Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 2:19 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

ben jij voor een dierloze circusvoorstelling?
Peiling eindigde op za mei 09, 2009 12:10 pm
Ja, als onze eigen circussen ook miljoenen subsidies krijgen net zoals Cirque de Soleil 18%  18%  [ 3 ]
Ja, als de postcodeloterijsubsidie voor WDDTU voortaan rechtstreeks aan de circussen wordt overgemaakt 6%  6%  [ 1 ]
Nee, geef mij maar betaalbare circussen met dieren, na 1 keer heb je de gelikte theatershows van Soleil en China wel gehad. 76%  76%  [ 13 ]
Totaal aantal stemmen: 17
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: dierloze innovatie
BerichtGeplaatst: zo apr 19, 2009 12:10 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Wilde Dieren de Tent Uit daagt de European Circus Association uit tot dierloze innovatie tijdens de tweede European Circus Day op 18 april 2009

Tijdens de tweede European Circus Day op 18 april 2009 daagt de coalitie Wilde Dieren de Tent Uit! circussen uit tot dierloze innovatie. Tijdens deze bijzondere dag, waarop creativiteit en innovatie centraal staan, worden nog steeds veel activiteiten georganiseerd door circussen die gebruik maken van wilde dieren. Zo wordt in het Nederlandse Staatscircus Moskou Holiday (met o.a. een olifant en tijgers in het programma) de Gouden Chapiteau Sleutel uitgereikt. Wilde Dieren de Tent Uit! zet haar vraagtekens hierbij en verzoekt de European Circus Association om haar activiteiten te organiseren bij circussen zonder wilde dieren.

¨Men leert steeds meer over de intrinsieke waarde van wilde dieren. Onze omgang met dieren is daarom sterk onderhevig aan veranderingen ten aanzien van onze opgedane kennis en de manier hoe wij als mensen met dieren willen omgaan. Juist wanneer innovatie en creativiteit centraal staat vraagt Wilde Dieren de Tent Uit! aandacht voor de circussen welke met respect omgaan met wilde dieren, en deze daarom niet langer laten optreden in de shows. Een succesvol voorbeeld van een dierloos circus is het onlangs in de RAI optredend Chinees Nationaal Circus.¨: aldus woordvoerder Leonie Vestering van Wilde Dieren de Tent Uit!.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: dierloze innovatie
BerichtGeplaatst: zo apr 19, 2009 12:27 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5438
Locatie: Belgie
1 & 3

Met meeste overtuiging voor 3.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: dierloze innovatie
BerichtGeplaatst: zo apr 19, 2009 12:29 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Leonie Vestering is een aardige meid. Een wereldverbeteraar. Nu strijdt ze dus ook voor de volgende wereldverbetering: een circus zonder (wilde) dieren. Jammer voor haar dat het persbericht bijna nergens is gepubliceerd. Zelfs op http://www.wildedierendetentuit.nl kun je nog steeds kaarten winnen voor het vegatarisch kerstcircus in Arnhem en de intussen lege kaart van Nederland herinnert ons aan de afgelopen periode van kerstcircussen...


En als er dan toch innovaties mogen worden geëist dan zie ik graag dat alle circussen de huisvesting, verzorging en training van de dieren organiseren volgens de richtlijnen. Dus niet het krappe "twee leeuwen in een klein kooitje" zoals dat op http://www.gaia.be/ned/downloads/rappor ... sdebat.pdf te zien is en dat inmiddels tot het stereotype repertoire van WDDTU, GAiA en andere dieractivisten behoort

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: dierloze innovatie
BerichtGeplaatst: zo apr 19, 2009 6:26 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 1:06 pm
Berichten: 217
Locatie: Papendrecht
Ik mis in de poll een 4e optie.

"Nee, ik zie graag dieren, maar sla de dierloze circussen ook niet over"

Daar zou mijn stem naar gaan

_________________
May all your days be circus days


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: dierloze innovatie
BerichtGeplaatst: di apr 21, 2009 10:07 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Weet je, als men toch echt zoveel respect krijgt voor dieren hé, dan mogen vanaf nu van mij koeien, varkens, kippen, schapen en ander slachtvee optreden!

