Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 2:50 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma apr 06, 2009 7:56 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Niemand, maar dan ook niemand bewwert dat de huidige circusolifanten niet uit de wildernis zouden komen. Sinds 1969 (en dus niet 1989) zijn er regels die de wildvang beperken/verbieden. Soms wordt er wel een uitzondering gemaakt. Als de ouderdieren van een kudde door ivoorstropers zijn uitgemoord dan wil men een achtergebleven jong nog wel eens uit het wild halen gezien de overlevingskansen.

1989 of 1969, met een dier dat met gemak ouder kan worden dan 40 jaar kan er dus een exemplaar rondlopen dat uit de "echte" wildernis komt. Want toen kon het allemaal nog.

Wil je écht meepraten, meld je dan niet anoniem. Want voor zover wij weten kan geen enkele olifant lezen en schrijven. Zelfs niet in het circus! :D En richt je kritiek dan vooral direct aan de circusdirecties die je noemt. Nu lijkt het meer op roddelen. Lekker achter de rug om van de mensen van de door jou genoemde circussen. En dan ook nog eens in het openbaar.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma apr 06, 2009 9:30 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
De olifanten wie Alberto had zijn ook uit de wildernis gekomen omdat hun ouders ook zijn gestroopt ik weet niet welk jaartal dat precies is geweest maar dat is ook nog geen 30 jaar terug geweest.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma apr 06, 2009 10:38 am 
Offline

Lid geworden op: wo feb 04, 2009 12:27 pm
Berichten: 37
Ron, ik zeg niet dat die regelgeving is ingevoerd in 1989 maar dat er na deze tijd geen olifanten meer uit het wild zijn gehaald.

Ron, heb je er geen moeite mee dat Herman Renz een olifant van Folco heeft ingehuurd die in eenzaamheid leeft? Olifanten zijn zeer sociale dieren die samen met soortgenoten willen leven. De directie van circus Herman Renz bepaald welke nummers er worden ingehuurd, dan zijn zei er toch ook verantwoordelijk voor.

Tevens is een van de regels / adviezen van de VNCO om olifanten mininaal met z'n 2e te houden. Daarom vind ik het heel erg raar dat een circus als Herman Renz die zo trots en positief is over de VNCO deze adviezen al meerdere jaren ( op het gebied van olifanten ) totaal naast zich neergelegd.

Herman Renz die zich presenteerd als ''het'' circus van Nederland had het goede voorbeeld moeten geven en een olifantennummer moeten inhuren met meerdere olifanten.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma apr 06, 2009 12:06 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5438
Locatie: Belgie
Eigenlijk waar, in H. Renz hun piste zou dit zeer goed tot z'n recht komen (2 of 4)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma apr 06, 2009 8:27 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
eh olifant, je bent waarschijnlijk nieuw, dus lees de discussie "1 olifant" nog maar eens door. De partners van Buba en van Betty zijn overleden, in ieder geval wordt er voor Buba een nieuwe partner gezocht maar dit is zeer moeilijk om een geschikte olifant te vinden. De kwestie Baby is ook onterecht, omdat ze niet met soortgenoten kan opschieten! En ze krijgt de hele dag aandacht dus ze heeft niets te klagen, ondanks dat een olifant dan een sociaal dier is...

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma apr 06, 2009 9:29 pm 
Offline

Lid geworden op: wo feb 04, 2009 12:27 pm
Berichten: 37
Beste Kevin,

Olifant Baby ( de olifant die nu eenzaam bij Herman Renz staat ) was in het jaar 2000 ingehuurd bij Louis Knie toen ze in Nederland op tournee waren. Echter merkte Louis en zijn vader dat Baby niet lekker in haar vel zat. Ze hebben daarom voor gezelschap de 3 olifanten ( waarvan er inmiddels 1 is overleden ) van Corthy Althof er bijgehaald. Baby ontwikkelde zich in de groep heel erg positief en bleek ontzettend sociaal te zijn. Ze kon heel erg goed overweg met de andere olifanten. Deze info heb ik zelf van Louis, en ook van Omar de gene die de olifanten van Corthy Althof ook weleens bij Renz heeft gepresenteerd en verzorgt gehoord. Baby is dus een sociale olifant die prima met anderen overweg kan!

Folco verhuurt hun olifanten het liefst in zo veel mogelijk verschillende groepen dit omdat dat comercieel interessanter is. Ik vind het erg jammer dat een rerenomeerd circus als Herman Renz hier gebruikt van maakt.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma apr 06, 2009 9:46 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Ok olifant, het zal dan wel een andere reden hebben...

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di apr 07, 2009 11:02 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
circus@achterhoek schreef:
De olifanten wie Alberto had zijn ook uit de wildernis gekomen omdat hun ouders ook zijn gestroopt ik weet niet welk jaartal dat precies is geweest maar dat is ook nog geen 30 jaar terug geweest.


Jaha en wie stroopt er die ouders denk je? of wie heeft die toen indertijd gestroopt?

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di apr 07, 2009 11:30 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Wie denk je nu zelf Tieske???

