Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo apr 24, 2024 12:30 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circus belly-wien
BerichtGeplaatst: zo apr 09, 2006 2:01 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jan 30, 2006 4:57 pm
Berichten: 103
Locatie: amsterdam
Dames en heren van actiegroeppering circusleed. Jullie opmerkingen over Belly-Wien zijn totaal onterecht. Als jullie vinden dat de dieren er mishandeld worden, moeten jullie dat lekker zelf weten. Daar valt met jullie toch niet over te praten. Maar als jullie al weten dat Belly-wien erg slecht tegen dierenbeschermer kan, is daar naar toe gaan op geheel eigen risico. Als de directeur van dit circus al aangeeft dat jullie alleen op het pad en niet op het veld mogen protesteren heeft hij aangegeven waar zijn grenzen liggen. Als jullie dan niet naar hem luisteren kan ik mij voorstellen dat Roman Zinnecker een keer ontploft en heel erg boos word. Jullie vermelden dan ook overal dat Belly-wien het kwaad is.(daar komt het op neer) Als jullie niet naar de Goffertweide waren gegaan om te proteseteren was dit niet gebeurd. De enige die de dupe hiervan is, is Belly-wien. Jullie niet, want als je iemand uitlokt en vervolgens niet naar het voorstel van de directeur luistert, kijk ik er niet raar van op dat dit gebeurd. Het kon natuurlijk ook anders, daar is waarschijnlijk iedereen het over eens. Maar jullie weten heel erg goed dat dit een gevoelig onderwerp is en dat circus Belly-Wien erg slecht tegen zulke acties kan. En als jullie dan een dag later nog een keer naar dit circus gaan is dit om problemen vragen. De directeur van Belly-Wien heeft tijdens dit protest heel duidelijk gezecht dat jullie ergens anders moesten gaan staan, omdat hij het veld heeft gehuurd. Hij heeft gelijk, want hij betaald zich te pletter aan het veld en jullie gaan daar een beetje lopen bleren dat er dierenleed achter dit circus schuilt. Stel nou, jullie werken in een bakkerij en er gaat een groepje mensen voor de winkel staan en die gaan iedereen folders en uitleg geven dat de bakker allemaal verkeerde spullen in zijn brood stopt. Zouden jullie dan niet woest worden?? Vervolgens gaat er iemand naar buiten die zegt dat jullie ergens anders moeten gaan staan, maar het groepje mensen gaat niet weg, maar gaat lekker door. Zal dan op een gegeven moment bij jou de bom niet barsten en dat je denkt: NU GA IK MEPPEN!!??

Jullie moeten de schuld van deze hele rel niet naar Belly-Wien schuiven, maar naar jullie. Jullie hebben ervoor gekozen om dit werk te doen. Belly-Wien is de dupe van dit hele gedoe. wat jullie deze week hebben gedaan was niet meer dan de hele zaak uit lokken, dan ben je echt verkeerd bezig!!!!!

-Jullie kunnen niet ontkennen dat de directeur van circus Belly-Wien niet heeft gezegt dat jullie ergens anders een plek moesten gaan zoeken. Ik was heel toevallig met een familieuitje in Nijmegen bij dit circus en heb alles gevolgt- :evil: :x :!:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus belly-wien
BerichtGeplaatst: zo apr 09, 2006 2:22 pm 
Warren schreef:
Dames en heren van actiegroeppering circusleed. Jullie opmerkingen over Belly-Wien zijn totaal onterecht. Als jullie vinden dat de dieren er mishandeld worden, moeten jullie dat lekker zelf weten. Daar valt met jullie toch niet over te praten.

Dat weten we inderdaad, en daarom proberen we er ook iets tegen te doen! Zou jij blijven toekijken en niets ondernemen als je zou weten dat het kind van je buren mishandeld zou worden, als het dag in dag uit in een gangkast zou worden opgesloten? Dat lijkt me niet, en dat doen wij dus ook niet!

