Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 5:50 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo apr 09, 2006 5:54 pm 
CircusLeed.NL schreef:
Zie circusleed.nl zie je hoe stereotype gedrag de giraf toont. Ook de tijgers bij hun vertonen stereotype gedrag. En veel dieren vertonen apathisch gedrag. Ook een afwijking.


Ja, ik heb jullie filmpje gezien en ik heb natuurlijk het verblijf van de giraffe in het echt gezien. Volgens mij verwarren jullie stereotype gedrag met rondscharrelen. Ik heb veel circussen gezien (veelal in het buitenland) waar de dieren echt stereotype gedrag vertonen en dat is heel anders.

CircusLeed.NL schreef:
De giraffe bij belly wien is alleen. En dat is niet goed voor een sociaal dier.


De keren dat ik bij de giraffe ben gaan kijken stonden er lama's bij hem in het hok en hij krijgt ook genoeg aandacht van zijn verzorger.

CircusLeed.NL schreef:
Om een voorbeeld te geven. Olifanten lopen in het wild soms wel tot 50km per dag. Dit kunnen ze niet goed in een circus. Wij komen circussen tegen waar ze aan de ketting staan, in een container staan of achter schrikdraad op een klein stukje afgezet terrein.


Dit keur ik natuurlijk ook niet goed. Zoals ik al eerder heb vermeld verdedig niet alle circussen. Ik ben vaak genoeg niet naar een circus toe geweest, omdat de dieren er slecht bijzaten, maar bij Belly Wien was er niets mis. (Maar ik zal je wat dat betreft nooit kunnen overtuigen).

CircusLeed.NL schreef:
Het is alleen maar onnodige stress voor de dieren. Steeds (lange) tochten in vervoersverblijven, daarna op klein stuk afgezet terrein staan of in vervoershok/stal moeten blijven zitten en dan af en toe (onder dwang) moeten optreden voor mensen.


De dieren zijn het reizen intussen wel gewend. Er wordt vaak genoeg pauze gehouden onderweg om te kijken of alles nog wel goed is.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo apr 09, 2006 6:07 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Zero Gravity schreef:
Ja, ik heb jullie filmpje gezien en ik heb natuurlijk het verblijf van de giraffe in het echt gezien. Volgens mij verwarren jullie stereotype gedrag met rondscharrelen. Ik heb veel circussen gezien (veelal in het buitenland) waar de dieren echt stereotype gedrag vertonen en dat is heel anders.


Dan moet je maar eens langdurig observeren bij circussen als belly wien, dan zie je wat 'stereotype'gedrag is. Want wat vind jij stereotype gedrag?
De extreemste vormen van stereotype gedrag zijn helemaal erg. Maar dit ook. De giraf in de beelden vertoond het ijsberen. Dat is niet rondscharrelen. Dat herken ik ook wel. Als een dier langdurig gewoon herhalend monotoon gedrag vertoond en niet op een natuurlijke manier rondloopt, dan is dat niet normaal gedrag, maar afwijkend.

Citeer:
De keren dat ik bij de giraffe ben gaan kijken stonden er lama's bij hem in het hok en hij krijgt ook genoeg aandacht van zijn verzorger.


Het gaat om soortgenoten. De aandacht van andere dieren en verzorger kan niet de sociale contacten vervangen die een dier nodig heeft.
Als ik jouw zet in een ruimte met allerlei andere soorten dieren. Vind je het dan niet prettig als er iemand zou zijn waarmee je een 'gesprek' kan hebben?

Citeer:
Dit keur ik natuurlijk ook niet goed. Zoals ik al eerder heb vermeld verdedig niet alle circussen. Ik ben vaak genoeg niet naar een circus toe geweest, omdat de dieren er slecht bijzaten,

Zoals welke circussen?

Citeer:
maar bij Belly Wien was er niets mis. (Maar ik zal je wat dat betreft nooit kunnen overtuigen).

Nee dat denk ik ook niet, ik zie ook wel verschillen bij circussen hoor. Er zijn gradaties in te zien. Maar ik zie bij Belly Wien toch wel dat ze dieren behandelen als objecten en niet als dieren. Overigens zijn er natuurlijk ergere circussen te vinden.

Citeer:
De dieren zijn het reizen intussen wel gewend. Er wordt vaak genoeg pauze gehouden onderweg om te kijken of alles nog wel goed is.


Stress went niet.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo apr 09, 2006 6:54 pm 
Zero Gravity schreef:
Ja, ik heb jullie filmpje gezien en ik heb natuurlijk het verblijf van de giraffe in het echt gezien. Volgens mij verwarren jullie stereotype gedrag met rondscharrelen. Ik heb veel circussen gezien (veelal in het buitenland) waar de dieren echt stereotype gedrag vertonen en dat is heel anders.

