Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 25, 2024 9:29 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: forum
BerichtGeplaatst: zo okt 23, 2005 11:32 pm 
Circusdieren,

Na al de discussies op het gastenboek werd het dus wel even tijd voor een forum op circusweb. Ben benieuwd wat dit gaat opleveren![/b]


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo okt 23, 2005 11:34 pm 
dit is dus een testantwoord van Sjaak :roll:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma okt 24, 2005 12:16 am 
Leuk :)

Het forum van Renz ging laatst al snel dicht doordat wij gewoon net zo discussieren als op het gastenboek van circusweb :)

Maar we houden het beschaafd he :)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma okt 24, 2005 12:27 am 
Yes, we houden het beschaafd, en vooral: ON-TOPIC!!!!!! :!:
groetjes Sjaak


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: FORUM OPEN, MAAR NIET SLOPEN
BerichtGeplaatst: ma okt 24, 2005 1:32 am 
Een vers forumpie. Laten we er iets gezelligs van bakken. Oja over de dieren: Ik ben VööR dieren in het circus. Wat iemand anders hier van denkt kan me niks schelen. Ik vind een circus zonder dieren GEEN circus. En dieren worden goed verzorgd, is het naar jouw mening niet zo?, stap dan direkt op de verzorger/verzorgster af en zeg je zegje. Dan komt het rechtstreeks aan. En dieren vinden het leuk als ze gefilmd worden, daarom staan ze er stoms ook gek bij, dat doen mensen ook wel eens!!!!. Wij van circusweb gaan geen verhalen wat hier wordt geplaatst uitprinten en aan de desbetreffende geven. Dat doe je maar lekker zelf!. Als je zelf iets beter weet voor een dier?, neem hem mee naar huis en verzorg hem. Als je een handgeboren olifant/tijger of wat dan ook daarna in het wild gaat plaatsen overleeft het dier dat niet. Mijn antwoord is hierbij gelegt. Indien andere personen hier anders over denken gelieve zijn/haar antwoord hier bijvoegen. Mochten er activisten een keer bij een circus lastig gaan vallen dan ben ik er ook, maar ,?hoe?, dat zie je dan wel!!!!. Groetjes van Ricardo :D


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma okt 24, 2005 1:56 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
O gezellig zijn we weer ricardo :) Kom je ook naar Amstelveen? ;)

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Demonstratie in Amstelveen
BerichtGeplaatst: ma okt 24, 2005 12:38 pm 
CircusLeed.NL schreef:
O gezellig zijn we weer ricardo :) Kom je ook naar Amstelveen? ;)


Natuurlijk ben ik erbij in Amstelveen-schweitzerlaan, zeg maar wanneer en hoe laat. Ik had trouwens vernomen dat het nog niet zeker was of het GRSC daar komt. Er schijnt iets met de grond aan de hand te zijn dankzij Althoff. Hahahaha.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma okt 24, 2005 3:08 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Volgens mij zal er eerder iets met de grond zijn door al die wegwerkzaamheden daar :)

Waarom gaan circussen overigens daar staan? Schweitzerlaan vind ik nou niet bepaald toegankelijk. Er zijn betere (centralere) plekken in A'veen.
Ik zeg natuurlijk niet waar :D

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2005 3:27 am 
Citeer:
Indien andere personen hier anders over denken gelieve zijn/haar antwoord hier bijvoegen. Mochten er activisten een keer bij een circus lastig gaan vallen dan ben ik er ook, maar ,?hoe?, dat zie je dan wel!!!!. Groetjes van Ricardo
Hey Rikkie, houd het even netjes. Laat je niet uitdagen en verleiden tot domme acties. Praten is een, discussie is twee en begrip naar elkaar is drie. Mensen die niet willen inzien dat circusdieren niet uit de natuur komen, en dus ook niet weten hoe die natuur en het gedrag daarin zijn, kunnen wij maar beter mijden!! We zij twee totaal verschillende groepen, die het nooit en te nimmer eens zullen worden.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2005 3:32 am 
ikea schreef:
Hey Rikkie, houd het even netjes. Laat je niet uitdagen en verleiden tot domme acties.

Vreedzame actievoerders van de actiegroep Circusleed hebben al kennis gemaakt met domme en agressieve circuslui. :cry:

ïkea schreef:
We zij twee totaal verschillende groepen, die het nooit en te nimmer eens zullen worden.