Citeer:
Maar als jullie al weten dat Belly-wien erg slecht tegen dierenbeschermer kan, is daar naar toe gaan op geheel eigen risico. Als de directeur van dit circus al aangeeft dat jullie alleen op het pad en niet op het veld mogen protesteren heeft hij aangegeven waar zijn grenzen liggen. Als jullie dan niet naar hem luisteren kan ik mij voorstellen dat Roman Zinnecker een keer ontploft en heel erg boos word. Jullie vermelden dan ook overal dat Belly-wien het kwaad is.(daar komt het op neer) Als jullie niet naar de Goffertweide waren gegaan om te proteseteren was dit niet gebeurd. De enige die de dupe hiervan is, is Belly-wien. Jullie niet, want als je iemand uitlokt en vervolgens niet naar het voorstel van de directeur luistert, kijk ik er niet raar van op dat dit gebeurd. Het kon natuurlijk ook anders, daar is waarschijnlijk iedereen het over eens. Maar jullie weten heel erg goed dat dit een gevoelig onderwerp is en dat circus Belly-Wien erg slecht tegen zulke acties kan.
En als jullie dan een dag later nog een keer naar dit circus gaan is dit om problemen vragen.

Als BellyWien denkt ons te kunnen wegjagen door ons allemaal het ziekenhuis in te slaan moeten ze dat vooral maar proberen. Wij laten ons niet wegjagen en zullen blijven terugkomen. En het is niet voor het eerst dat mensen van BellyWien activisten molesteren, de beelden zijn op diverse plekken op internet te vinden, dus we weten al lang wat een aso's het zijn. Als ze al zo doen tegen mensen vrezen wij alleen nog maar meer voor wat ze die arme dieren aandoen. En dat is dus alleen maar meer reden om tegen dit circus te protesteren!

Citeer:
De directeur van Belly-Wien heeft tijdens dit protest heel duidelijk gezecht dat jullie ergens anders moesten gaan staan, omdat hij het veld heeft gehuurd. Hij heeft gelijk, want hij betaald zich te pletter aan het veld en jullie gaan daar een beetje lopen bleren dat er dierenleed achter dit circus schuilt.

Zoals je al o.a. in dit politiebericht hebt kunnen lezen stonden de demonstranten al lang niet meer op het grasveld ("De demonstranten waren bereid hun demonstratie op de weg voort te zetten"), maar dat was blijkbaar nog niet genoeg voor de 'heer' Zinnecker.

Citeer:
Stel nou, jullie werken in een bakkerij en er gaat een groepje mensen voor de winkel staan en die gaan iedereen folders en uitleg geven dat de bakker allemaal verkeerde spullen in zijn brood stopt. Zouden jullie dan niet woest worden?? Vervolgens gaat er iemand naar buiten die zegt dat jullie ergens anders moeten gaan staan, maar het groepje mensen gaat niet weg, maar gaat lekker door. Zal dan op een gegeven moment bij jou de bom niet barsten en dat je denkt: NU GA IK MEPPEN!!??

Nee, wij zijn niet zo agressief als al die circuslui!

Citeer:
Jullie moeten de schuld van deze hele rel niet naar Belly-Wien schuiven, maar naar jullie. Jullie hebben ervoor gekozen om dit werk te doen. Belly-Wien is de dupe van dit hele gedoe. wat jullie deze week hebben gedaan was niet meer dan de hele zaak uit lokken, dan ben je echt verkeerd bezig!!!!!

BellyWien is wel degelijk schuldig aan het hele gebeuren. Die dierenbeulen hebben er voor gekozen om dit werk te doen, voor ons is het geen werk, wij offeren onze vrije tijd op om agressievelingen uit het circus duidelijk te maken dat ze verkeerd bezig zijn. En dat zullen we blijven doen zolang er dieren mishandeld worden!