Kvind dit toch al beter dan ze op te eten, en als daarmee de miljoenen anderen slachtdieren bespaard worden (of ze worden dus gewoon niet gekweekt), dan zal ik ook eens dat "diervriendelijke" circus bezoeken! ;)

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: dierloze innovatie
BerichtGeplaatst: di apr 21, 2009 11:28 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Ga maar eens bij Circus Althoff kijken en praten, volgens mij ben jij nog nooit in een echt circus geweest en zit je hier alleen maar op de website om je pubertijd op een spannende manier met veel vriendjes door te komen.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: dierloze innovatie
BerichtGeplaatst: wo apr 22, 2009 12:51 pm 
Offline

Lid geworden op: wo feb 04, 2009 12:27 pm
Berichten: 37
Gera circus Althof is ook niet zonder zonde! Weet je nog dat ze een paar jaar terug met een tijger welpje liepen te slepen? Dit tijger welpje werd trouwens door rustgevende middelen rustig gehouden. Ik weet dat het circus het in die tijd het niet breed had. Maar dat het circus toen op deze manier aan zijn geld probeerde te komen was wel heel erg triest! Gelukkig is er nu een hoop in positieve zin veranderd!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: dierloze innovatie
BerichtGeplaatst: wo apr 22, 2009 7:34 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Nou sjonge, wat een beschuldigingen, kun jij dat hardmaken? Ik heb die tijgertjes wel eens van dichtbij gezien, en daar was echt niks mis mee, absoluut niet suf. Veel mensen vonden het heel erg leuk om zo'n tijgertje van dichtbij te zien. Alberto is zelf tussen de babytijgers grootgebracht, en denk maar niet dat die suf werden gehouden. Trouwens, als Alberto morgen weer tijgers zou hebben in de show, dan zou die tent vanzelf wel vollopen. Het blijft een droom van hem om weer met veel dieren te reizen.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: dierloze innovatie
BerichtGeplaatst: wo apr 22, 2009 10:57 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 1:06 pm
Berichten: 217
Locatie: Papendrecht
Code:
Weet je nog dat ze een paar jaar terug met een tijger welpje liepen te slepen?


Welk tijgerwelpje? die voor op de foto? die een LEEUW was? :lol:

Afbeelding

Ik was veel op het terrein in dat sezoen, en heb menig trui verloren aan de nagels van een heel wakker, speels baby leeuwtje.

_________________
May all your days be circus days


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: dierloze innovatie
BerichtGeplaatst: wo apr 22, 2009 11:15 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
haha, nou ja, lachen, tuurlijk waren dat Leeuwtjes...maar jeej, al weer 3 jaar geleden of zo? Het was klein en poezig... en poepig.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: dierloze innovatie
BerichtGeplaatst: do apr 23, 2009 10:18 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
gera schreef:
Ga maar eens bij Circus Althoff kijken en praten, volgens mij ben jij nog nooit in een echt circus geweest en zit je hier alleen maar op de website om je pubertijd op een spannende manier met veel vriendjes door te komen.



Kwordt er dit jaar 23, de pubertijd ligt dus al enkele jaartjes achter me.
Ben niet meer int dierencircus geweest van men 11 ofzo denk ik. Ik vond het toen al te erg voor de dieren en wilde niet meer terug gaan, zonder dat ik ook nog maar ooit had gehoord van activisten of whatever. Ik at toen zelfs vlees en alles, en kende dus totaal nog niets van dierenrechten. Toch vond ik het verkeerd. Ook dierentuinen wilde ik sinds ongeveer die leeftijd niet meer bezoeken.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: dierloze innovatie
BerichtGeplaatst: do apr 23, 2009 10:25 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
tieske schreef:
gera schreef:
Ga maar eens bij Circus Althoff kijken en praten, volgens mij ben jij nog nooit in een echt circus geweest en zit je hier alleen maar op de website om je pubertijd op een spannende manier met veel vriendjes door te komen.



Kwordt er dit jaar 23, de pubertijd ligt dus al enkele jaartjes achter me.
Ben niet meer int dierencircus geweest van men 11 ofzo denk ik. Ik vond het toen al te erg voor de dieren en wilde niet meer terug gaan, zonder dat ik ook nog maar ooit had gehoord van activisten of whatever. Ik at toen zelfs vlees en alles, en kende dus totaal nog niets van dierenrechten. Toch vond ik het verkeerd. Ook dierentuinen wilde ik sinds ongeveer die leeftijd niet meer bezoeken.


