Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di mei 07, 2024 8:45 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do apr 09, 2009 10:27 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Lach maar, maar niemand reageert op de feiten. Ik heb daar concreet nog niets over gezocht, maar waar ik wel informatie over heb zijn die proefdieren waar ik het al over had.
Daarvoor werden (ook) moederdieren afgeslacht opdat ze de jongen konden meenemen. Die jongen werden gebruikt als proefdier of werden verkocht als huisdier. Chimpansees waren daarvoor erg in trek. Hier hipt niemand een woord over. Thans toch is dit wel degelijk een feit.

Waarom zou het voor dierentuinen en circussen anders geweest zijn? Nu is er inderdaad veel meer controle op (ook op de proefdieren), maar waarom zou dit wel niet het geval geweest kunnen zijn zo'n 50 jaar geleden? Of wanneer men begonnen is met "wilde" dieren over te laten komen. Men is ooit ergens begonnen, en de eerste circusdieren kwamen sowieso uit het wild. Zolang daar geen controle en verbod op was, bleef men dit doen. En denk je dat een olifant zomaar vrijwillig haar kalf laat afpakken?

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr apr 10, 2009 12:31 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Wanneer de olifant is geciviliseerd?

In Azie worden al ik weet niet hoeveel eeuwen lang olifanten gebruikt als werkdieren. En Hannibal gebruikte rond het jaar nul al honderden olifanten als rijdier in de strijd tegen de Romeinen. De stap naar het circus is dan niet zo groot meer. En het vergelijken met jouw proefdieren is lulkoek. Trouwens reizen jonge olifanten van dierentuin naar dierentuin in het kader van fokprogramma's, dus worden ze op een gegeven moment gescheiden van hun moeder. En dat geeft volgens mij niet zoveel poroblemen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr apr 10, 2009 2:05 am 
Tieske...

Natuurlijk is het ooit begonnen bij de circussen met dieren uit het wild. Zal ook wel bij een circus begonnen zijn, en {hahaha} na-geolifant door andere circussen. Daarna zijn er jongen geboren, die dus de hele wildernis niet kennen. Deze jongen [binnen de circussen] planten zich ook voort, en weer voort en weer... .
uiteindelijk is de cultuur van deze groepering dat wat zij zijn, op de plek waar ze zijn. Zij weten niet beter. Wildernis ...?? daar hebben zij nog nooit van gehoord of aan geroken. Zet een circus olifant terug in de natuur en je zal zien dat deze daar niet kan overleven, net zo min als jij zou kunnen overleven in de tijd die jouw verre voorouders hebben moeten doorstaan.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr apr 10, 2009 8:05 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
tieske schreef:
Lach maar, maar niemand reageert op de feiten. Ik heb daar concreet nog niets over gezocht, maar waar ik wel informatie over heb zijn die proefdieren waar ik het al over had.
Daarvoor werden (ook) moederdieren afgeslacht opdat ze de jongen konden meenemen. Die jongen werden gebruikt als proefdier of werden verkocht als huisdier. Chimpansees waren daarvoor erg in trek. Hier hipt niemand een woord over. Thans toch is dit wel degelijk een feit.

Waarom zou het voor dierentuinen en circussen anders geweest zijn? Nu is er inderdaad veel meer controle op (ook op de proefdieren), maar waarom zou dit wel niet het geval geweest kunnen zijn zo'n 50 jaar geleden? Of wanneer men begonnen is met "wilde" dieren over te laten komen. Men is ooit ergens begonnen, en de eerste circusdieren kwamen sowieso uit het wild. Zolang daar geen controle en verbod op was, bleef men dit doen. En denk je dat een olifant zomaar vrijwillig haar kalf laat afpakken?
Aangezien dit een CIRCUSforum is reageert niemand op de feiten betreffende proefdieren. Dat is een totaal andere wereld waar miljoenen, zoniet miljarden, in circuleren. Een industrie die wordt gedomineerd door bedrijven waar heel veel geld in zit.

Als je financieel rijk wilt worden dan moet je beslist geen circus willen beginnen. De middelen ontbreken dan ook om de geldwolven-annex-stropers van zoveel geld te voorzien dat ze een smerig klusje voor een circusdirecteur willen opknappen.

Tieske, wanneer hou je eens op met het verkondigen van niet geverifiëerde onzin over circusdirecteuren, circuspersoneel of circusdieren? Wanneer je met (recente) feiten komt dan is dat prima. Maar zomaar uit de duim gezogen verdachtmakingen en beschuldigingen, die je voor een deel ook nog eens na-praat van collega-dieractivisten, dat gaat toch echt te ver.