Citeer:
-Jullie kunnen niet ontkennen dat de directeur van circus Belly-Wien niet heeft gezegt dat jullie ergens anders een plek moesten gaan zoeken. Ik was heel toevallig met een familieuitje in Nijmegen bij dit circus en heb alles gevolgt- :evil: :x :!:

De demonstranten waren al ergens anders gaan staan. En zelfs als ze op het gras waren blijven staan is dat nog geen enkele reden om er meteen maar op los te meppen, als die directeur dacht dat hij in zijn recht stond had hij gewoon de politie te hulp kunnen roepen.

O ja, en waarom ga je niet gewoon verder in de draad die er al over dit onderwerp was? Jullie schijnen het nogal stoer te vinden om allemaal je eigen draad tegen CircusLeed te openen he? Of lezen jullie dan echt niets van wat er al gepost is en moeten we daarom onze argumenten keer op keer op keer herhalen? :roll:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus belly-wien
BerichtGeplaatst: zo apr 09, 2006 2:40 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Warren schreef:
Maar als jullie al weten dat Belly-wien erg slecht tegen dierenbeschermer kan, is daar naar toe gaan op geheel eigen risico.


Er is geen enkele reden om geweld goed te keuren. Dat Belly Wien medewerkers zich alleen kunnen uiten door geweld is reden te meer dat dit circus verbannen moet uit NL. Dan kunnen ze beter terecht in landen waar mensen ook direct op de vuist gaan om verschillen weg te halen.
In NL horen mensen met woorden elkaar te 'bevechten' en niet met fysiek geweld.

Citeer:
Als de directeur van dit circus al aangeeft dat jullie alleen op het pad en niet op het veld mogen protesteren heeft hij aangegeven waar zijn grenzen liggen. Als jullie dan niet naar hem luisteren kan ik mij voorstellen dat Roman Zinnecker een keer ontploft en heel erg boos word. ... En als jullie dan een dag later nog een keer naar dit circus gaan is dit om problemen vragen. De directeur van Belly-Wien heeft tijdens dit protest heel duidelijk gezecht dat jullie ergens anders moesten gaan staan, omdat hij het veld heeft gehuurd. Hij heeft gelijk, want hij betaald zich te pletter aan het veld en jullie gaan daar een beetje lopen bleren dat er dierenleed achter dit circus schuilt.


Hij betaald voor gebruik van het veld. Verder is het openbaar terrein begreep ik. De kosten voor een circus om er te staan is € 263,80 in Nijmegen. Komen nog wat extra kosten waarschijnlijk bij. Ook niet echt veel..

Kijk ik begrijp dat die het niet leuk vind als wij of andere activisten er staan. Dat lijkt me duidelijk. Kunnen we wel indenken, maar dan nog geeft het hem geen recht om te slaan. Als activisten te dichtbij staan hoort die ten eerste gewoon politie te bellen en vragen of die wat kunnen doen. Dat doet die niet.. hun slaan er direct op los.. zelfs als de politie er bij is. Kortom.. bij hun is geweld iets wat als nr. 1 staat voor oplossen van problemen met activisten.

Citeer:
Stel nou, jullie werken in een bakkerij en er gaat een groepje mensen voor de winkel staan en die gaan iedereen folders en uitleg geven dat de bakker allemaal verkeerde spullen in zijn brood stopt. Zouden jullie dan niet woest worden?? Vervolgens gaat er iemand naar buiten die zegt dat jullie ergens anders moeten gaan staan, maar het groepje mensen gaat niet weg, maar gaat lekker door. Zal dan op een gegeven moment bij jou de bom niet barsten en dat je denkt: NU GA IK MEPPEN!!??


Nee, want ik respect gewoon de de democratische rechten van deze mensen. Ik zou dan spandoeken en borden plaatsen als tegen protest tegen die mensen. Ik ga ze niet wegslaan. Geweld is niet goed te praten en zal alleen maar agressie terugopwekken en je geeft de tegenstanders weer reden te meer.