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2009 8:06 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
tieske schreef:
Jaha en wie stroopt er die ouders denk je? of wie heeft die toen indertijd gestroopt?
Ja ja, Alberto Althoff is hoogstpersoonlijk naar Afrika gereisd en heeft de ouderdieren hoogspersoonlijk vermoord om daarna de jonge dieren ook weer hoogstpersoonlijk naar zijn circus mee te nemen. Hij heeft dit helemaal zelf gedaan zonder hulp van anderen. Hij is zelfs zo sterk dat hij de olifanten zelf te voet naar Nederland heeft gedragen omdat geen enkele transportfirma met deze smokkelwaar in de wagen wilde worden betrapt.

Dit verhaal is zo sterk dat iedereen het meteen gelooft. Robert Ronday heeft vorig jaar Olifant Baby tijdens zijn zomervakantie uit de jungle gehaald en ook Hans Martens kwam van zijn laatste wintervakantie in december 2008 met een olifant in zijn handbagage terug naar zijn circus...

Nee Tieske, zo werkt het dus niet! Ivoorstropers vermoorden de ouderdieren omwille van hun slagtanden. De jonge dieren zijn voor deze ivoordieven niet interessant omdat ze immers geen slagtanden hebben. De nu ouderloze dieren worden opgevangen en komen in dierentuinen en circussen terecht. Toch even beter dan de dieren"beschermings"acties van bijvoorbeeld PETA. Die vangt óók dieren op maar brengt ze niet elders onder maar maakt ze af!

Het allerbeste zou natuurlijk zijn als er géén stropers zouden zijn en de oorspronkelijke leefgebieden van de dieren niet door de mens zouden zijn aangetast. Dat terugdraaien is de klok terugdraaien naar een tijdstip vóór 1800. Welkom in Utopia!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2009 12:58 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Dieren die zo jong zijn dat ze nog opgevangen worden, zijn dus niet in staat om zelf te overleven. Nu moet je me eens vertellen hoe groot de kans is dat iemand zulke dieren ontdekt nét nadat hun ouders afgeslacht werden. Als die dieren niet binnen aanziennelijke tijd ontdenkt worden, komen ze om of vallen ze ten prooi.

Lijkt me dus dat die ivoorhandelaars 2 vliegen in één klap wilden slaan en enerzijds de oudere dieren slachtten voor hun ivoor én anderzijds de jongere dieren verkocht aan circussen.
En zouden circussen (via tussenpersonen uiteraard) geen volwassen olifanten kunnen doden om zo zelf de jongen mee te kunnen nemen? Met chimpansees en andere apen gebeurt het ook op die manier. Ouders worden afgeschoten opdat men de jongen kan meenemen. Waarom zou men niet hetzelfde met olifanten kunnen doen?

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2009 3:08 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
tieske schreef:
Dieren die zo jong zijn dat ze nog opgevangen worden, zijn dus niet in staat om zelf te overleven. Nu moet je me eens vertellen hoe groot de kans is dat iemand zulke dieren ontdekt nét nadat hun ouders afgeslacht werden. Als die dieren niet binnen aanziennelijke tijd ontdenkt worden, komen ze om of vallen ze ten prooi.

Lijkt me dus dat die ivoorhandelaars 2 vliegen in één klap wilden slaan en enerzijds de oudere dieren slachtten voor hun ivoor én anderzijds de jongere dieren verkocht aan circussen.
En zouden circussen (via tussenpersonen uiteraard) geen volwassen olifanten kunnen doden om zo zelf de jongen mee te kunnen nemen? Met chimpansees en andere apen gebeurt het ook op die manier. Ouders worden afgeschoten opdat men de jongen kan meenemen. Waarom zou men niet hetzelfde met olifanten kunnen doen?


Ik val van mijn stoel van zoveel verkeerde fantasie!... Heb je dat zelf verzonnen of doet dat verhaal de ronde in de activistenwereld? Als dat zo was had elk circus in Europa al 100 olifanten rondlopen.
Het lijkt me dat jij zelf aanziennelijk ontdenkt bent.... :mrgreen:

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2009 5:33 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Mensen zeg als ik dit lees kruipen me de kriebels over de rug. Ik zal in de volgende directiebespreking voorstellen een vakantie uitje te plannen en een kudde olifanten over te schepen. Zou toch geweldig zijn een piste vol met 12 olifanten ( past dit uberhaupt wel :P ) en ik neem er nog een stel extra mee om te verkopen onder de kooplustigen. Zou mijn droom dan toch nog eens in vervulling gaan olifantje vangen in het oerwoud haha.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2009 9:53 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Dan ga ik nog een groep apen regelen. Dan hebben we na vele jaren eindelijk weer eens lekker veel apennummers in de circussen.

Dan moet wel nog iemand de juiste maat matrozenpakjes gaan naaien en enkele honderden muziekinstrumenten aanschaffen zodat de chimpanseebandjes weer helemaaaal terugzijn van weggeweest.

Enne, ik zal ook nog wat extra apen meenemen voor Stichting AAP. Dan klopt hetgeen ze nu al verkondigen tenminste weer: er komen veel apen uit de circussen...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2009 10:03 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Ron, neem meteen ook even een kudde giraffen mee! dat valt toch niet op man! weet je wat, neem alle dieren uit afrika mee, kun je een leuk dierencircus beginnen, Niemand die er wat van merkt.

TIESKE, JE REACTIE SLAAT HELEMAAL NERGENS OP. GA IETS BETERS VERZINNEN ALS JE DAT KUNT!

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.