Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 9:52 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo apr 19, 2009 7:04 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za okt 25, 2008 8:55 pm
Berichten: 155
Locatie: As
Circusberen ontsnapt in Duitsland

In het Duitse Kassel zijn twee circusberen ontsnapt. Een van de bruine beren werd door een politieagente doodgeschoten toen hij haar aanviel. De andere beer kon door een circusmedewerker worden gevangen.

Het is nog onduidelijk hoe de beren uit het circus op de marktplaats in Kassel konden ontsnappen. (novum/ap/bdr)
19/04/09 17u48
Bron : Het Laatste Nieuws.

_________________
http://www.kermisvermaak.be


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo apr 19, 2009 7:48 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5438
Locatie: Belgie
Weer een wild dier armer....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo apr 19, 2009 8:09 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Beren horen sowieso tegenwoordig niet meer thuis in een circus is mijn mening.

Het is trouwens een beer van Circus Universal Renz wat momenteel in Kassel staat.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo apr 19, 2009 8:18 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Is er tochnog iemand die op die beren mocht schieten......maar geen foto's dan ;)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo apr 19, 2009 9:13 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
kan dat Fotografierverbot eindelijk ook de schroothoop op...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma apr 20, 2009 7:48 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za okt 25, 2008 8:55 pm
Berichten: 155
Locatie: As
Enkele foto's die hier in de kranten stonden.

Afbeelding

Afbeelding

_________________
http://www.kermisvermaak.be


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma apr 20, 2009 8:41 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Ja...... weer een circusdier minder... :cry: En zoals altijd wordt dit dadelijk op de activistensites weer 100x overdreven.
Achteraf is altijd makkelijker praten, maar het is wel slordig dat die dieren hebben kunnen ontsnappen. En even of beren thuis horen in het circus of niet: Bij Universal Renz hebben/hadden ze niets te klagen. Een groot buitenverblijf met afleiding, voedsel en speelattributen en een zwembad.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di apr 21, 2009 12:43 am 
Offline

Lid geworden op: vr feb 15, 2008 10:46 pm
Berichten: 83
Locatie: oss
erg triest dit ,hoe het ook heeft kunnen gebeuren, snelle jongens trouwens die fotograven ,het kan ze er ook niet grof genoeg aan toe gaan,
blijf het raar vinden dit soort fotoos hier te plaatsen ,of in een krant.
leedvermaak noem ik dat .
en inderdaad kevin ,het geeft al die klaplopers van dierenactivisten weer iets om op te reageren.

_________________
circus makes me smile


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di apr 21, 2009 10:52 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
dantjecircus schreef:
erg triest dit ,hoe het ook heeft kunnen gebeuren, snelle jongens trouwens die fotograven ,het kan ze er ook niet grof genoeg aan toe gaan,
blijf het raar vinden dit soort fotoos hier te plaatsen ,of in een krant.
leedvermaak noem ik dat .
en inderdaad kevin ,het geeft al die klaplopers van dierenactivisten weer iets om op te reageren.


De fotograaf was blijkbaar op de juiste tijd op de juiste plaats want die beer zal er ook geen uren zo gelegen hebben. Ieder z'n vak zal ik maar zeggen. Een foto van naar beneden gestortte kinderen die dood op de stenen in een riviertje liggen waarvan het water rood kleurt vind ik danweer een stuk schokkender(foto BN-DeStem van afgelopen week). Leedvermaak nee het is en blijft nieuws. Dat het leed is ben ik met je eens maar vermaak is het toch zeker niet. Mag niemad dan weten wat er gebeurt in de wereld?


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di apr 21, 2009 12:22 pm 
:evil:Nog meer slecht nieuws voor het circus met dieren,jammer dat dit is gebeurd,
heeft men weer wat om naar te wijzen,zijn altijd de circussen waar zoiets gebeurd!
Maar het zijn meestal de mensen die het doen,en het circus word dan als hoofd dader aangezien.
heel jammer,
Ronny


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di apr 21, 2009 1:44 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
De beer had ook een leeuw kunnen zijn. De circussen moeten er gewoon voor zorgen dat hun dieren niet zonder begeleiding er op uit kunnen trekken. Beren, leeuwen, tijgers, kamelen, paarden, maakt niet uit. Een opgejaagd dier is altijd gevaarlijk.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di apr 21, 2009 5:18 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5438
Locatie: Belgie
heuvels schreef:
De beer had ook een leeuw kunnen zijn. De circussen moeten er gewoon voor zorgen dat hun dieren niet zonder begeleiding er op uit kunnen trekken. Beren, leeuwen, tijgers, kamelen, paarden, maakt niet uit. Een opgejaagd dier is altijd gevaarlijk.


