Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 20, 2024 1:06 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr apr 07, 2006 5:00 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Citeer:
waarom heeft Belly Wien daar dan geen aangifte van gedaan

Ik ken de details nog niet, jij schijnbaar wel? Ik verdedig geen circusmensen. Jij verdedigt wel activisten die posters verrampeneren en dieren laten ontsnappen om ongelukken te maken?
Mijn inziens maakt het voor de dieren niets uit of ze voor danwel na de schermutselingen zijn vrijgelaten.
Nogmaals: deze domme acties zetten ook Circusleed in een kwaad daglicht, net zoals onbezonnen circusmensen de circuswereld in discrediet brengen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr apr 07, 2006 6:07 pm 
Ik verdedig niemand, ik vraag me alleen af of het wel waar is wat nu beweerd wordt. Als er niets gebeurd is namelijk valt er ook niets te verdedigen. Het lijkt me nu namelijk of Belly Wien achteraf hun agressie probeert goed te praten door met dingen te komen die de activisten gedaan zouden hebben. Als dat zo zou zijn had Belly Wien aangifte moeten doen, en niet eerst mensen in elkaar gaan slaan en dan achteraf met beschuldigingen komen.
En ik ken helemaal geen details, voorlopig zijn Gera en jij degenen die met dit verhaal naar buiten zijn gekomen, dus jullie weten meer dan ik denk ik.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr apr 07, 2006 10:21 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
heuvels schreef:
via de "tamtam" heb ik vernomen dat er posters zijn gestolen, vernield en afgeplakt. ook zijn er dieren losgelaten ("gered" zullen de actievoerders zeggen), een kameel is hierbij zwaargewond geraakt.
Jaja, ik weet wel dat actiegroep Circusleed dit niet heeft gedaan, dit waren vast anderen. Maar het beetje sympathie dat het "nette" Circusleed probeert op te bouwen wordt totaal tenietgedaan door deze "wilde" acties.


Nou nou.. ik lees ook verhalen op internet over dat een paard messteken had. Dus in heoverren zijn al deze wilde verhalen waar?

Dit zijn zeker geen activisten geweest van ons en zeker geen andere dierenactivisten. Als dat zo was, dan zou er zeker wel een bericht op indymedia.nl verschijnen.
Nou ja.. wat betreft die posters.. daarvan zag ik wel een bericht op indymedia.nl.

Ik zou die tamtam maar niet zo snel geloven wat betreft de gewonde dieren.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr apr 07, 2006 10:27 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
heuvels schreef:
Ik ken de details nog niet, jij schijnbaar wel? Ik verdedig geen circusmensen. Jij verdedigt wel activisten die posters verrampeneren en dieren laten ontsnappen om ongelukken te maken?
Mijn inziens maakt het voor de dieren niets uit of ze voor danwel na de schermutselingen zijn vrijgelaten.
Nogmaals: deze domme acties zetten ook Circusleed in een kwaad daglicht, net zoals onbezonnen circusmensen de circuswereld in discrediet brengen.


Eerst bewijs zien dat die dieren ontsnapt zijn door dierenactivisten of dat er uberhaupt dieren zijn ontsnapt, want Belly Wien staat bekend om hun leugens.

Wij verdedigen niet mensen die posters kapot maken. De keuze van die activisten is hun eigen keuze en hebben wij niets mee te maken.
En gaan we geen goedkeuring of afkeuring voor uit spreken.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za apr 08, 2006 12:10 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Wederom vanavond Belly Wien mensen die agressief werden en vreedzame activisten slaan.

Ik heb ook wat meer duidelijkheid gekregen over afgelopen woensdag. Ook omdat ik nu weet hoe het circus daar stond en waar activisten stonden.
En ook door de gesprekken met activisten.
Jammer genoeg zijn er geen beelden gemaakt van het slaan zelf. Vanavond zijn er wel beelden gemaakt van het geweld als het goed is.
Wel is er woensdag opgenomen hoe een persoon van het circus activisten met de dood bedreigt. Ik zal dat geluidsfragment morgen even op circusleed.nl zetten.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Ik heb niets gemerkt
BerichtGeplaatst: za apr 08, 2006 1:21 pm 
Ik was gisteravond bij Belly Wien en ik heb niets gemerkt van geweld. Volgens mij kan er ook helemaal niets gebeurt zijn aangezien er een politiebusje bij het circus stond. En heb het a.u.b. niet over vreedzame acties, want dat zijn het niet. De activisten gebruiken weliswaar geen fysiek geweld, maar proberen het circusterrein te betreden en beledigen bezoekers. Dat vind ik niet echt vreedzaam.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Ik heb niets gemerkt
BerichtGeplaatst: za apr 08, 2006 1:57 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Zero Gravity schreef:
Ik was gisteravond bij Belly Wien en ik heb niets gemerkt van geweld. Volgens mij kan er ook helemaal niets gebeurt zijn aangezien er een politiebusje bij het circus stond.


