Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 8:03 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za apr 08, 2006 4:00 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
heuvels schreef:
Citeer:
"Activisten vernielden posters en manifesteerden zich dicht bij het circus."

Geen speld tussen te krijgen, iedereen leest het maar op z'n eigen manier.

Dat kan natuurlijk.

Citeer:
Moeten we nog eens gaan kijken. We zijn er nog nooit geweest, hebben er dus geen echt oordeel over. We hebben wel allerlei verhalen gehoord maar die gingen zeker niet over de behandeling van hun dieren.


Wel uitkijken hoor.. paar mensen die daar eens achter de schermen liepen te kijken moesten snel weggaan, want ze hoorden al mensen tegen elkaar praten over honden op ze af te sturen.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za apr 08, 2006 4:31 pm 
Je doet het maar als je het niet laten kan, ik wil alleen maar even kwijt dat ik het erg flauw (en dat is zwak uitgedrukt) vind dat jullie circussen lastig vallen die niets verkeerd doen. O ja, je schrijft niet "giraf", maar "giraffe".


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Ik heb niets gemerkt
BerichtGeplaatst: za apr 08, 2006 5:08 pm 
Zero Gravity schreef:
Ik was gisteravond bij Belly Wien en ik heb niets gemerkt van geweld. Volgens mij kan er ook helemaal niets gebeurt zijn aangezien er een politiebusje bij het circus stond.

Gaan we kinderachtig doen over spelfouten? De voorstanders van circussen maken er over het algemeen meer dan de tegenstanders hoor! Beetje flauw om mensen daar over aan te vallen, maar goed, ik doe mee. Het is namelijk 'gebeurd' in deze zin, en niet 'gebeurt'. En dat is nog maar je eerste bericht in deze draad, zal ik nog even doorgaan? :twisted:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za apr 08, 2006 5:23 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Zero Gravity schreef:
Je doet het maar als je het niet laten kan, ik wil alleen maar even kwijt dat ik het erg flauw (en dat is zwak uitgedrukt) vind dat jullie circussen lastig vallen die niets verkeerd doen.


Dit circus dwingt de dieren om op te treden.Elke keer zitten circusmensen te zeuren dat circussen dieren niet dwingen. Maar videobeelden laten duidelijk zien dat die giraffe ( zo dan ;)) gedwongen wordt tegen zijn zin. Duidelijk niet ok..

Dit circus heeft geen prettige dingen gedaan in verleden. Ze schijnen ook niet meer welkom te zijn in Duitsland.

Citeer:
O ja, je schrijft niet "giraf", maar "giraffe".


Ja, maar ik schrijf giraf. :) Kiwi is meestal mijn spellingschecker..maar die checkt mijn forumberichten niet zo :)

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za apr 08, 2006 5:26 pm 
CircusLeed.NL schreef:
Kiwi is meestal mijn spellingschecker..maar die checkt mijn forumberichten niet zo :)

:shock: Nee, en dat was ik niet van plan ook, zoveel tijd heb ik echt niet! :lol: :wink:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za apr 08, 2006 6:08 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
:P

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za apr 08, 2006 6:43 pm 
Sorry, dat was inderdaad kinderachtig van me :oops: , maar dat neemt niet weg dat ik tegen jullie manier van actie voeren ben.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za apr 08, 2006 7:33 pm 
Wat is volgens jou onze manier van actievoeren dan? Het enige wat wij doen is het publiek informeren over zaken die volgens ons niet goed zijn. En dat doen we niet door het publiek te hinderen of lastig te vallen, nee, we bieden ze een flyer aan, en als ze die niet willen aanpakken vinden we het ook prima. Wel willen we onze standpunten luid en duidelijk kenbaar maken, zodat er meestal wel een megafoon bij de acties aanwezig is. Hierdoor, en door onze spandoeken, weet het publiek al lang voor ze een flyer aangeboden krijgen waar we voor staan. Als ze niet geïnteresseerd zouden zijn in onze standpunten zouden we echt geen folder kwijtraken op zo'n middag of avond, maar blijkbaar wil het publiek graag geïnformeerd worden, en vinden de flyers gretig aftrek. Niet iedereen pakt er een aan natuurlijk, maar het is niet zo dat we die mensen dan aanvallen of beletten door te lopen.

Jij beweert dat we circussen aanvallen die niets verkeerd doen; in onze ogen doen alle circussen met (wilde) dieren iets verkeerd. Dieren horen niet > 90% van hun tijd opgesloten te zitten in veel te kleine ruimtes, dieren horen niet gedwongen te worden om kunstjes te doen.

