter als veel kinderen in de maatschappij.


En dus moet ik daarom dit dierenleed maar vergeten?
Als nou je eigen kind ziek is, en medicijnen of whatever nodig heeft, dan mag je je voor dat kind niet inzetten omdat anderen het zoveel erger hebben? Wat een onzin!

Citeer:
Bovendien wat versta je onder africhten en kunstjes vertonen Worden wij als mensen dan niet afgericht om datgene te doen wat men van ons verwacht. Uiteindelijk stammen we af van de apen en hebben we geleerd rechtop te lopen en leren we dat onze kinderen ook weer anders zouden we kruipend door het leven gaan

Leer je een kind dan niet op het potje gaan en geef je hem een beloning terwijl het van nature liever gewoon laat gaan.Leer je een kind dan niet fietsen en prijs je het uitbundig.


Wat een scheve vergelijking.
Als jij "rechtop leren lopen" als kunstje ziet, en al de andere dingen die we leren int leven, nou wat moet jij dan een pret int leven hebben: alles is immers een circus! Joepie!

Er is één heel groot verschil dat je vergeet: mensen hebben (vanaf een bepaalde leeftijd) de keuze of ze aan die "kunstjes" willen meedoen en of ze al dan niet iets willen bijleren.
Je kunt je kind nog zoveel leren, eens dat het 18 is, heb je er in principe niets meer aan te zeggen.
Bij dieren is dat NET "een tikkeltje" anders. Zij moeten hun leven lang doen wat hun wordt opgelegd en hebben nooit de keuze over wanneer ze nou echt mogen slapen, eten, waar ze mogen naartoe gaan, ... Alles wordt hun opgelegd door de mens. Big difference!

Citeer:
EnZ Enz Enz Hoe zit het met een kind een corigerende tik geven als het niet doe wat de volwassenen van hem haar verwacht.


Ik vind geen enkele "tik" gerechtvaardigd. En waarom weer woorden verbloemen, zeg gewoon waar het op aan komt: een klap geven!
Denk je dat een kind geeft om zo'n klap? Eerst mss wel ja, maar naderhand wordt het kind dat vast gewoon en dan werken die klappen niet meer.
Als je nou gewoon op een redelijke manier met dat kind praat en altijd ook uitlegt waarom dit en waarom dat, dan krijg je veel betere resultaten.
En zo praten, dat lukt met dieren niet, vandaar dat ze klappen krijgen.


Citeer:
Sorrie hoor snap al die comotie om dieren uit het circus te houden niet.


En ik snap niet waarom de mens het zo "normaal" vind om andere dieren te onderdrukken en te gebruiken als voeding, kleding en amusement.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo feb 18, 2009 6:54 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Citeer:
En ik snap niet waarom de mens het zo "normaal" vind om andere dieren te onderdrukken en te gebruiken als voeding, kleding en amusement.


en zo zijn we weer terug bij "AF". :?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo feb 18, 2009 8:07 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Die reactie snap ik niet Heuvels... dat is thans toch wat de meesten vinden.
Anders zouden ze geen vlees, melk en eieren consumeren, geen leder/wol/bont/zijde... dragen en dieren niet gebruiken in circussen/dierentuinen/programma's, ...

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo feb 18, 2009 8:08 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
En omdat het kringetje nu dus rond is kan het onderwerp op slot. Om te voorkomen dat het een partijtje modder gooien wordt.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo feb 18, 2009 9:47 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
tieske schreef:
Die reactie snap ik niet Heuvels... dat is thans toch wat de meesten vinden.
Anders zouden ze geen vlees, melk en eieren consumeren, geen leder/wol/bont/zijde... dragen en dieren niet gebruiken in circussen/dierentuinen/programma's, ...


dat doen de mensen al miljoenen jaren, en dat wil het veganisme per direct afschaffen. dat afschaffen zal vanzelf toch wel komen maar mag van mij op een geleidelijke manier gaan. en vooral niet te beginnen met het afschaffen van circusdieren.

ik zie in de verte de olifant al komen...

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.