Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 8:01 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Wat is nou dierenleed
BerichtGeplaatst: wo mar 25, 2009 1:44 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Beste mensen kwam onderstaande link tegen op nu.nl wil het jullie toch even laten zien en ik hoop dat de dierenactivisten hier ook eens goed na kijken als we het over dierenleed hebben is dit wel 1 van de gruwelijkste slachtpartijen die er is.

http://www.nuvideo.nl/algemeen/12037/ca ... -door.html
http://www.nuvideo.nl/algemeen/25049/ze ... onnen.html

( LET OP BEVAT SCHOKKENDE BEELDEN )

En dat de activistjes hier niet wat aan doen en eens afreizen om hier te gaan protesteren. Nee liever bij de circussen voor de deuren waar de dieren schijnt "zo slecht hebben" leuk als je niets vermoedend als zeehond je visje vangt en nietsvermoedend met een haak in de kop word dood geslagen ( als ze het ook nog in 1 x goed doen.

Ik krijg het niet snel ergens benauwd van maar bij het zien van deze beelden kruipen me de Rillingen over de rug en schieten me de tranen in de ogen en dat is niet gelogen.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Wat is nou dierenleed
BerichtGeplaatst: wo mar 25, 2009 4:57 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Dit is inderdaad te erg voor woorden, en die canadese regering die zijn gewoon niet helemaal 100% in orde in hun hoofden. Maarja, hoe erg dit dan ook is, er is naast dit nog veel meer dierenleed. Denk aan de bioindustrie, hondjes en katten in kleine kooitjes in het Oosten etc etc. Te veel om op te noemen. Dit moet worden aangepakt, niet de circusdieren. In het circus weten de (meeste) mensen gelukkig wel hoe je goed met dieren omgaat.

Het plaatsen van dit soort berichten drukt ons wel even met de neus op de feiten, maar is verder zinloos omdat iedereen weet dat dit verschrikkelijke tafereel zich vaak zat afspeelt.

Ik vind dus ook de dierenactivisten in Nederland die tegen circusdieren protesteren, zelf dierenbeulen zijn omdat ze tegen echt dierenleed moeten protesteren. In dit geval laten ze de zeehondjes lekker doodknuppelen en gaan ze protesteren bij een circus omdat de olifant een m2 meer ruimte moet hebben! Denk eens even na, ga actievoeren tegen de bioindustrie en ga niet je tijd verspillen om bij het circus te protesteren. Het leven van een dier is uiteindelijk veel belangrijker dan het (volgens de activisten slechte) welzijn van (circus)dieren.

Jullie (activisten) komen er wel erg makkelijk mee weg om te gaan protesteren bij het circus. Dit is natuurlijk heel erg makkelijk, je gaat er heen en met een spandoek onzin staan uitkramen omdat je dan ook iets goeds voor het dierenwelzijn hebt gedaan. Nee mensen, we moeten in actie komen tegen het ECHTE DIERENLEED dat zich ook in Nederland afspeelt !

Kevin de dierenliefhebber. (ik ben echt een dierenliefhebber, en was het circus zo slecht voor hun dieren dan was ik ook al lang geen circusfan meer. Gelukkig weet ik dat het wel goed is gesteld met de circusdieren en wordt ik meer en meer circusfan)

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Wat is nou dierenleed
BerichtGeplaatst: wo mar 25, 2009 5:00 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Citeer:
Ik vind dus ook de dierenactivisten in Nederland die tegen circusdieren protesteren, zelf dierenbeulen zijn omdat ze tegen echt dierenleed moeten protesteren. In dit geval laten ze de zeehondjes lekker doodknuppelen


Ik wil hier trouwens niet mee zeggen dat er niks wordt gedaan tegen de zeehondenjacht, gelukkig gebeurt dit wel door de WNF en IFAW en Greenpeace etc.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Wat is nou dierenleed
BerichtGeplaatst: wo mar 25, 2009 5:11 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5438
Locatie: Belgie
Heel erg om zien is dat !!! :?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Wat is nou dierenleed
BerichtGeplaatst: wo mar 25, 2009 5:24 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ik heb het na enkele seconden al weggeklikt.
Dat die dierenactivistjes zich hier maar eens mee bezig houden in plaats van met spandoeken voor een circus te gaan staan.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Wat is nou dierenleed
BerichtGeplaatst: wo mar 25, 2009 6:43 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
En wie eet er hier allemaal vlees en vis?

