Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 18, 2024 6:48 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: circusleed/nijmegen
BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2006 10:23 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Tot mijn verbazing las ik dat Rene van Circusleed op hun forum schreef dat er toch weer schermutselingen zijn geweest tijdens een actie vandaag bij het circus Belly-Wien, ik weet niet of dit waar is, maar waarom dan weer lichamelijk geweld gebruiken, zo krijgt het circus weer een slechte naam en dat is nu juist niet de bedoeling, ga dan een discussie aan met woorden, dat is dan nog het beste, laten we hopen dat dit in de toekomst niet nog eens gebeurd bij welk circus dan ook. Hou in iedergeval de goede naam van het circus hoog in het vaandel. Max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2006 10:56 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Het is inderdaad zonde dat er geweld is gebruikt. Lokale activisten gingen vandaag daar een protest voeren. Helemaal vreedzaam. En dan komen ze vanuit Belly Wien weer met geweld. Het is inderdaad zonde dat dat moet gebeuren.

Zoals max al aangeeft. Ga een discussie aan met woorden. En dus niet met de vuist.

Er zijn videobeelden van gemaakt begreep ik, dus ik ben ook zelf benieuwd wat er precies gebeurd is. Ik was er zelf niet bij. Het was ook geen actie vanuit circusleed.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do apr 06, 2006 11:07 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Politie bericht:

Onenigheid tussen demonstranten en circusexploitanten

Nijmegen, 06-04-2006 • Woensdagavond rond 18.00 uur ontstond er onenigheid tussen een groep demonstranten tegen dierenleed en circusexploitanten omdat de demonstranten hun demonstratie naar de mening van de circusexploitanten te dicht voor de ingang van het circus wilden houden.

De politie ging erheen en had de nodige moeite om tot een voor beide partijen bevredigend compromis te komen. De circusexploitanten hadden een vergunning voor de hele Goffertweide. De circusexploitanten spanden een lint om de demonstranten op afstand te houden. In de onenigheid schold één van de agenten uit. Hij, een 35-jarige circusexploitant uit Nijmegen, werd aangehouden en overgebracht naar het politiebureau. Ook een 36-jarige circusexploitant die een demonstrant een klap gegeven zou hebben werd wegens mishandeling aangehouden en overgebracht naar het politiebureau. De demonstranten waren bereid hun demonstratie op de weg voort te zetten. Een 16-jarige Nijmegenaar heeft aangifte van mishandeling gedaan. De politie maakt proces-verbaal op. (09)

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr apr 07, 2006 12:56 am 
Gaarne bronvermelding van bovenstaande.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr apr 07, 2006 1:03 am 
Hoe het ook gegaan is..dit is niet de manier om met elkaar om te gaan. De medewerkers/exploitanten van Renz Belly Wien zetten het circus weer jaren terug, en nog erger misplaatst de cultuurvorm op deze manier.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr apr 07, 2006 3:19 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Het is niet goed te praten wat er is gebeurd maar te begrijpen valt het wel als er zo'n stel van die hanekammen tot aan de kassa staan. Ook na diverse keren te hebben gezegd om verder weg te gaan staan werd niet gereageerd. Wij hebben er op zich geen problemen mee dat er wordt gedemonstreerd maar doe dit op gepaste afstand.
Ik heb al zo vaak een dialoog voorgesteld maar van de kant van circusleed is dat steeds terzijde geschoven. Als je dan ook nog tot aan de hekken/kassa komt moet je de gevolgen ook maar eens accepteren en niet direct gaan janken bij de politie. De organisatie is bij jullie ook ver te zoeken. Losgeslagen actie voerende groepjes met een uiterlijk die werkelijk iedere bezoeker toch minimaal een meewarige glimlach op het gezicht tovert.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr apr 07, 2006 8:26 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Hans schreef:
Gaarne bronvermelding van bovenstaande.


http://www.politie.nl/gelderland-zuid/n ... tanten.asp

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr apr 07, 2006 8:27 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Zoals je zegt is het niet goed te praten. Als activisten te dichtbij komen kan men politie bellen en zeggen dat ze weg moeten gaan. Van wat ik begreep en wat politie ook zegt zijn de activisten op de weg gaan staan na overleg. Kortom.. als je gewoon normaal en volwassen reageert, dan is er niets aan de hand. Dat doet men blijkbaar niet.

Overigens was dit geen circusleed actie woensdag.

We staan binnenkort in Assen nog bij Belly Wien.

Over een dialoog.. wij slaan geen discussie af. Als jullie een dialoog willen aan gaan best.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr apr 07, 2006 9:39 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Citeer:
Als activisten te dichtbij komen kan men politie bellen en zeggen dat ze weg moeten gaan. Van wat ik begreep en wat politie ook zegt zijn de activisten op de weg gaan staan na overleg. Kortom.. als je gewoon normaal en volwassen reageert, dan is er niets aan de hand. Dat doet men blijkbaar niet.

Ook activisten moeten zo volwassen zijn om gepaste afstand te bewaren. Over die afstand moet men het toch eens kunnen worden? Het lijkt mij dat activisten op 50 meter afstand van het circus ook wel de aandacht kunnen krijgen die zij willen. Hoe dichterbij het circus hoe meer het op pesten begint te lijken.