En heb jij er constant bij gestaan? Nee dus. Overigens kan je het navragen bij de politie eventueel.. die hebben het zien gebeuren enzo.. maar wilden niemand arresteren gisteren.

Bel maar naar 0900-8844 afdeling gelderland-zuid als je het niet geloofd.

Politie schrikt het circus blijkbaar niet af.

Citeer:
En heb het a.u.b. niet over vreedzame acties, want dat zijn het niet. De activisten gebruiken weliswaar geen fysiek geweld, maar proberen het circusterrein te betreden en beledigen bezoekers. Dat vind ik niet echt vreedzaam.


Onjuiste info. We stonden op een pad en deels op het grasveld. We hebben nooit geprobeerd op het circusterrein (achter de hekken en wagons te komen. Maar wellicht bedoel je dat het grasveld al 'circustrerrein' was?

En wat bedoel je met circusbezoekers beledigen? Wat vind je beledigend?

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za apr 08, 2006 2:06 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Overigens.. het bericht op circusweb.nl is wel erg slecht geschreven.
Ten eerste staat er alsof dezelfde activisten die er stonden de borden hebben vernield, wat al niet klopt. Het is alleen maar suggestief.

Ten tweede zeggen we dat we niets te maken hebben met de vernielingen. En gaan we niet goed of afkeuren wat ze doen, omdat die activisten die borden kapot hebben gemaakt een eigen keuze maken.
Ook keurt geen enkel circus andere circussen af.. dus waarom zouden wij uberhaupt gaan reageren op andere activisten dan? Circusweb promoot zelfs circussen die ze zelf afkeuren.. beetje vreemd he..

Belly Wien gaat overigens naar Duiven toe en staat binnenkort in Assen.
We contacteren alle gemeenten in Nederland voor hun gegevens over circussen in hun gemeente.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za apr 08, 2006 2:22 pm 
Hé Circusleed.nl, ik weet niet hoor, maar nu heb je het toch over "we", terwijl jullie steeds beweren niets met deze actie te maken hebben gehad. Jullie stonden tot aan de kassa en er is geprobeerd om dieren te laten ontsnappen. Dat noem ik "betreden". Er is afgelopen woesdag door de activisten geroepen dat wie naar Belly Wien gaat meewerkt aan dierenmishandeling.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za apr 08, 2006 2:26 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Citeer:
Ten eerste staat er alsof dezelfde activisten die er stonden de borden hebben vernield, wat al niet klopt. Het is alleen maar suggestief.

In het stukje hebben we het gewoon over activisten. Jij wilt er een draai aangeven alsof het anderen zouden zijn.
Citeer:
En gaan we niet goed of afkeuren wat ze doen, omdat die activisten die borden kapot hebben gemaakt een eigen keuze maken

Wat is dat nou voor een gezwam... Circusmensen die activisten uit hun aura verwijderen maken ook hun eigen keuze.
Citeer:
Circusweb promoot zelfs circussen die ze zelf afkeuren.. beetje vreemd he..

Nog meer gezwam..wij keuren geen circussen af. Ik zou niet weten welk. Wij doen ons best onafhankelijke en complete info te verstrekken.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za apr 08, 2006 2:59 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Zero Gravity schreef:
Hé Circusleed.nl, ik weet niet hoor, maar nu heb je het toch over "we", terwijl jullie steeds beweren niets met deze actie te maken hebben gehad. Jullie stonden tot aan de kassa en er is geprobeerd om dieren te laten ontsnappen. Dat noem ik "betreden". Er is afgelopen woesdag door de activisten geroepen dat wie naar Belly Wien gaat meewerkt aan dierenmishandeling.


Wij hebben niets met de actie te maken van de borden slopen enzo. Ook niet met de organisatie van de acties. Ik ben er zelf gisteren ter ondersteuning geweest in Nijmegen voor de vreedzame flyer/protestactie van lokale activisten.

Wij stonden niet bij de kassa's wel voor de kassa's bij het pad. Blijkbaar ben je niet gisteren geweest bij Belly Wien. Ook heeft er dan ook echt niemand gisteren iets geprobeerd als dieren los te laten. Dus ik vraag me af waar je dat vandaan haalt. Wil je bevestiging van hoe het gisteren er aan toe ging, dan verzoek ik je contact op te nemen met de politie die er bij stond. Die kan vertellen dat we nimmer dieren hebben geprobeerd vrij te laten of het terrein (achter de kassa's e.d.) te betreden.

Het enige is dat wij voor de kassa's stonden bij het fietspad/looppad en deels op het gras. Maar niet op een hinderlijke manier, want elke bezoeker kon naar de kassa's en ook het terrein op lopen.

Ook hebben de activisten die er stonden te protesteren niets van doen met enige pogingen om dieren los te laten.
Een leugen van Belly Wien zo lijkt het. Iets wat ze wel vaker doen.

Citeer:
Er is afgelopen woesdag door de activisten geroepen dat wie naar Belly Wien gaat meewerkt aan dierenmishandeling.


