Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 4:35 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di apr 11, 2006 2:17 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
heuvels schreef:
Ik zou het "leed" van circusdieren niet op één lijn willen stellen met bijv. het doodknuppelen van jonge zeehondjes. Remko had het meer over dierentuinen en kinderboerderijen.


Ook. Ik ga iig volgend jaar tegen dolfinaria en daarna nog iets tegen dierentuinen opzetten.

En ik doe ook weleens mee tegen kinderboerderijen. Met de opsomming wilde ik alleen even aangeven dat ik bezig hou met alle dierenzaken.
Dus dan kan je elk onderwerp opnoemen waar dieren betrokken bij zijn en daar ben ik ook wel mee bezig of ondersteun ik zo waar ik kan.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo apr 12, 2006 5:17 pm 
Hallo Sjaak en Alex (?),

Ik wil het verhaal wel op het forum van 'Circusleed' zetten. Ik ben benieuwd naar de reacties. In ieder geval al bedankt voor jullie reacties.

Groet, Remko


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jul 16, 2006 1:56 am 
Citeer:
Hij betaald voor gebruik van het veld. Verder is het openbaar terrein begreep ik. De kosten voor een circus om er te staan is € 263,80 in Nijmegen. Komen nog wat extra kosten waarschijnlijk bij. Ook niet echt veel..


Alex bestudeert naar eigen zeggen al jaren het circus, maar heeft nog nooit van precario gehoord. Bovenstaande bedrag is voor de vergunning alleen, vriend. Probeer dat 'nog wat extra kosten' eens te specificeren, vriend? A propos 263,80 voor leges niet veel? Voor jou misschien, en voor allerlei clubjes die voor elk 'evenement' dat ze organiseren ergens een subsidiepotje weten te legen...


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jul 16, 2006 1:58 am 
Citeer:
En ik doe ook weleens mee tegen kinderboerderijen


En, krijg je daar ook zoveel medestand voor?
Jij vind het geen goed idee als stadskinderen die andes nooit in contact komen met dieren wel iets over ze leren? BV hoe beesten zijn en dat ze op je reageren en gevoel hebben?
Hoe kun je in godsnaam tegen kinderboerderijen zijn


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jul 16, 2006 11:54 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
spasega schreef:
Alex bestudeert naar eigen zeggen al jaren het circus, maar heeft nog nooit van precario gehoord. Bovenstaande bedrag is voor de vergunning alleen, vriend. Probeer dat 'nog wat extra kosten' eens te specificeren, vriend? A propos 263,80 voor leges niet veel? Voor jou misschien, en voor allerlei clubjes die voor elk 'evenement' dat ze organiseren ergens een subsidiepotje weten te legen...


Ik bestudeer het circus niet vanuit zakelijke kant etc. Het gaat me om hoe de dieren er leven.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jul 16, 2006 12:00 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
spasega schreef:
En, krijg je daar ook zoveel medestand voor?
Jij vind het geen goed idee als stadskinderen die andes nooit in contact komen met dieren wel iets over ze leren? BV hoe beesten zijn en dat ze op je reageren en gevoel hebben? Hoe kun je in godsnaam tegen kinderboerderijen zijn


Lees deze site eens: http://www.zorgvoordieren.nl/

Dan zal je ook wel wat kritischer worden over kinderboerderijen. Er zijn heel veel slechte bij in de steden. Het is goed als kinderen in aanraking komen met dieren, maar dat kan ook anders. Nu laten ze dieren steeds geboren worden om mensen te trekken en die dieren gaan na een korte tijd naar de slacht toe e.d.
Beter is om kinderen in aanraking te laten komen met dieren die opgevangen zijn en nu een beter leven hebben. Vind het idee van Farm Sanctuary heel goed (http://www.farmsanctuary.com). Daarnaast .. een kinderboerderij leert toch echt niet veel over respect hebben voor dieren. Kinderen treiteren dieren daar.. en vaak doet het personeel daar niets aan. Het is ook erg vermaak alleen.. de opzet moet anders wil je de kinderen goed bereiken en sowieso moet je veel meer doen. Kinderen moeten meer in de natuur zitten. Op pad gaan met iemand die veel weet van de natuur en erover kan vertellen. Ik heb veel geleerd en respect gekregen doordat ik met een natuurkenner de natuur in ging.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jul 16, 2006 1:51 pm 
Zou je dan dat niet eens gaan doen ipv zoveel achter je computer te zitten? Het komt mij voor dat jij vooral bezig bent met dingen uit te bannen en te laten verbieden, maar weinig constructiefs voor er in de plaats biedt.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jul 16, 2006 1:55 pm 
CircusLeed.NL schreef:
spasega schreef:
Alex bestudeert naar eigen zeggen al jaren het circus, maar heeft nog nooit van precario gehoord. Bovenstaande bedrag is voor de vergunning alleen, vriend. Probeer dat 'nog wat extra kosten' eens te specificeren, vriend? A propos 263,80 voor leges niet veel? Voor jou misschien, en voor allerlei clubjes die voor elk 'evenement' dat ze organiseren ergens een subsidiepotje weten te legen...


Ik bestudeer het circus niet vanuit zakelijke kant etc. Het gaat me om hoe de dieren er leven.