Betreffende proefdieren en bio-industrie: De hier aanwezige circusliefhebbers zijn gegarandeerd tegen de misstanden in deze bedrijfstakken. Daarover hoeft dus niet verder te worden gediscussieerd.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr apr 10, 2009 1:29 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
1) ik praat niemand na

2) jullie zijn tegen dierproeven en bio-industrie (dat zeggen jullie wel vaker althans) dus iedereen gebruikt hier dierproefvrije producten? Geen dreft, dash, dove en andere, etc etc etc?

Enfin soit.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr apr 10, 2009 5:50 pm 
Offline

Lid geworden op: wo feb 04, 2009 12:27 pm
Berichten: 37
Ron, zou je aub nog willen reageren op mijn post over Baby bij circus Renz?


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr apr 10, 2009 6:42 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
olifant schreef:
Ron, heb je er geen moeite mee dat Herman Renz een olifant van Folco heeft ingehuurd die in eenzaamheid leeft? Olifanten zijn zeer sociale dieren die samen met soortgenoten willen leven. De directie van circus Herman Renz bepaald welke nummers er worden ingehuurd, dan zijn zei er toch ook verantwoordelijk voor.
Omdat een olifant een kuddedier is zou je verwachten dat een olifant daarom samen met een of meerdere andere olifanten moet worden gehuisvest.

Je moet het echter per olifant apart beschouwen. De ene olifant kwijnt weg in eenzaamheid en de andere olifant heeft er geen enkele moeite mee. De aandacht van de vaste verzorger en eigenaar kan heel veel compenseren. Dat zit bij Adriana Folco wel goed. Er worden nieuwe tricks ingestudeerd in het buitenverblijf en er is veel contact tussen mens en dier. Er is dus zeker géén sprake van "eenzaamheid". Wél van een solitair levende olifant.

Er zit een wettelijke en praktische kloof tussen het willen en kunnen houden van meerdere olifanten. Zomaar een olifant erbij kopen mag niet. Zelfs voor het overnemen van een andere circusolifant moet je aan alle CITES en "LNV" regels voldoen. Als Adriana wel een vergunning heeft voor Baby maar iemand anders geen CITES vergunning krijgt voor het overdragen van zijn olifant aan Adriana dan zal Baby tot in lengte van dagen alleen blijven. Ook al hebben Adriana en de andere eigenaar een CITES vergunning voor het houden van olifanten.

Ik heb het weldegelijk aan de VNCO en directie gemeld dat er een act met één olifant wordt ingehuurd. De VNCO en directie zijn zich bewust van het feit dat een solitaire olifant de volle aandacht krijgt van o.a. dieractivisten. Baby krijgt echter ook de volle aandacht van de verzorgers en daarmee zit het bij dit dier dus wel goed.

Het nu afgeronde onderzoek van LNV zal worden gebruikt bij het formuleren van nieuwe wetten voor circusdieren. Tijdens dat onderzoek is ook gekeken naar het gedrag en welzijn van olifanten. Waaronder Baby. We zullen moeten afwachten of het solitair houden van een olifant verboden wordt. En als dat zo is wat dan de overgangstermijn is.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr apr 10, 2009 7:13 pm 
Offline

Lid geworden op: wo feb 04, 2009 12:27 pm
Berichten: 37
Maar Baby is eigendom van haar vader Amedeo Folco. Ze hebben naast Baby nog 3 anderen olifanten. Verdeeld in 2 groepen. Baby kan ook goed samen met de andere olifanten van Folco dit is in het verleden ook regelmatig gebeurd. Het is echter commerciel veel interessanter om de olifanten te verdelen in zo veel mogelijk groepen. Ik weet en dat zullen andere kenners ongetwijfeld ook weten dat Herman Renz dit jaar ook de mogelijkheid had om olifanten van Flavio Togni te huren. Helaas hebben ze er voor gekozen om een olifant te huren. Een mens kan toch nooit een vervanning zijn voor een olifant als soortgenoot. Wij mensen zouden het best leuk vinden als we de hele dag dieren om ons heen hebben maar zouden ook gek worden als we nooit andere mensen zouden zien. Over het aan leren van nieuwe truc's? Ron Baby presenteerd al 8 jaar nagenoeg precies het zelfde nummer. Heb je ooit weleens met eigen ogen gezien dat ze met baby nieuwe truc's aan het aanleren waren?


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr apr 10, 2009 7:28 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Ja, op zaterdag 4 april 2009 in Vught.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr apr 10, 2009 7:29 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Citeer:
Heb je ooit weleens met eigen ogen gezien dat ze met baby nieuwe truc's aan het aanleren waren?