Precies. Diegenen die zo klagen en jammeren dat ze het erg vinden maar die het toch niet aan de kant kunnen schuiven.

Als jullie denken dat activisten (zoals ik) niets tegen ander dierenleed doen, vergissen jullie je ferm.
Vorige zaterdag nog meegedaan aan de massale optocht tegen dierproeven in Leuven.

In de winter sta ik bijna elke week met men actiegroep voor een winkelketen (momenteel Max Mara), in de kou, in de regen, men tenen die ik niet meer voel, men vingers die verkleumen, verkoudheden die de kop op spelen, men stem die helemaal schor is van het roepen van slogans, ... en dat dus bijna iedere week opdat die desbetreffende winkelketen zou stoppen met de verkoop van bont.
We kregen zo al Scappa, Mc Gregor, Mango, Naf Naf, Zara, Morgan de Toi, H&M, Appels ... bontvrij. Nu zijn we bezig met Max Mara en Veritas.

Volgende zaterdag sta ik in Hasselt met onze "Ontmoet het dier achter je vlees" campagne waarbij we voorbijgangers 1) gruwelijke beelden tonen van de bio-industrie (werken jullie hier ook allemaal aan mee) en waarbij we dan 2) promotie maken voor het vegetarisme/veganisme.

Zo zien bijna al men zaterdagen eruit: van in de voormiddag met het OV naar de stad waar de actie plaatsvind, dan actievoeren tot meestal 18.00u, daarna wat eten met de andere activisten (altijd veganistisch), en dan met het OV weer terug naar huis. Vaak ist rond 23-24 u eerdat ik thuis ben.
We houden zulke acties op zaterdag en niet op zondag omdat zaterdag praktisch iedereen "vrij" is en gaat shoppen. Zondag zijn de meeste winkels niet open.
En dan moet je weten dat er nog mensen zijn die ons verwijten of ons vragen of "we niets beters te doen hebben" en "of we niet eens zouden gaan werken". Zij zitten potverdorie zelf te shoppen!

Ik vind het niet altijd even prettig nee dat ik eigenlijk enkel zondag echt vrij heb (en die dag poets ik meestal ook heel het huis mits ik in de week geen tijd heb en zaterdag ook niet). En ja ik zou veel liever rondlummelen op zaterdag en heerlijk niksen of uitstapjes maken zoals iedereen doet, maar wat hebben de dieren daaraan? Die hebben die luxe niet. Ik zal me blijven inzetten voor de dieren en als er geen dierenbeulen waren (ja ook jullie mits jullie ze ook opeten en er dus ook (on)rechtstreeks aan meewerken), dan hoefde niemand zulke acties te voeren. Zeggen we ook tegen de bontwinkels die het haten dat we daar staan: "tja als jullie geen bont zouden verkopen, zouden we hier niet staan".

Soit, kheb al vaak genoeg uitgelegd dat ik kweet niet hoeveel acties doe.