Als mensen beweren dat circusdieren een traditie zijn en daarom altijd bij het circus zullen blijven horen, omdat het circus anders geen circus meer is... er waren vroeger ook rondreizende circussen met attracties als de vrouw met de baard, de dwerg of de olifantman. Nu vinden we dat heel disrespectvol, en zou niemand het in zijn hoofd halen om die mensen ten toon te stellen. Ooit zal ook het algemeen besef doordringen dat dieren ook levende wezens zijn die respect verdienen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo apr 09, 2006 12:38 pm 
Natuurlijk verdienen dieren ook respect. Zelf eet ik geen vlees en vis, omdat ik weet hoe er met die dieren om wordt gegaan. Circus is een hele andere zaak. In een circus is er juist veel respect voor de dieren. Ik heb zelf huisdieren. Natuurlijk heb ik daar respect voor. Circus is niets anders dan het houden van huisdieren op grote schaal en als die dieren goed verzorgd worden, dan is er wat mij betreft niets aan de hand.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo apr 09, 2006 1:02 pm 
Circusdieren zullen echt wel op tijd van water en voer voorzien worden, dat geloof ik ook wel. Maar goed verzorgen houd meer in dan alleen voor het voedsel zorgen, daar hoort ook een zodanige leefomgeving creëren voor het dier dat het zich daar prettig in voelt bij. Tijgers in een kooi van een paar vierkante meter dat kan gewoon echt niet! Olifanten die de hele dag aan een ketting staan, dat kan gewoon echt niet! Dieren dwingen om dingen te doen die totaal tegen hun natuur ingaan (tijgers die door een brandende hoepel moeten springen terwijl ze als de dood voor vuur zijn, olifanten die op 2 poten moeten staan terwijl dat ontzettend slecht is voor hun gewrichten) kan gewoon echt niet! Ik snap niet hoe mensen van zichzelf kunnen beweren dat ze van dieren houden, en toch keer op keer dit leed proberen goed te praten.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo apr 09, 2006 2:43 pm 
Kiwi schreef:
Circusdieren zullen echt wel op tijd van water en voer voorzien worden, dat geloof ik ook wel. Maar goed verzorgen houd meer in dan alleen voor het voedsel zorgen, daar hoort ook een zodanige leefomgeving creëren voor het dier dat het zich daar prettig in voelt bij.

Het circusterrein is voor de dieren hun natuurlijke omgeving, ze zijn er vanaf hun geboorte in opgegroeid.

Kiwi schreef:
Dieren dwingen om dingen te doen die totaal tegen hun natuur ingaan (tijgers die door een brandende hoepel moeten springen terwijl ze als de dood voor vuur zijn, olifanten die op 2 poten moeten staan terwijl dat ontzettend slecht is voor hun gewrichten) kan gewoon echt niet!


Die tijgers zijn in het wild misschien als de dood voor vuur, maar deze tijgers zijn geen wilde tijgers meer. Je kunt wilde tijgers niet vergelijken met circustijgers. Circustijgers worden al vanaf hun geboorte getraint. De meeste kunstjes zijn overigens niet onnatuurlijk. Een heleboel dingen die tijgers in het wild doen zijn verwerkt in de act. Het springen van de ene verhoging op de andere, het gaan staan op de achterpoten, het rollen over de grond, het zijn allemaal dingen die ze in de natuur ook doen.
[/quote]


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo apr 09, 2006 2:56 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Zero Gravity schreef:
Het circusterrein is voor de dieren hun natuurlijke omgeving, ze zijn er vanaf hun geboorte in opgegroeid.


Onjuist. Dieren (en zeker) wilde dieren hebben bepaald soorteigen gedrag. Wanneer ze dat niet kunnen uiten ontstaat stereotype gedrag.
Jij zegt hier in feite dat een olifant best in zijn eentje kan staan als deze in zijn eentje geboren is?
Een foute gedachte in ieder geval. Dierenexperts kunnen het je zo vertellen. Zelfs in dierentuinen weten ze dit onderhand wel. Vraag maar na.
Lees ook dit eens:
http://www.elephanttrust.org/circus.htm

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo apr 09, 2006 3:06 pm 
Zero Gravity schreef:
Het circusterrein is voor de dieren hun natuurlijke omgeving, ze zijn er vanaf hun geboorte in opgegroeid.

Zoals ik in een andere draad al aan Warren vroeg; als je buren hun kind al vanaf zijn geboorte in de kelderkast zouden opsluiten zou je dat ook maar normaal vinden? Het kind wordt niet geslagen, krijgt op tijd eten en is tenslotte niets anders gewend.... alleen heb ik toch een ander idee van een menswaardig leven. Ditzelfde geldt dus voor circusdieren, of ze nu in gevangenschap geboren zijn of niet. En als ik zou merken dat mijn buurkind zo mishandeld zou worden (want ja, dat vind ik mishandeling, ook al komt er geen lichamelijk geweld aan te pas!) zou ik daar ook tegen protesteren, net zoals ik nu tegen dieren in circussen protesteer!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo apr 09, 2006 3:23 pm 
CircusLeed.NL schreef:
Jij zegt hier in feite dat een olifant best in zijn eentje kan staan als deze in zijn eentje geboren is?