Nu ben je er opeens woensdag geweest???

Overigens.. dat is toch geen belediging.. dat is gewoon waarheid. Steun je circussen, dan steun je dierenleed. Zeker bij belly wien waar ze agressief zijn. En waar ze dieren dwingen om de tent te betreden.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za apr 08, 2006 3:24 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
heuvels schreef:
Citeer:
Ten eerste staat er alsof dezelfde activisten die er stonden de borden hebben vernield, wat al niet klopt. Het is alleen maar suggestief.

In het stukje hebben we het gewoon over activisten. Jij wilt er een draai aangeven alsof het anderen zouden zijn.


"Activisten vernielden posters en manifesteerden zich dicht bij het circus."

Misschien onbedoeld, maar hier koppel je twee dingen totaal aan elkaar.

Citeer:
Wat is dat nou voor een gezwam... Circusmensen die activisten uit hun aura verwijderen maken ook hun eigen keuze.


Tuurlijk.

Citeer:
Nog meer gezwam..wij keuren geen circussen af. Ik zou niet weten welk. Wij doen ons best onafhankelijke en complete info te verstrekken.


Ik meen me te herinneren dat men circus Benelux niet bepaald een goed voorbeeld vind...

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za apr 08, 2006 3:31 pm 
Ik was bij de show van 19:00 gisteravond. Ik ben er woesdag niet bijgeweest, maar het is een feit dat jullie niet alleen maar op het pad stonden, maar ook voor de ingang.

Citeer:
Overigens.. dat is toch geen belediging.. dat is gewoon waarheid. Steun je circussen, dan steun je dierenleed. Zeker bij belly wien waar ze agressief zijn. En waar ze dieren dwingen om de tent te betreden.


is het zelfde als: "God bestaat want dat staat in de bijbel, en alles wat in de bijbel staat is waar, dus god bestaat."
Dit is onzin, want de mensen van Belly Wien mishandelen hun dieren niet. Die dieren zijn hun voornaamste bron van inkomsten, ze zouden wel gek zijn! Maar goed, ik denk niet dat ik je kan overtuigen van de onschuld van dit circus. Ik wil jullie wel verzoeken de demonstraties te houden bij het uitdelen van flyers en geen spandoeken of dergelijke meer te gebruiken. Ga ook niet achter het circus aan om ze lastig te vallen bij hun volgende bestemmingen, zoals jullie van plan zijn.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za apr 08, 2006 3:47 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Citeer:
"Activisten vernielden posters en manifesteerden zich dicht bij het circus."

Geen speld tussen te krijgen, iedereen leest het maar op z'n eigen manier.

Citeer:
Ik meen me te herinneren dat men circus Benelux niet bepaald een goed voorbeeld vind...

Moeten we nog eens gaan kijken. We zijn er nog nooit geweest, hebben er dus geen echt oordeel over. We hebben wel allerlei verhalen gehoord maar die gingen zeker niet over de behandeling van hun dieren.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za apr 08, 2006 3:57 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Zero Gravity schreef:
Ik was bij de show van 19:00 gisteravond. Ik ben er woesdag niet bijgeweest, maar het is een feit dat jullie niet alleen maar op het pad stonden, maar ook voor de ingang.

Van wat ik begreep en vanuit de politie informatie. Stonden de activisten bij de ingang, maar niet op een hinderlijke manier. Toen men moeilijk ging doen en gewelddadig werden en politie er bij was gekomen. Daarna zijn de activisten een paar meter verderop gaan staan bij het pad en rand van grasveld. Zo stonden we gisteren ook.

Maar woensdag stonden de activisten niet hinderlijk voor de deur.. want men kon nog gewoon bij de kassa's komen enzo.

En ik snap nog steeds niet wat je lult over proberen dieren te laten ontsnappen enzo.. wat vrijdag zou zijn geweest.

Citeer:
is het zelfde als: "God bestaat want dat staat in de bijbel, en alles wat in de bijbel staat is waar, dus god bestaat."


Nee hoor. Dat is gelovige onzin. Wat wij zeggen is gewoon feit.

Citeer:
Dit is onzin, want de mensen van Belly Wien mishandelen hun dieren niet. Die dieren zijn hun voornaamste bron van inkomsten, ze zouden wel gek zijn!


Is het geen mishandeling als dieren stress hebben? Als ze een giraf die niet mee wil dwingen om de tent in te gaan?
Is het normaal als dieren stereotype gedrag vertonen?

Citeer:
Ik wil jullie wel verzoeken de demonstraties te houden bij het uitdelen van flyers en geen spandoeken of dergelijke meer te gebruiken. Ga ook niet achter het circus aan om ze lastig te vallen bij hun volgende bestemmingen, zoals jullie van plan zijn.


We staan bij de ingang. Achter de ingang heeft weinig nut he..

Actiegroep CircusLeed staat bij Belly Wien in Assen volgende keer. Met spandoeken, flyers en megafoon. Werkt goed iig.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.