Welke afstand houdt Circusleed eigenlijk aan? En bij welke afstand voelen circusmensen agressie bij zichzelf opkomen?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr apr 07, 2006 11:00 am 
Nogmaals; dit was geen door CircusLeed geïnitieerde actie. Welke afstand wij normaal gesproken aanhouden hangt helemaal af van de situatie ter plaatse, we willen uiteraard wel de mogelijkheid hebben om alle bezoekers een flyer te kunnen aanbieden. En dat heeft niets met pesten te maken, ook al voelen circusmensen dat misschien zo, maar alles met informeren.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr apr 07, 2006 12:55 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Citeer:
de situatie ter plaatse

OK Kiwi, je bent het er wel mee eens dat actievoerders (Circusleed of anderen) een gepaste afstand dienen te respecteren? En dan denk ik eerder in tientallen meters dan in centimeters. Het gaat er tenslotte om, om het publiek te informeren en niet om in de weg te lopen. Toch?

Het zou Circusleed ook niet misstaan om de acties van jullie "collega's" in Nijmegen keihard te veroordelen in plaats van alleen maar te zeggen dat jullie het niet waren.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr apr 07, 2006 1:38 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
heuvels schreef:
OK Kiwi, je bent het er wel mee eens dat actievoerders (Circusleed of anderen) een gepaste afstand dienen te respecteren? En dan denk ik eerder in tientallen meters dan in centimeters. Het gaat er tenslotte om, om het publiek te informeren en niet om in de weg te lopen. Toch?


Het is wel zo dat het publiek niet gehinderd moet worden, dat vind ik ook niet goed. De keuze ligt bij het publiek namelijk of ze er naar binnen gaan of niet. En het heeft ook geen zin om publiek te hinderen. Maar als het kan, dan gewoon zo dicht mogelijk bij de ingang, zodat iedere bezoeker ons ziet en een flyer kan aannemen indien ze dat willen. Maar we willen graag dat zowel publiek als circusmensen ons zien. Het circus moet namelijk ook zien dat wij er weer staan, dus dan is het niets als we dan ergens achter een gebouw ofzo staan te flyeren zonder ergens dicht bij de ingang te zijn.

Maar bij de ingang staan kan gepaste afstand zijn.. zolang de bezoekers maar niet gehinderd worden.

Citeer:
Het zou Circusleed ook niet misstaan om de acties van jullie "collega's" in Nijmegen keihard te veroordelen in plaats van alleen maar te zeggen dat jullie het niet waren.


Wat moeten wij de actie veroordelen? Ten eerste weet ik niet precies hoe het allemaal gegaan is. Daarover ga ik nog contact hebben met hun.
En ten tweede deden ze mijn inziens niets verkeerd vanuit de huidige info. Ze hebben later de wens gerespecteerd van politie. Naar circusmensen moet je ook niet luisteren als die zeggen dat je op moet rotten. Dat lijkt me logisch. Als je dat doet dan kan je net zo goed niet protesteren.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie op acties nijmegen
BerichtGeplaatst: vr apr 07, 2006 2:15 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Wat een reacties op mijn posting. Respect tonen voor elkaar dat moeten we zeker, al zijn wij het beslist niet met elkaars standpunten eens. Nogmaals met lichamelijk geweld los je niks op, je maakt het alleen maar erger. Want wat moet het publiek hier wel niet van denken, zo krijgen ze nog de indruk, dat men vanuit het circus ook zo met hun dieren en met alkaar omgaat en dat is beslist niet zo. Door dergelijke acties krijgt het circus hier in het algemeen alleen maar een slechte naam van bij het publiek en ook bij de gemeenten en ook v.w.b. de pers (krant, radio, tv.). Dus in het vervolg geen handen en voeten meer gebruiken , maar enkel en alleen maar woorden, want een goede discussie is nooit weg, ook al hebben wij vanuit de circuswereld dan wellicht nog een lange weg te gaan om de dierenactivisten er van te overtuigen, dat de dieren het wel degelijk goed hebben in de circussen, maar nogmaals met lichamelijk geweld maak je het alleen maar erger. Max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr apr 07, 2006 2:20 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Citeer:
En ten tweede deden ze mijn inziens niets verkeerd vanuit de huidige info

via de "tamtam" heb ik vernomen dat er posters zijn gestolen, vernield en afgeplakt. ook zijn er dieren losgelaten ("gered" zullen de actievoerders zeggen), een kameel is hierbij zwaargewond geraakt.
Jaja, ik weet wel dat actiegroep Circusleed dit niet heeft gedaan, dit waren vast anderen. Maar het beetje sympathie dat het "nette" Circusleed probeert op te bouwen wordt totaal tenietgedaan door deze "wilde" acties.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr apr 07, 2006 4:28 pm 
Zoals ik op het CircusLeedforum ook al geschreven heb: Als dat zo zou zijn, waarom heeft Belly Wien daar dan geen aangifte van gedaan, in plaats van er meteen maar op los te meppen?
Het lijkt nu of het circus hun geweld achteraf probeert goed te praten door de demonstranten van alles te beschuldigen wat niet hard gemaakt kan worden.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.