Achja, hoe gebeurd zoiets....

In de cel of Psychiatrie gaat er ook al eens enen op wandel he :)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di apr 21, 2009 8:07 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Erg slordig. Dit had nooit en te nimmer mogen gebeuren! (Maar ja, waar mensen werken worden nou eenmaal fouten gemaakt. Of hebben activisten het hek open gezet?)

Beren in het circus ligt momenteel sowieso al gevoelig (en zien we in Nederland niet meer). Dat nu ook nog eens dit is gebeurd kun je zien als een doelpunt voor activisten en andere circustegenstanders, die hier gretig op reageren.

Al sta ik natuurlijk aan de zijlijn, ik begrijp niet waarom de trainer (Daniel Renz) de dieren niet met behulp van voedsel stapje voor stapje heeft terug weten te lokken. Elke beer loopt toch achter voedsel aan? (Welk dier niet?)

Wat moet de politie er bij? Sinds wanneer heeft de politie verstand van beren? Dankzij de 'hulp' van de politie is er nu een van de beren dood!

Volgens mij las ik onlangs op circusweb in een verslag dat er maar 3 beren waren. Dan zouden dat er nu nog slechts 2 zijn.

Heel jammer en triest dat een beer zo aan z'n eind moet komen!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di apr 21, 2009 10:24 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Wat komt de politie erbij doen? Jong weet je wel hoe gevaarlijk zo'n beer kan zijn? De politie is er - me dunkt - om burgers te beschermen, en dat dus ook tegen gevaarlijke dieren.

En je moet niet denken dat ieder dier zich laat lokken met eten. Als ze uitgehongerd zijn wel ja, of als ze het niet erg vinden om terug te keren naar die persoon die ze lokt. De beer had duidelijk geen zin om op dat moment terug te keren, en moest dat bekopen met zijn/haar leven.

En over dat gezever dat activisten hier dan weer snel op springen: hoeveel accidenten moeten er nog gebeuren, of hoeveel slechte verhalen moeten er nog opduiken vooraleer men eens eindelijk toegeeft dat het geen "uitzonderingen" meer zijn en dat men eindelijk eens toegeeft dat zulke dingen met de regelmaat van de klok gebeuren.
1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+... is al lang geen uitzondering meer hé!

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di apr 21, 2009 11:13 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
tieske schreef:
Wat komt de politie erbij doen? Jong weet je wel hoe gevaarlijk zo'n beer kan zijn? De politie is er - me dunkt - om burgers te beschermen, en dat dus ook tegen gevaarlijke dieren.

En je moet niet denken dat ieder dier zich laat lokken met eten. Als ze uitgehongerd zijn wel ja, of als ze het niet erg vinden om terug te keren naar die persoon die ze lokt. De beer had duidelijk geen zin om op dat moment terug te keren, en moest dat bekopen met zijn/haar leven.

En over dat gezever dat activisten hier dan weer snel op springen: hoeveel accidenten moeten er nog gebeuren, of hoeveel slechte verhalen moeten er nog opduiken vooraleer men eens eindelijk toegeeft dat het geen "uitzonderingen" meer zijn en dat men eindelijk eens toegeeft dat zulke dingen met de regelmaat van de klok gebeuren.
1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+... is al lang geen uitzondering meer hé!


Het is de fout van het circus zelf. En achteraf was dit toch wel de beste oplossing geweest, omdat er anders misschien wel doden of gewonden waren gevallen. Hoe erg het voor dit dier ook is dat hij van zijn leven beroofd werd.
Er gebeuren inderdaad ook incidenten, maar dit zijn wel uitzonderingen. De "lange" lijsten die op jullie websites staan bestaan nog net niet uit ongevallen van voor de oorlog :wink: . Dus over een lange tijdsperiode over de hele wereld. Dan valt het relatief gezien nog wel mee, maarja dit had natuurlijk nooit mogen gebeuren. Wat je dadelijk wel krijgt is dat de pers het gaat overdrijven en erbij zetten dat ze zijn ontsnapt omdat ze mishandeld werden etc etc etc. Klinklare onzin.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.