Citeer:
-Jullie kunnen niet ontkennen dat de directeur van circus Belly-Wien niet heeft gezegt dat jullie ergens anders een plek moesten gaan zoeken. Ik was heel toevallig met een familieuitje in Nijmegen bij dit circus en heb alles gevolgt- :evil: :x :!:


Er is gezegd dat men moest oprotten. Men heeft doodsbedreigingen geuit en heeft activist bij keel gegrepen (zie foto's en audo fragment).
De activisten wilden gewoon hun democratisch recht gebruiken. Na het geweld is men een paar meter verder gaan staan ipv direct bij de ingang nadat politie was gekomen.

En zoals kiwi zegt.. of de activisten nou wel of niet ergens anders gaan staan of blijven staan.. het is geen reden tot gebruik van geweld.
Problemen met elkaar..bel de politie.. die is er voor.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: belly-wien
BerichtGeplaatst: zo apr 09, 2006 2:53 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jan 30, 2006 4:57 pm
Berichten: 103
Locatie: amsterdam
Alex: Er is gezegd dat men moest oprotten. Men heeft doodsbedreigingen geuit en heeft activist bij keel gegrepen (zie foto's en audo fragment).

Ja, wat zou jij doen????? Het is potverdomme de zaak van meneer Zinnecker!!!!! Is het dan niet normaal dat hij voor zijn zaak opkomt???? Het had ook op een andere manier gekunt, ja daar zijn we het wel allemaal over eens hoor!!!!
En van die foto's: Die zijn genomen in Oostenrijk, ik vind het dan ook heeeeeeeeeeeeeel zwak om die er bij te zetten!!!!

En zoals Kiwi al zei: We gaan gewoon door met actievoeren!!! Lekker doen!!! Je moet er dan niet raar van op kijken dat je nog vaker word aangevallen!!!!

Oh, op jullie site staat ook een stukje over kerstcircus Ahoy, dat het circus zijn ware geicht weer liet zien. Hier zou ook iemand geslagen zijn. Overigens is deze gene door de bewaking van kerstcircus Ahoy. Deze mensen zijn niet van het circus maar zijn hier speciaaal voor in gehuurd!!!!! Het is niet vooor niets BEWAKING!!!!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: belly-wien
BerichtGeplaatst: zo apr 09, 2006 3:02 pm 
Warren schreef:
En zoals Kiwi al zei: We gaan gewoon door met actievoeren!!! Lekker doen!!! Je moet er dan niet raar van op kijken dat je nog vaker word aangevallen!!!!

Wij hebben het recht om actie te voeren, en we zullen daar zeker gebruik van blijven maken. Als we ons namelijk laten verjagen door wat agressievelingen begint het namelijk aardig op een dictatuur te lijken, op een totalitaire geweldsstaat. Ik snap nu dat circusmensen dat graag zouden zien, maar wij hebben daar toevallig helemaal geen zin in!
Wij staan in ons recht, en als Belly Wien denkt dat ze zo door kunnen blijven gaan met mensen in elkaar meppen, bij de keel grijpen en doodsbedreigen uiten moeten ze dat vooral maar blijven doen, dan zal de publieke opinie zich nog veel sneller tegen hen (en andere circussen) keren dan nu al het geval is. Ze zijn nog te dom om te beseffen dat hun agressie zich alleen maar tegen hen zal keren.
En het is zeker niet zwak dat we naar Oostenrijkse bronnen verwijzen, het gaat namelijk om precies hetzelfde circus, met dezelfde directeur, dus ik zou niet weten waarom we daar niet aan zouden kunnen refereren.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: belly-wien
BerichtGeplaatst: zo apr 09, 2006 3:03 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Warren schreef:
Ja, wat zou jij doen????? Het is potverdomme de zaak van meneer Zinnecker!!!!! Is het dan niet normaal dat hij voor zijn zaak opkomt???? Het had ook op een andere manier gekunt, ja daar zijn we het wel allemaal over eens hoor!!!!


Zoals je zegt.. het had op een andere manier gekund.

Citeer:
En van die foto's: Die zijn genomen in Oostenrijk, ik vind het dan ook heeeeeeeeeeeeeel zwak om die er bij te zetten!!!!

Waarom? Het lijkt me toch duidelijk dat die mensen altijd zo zijn. Die horen gewoon in NL niet thuis.