En ivm die andere landen, we doen soms ook acties voor ambassades in Brussel. Maar opgaan naar Canada, dat gaat gewoonweg niet. Kmoet men inkomen kunnen behouden.
Bovendien kun je zoiets stoppen op een andere manier: ervoor zorgen dat geen enkel bont nog het land in mag.
Zo geef je het voorbeeld voor andere landen. Het zou nogal hypocriet zijn om een ander land de les te gaan lezen (ginder dus) terwijl we zelf nog konijnen, nertsen, vossen en andere dieren martelen en doden voor hun bont. Ze zouden nogal lachen.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Wat is nou dierenleed
BerichtGeplaatst: wo mar 25, 2009 6:48 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Citeer:
In de winter sta ik bijna elke week met men actiegroep voor een winkelketen (momenteel Max Mara), in de kou, in de regen, men tenen die ik niet meer voel, men vingers die verkleumen, verkoudheden die de kop op spelen, men stem die helemaal schor is van het roepen van slogans, ... en dat dus bijna iedere week opdat die desbetreffende winkelketen zou stoppen met de verkoop van bont.
We kregen zo al Scappa, Mc Gregor, Mango, Naf Naf, Zara, Morgan de Toi, H&M, Appels ... bontvrij. Nu zijn we bezig met Max Mara en Veritas.


Aaaaah..... moeten we nu medeleiden met je hebben?
Je gaat er zelf staan hoor, niemand die je verplicht daar te gaan staan.

Beetje kansloos ook eigenlijk om op je vrije zaterdag voor een winkel te gaan staan in de stromende regen, winkelend publiek bereik je dan amper want die zitten thuis lekker warm bij de kachel of in een overdekte circustent naar die goedverzorgde beesten te kijken die daar in de piste staan :)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Wat is nou dierenleed
BerichtGeplaatst: wo mar 25, 2009 6:55 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Tieske wat zijn we blij met zulke mensen als jij maar volgens mij word het bont niet verboden doordat jij daar staat te protesteren maar van hogere hand. Ben dan toch blij dat de hogere hand inziet dat circus dieren niet mishandeld worden en er daarom regels komen zodat er dieren in het circus zullen blijven zoals het hoort.

En de hogere hand moet zeker dierenmishandeling verbieden als het echte mishandeling is en Tieske ga door waar je mee bezig bent blijf protesteren tegen echte dierenmishandeling en blijf ook staan waar echt dieren mishandeld worden,maar blijf weg waar het niet zo is.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Wat is nou dierenleed
BerichtGeplaatst: wo mar 25, 2009 7:18 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
MartijnH schreef:

Aaaaah..... moeten we nu medeleiden met je hebben?
Je gaat er zelf staan hoor, niemand die je verplicht daar te gaan staan.


IK hoef geen medelijden, de dieren daarentegen...
Niemand verplicht me niet nee, en als ik 's zaterdags opsta denk ik ook nooit van "eh bah nee nu moet ik daar weer gaan staan". Ik ga er graag naartoe, in die zin dat ik mijn woede en verdriet (om wat die dieren wordt aangedaan) tenminste kan omzetten naar nuttige acties. Acties die die dieren echt helpen. Door te zitten jammeren in men zetel of gewoon wat klagen en blèten zoals jullie doen, maar er zelf ook aan meewerken (bio-industrie), dat zal niet helpen.

Citeer:
Beetje kansloos ook eigenlijk om op je vrije zaterdag voor een winkel te gaan staan in de stromende regen, winkelend publiek bereik je dan amper want die zitten thuis lekker warm bij de kachel of in een overdekte circustent naar die goedverzorgde beesten te kijken die daar in de piste staan :)


Heb je niet goed gelezen?
Kzal het nog eens int vet en int groot zetten:

We kregen zo al Scappa, Mc Gregor, Mango, Naf Naf, Zara, Morgan de Toi, H&M, Appels ... bontvrij.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Wat is nou dierenleed
BerichtGeplaatst: wo mar 25, 2009 7:22 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
tieske schreef:

We kregen zo al Scappa, Mc Gregor, Mango, Naf Naf, Zara, Morgan de Toi, H&M, Appels ... bontvrij.