XXXXXXX hier kan ik nou zo boos om worden he je bent er al 12 jaar niet meer geweest maar toch roep je om het hardst over de zogenaamt mishandelde circusdieren. Zonder er te gaan kijken heb je zelfs niet eens het recht om erover na te denken :evil: :evil: please mensen denk na met een gezond verstand!!!

Of moet jij het hebben van de bewerkte en niet realistische fotos die worden getoond in de flyertjes???

Volgens mij geldt de regel dat je tot je 16e of 18e op school moet zitten. Dit heeft dus ook voor jou gegolden maar volgens mij heeft het weinig effect gehad.

Sorry dat ik miss zo uitflip maar het is gewoon de waarheid.

Groetjes

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: dierloze innovatie
BerichtGeplaatst: do apr 23, 2009 10:29 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Ziehier: gewoon een (overigens heel normale) interesseverschuiving. Helaas bevestig je daarmee ook dat je dus nooit meer naar een circus bent geweest om te observeren. Dat je circus niet leuk vindt dat is één. Daar ben je ook niet de enige in. (anders zou iedereen naar het circus gaan en er nooit meer een kaartje te koop zijn) Maar om daarna zonder verdere verificatie op de barricaden te gaan, dat is toch echt een stap te ver.

Ik heb het zelf niet zo op films met geweld. Maar om nu meteen het kabelnet met een flinke bak stoor-elektronica te storen of de ingang van een bioscoop te barrivaderen? Niet dus!

Ga dus eerst eens zelf goed kijken en laat je niet misleiden door al die zelfbenoemde dierbeschermers, die zich om schimmige redenen in Nederland sinds enkele weken "dierenvrienden" noemen. En met goed kijken bedoel ik: langdurige observaties. Zoals de onderzoekers namens LNV in ons land ook hebben gedaan. En dus niet alleen filmen als een dier drie minuten ijsbeert en dan lang en breed verkondigen dat zo'n dier altijd ijsbeert en dus wel doodongelukkig moet zijn.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: dierloze innovatie
BerichtGeplaatst: do apr 23, 2009 10:31 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Ik kan me wel bij Kevin aansluiten als je al zolang niet meer bij een circus geweest ben dan weet je ook niet wat er in al die jaren veranderd is en aagepast is en dat is zeker een heleboel in die jaren. Als je er niet geweest meer bent heb je ook geen recht om maar zo uitingen te doen die misschien wel helemaal niet kloppen laten we maar eens naar het folder werk kijken met de foto's van jaren terug.

Ik voel me net nu alsof ik iets type wat ik al vaker getypt heb volgens mij weer zinloze topic dit volgens mij moeten de olifanten met de toeters van stal.

Zinloos gelul is dit telkens weer

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: dierloze innovatie
BerichtGeplaatst: vr apr 24, 2009 2:30 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Hoeze interesseverschuiving? Ik zei toch dat ik het toen al erg vond voor de dieren.

En over mishandeling heb ik het niet eens zo vaak, dus t zijn jullie die me woorden in de mond willen proppen.

Ik ben op de eerste plaats tegen dieren in het circus omdat ze zo OPGESLOTEN zitten. Altijd in trailers of aan de ketting, onder een tentje en als ze heel veel geluk hebben, dan krijgen ze een stukje weide. Maar lang niet genoeg bewegingsplek. Ik heb het al uitgelegd dat een olifant erop gebouwd is om dagelijks vele km af te leggen, en niet op om zulke ietsiepietse kleine stukjes te staan. Vandaar het stereotype gedrag dat jullie afschilderen als "dansen".

Een tweede punt is dat ze totaal niet gemaakt zijn voor dit klimaat. Hetzelfde trouwens voor dieren in een dierentuin. Ijsberen moeten hier ocharme in dat warm weer zitten, terwijl zij gebouwd zijn om in vriestemperaturen te leven.
Je kunt ze dan ook niet (punt 3) de nodige "vegetatie" (ijsbeer = ijs) geven. Zo kan een olifant al bvb niet iedere dag een stofbad nemen.

En ten 4de ben ik dan ook tegen het moeten uitoefenen van kunstjes, waarbij dan al dan niet mishandeling te pas komt.

Stop dus eens met me woorden in de mond te leggen en te zeveren over die mishandeling, terwijl het mij in de eerste plaats om de opsluiting gaat. Als wilde dieren met plezier kunstjes uitvoeren en dat heeft voor hun geen nadelige gevolgen, dan heb ik daar niets op tegen.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.