Ik heb in de tijd dat ik in het Zuidelijke gedeelte van Afrika verbleef meer dan genoeg giraffen in het wild gezien, en ik zou hun natuurlijke gedrag nu niet echt 'rondscharrelen' willen noemen! Dat wat ik bij de giraffe van Belly Wien heb gezien was duidelijk stereotpye gedrag, dat leek in de verste verte niet op wat zijn of haar wilde soortgenoten normaal gesproken doen!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo apr 09, 2006 10:16 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Ik heb mij steeds redelijk gedragen tegenover dierenleed maar vanaf nu is het inderdaad oorlog. Op de site van dierenleed worden de gezichten van actievoerders afgeplakt, stelletje lafbekken.
Een stel zielepoten die van afstand allerlei zaken over Hitler roepen, wat heeft dit in godsnaam met circus te maken. De demonstranten waren een stel stinkende hanekammen waar het publiek meestall met een ruime boog omheen liep. En maar blijven ontkennen dat jullie borden afplakken en dat soort zaken. Jullie hadden nog veel meer klappen moeten hebben, je had het verdiend. Er is jullie eerst gevraagd een gepaste afstand in acht te nemen. Als je daar geen gehoor aan geeft moet je ook incasseren.
En nu maar janken.
Geen enkel respect meer voor dierenleed.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo apr 09, 2006 10:32 pm 
Ten eerste: de actiegroep heet CircusLeed, dierenleed is dat wat de circussen veroorzaken.

Ten tweede: we hebben al lang uitgelegd waarom de gezichten op de foto's van de 1-aprildemonstratie vervaagd zijn, dat zijn voorzorgsmaatregelen geweest omdat mensen geen zin hadden om thuisbezoek van cricuslui te ontvangen. We zijn namelijk al vaker bedreigd, en de circuslui worden hoe langer hoe agressiever, dus we nemen liever geen risico.

Ten derde: wij plakken inderdaad geen borden af, en dat zullen we ook blijven ontkennen. Ik snap niet hoe je ons daarvan durft te beschuldigen!

Ten vierde (ook dit is al eerder gezegd): de demonstranten die van de week in Nijmegen in elkaar geslagen zijn hebben zich van het gras verwijderd toen dit gevraagd werd. Zo staat het ook in het politiebericht. Als Belly wien het toen nog niet goed vond hadden ze naar de politie moeten stappen. Maar ze wisten ook dat ze dan geen poot hadden om op te staan, die actievoerders hadden gewoon recht om daar te staan. Die actievoerders stonden daar trouwens niet uit naam van CircusLeed, maar dat terzijde.

Ten slotte: vroeg of laat worden blijkbaar alle circuslui agressief, het is te triest voor woorden...


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo apr 09, 2006 11:38 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Circusleed ondersteunde de acties in Nijmegen. Dat wordt door hen zelf gezegd op hun site. En in Nijmegen zijn de borden afgeplakt dus......


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo apr 09, 2006 11:42 pm 
Ja, wat dus? Dat wil dan toch nog niet zeggen dat CircusLeed of de actievoerders die bij Belly Wien stonden die borden hebben afgeplakt! Er zijn meer groeperingen die het niet eens zijn met dieren in circussen hoor! Dat wij nu zo in de openbaarheid treden en proberen de discussie aan te gaan, wil toch nog niet zeggen dat er geen andere activisten meer zouden kunnen zijn?!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma apr 10, 2006 12:05 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Als er een actie is waarbij op een vreedzame, geweldloze en legale manier actie wordt gevoerd, dan zullen we dat ook steunen.

We hebben nooit gezegd de borden-afplak-acties te steunen. Dat zou naar onze mening niet het doel goed dienen en alleen maar negatieve reacties veroorzaken.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma apr 10, 2006 7:09 pm 
tuurlijk jullie hebben niets te maken met die borden te slopen altijd anderen maar het is toch 1 pot nat al die actievisten bedoel jullie zeggen ook dat alle circussen ageresief zief zijn
maar als jullie die borden slopen dan is actie reactie en dan moeten jullie ook niet zeiken als er een keer klappen vallen ik keur het niet goed ,maar dan moet die gene er gewoon voor opdraaien,maar valt mij wel op jullie doen nooit wat fout zijn altijd anderen en vind het zeker niet kunnen dat jullie of andere groepen zomaar eigen dommen slopen
en jullie zeggen wel dat dat circus niet meer in oosterijk mag staan maar wie zegt dat dat zo is


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma apr 10, 2006 7:35 pm 
Je zegt dat je geweld niet goedkeurt, maar je praat het nu wel helemaal goed dat er activisten geslagen worden. Dat is ook weer een teken dat circusmensen agressiever zijn dan wij, het is niet zo gek dat wij steeds vaker de neiging krijgen om alle circussen over 1 kam te scheren. Dat er borden vernield zijn is niet zeker, Belly Wien beweert namelijk ook dat er dieren losgelaten zijn en gewond zijn geraakt, maar dat is tot nu toe ook alleen nog maar een gerucht, dat geloof ik namelijk nog steeds niet. Dus wie zegt dat die borden wel echt vernield zijn? Maar goed, zelfs al zouden ze vernield zijn, het is niet door ons gedaan in ieder geval, dat weet ik zeker. Wij vinden het inderdaad ook niet kunnen dat andermans eigendommen gesloopt worden. Wij wel, circussen hebben al meermalen bewezen daar anders over te denken.
En wij zeggen inderdaad dat Belly Wien niet meer in Oostenrijk mag staan. En dat is niet zo gek ook, als je nagaat dat ze al meermalen veroordeeld zijn voor zware mishandeling. Maar ja, dat zul jij wel weer goedpraten... :?