Nieuwe trics niet , maar in Eindhoven was mevrouw Folco wel zeker met Baby buiten aan het spelen in de grote speelweide en werden er ondertussen ook wat kunstjes hier en daar uitgevoerd.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr apr 10, 2009 7:47 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
tieske schreef:
1) ik praat niemand na

2) jullie zijn tegen dierproeven en bio-industrie (dat zeggen jullie wel vaker althans) dus iedereen gebruikt hier dierproefvrije producten? Geen dreft, dash, dove en andere, etc etc etc?

Enfin soit.


zou je ons misschien kunnen vertellen welke producten wel te gebruiken dan?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za apr 11, 2009 2:01 am 
ik loop op schoenen die gemaakt zijn van runderleer. dit runderleer is verkregen van runderen die vrij in een weiland ergens in Toscane hebben rondgelopen. Althans dat is wat de schoenenverkoper mij vertelde. Pas geleden ben ik erachter gekomen dat de veters door slecht beloonde arbeiders in Taiwan zijn vervaardigt. Ik sta nu voor een dillema. :oops:


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za apr 11, 2009 6:58 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Ik overwoog om kunstleren schoenen te kopen. Toen ik echter zag dat kunstleer Polyvinylchloride is dat ook nog eens is volgepompt met weekmakers, omdat schoenen van regenpijpen-hardplastic nou eenmaal niet echt goed lopen, heb ik daar toch maar van af gezien. Bij de winning van de grondstof, de productie van de halffabrikaten en bij het afdanken belasten deze schoenen het leefgebied van dieren in zulke mate dat het mij verstandiger leek om toch maar voor leren schoenen te kiezen. Dat veroorzaakt toch nog het minste dierenleed.

Zo en nu weer OT.

Even aangenomen dat "olifant" ook familie heeft de volgende vraag: Woon jij samen met al je broers. zussen, ouders, schoonfamilie, opa's, oma's, ooms ,tantes, neven en nichten samen in dezelfde straat en werken jullie ook allemaal in hetzelfde bedrijf? Is dat het bedrijf van je vader of opa? Dat laatste is handig want dat maakt het solliciteren een stuk makkelijker en de kans op ontslag een stuk kleiner. Want dat is wat jij verwacht van de familie Folco. Kijk eens naar andere circusfamilies (Caselly, Houcke, Lacey) of heel eenvoudig je eigen familie...

En natuurlijk woon je zelf ook in een goed gevuld huis. De mens is immers ook een "sociaal wezen". Hoe verklaar je dan al die mensen die liever alleen door het leven gaan? Solitair hoeft echt niet eenzaam te zijn. Je moet het toch echt van mens tot mens en dier tot dier beschouwen. Dat een vrijgezel goed met andere mensen kan opschieten wil nog niet zeggen dat een vrijgezel daarom doodongelukkig zou zijn.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za apr 11, 2009 9:29 am 
Offline

Lid geworden op: wo feb 04, 2009 12:27 pm
Berichten: 37
Ik woon met veel plezier samen met mijn vrouw en dochter. En zou het vreselijk vinden om een heel jaar lang GEEN mensen omzich heen te hebben. Mensen die een heel jaar lang niet met andere mensen omgaan of praten zijn naar mijn weten niet gezond. Je moet gewoon weg niet willen dat dieren die in een groep leven alleen leven. Zeker voor een circus als Herman Renz die zich presenteerd als een mondern en diervriendelijk circus. Nog maals Emedeo Folco kan er ook voor kiezen om de olifanten in 2 groepen te verhuren. Dit zal mischien wat minder opbrengen maar je wilt toch geen geld verdienen ten koste van het welzijn van dieren! Ik ben een tijd lid geweest van de fanclub van Renz. Helaas heb ik dit moeten opzeggen omdat dat Renz steeds maar weer bleef kiezen voor het een olifanten beleid. Terwijl ik van vaste medewerkers hoorde dat ze ook de kans hadden om olifanten van Flavio Togni te huren. De directie van circus Herman Renz zou eens wat meer terug in het verleden moeten kijken. Ik weet zeker dat hun vorige directeur er nooit voor gekozen zou hebben om een olifant in eenzaamheid zonder soortgenoot te houden..........


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za apr 11, 2009 9:19 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
heuvels schreef:
tieske schreef:
1) ik praat niemand na

2) jullie zijn tegen dierproeven en bio-industrie (dat zeggen jullie wel vaker althans) dus iedereen gebruikt hier dierproefvrije producten? Geen dreft, dash, dove en andere, etc etc etc?

Enfin soit.


zou je ons misschien kunnen vertellen welke producten wel te gebruiken dan?


Producten van het merk Lush, dr Haushaka, kruidvat, Hema, ecover e.d. (ook nog es goed voor het milieu), ...

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.