Citeer:
En zoals Kiwi al zei: We gaan gewoon door met actievoeren!!! Lekker doen!!! Je moet er dan niet raar van op kijken dat je nog vaker word aangevallen!!!!


Liever wij klappen dan de dieren klappen.

Citeer:
Oh, op jullie site staat ook een stukje over kerstcircus Ahoy, dat het circus zijn ware geicht weer liet zien. Hier zou ook iemand geslagen zijn. Overigens is deze gene door de bewaking van kerstcircus Ahoy. Deze mensen zijn niet van het circus maar zijn hier speciaaal voor in gehuurd!!!!! Het is niet vooor niets BEWAKING!!!!


Volgens mij mist er iets in de zinnen. Begrijp je nu niet helemaal.
Bij ahoy werden activisten mishandeld door een paar mensen van het circus (dit kon erg verkeerd afgelopen zijn...). Dit was geloof een circusfamilie van circus Krone. Dit moeten we nog controleren. Maar het lijkt ons duidelijk, omdat de tijgertrainer (bekend van geweld tegen dieren) Martin Lacey bij Krone zit (zat?). Dus die kwamen vast op uitnodiging kijken.

De bewaking was ingehuurd. Maar volgens mij was er 1 persoon bij die niet officieel bij bewaking hoorde. In ieder geval kreeg een activist ook een klap van 1 van de bewaking. Naast de circusmensen dus.

Er stond namelijk een heel groepje circusmensen 1 activist die op de grond lag te schoppen en ook hebben ze geduwd, geslagen e.d.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: belly-wien
BerichtGeplaatst: zo apr 09, 2006 10:36 pm 
Offline

Lid geworden op: za nov 05, 2005 10:34 am
Berichten: 26
Locatie: haaltert
Mensen, mensen waarom reageren jullie nog steeds tegen die bende lullen.
Die dierenactivisten zijn de grootste facisten en communisten en er is maar een oplossing aan te doen,,,,,,,? en dat vul je maar zelf in.
Ik eet elke dag lekker biefstuk of kotelet en ik vind dat heerlijk dat sappige vlees.
Indien er ene in mijne weg loopt, zal het zijn beste dag niet zijn, wie weet zal hij dan nog kunnen lopen of praten.

LEVE HET CIRCUS MET DIEREN,


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo apr 09, 2006 10:39 pm 
Ja, bevestig het vooroordeel van agressieve, gewelddadige circuslui nog maar even, dat sterkt ons alleen maar in onze ideeën! :D
en misschien leest de AIVD wel mee, hehe


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: belly-wien
BerichtGeplaatst: ma apr 10, 2006 11:14 pm 
Citeer:
Alex: Er is gezegd dat men moest oprotten. Men heeft doodsbedreigingen geuit en heeft activist bij keel gegrepen (zie foto's en audo fragment).


En is dat een manier van doen om activisten te weren dan?
Kaart het dan aan bij de lokale gemeente of bij justitie maar doodsbedreigingen is niet de normale gang van zaken.


Citeer:
Ja, wat zou jij doen????? Het is potverdomme de zaak van meneer Zinnecker!!!!! Is het dan niet normaal dat hij voor zijn zaak opkomt????


Uiteraard mag hij voor zijn zaak opkomen, maar dan wel op een humane manier en niet met geweld.


Citeer:
Het had ook op een andere manier gekunt, ja daar zijn we het wel allemaal over eens hoor!!!!
En van die foto's: Die zijn genomen in Oostenrijk, ik vind het dan ook heeeeeeeeeeeeeel zwak om die er bij te zetten!!!!


Waarom vind je dat zwak?
Wij tonen enkel beelden die bewijzen tonen over de houding van circusmensen tegen activisten, dat is heel wat anders dan het recht in eigen handen nemen en mensen in elkaar gaan slaan omdat er kennelijk onvrede bestaat wegens de manier van protesteren van de kant van de actievoerders.