Daarom hopen we ook dat het publiek en de politiek eindelijk eens zullen inzien dat de dierenmishandeling door circussen niet langer zo door kan blijven gaan.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: In de dierentuin
BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2005 9:29 am 
Ik was laatst in een dierentuin (naam niet zeggen ivm reklame). Maar daar zag ik hokken die nog kleiner zijn dan in het circus en daar moet een aap zich vertroeven. Lieve actievoerders: GA EEN KEER FF NAAR EEN WILLEKEURIGE DIERENTUIN EN BEKIJK DE SITUATIE. Vergelijk die met circusdieren. Hopende u overtuigt te hebben hier eens naar toe te gaan.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: In de dierentuin
BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2005 1:19 pm 
Quirico schreef:
Ik was laatst in een dierentuin (naam niet zeggen ivm reklame). Maar daar zag ik hokken die nog kleiner zijn dan in het circus en daar moet een aap zich vertroeven. Lieve actievoerders: GA EEN KEER FF NAAR EEN WILLEKEURIGE DIERENTUIN EN BEKIJK DE SITUATIE. Vergelijk die met circusdieren. Hopende u overtuigt te hebben hier eens naar toe te gaan.

Ik vertoef ook regelmatig in dierentuinen, en ik kan je verzekeren dat dieren in de gemiddelde dierentuin het veel en veel beter hebben dan welk dier dan ook in een circus. Wat natuurlijk niet wegneemt dat er in sommige dierentuinen zeker wel het en en ander verbeterd zou kunnen worden aan de leefomstandigheden van dieren, maar daar zijn de meeste dierentuinen inmiddels ook wel van overtuigd. En de meeste dierentuinen creëren ook steeds grotere en natuurlijkere leefgebieden (het zijn vaak niet eens hokken meer) voor hun dieren. In tegenstelling tot circussen, die maar blijven ontkennen dat het bij hun zo slecht is voor dieren, terwijl iedereen met een beetje gezond verstand en liefde voor dieren kan zien dat dit pertinent niet waar is.

Geef mij één voorbeeld van een circus waar roofdieren of olifanten in een voor hen zo natuurlijk mogelijke omgeving leven, waar ze de ruimte hebben om zich vrij te bewegen, en ik ga er dit weekend nog kijken. Zo'n circus bestaat namelijk niet.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2005 9:44 am 
CircusLeed.NL schreef:
Volgens mij zal er eerder iets met de grond zijn door al die wegwerkzaamheden daar :)

Waarom gaan circussen overigens daar staan? Schweitzerlaan vind ik nou niet bepaald toegankelijk. Er zijn betere (centralere) plekken in A'veen.
Ik zeg natuurlijk niet waar :D


Blijkbaar heb je de notie dat een circus zomaar waar dan ook kan gaan staan waar ze willen. Dat dit niks kost en overal mag. En dat dan ook vanzelf voorzien van water en stroom. Het zijn geen krakers hoor.
'Circusleed' uit al je antwoorden blijkt dat je geen moer weet van de dagelijkse praktijk van circus. Waarom ga je je niet wat informeren voordat je je ermee gaat bemoeien? Het staat ook zo stom, t.o.v. de ingevoerden. Je haalt er echt je gelijk niet mee hoor.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2005 11:39 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
spasega schreef:
CircusLeed.NL schreef:
Volgens mij zal er eerder iets met de grond zijn door al die wegwerkzaamheden daar :)

Waarom gaan circussen overigens daar staan? Schweitzerlaan vind ik nou niet bepaald toegankelijk. Er zijn betere (centralere) plekken in A'veen.
Ik zeg natuurlijk niet waar :D


Blijkbaar heb je de notie dat een circus zomaar waar dan ook kan gaan staan waar ze willen. Dat dit niks kost en overal mag. En dat dan ook vanzelf voorzien van water en stroom. Het zijn geen krakers hoor.
'Circusleed' uit al je antwoorden blijkt dat je geen moer weet van de dagelijkse praktijk van circus. Waarom ga je je niet wat informeren voordat je je ermee gaat bemoeien? Het staat ook zo stom, t.o.v. de ingevoerden. Je haalt er echt je gelijk niet mee hoor.


Hahaha... Alsof ik me niet heb geinformeerd? Schweitzerlaan is niet de enige plek in amstelveen waar evenementen komen. En ik weet heus wel dat je niet zomaar overal mag staan.. ik heb ook nooit gezegd dat dat zo is. Misschien beter lezen dus.

Kortom waarom zeg je dat ik geen moer weet.. ik weet dat dus wel .

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2005 12:27 pm 
En overal waar 'evenementen' komen mogen circussen staan?
Misschien weet je als je alles zo goed weet dat een evenementsvergunning en een circusvergunning twee verschillende dingen zijn?


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.