Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 8:32 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

ben jij voor een dierloze circusvoorstelling?
Peiling eindigde op za mei 09, 2009 12:10 pm
Ja, als onze eigen circussen ook miljoenen subsidies krijgen net zoals Cirque de Soleil 18%  18%  [ 3 ]
Ja, als de postcodeloterijsubsidie voor WDDTU voortaan rechtstreeks aan de circussen wordt overgemaakt 6%  6%  [ 1 ]
Nee, geef mij maar betaalbare circussen met dieren, na 1 keer heb je de gelikte theatershows van Soleil en China wel gehad. 76%  76%  [ 13 ]
Totaal aantal stemmen: 17
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: dierloze innovatie
BerichtGeplaatst: vr apr 24, 2009 6:25 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
tieske schreef:
En over mishandeling heb ik het niet eens zo vaak, dus t zijn jullie die me woorden in de mond willen proppen. [...] En ten 4de ben ik dan ook tegen het moeten uitoefenen van kunstjes, waarbij dan al dan niet mishandeling te pas komt.


Dus toch... mishandeling. Waarvan akte. Verder alwéér die grijsgedraaide grammofoonplaat. (voor de jongere generatie: dat is een voorloper van de MP3. De MP3 kun je een onbeperkt aantal keren afspelen. De grammofoonplaat werd van elke keer afspelen een stukje slechter totdat er op het laatst niets meer van te maken viel) Wellicht dat het grammofoonplaatgrijze circusdier los kan worden gelaten...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: dierloze innovatie
BerichtGeplaatst: vr apr 24, 2009 7:28 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Deze topic was bedoeld om een stem uit te brengen, niet om ouwe koeien uit de sloot te halen. Verder gediscussieer zal ik verwijderen uit deze topic.

En laat Tieske nu eerst maar eens bij een gerenommeerd circus uit de tegenwoordige tijd gaan kijken en haar mening bijstellen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: dierloze innovatie
BerichtGeplaatst: vr apr 24, 2009 8:17 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Beste Tieske, sommige mensen zijn op hun 23ste echt nog niet uitgepuberd. Ik heb na bovenstaande uitlatingen van jou toch het idee dat je tegen bent, om tegen te zijn. Hoe durf je commentaar te leveren op circussen met dieren als je al die jaren niet eens bent gaan kijken. Je doet mij denken aan die vreselijke domme overbuurvrouw van mij, die was altijd vet tegen Marokkanen enzo en kon hier uren over zemelen op verjaardagen, terwijl ze er nog nooit eentje van dichtbij had meegemaakt. Gewoon te dom voor woorden. Oeps, zal ik het nog eens meemaken dat ik door Sjaak verwijderd word?

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: dierloze innovatie
BerichtGeplaatst: za apr 25, 2009 9:21 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Dan weer terug naar het topic.

Bezoekersaantallen van circusvoorstellingen maken duidelijk dat de meeste mensen nog steeds kiezen voor een circus mét dieren. Toen Moskou-Holiday in Alphen aan den Rijn een kaalgeplukte voorstelling moest voorschotelen liet het publiek het massaal afweten. In de steden vóór en ná Alphen kende dit circus bezettingsgraden van 80% en beter.

Het Chinees Staatscircus geeft hooguit 20 voorstellingen in ons land. En dan ook nog eens in schouwburgen met zalen die hooguit 900 stoelen hebben. Even rekenen: Dat circus kan maximaal 20 voorstellingen x 500 stoelen dus ongeveer 10000 bezoekers verwerken. Cirque du Soleil heeft een tent met 2500 zitplaatsen. Met 6 weken en 14 voorstellingen per week kan CdS dus maximaal 6 x 14 x 2500 = 210.000 bezoekers noteren. Om die bezoekers binnen te halen duurt de marketingcampagne anderhalf jaar. En dan zijn alle voorstellingen toch niet uitverkocht. Het succes van het Chinees Staatscircus en Cirque du Soleil is dus relatief.

Dit zijn dan alleen nog maar getallen. Je moet ook de mens achter de getallen zichtbaar maken. Dan hebben we het over de doelgroep. De reguliere circusbezoeker zal geen belangstelling hebben voor de, overigens prachtige, shows van het Chinees Staatscircus of Cirque du Soleil. Is het niet de aard van de show dan is het wel de prijs van entreebewijs en bijkomende kosten dat deze bezoeker toch weer naar het traditionele circus laat gaan. Cirque du Soleil zal ook nooit een fijnmazige tournee samenstellen. Wie Cirque du Soleil wil bezoeken, maar niet in de "grote stad" woont, zal dus moeten reizen. Wie verder van Amsterdam woont en toch de avondvoorstelling wil bezoeken wordt geconfronteerd met laat in de nacht thuiskomen of een in Euro's af te rekenen hotelovernachting...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: dierloze innovatie
BerichtGeplaatst: ma apr 27, 2009 10:59 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Als ik een vrijkaartje krijg (en neen dat is niet hetzelfde als "iemand betaald in mijn plaats") dan wil ik best gaan kijken, maar anders wil ik (al kost het slechts 10 cent) absoluut niet zo'n circus financieren.

Gera, jij lijkt me soms toch ook onvolwassen hoor.
Hoe kun je nou een racistische kwestie (waarbij iemand dus TEGEN iets - mensen hier dus- is) vergelijken met een dierenrechtenkwestie (waarbij iemand VOOR dieren is, en VOOR dierenrechten, niet tegen de dieren, wel tegen de omstandigheden waarin ze leven en de dingen die ze moeten doen).

En toch gek dan, dan wanneer ik meerdere redenen geef waarom ik dieren uit het circus wil zien verdwijnen en waarbij ik dus meerdere redenen geef waar niets van mishandeling in voorkomt, dat men daar dan niet op ingaat. Dan is het ineens dat "ik oude koeien uit de gracht haal" of "het is offtopic" of si of la.
Kan daar dan eens niet fatsoenlijk op ingaan, of kúnnen jullie daar gewoon niet op antwoorden? Precies mijn oma, als die merkt dat ze niets meer kan inbrengen dan begint ze over wat anders :lol:

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: dierloze innovatie
BerichtGeplaatst: di apr 28, 2009 12:47 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
tieske schreef:
Als ik een vrijkaartje krijg (en neen dat is niet hetzelfde als "iemand betaald in mijn plaats") dan wil ik best gaan kijken, maar anders wil ik (al kost het slechts 10 cent) absoluut niet zo'n circus financieren.

Je kunt net zo goed met 'n bord voor je kop lopen... (ik hoop dat ze in Vlaanderen ook deze uitdrukking kennen)

Citeer:
En toch gek dan, dan wanneer ik meerdere redenen geef waarom ik dieren uit het circus wil zien verdwijnen en waarbij ik dus meerdere redenen geef waar niets van mishandeling in voorkomt, dat men daar dan niet op ingaat. Dan is het ineens dat "ik oude koeien uit de gracht haal" of "het is offtopic" of si of la.
Kan daar dan eens niet fatsoenlijk op ingaan, of kúnnen jullie daar gewoon niet op antwoorden? Precies mijn oma, als die merkt dat ze niets meer kan inbrengen dan begint ze over wat anders :lol:

De topic is de poll. En niet jouw steeds terugkerende argumenten die we zo goed kennen.

Afbeelding

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.