O ja, en als je nog eens iets schrijft, gebruik dan eens leestekens, dat maakt je boodschap een heel stuk prettiger te lezen. Dat je nou niet kunt spellen, oké, maar af en toe een punt tussen de zinnen is toch niet teveel gevraagd?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Demonstratie Assen
BerichtGeplaatst: ma apr 10, 2006 7:38 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Tot mijn verbazing las ik op de website van CircusLeed, dat ze op 27 mei a.s. wanneer Belly-Wien in Assen staat een grote demonstratietocht door de stad willen houden, tegen alle dierencircussen. Zouden de dierencircussen hier misschien nog tegengas kunnen bieden, die dag in Assen en ook de vele circusfans in Nederland? Max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: aanvulling demonstratie Assen.
BerichtGeplaatst: ma apr 10, 2006 7:43 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
O, ja voor ik het vergeet, laat deze dag in iedergeval zonder schermutselingen verlopen, zowel van de kant van de activisten als ook van de kant van de circussen. want aan arrestaties heb je niks. Nogmaals met geweld los je niks op!Max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma apr 10, 2006 7:53 pm 
max schreef:
O, ja voor ik het vergeet, laat deze dag in iedergeval zonder schermutselingen verlopen, zowel van de kant van de activisten als ook van de kant van de circussen. want aan arrestaties heb je niks. Nogmaals met geweld los je niks op!Max.

Hier sluit ik me helemaal bij aan! :)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma apr 10, 2006 7:53 pm 
ik praat het zeker niet goed dat er klappen gevallen zijn.dat als eerste.Ben ook tegen geweld
Ik denk dat het alleen niet van 1 kant af komt en ook van jullie kant een beetje uitlokkerij is, maar vind het een beetje raar om te zeggen dat alle circussen zo zijn. En nogmaals zeg ook niet dat de groep circusleed het kapot gemaakt heeft de borden, maar kan me ook niet voorstellen dat jullie het niet weten wie het wel gedaan hebben en dit is voor mij ook een vorm van gedrag wat niet door de beugel kan dus zeg nou niet dat circuslui zo zijn bij jullie lui kan het ook gebeuren al is het in een andere vorm.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma apr 10, 2006 8:10 pm 
sannie schreef:
ik praat het zeker niet goed dat er klappen gevallen zijn.dat als eerste.Ben ook tegen geweld

Je vind alleen dat we niet moeten zeuren als we in elkaar geslagen worden? Beetje vreemde redenatie, van mij mag iedereen die klappen krijgt zeuren, geweld is namelijk nooit nodig.

Citeer:
Ik denk dat het alleen niet van 1 kant af komt en ook van jullie kant een beetje uitlokkerij is, maar vind het een beetje raar om te zeggen dat alle circussen zo zijn. En nogmaals zeg ook niet dat de groep circusleed het kapot gemaakt heeft de borden, maar kan me ook niet voorstellen dat jullie het niet weten wie het wel gedaan hebben en dit is voor mij ook een vorm van gedrag wat niet door de beugel kan dus zeg nou niet dat circuslui zo zijn bij jullie lui kan het ook gebeuren al is het in een andere vorm.

Wij lokken zeker geen geweld uit, alleen schijnen een aantal circusmensen zich niet te kunnen beheersen als er bij hun circus gedemonstreerd wordt. Dat kun je alleen ons niet aanrekenen, wij mogen daar staan, we vallen niemand lastig, we belemmeren niemand de doorgang, dus circuslui hoeven zich er echt niet zo druk om te maken als ze nu doen. Wij geven informatie aan het publiek. Als circussen denken dat die informatie niet klopt kunnen ze ons aanklagen wegens laster, maar dat doen ze niet, ze weten namelijk dat we gewoon gelijk hebben en in ons recht staan.
Nee, ik weet echt niet wie die borden kapot gemaakt heeft (als er al borden kapotgemaakt zijn, zoals ik net al zei). CircusLeed is tegen elke vorm van geweld, en zal zeker nooit dingen vernielen. Ons enige doel is informatieverstrekking. En als er borden kapot gemaakt zouden zijn; er zijn meer mensen tegen het circus, CircusLeed is niet de enige groep activisten hoor! Het verschil is dat wij altijd alles in het openbaar doen, wij geloven waar we voor staan en hebben absoluut geen reden of zin om illegale activiteiten te ontplooien.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.