Dat wil ik helemaal niet zeggen, wat ik wel wil zeggen is dat dieren, net als mensen, zich aan kunnen passen aan hun omgeving.
Ik weet dat dieren die het niet naar hun zin hebben in hun verblijf stereotype gedrag gaan vertonen, maar ik heb dat bij Belly Wien (waar deze discussie eigenlijk over gaat) niet gezien. Circusdieren staan overigens nooit alleen, maar altijd met soortgenoten of andere dieren.
Zeg nou eerlijk, wat kunnen circusdieren niet wat wilde dieren wel kunnen. In het wild liggen tijgers ook de hele dag te luieren, behalve als ze moeten jagen, in een circus krijgen ze eten toegeworpen. Kamelen lopen in het wild de hele dag te grazen, kunnen ze dat niet op het circusterrein? Ze hebben inderdaad wat minder ruimte, maar dat lijkt ze niet te storen. Ze hebben ook voldoende afwisseling wat betreft landschap aangezien ze om de vijf à tien dagen naar een andere gemeente verhuizen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo apr 09, 2006 4:17 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Zero Gravity schreef:
Dat wil ik helemaal niet zeggen, wat ik wel wil zeggen is dat dieren, net als mensen, zich aan kunnen passen aan hun omgeving.


Deels, maar dan nog hebben mensen en dieren ruimte nodig om soorteigen gedrag te kunnen vertonen.
Indien dat niet kan zullen ze dat niet lekker vinden en gaat dat over naar o.a. stereotype gedrag. Ga zelf maar eens bijvoorbeeld leven als een circustijger. Ik weet zeker dat je gek wordt.

Citeer:
Ik weet dat dieren die het niet naar hun zin hebben in hun verblijf stereotype gedrag gaan vertonen, maar ik heb dat bij Belly Wien (waar deze discussie eigenlijk over gaat) niet gezien.


Zie circusleed.nl zie je hoe stereotype gedrag de giraf toont. Ook de tijgers bij hun vertonen stereotype gedrag. En veel dieren vertonen apathisch gedrag. Ook een afwijking.

Citeer:
Circusdieren staan overigens nooit alleen, maar altijd met soortgenoten of andere dieren.


De giraffe bij belly wien is alleen. En dat is niet goed voor een sociaal dier. Die in het wild met meer dieren samenleeft.
Bij groot russisch staatscircus stond vorig jaar de hele tijd 1 olifant. Achter een touwtje waar die 1 stap kon zetten en wat rond kon draaien. Niet goed voor het dier. Zelfs op de VNCO site valt te lezen dat sociale dieren niet alleen horen te staan. Maar de WLCI vind het geen moeite om hun auto als een soort goedkeuring bij de ingang van dat circus te zetten.

Citeer:
Zeg nou eerlijk, wat kunnen circusdieren niet wat wilde dieren wel kunnen. In het wild liggen tijgers ook de hele dag te luieren, behalve als ze moeten jagen, in een circus krijgen ze eten toegeworpen.

Dat ze in het wild veelal liggen zegt niet perse dat de dieren dan maar in kleine hokken kunnen. Nog erger is dat de dieren in hun kooien niet veel liggen, maar veelal aan het ijsberen zijn. Zegt genoeg ook.

Om een voorbeeld te geven. Olifanten lopen in het wild soms wel tot 50km per dag. Dit kunnen ze niet goed in een circus. Wij komen circussen tegen waar ze aan de ketting staan, in een container staan of achter schrikdraad op een klein stukje afgezet terrein. Daar kunnen ze amper bewegen. Dat is niet goed, want olifanten zijn gevoelige dieren en genoeg beweging is nodig. Het is niet voor niets nodig dat olifanten veel zorg aan de voeten nodig hebben. Ook zijn het sociale dieren die goed de mogelijkhed moeten hebben om te communiceren. Er moet sociaal gedrag mogelijk zijn. Dus toch wel een groep van olifanten.
Olifanten moeten ook mogelijkheid hebben om hun huid te verzorgen. Modder en stofbaden moeten mogelijk zijn op elk moment. Net als genoeg gevarieerd eten en drinken.

Citeer:
Kamelen lopen in het wild de hele dag te grazen, kunnen ze dat niet op het circusterrein? Ze hebben inderdaad wat minder ruimte, maar dat lijkt ze niet te storen. Ze hebben ook voldoende afwisseling wat betreft landschap aangezien ze om de vijf à tien dagen naar een andere gemeente verhuizen.


Waarom denk je dat het ze niet lijkt te storen?

Wat betreft afwisseling. De verandering van omgeving kan erg stressvol zijn. Sommige dieren zijn erg gefocust op omgeving en als dat steeds verandert zal dat niet prettig zijn.

Het is alleen maar onnodige stress voor de dieren. Steeds (lange) tochten in vervoersverblijven, daarna op klein stuk afgezet terrein staan of in vervoershok/stal moeten blijven zitten en dan af en toe (onder dwang) moeten optreden voor mensen.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.