Citeer:
En zoals Kiwi al zei: We gaan gewoon door met actievoeren!!! Lekker doen!!! Je moet er dan niet raar van op kijken dat je nog vaker word aangevallen!!!!


Zolang wij het recht hebben om actie te voeren pakken wij dat recht met beide handen aan, zodra ons het recht wordt ontnomen is het voor ons einde verhaal.
We doen niet aan illegale acties en dingen die volgens de wet niet mogen.

Geweld is niet de oplossing mensen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di apr 11, 2006 12:15 am 
waarom scheren jullie alle circuslui over 1 lijn
jullie willen toch ook niet vergeleken worden met andere groepen


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di apr 11, 2006 5:44 am 
Hallo allemaal,

Ik volg nu al een tijdje de discussie over ‘dierenleed’ bij circussen op Circusweb en de site van het Jaar van het Circus. De toon wordt steeds grimmiger en dat is heel jammer. Ik heb maar besloten om ook eens een keer te reageren, in de (waarschijnlijk ijdele) hoop dat deze discussie verder gevoerd gaat worden op een meer gematigde toon en met respect voor elkaars standpunten.
Ik heb het idee dat de twee tegenover elkaar staande groepen beide aan het generaliseren zijn. ‘Circusleed’ zegt dat ze niets met het vernielen of beplakken van borden te maken hebben, en dat wil ik best geloven. De ene activist is de andere niet. Vreedzaam protest moet kunnen in dit land en ik vind het goed dat ‘Circusleed’ elke vorm van geweld of vernieling veroordeelt. En hanekammen moeten ook kunnen, ik heb zelf lang haar en een baard ;-). Iedereen heeft het recht om er zo uit te zien als hij- of zijzelf wilt.
De ‘activisten’ moeten ook niet alle circusmensen over een kam scheren. Ik denk dat de meeste circussen hun uiterste best doen om hun dieren zo goed mogelijk te verzorgen. Maar excessen zullen er heus wel zijn. Daarom is het belangrijk dat er goede richtlijnen komen. Ik heb begrepen dat daar al druk aan gewerkt wordt. Dat is alleen maar goed, want diermishandeling moet zo hard mogelijk worden aangepakt. Ik denk dat de meeste circusdirecties dit wel met mij eens zijn. Dus bezoekers van circussen die werken met dieren allemaal ‘mishandelaars’ noemen gaat wat ver, lijkt mij. Dan is iedereen die een hond of kat heeft ook een mishandelaar (zelfs blinde mensen met een blindegeleidehond, want ja we moeten wel consequent blijven. Daar kom ik later nog op terug).
Het gebruik van fysiek geweld tegen activisten moet ten allen tijde afgekeurd worden, ook al staan ze op een plek die hinderlijk is. Daarvoor hebben wij zoiets als de politie, die het een en ander in goede banen kan leiden.
Tsja, wat vind ik zelf van dieren in het circus. Ik zie niet zo het verschil tussen circusdieren, huisdieren, boerderijdieren, dierentuindieren en bijvoorbeeld paarden of duiven in de sport. Al millennia lang leeft de mens samen met dieren, en bestaan er zeer hechte banden tussen dier en mens. Ik vind het zelfs belangrijk dat mensen zoveel mogelijk in aanraking komen met dieren. Dit bevordert ook het respect van de mens voor onze mede-aardbewoners.
Ik ben blij dat ik als kind bepaalde inheemse maar ook exotische diersoorten heb kunnen zien. Ik ben zelfs nog steeds onder de indruk als ik een kat, een paard, een koe of een leeuw zie, en vind het dan ook belangrijk dat hiertoe de mogelijkheid bestaat of dat nu in een circus is, in een dierentuin of gewoon bij iemand thuis. Mijn fascinatie voor het leven in het algemeen en bepaalde diersoorten in het bijzonder heeft mij er zelfs toe gebracht om biologie te gaan studeren.
Ik schakel het africhten van je hond (wat wel nodig is, want een hond is een roedeldier en het baasje moet wel het alfamannetje zijn, anders krijg je heibel. En het bevordert de band tussen huisdier en baas) gelijk aan het trainen van een dier in het circus of een dierentuin. Mits het dier goed behandeld wordt ontstaat er dan toch iets moois tussen mens en dier. Er zijn genoeg dresseurs en dompteurs die dit maar al te goed beseffen. En wat is er mooier om naar zo’n samenspel tussen mens en dier te kijken.
Als het houden en africhten van dieren zo fout is, waarom dan niet ook protesteren bij dierentuinen, kinderboerderijen en je oude buurman met zijn hond? Ik heb respect voor het standpunt van ‘Circusleed’, hoewel ik het niet met hun eens ben, maar hun focus op enkel een minderheidsgroep, zoals de diercircussen zijn, kan ik niet echt begrijpen.
Ik hoop van ganser harte dat we allen fatsoenlijk met elkaar in gesprek kunnen gaan.