En dat heeft niets met elkaar te maken?
Maar kijk, dit is zo'n voorbeeld. Als je er niks van weet, waarom moet je dan zonodig je meninkje kwijt? Met dat het niet zo veel is bv? Als je je met de zakelijke kant niet bezig houdt, zeg er dan ook niks over.
Waar het om ging was, zie boven, dat iemand die zich blauw betaald om ergens te mogen staan (en dat doet ie dus) moet ook wel wat te zeggen hebben over wie er dan rondlopen op het door hem GEHUURDE terrein. Dan kun jij wel gaan kwaken, het is openbaar terrein, maar op dat moment dus effe niet, want iemand heeft er veel centjes voor betaald.
Daar ging het om.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jul 16, 2006 4:49 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
spasega schreef:
Zou je dan dat niet eens gaan doen ipv zoveel achter je computer te zitten? Het komt mij voor dat jij vooral bezig bent met dingen uit te bannen en te laten verbieden, maar weinig constructiefs voor er in de plaats biedt.


Er moet ook nog geld binnen komen he... dus moet toch werken en mijn bedrijf runnen. En met draadloos internet kan je ook lekker buiten in de tuin zitten :)

Dierenleed moet ook verdwijnen. Dus het is logisch dat we als dierenrechtenorganisatie pleiten voor het verdwijnen van dierenuitbuitende industrien. Juist door onze aanwezigheid creeeren we discussie in de samenleving. Dat is goed. Er moet juist over gepraat worden.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jul 16, 2006 9:47 pm 
Sorry, ik doe toch echt mijn best om nader tot jouw denkwereld te komen, met het doel dat wederzijds begrip nog eens ergens toe zou kunnen leiden en het in elk geval proberen nooit negatief kan zijn, maar iemand die een kinderboerderij omschrijft als een 'dieruitbuitende industrie', ik heb mijn best gedaan, ik kan er met mijn pet niet bij.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jul 17, 2006 2:03 am 
Citeer:
ermoet ook nog geld binnen komen he... dus moet toch werken en mijn bedrijf runnen. En met draadloos internet kan je ook lekker buiten in de tuin zitten :)

Dus je beweert dat jij over de ruggen van de dieren geld verdient via internet!!! Wij circusliefhebbers zouden NU toch zeker niet meer moeten reageren op jouw veeltallige berichten met dit gegeven. Zodoende stoppen wij de geldstroom naar een zogenaamd idealistisch beeld van een eenling met een beetje achterban, die hij ook weer gebruikt voor zijn eigen inkomen. Maar goed....ik zal het wel weer verkeerd gelezen hebben en begrijpen. Ik lees je antwoord wel weer op dit forum.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jul 17, 2006 2:25 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
spasega schreef:
Sorry, ik doe toch echt mijn best om nader tot jouw denkwereld te komen, met het doel dat wederzijds begrip nog eens ergens toe zou kunnen leiden en het in elk geval proberen nooit negatief kan zijn, maar iemand die een kinderboerderij omschrijft als een 'dieruitbuitende industrie', ik heb mijn best gedaan, ik kan er met mijn pet niet bij.


Sorry, maar hier laat je toch echt zien dat je een rooskleurig beeld hebt van de gemiddelde kinderboerderijen en wat er achter zit.

Mag ik je nogmaals verwijzen naar: http://www.zorgvoordieren.nl

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jul 17, 2006 2:30 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Hans schreef:
Dus je beweert dat jij over de ruggen van de dieren geld verdient via internet!!! Wij circusliefhebbers zouden NU toch zeker niet meer moeten reageren op jouw veeltallige berichten met dit gegeven. Zodoende stoppen wij de geldstroom naar een zogenaamd idealistisch beeld van een eenling met een beetje achterban, die hij ook weer gebruikt voor zijn eigen inkomen. Maar goed....ik zal het wel weer verkeerd gelezen hebben en begrijpen. Ik lees je antwoord wel weer op dit forum.


Zoals je al lang weet heb ik een IT-bedrijfje en ben ik ook webmaster van diverse sites, waar ik gewoon geld uit verdien. Daarom kan ik ook regelmatig hier even reageren naast het gewone werk op internet.

Verder is het bijna allemaal voor idealistische organisaties, zodoende ben ik eigenlijk de hele dag bezig voor goede doelen.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jul 19, 2006 1:07 pm 
CircusLeed.NL schreef:
spasega schreef:
Sorry, ik doe toch echt mijn best om nader tot jouw denkwereld te komen, met het doel dat wederzijds begrip nog eens ergens toe zou kunnen leiden en het in elk geval proberen nooit negatief kan zijn, maar iemand die een kinderboerderij omschrijft als een 'dieruitbuitende industrie', ik heb mijn best gedaan, ik kan er met mijn pet niet bij.


Sorry, maar hier laat je toch echt zien dat je een rooskleurig beeld hebt van de gemiddelde kinderboerderijen en wat er achter zit.

Mag ik je nogmaals verwijzen naar: http://www.zorgvoordieren.nl


'Rooskleurig beeld'. Nogmaals: Zou je mij niet willen vertellen wat mijn eigen gedachten zijn? Ik kan daar heel slecht tegen, zeker met deze warmte. Nee, ik heb geen rooskleurig beeld, ik denk dat jij dat hebt als je denkt dat dit de ergste dingen zijn die er gebeuren en ook dat de wereld ophoudt bij Nederland. Ga es naar India, Afrika of Zuidamerika kijken hoe het menselijke en dierlijke leven er daar uitziet.
Wedden dat je je prioriteiten dan wat bij moet stellen?

In mijn opinie is de hele 'dierenrechten' toestand een uitwas van verwaten, verwende westerlingen die niks anders meer kunnen vinden om te emanciperen of bevrijden.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jul 19, 2006 7:05 pm 
En volgens mij denk je dat we ons alleen actief inzetten tegen dierenleed in circussen en op kinderboerderijen, terwijl we al eerder gezegd hebben dat we op veel meer fronten actief zijn. Maar ja, er wordt hier wel vaker nogal selectief gelezen heb ik het idee, of jullie zijn gewoon erg kort van geheugen...


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.