Gefeliciteerd :mrgreen:

Good Girl/Boy ... Braaf ,zoals ze in het circus zeggen ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Wat is nou dierenleed
BerichtGeplaatst: do mar 26, 2009 1:31 am 
tieske schreef:
En wie eet er hier allemaal vlees en vis?........In de winter sta ik bijna elke week met men actiegroep voor een winkelketen (momenteel Max Mara), in de kou, in de regen, men tenen die ik niet meer voel, men vingers die verkleumen, verkoudheden die de kop op spelen, men stem die helemaal schor is van het roepen van slogans, ...


Dieren die zulke ontberingen van mensen eisen zouden verboden moeten worden :cry:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Wat is nou dierenleed
BerichtGeplaatst: do mar 26, 2009 8:10 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Tieske kan haar bericht blijkbaar niet op een normale wijze uitdragen. De grote letters op een beeldscherm zijn vergelijkbaar met schreeuwen naar je gesprekspartner. De lezers van circusweb zijn niet doof of slechthorend Tieske.

Propaganda met een hoog laster-en-leugen-gehalte kan blijkbaar alleen maar de wereld in worden geschopt met een groot volume.

Het alombekende spreekwoord "veel geschreeuw maar weinig wol" gaat duidelijk op voor de dieractivisten. De acties tegen winkels zijn leuk om de aandacht op jezelf te vestigen. Een filiaalchef komt verklaren dat de winkel bontvrij is. Maar op de dagen dat jullie er niet staan wordt in dat filiaal, of een ander filiaal, gewoon bont verkocht.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Wat is nou dierenleed
BerichtGeplaatst: do mar 26, 2009 11:27 am 
Dit is inderdaad heel erg. Ik wil echter wel zeggen dat dit niet wegneemt dat er ook in de circuswereld zware problemen zijn, maar die zijn meer verborgen.
Vandaag nog dit artikel :

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... beek.dhtml

Lees dit dus gerust ook even.
Ik ben helemaal geen activist, ik ga graag naar het circus, maar ik huiver van het soort circussen zoals Zavatta Pacific en dergelijke die het verpesten voor de rest.
En de meeste problemen zijn er helaas met wilde dieren en dit heeft niets met wetgeving te maken maar alles met de heersende mentaliteit bij vele ( zeker niet alle ) circussen die wilde dieren gebruiken. Als ik zie hoe hier op het forum gesprongen wordt op bovenstaande filmpjes om dan te gaan verkondigen dat de ' activistjes ' zich daar maar moeten mee bezig houden en de circussen met rust moeten laten, dan bevestigt dit mijn stelling hierrond. Het is niet omdat het 1 zo verschrikkelijk is, dat het ander niet erg is of geen probleem is. Laten we onze kop niet in het zand steken mensen.

Het ' rot fruit ' moet er tussenuit, zodat de goede circussen meer kansen krijgen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Wat is nou dierenleed
BerichtGeplaatst: do mar 26, 2009 1:40 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
David in dat opzichr geef ik je natuurlijk helemaal gelijk dat er onder de circussen ook rotte appels zijn en die er ook uit moeten daar noeten de activistjes zich mee bezig houden maar niet met de gerenomeerde bedrijven.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Wat is nou dierenleed
BerichtGeplaatst: do mar 26, 2009 1:48 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Ron_Mikkenie schreef:
Het alombekende spreekwoord "veel geschreeuw maar weinig wol" gaat duidelijk op voor de dieractivisten. De acties tegen winkels zijn leuk om de aandacht op jezelf te vestigen. Een filiaalchef komt verklaren dat de winkel bontvrij is. Maar op de dagen dat jullie er niet staan wordt in dat filiaal, of een ander filiaal, gewoon bont verkocht.


Dit bewijst hoe weinig je erover weet. Neen die winkels verkopen zeker niet achter onze rug bont. Ga maar kijken in de vooropgenoemde winkels. Niet één plukje bont vind je daar.
Die winkels moeten, als ze verklaren bontvrij te gaan, een contract tekenen. Plus ze komen dan ook op de bontvrije lijst.
Denk je nu echt dat ze er zo makkelijk vanaf zouden komen? Grapjas!

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.