Groet, Remko


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di apr 11, 2006 8:46 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Je hebt helemaal gelijk Remko. Ik heb het echter al zo vaak geprobeerd op die wijze maar dat stel onbenullen wil geen kant op (alleen hun kant). Vanaf nu zijn zij voor mij geen gesprekspartner meer na de gebeurtenissen in Nijmegen en hun asociale gedrag daar. Vooral het afplakken van hun gezichten op de gemaakte foto's zegt al meer dan genoeg. Tuig is het waarbij circusmensen, waar ik mijzelf dan ook maar toe reken, nog lieverdjes zijn.
Nu willen ze ook bij ons (renz Berlin) komen. Ik zal ze met alle plezier ontvangen, maar gepraat wordt er niet meer. Die kans hebben ze ruimschoots gehad, ik heb ze zelfs uitgenodigd om een dagje mee te lopen.
Circusleed is voor mij, en voor velen, een afgedane zaak.
Wij (renz-zinnecker) overwegen nu ook aangifte te doen (discriminatie) te doen tegen de actievoerders in Nijmegen daar het op video is vastgelegd dat er geroepen werd dat Hitler nog enkele zigeuners was vergeten.
Hoezo,.....geweld uitlokken.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di apr 11, 2006 10:33 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Remko, dit is is een mooi, duidelijk, genuanceerd, bondig etc. verhaal.
Ik zou het zelf niet beter hebben kunnen zeggen.
Doe mij en iedereen een lol en zet dit verhaal ook eens op het forum van Circusleed.
groetjes Sjaak


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di apr 11, 2006 12:36 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Remko Mikkenie schreef:
hoewel ik het niet met hun eens ben, maar hun focus op enkel een minderheidsgroep, zoals de diercircussen zijn, kan ik niet echt begrijpen.


Bedankt Remko, je laat zien dat er ook nog mensen zijn die een normaal antwoord kunnen geven. Als je wil kan je je reactie geven op ons forum :)

Wat betreft de quote die ik geselecteerd heb. Vanuit de dierenrechtenbeweging focussen we niet alleen op circussen, dus laat dat met deze reactie direct afgelopen zijn dat men denkt dat we alleen op circussen richten, want dat is niet zo. Zelf ben ik met vele onderwerpen bezig. Niet alleen circussen, maar ik ben ook bezig tegen dierproeven, bioindustrie, zeehondenjacht, vossenjacht (andere jachtvormen), etc.
Dat circussen een minderheidsgroep zijn betekent niet dat ze dan maar buiten de boot vallen. Hoe groot of klein ook een onderwerp is, het zal nooit verdwijnen in mijn beeld. Het zal altijd onderwerp zijn van discussie.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di apr 11, 2006 1:44 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Citeer:
Niet alleen circussen, maar ik ben ook bezig tegen dierproeven, bioindustrie, zeehondenjacht, vossenjacht (andere jachtvormen), etc.

Ik zou het "leed" van circusdieren niet op één lijn willen stellen met bijv. het doodknuppelen van jonge zeehondjes. Remko had het meer over dierentuinen en kinderboerderijen.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.