Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 12:17 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: ruimere roofdierenwagen?
BerichtGeplaatst: di mei 26, 2009 1:38 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jan 12, 2009 11:43 pm
Berichten: 57
Hallo,

Ik lag vannacht te denken ( ik kon niet slapen vanwege het onweer).

Ik zat eraan te denken waarom roofdierenwagens zo klein zijn. Vaak verschillende compartimenten in een trailer of aanhanger..

Waarom bestaat zo'n wagen niet uit uitschuifbare delen zoals ook vaak bij woonwagens te zien is?
Hierdoor kan je een groter binnenverblijf creeren. Ik heb vanwege mijn achtergrond ook aan de technische mogelijkheden zitten denken. Maar ik snap niet waarom deze wagens niet bestaan?

Kan iemand mij hierop een antwoord geven? Anders ga ik toch eens een keer iets uittekenen.

M.v.g.

I. Mommen


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: ruimere roofdierenwagen?
BerichtGeplaatst: di mei 26, 2009 2:13 pm 
Offline

Lid geworden op: za dec 17, 2005 10:43 pm
Berichten: 291
Locatie: Brugge, België
Ik denk dat de wagen van Alexander Lacey al voldoet aan jou idee van ruimere wagens...

_________________
A day without a laugh is a wasted day... (C. Chaplin)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: ruimere roofdierenwagen?
BerichtGeplaatst: di mei 26, 2009 2:18 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jan 12, 2009 11:43 pm
Berichten: 57
Deze is toch alleen veel langer omdat er een tussenstuk is..?
Deze trailer kan toch niet aan de zijkant uitschuiven?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: ruimere roofdierenwagen?
BerichtGeplaatst: di mei 26, 2009 3:25 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Belly Wien heeft een uitschuiftrailer, maar in de hoogte (voor de giraf). Het lijkt me in ieder geval lastig een uitschuifwagen voor de dieren schoon te houden, de uitwerpselen, hooi etc. komt tussen de verschillende delen terecht. Dus uit oogpunt van hygiene lijkt het me geen succes.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: ruimere roofdierenwagen?
BerichtGeplaatst: di mei 26, 2009 5:07 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jan 12, 2009 11:43 pm
Berichten: 57
heuvels schreef:
Belly Wien heeft een uitschuiftrailer, maar in de hoogte (voor de giraf). Het lijkt me in ieder geval lastig een uitschuifwagen voor de dieren schoon te houden, de uitwerpselen, hooi etc. komt tussen de verschillende delen terecht. Dus uit oogpunt van hygiene lijkt het me geen succes.


Dit ben ik inderdaad met je eens, aangezien ik zelf ook hierover na heb gedacht.
Maar ik denk dat je dat met een goede schraper best tegen kan gaan. en als je de vloer van traanplaat kan maken,
zou je deze voor het inschuiven kunnen afspuiten. Aangezien de dieren dan toch in een kleinere ruimte moeten.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: ruimere roofdierenwagen?
BerichtGeplaatst: di mei 26, 2009 5:25 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5438
Locatie: Belgie
Uitschuifbare wagens zou toch perfect moeten kunnen volgens mij, de dieren zitten er ook veel in he.

Maar misschien hebben ze wel al plaats genoeg, want heel veel verschil zal dit nu ook niet maken.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: ruimere roofdierenwagen?
BerichtGeplaatst: di mei 26, 2009 7:03 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jan 12, 2009 11:43 pm
Berichten: 57
Circusboy schreef:
Uitschuifbare wagens zou toch perfect moeten kunnen volgens mij, de dieren zitten er ook veel in he.

Maar misschien hebben ze wel al plaats genoeg, want heel veel verschil zal dit nu ook niet maken.


Nou, ik denk dat de ruimte toch wel met ongeveer 2/3 kan toenemen als je aan beide zijden, een volledig uitschuifbare kant kan creeren.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: ruimere roofdierenwagen?
BerichtGeplaatst: di mei 26, 2009 7:06 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ik zou zeggen, ga dit weekend eens naar Wuppertal om te zien hoe een ruime roofdierenwagen er uit ziet.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: ruimere roofdierenwagen?
BerichtGeplaatst: di mei 26, 2009 7:18 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Bedenk dat zo'n wagen toch voornamelijk in gebruik is als nachthok. (voorheen Benelux en die enkele Franse piraten dan even uitgezonderd). Deze dieren rusten/slapen/luieren gemiddeld zo'n 19 uur per etmaal. De extra ruimte IN de wagen voegt dan niets toe aan het welzijn van het dier, vermits er een uitloopruimte aanwezig is.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: ruimere roofdierenwagen?
BerichtGeplaatst: di mei 26, 2009 7:27 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jan 12, 2009 11:43 pm
Berichten: 57
MartijnH schreef:
Ik zou zeggen, ga dit weekend eens naar Wuppertal om te zien hoe een ruime roofdierenwagen er uit ziet.


Ron_Mikkenie schreef:
Bedenk dat zo'n wagen toch voornamelijk in gebruik is als nachthok. (voorheen Benelux en die enkele Franse piraten dan even uitgezonderd). Deze dieren rusten/slapen/luieren gemiddeld zo'n 19 uur per etmaal. De extra ruimte IN de wagen voegt dan niets toe aan het welzijn van het dier, vermits er een uitloopruimte aanwezig is.


@Martijn, Dit weekend moet ik helaas werken, anders had ik er over na kunnen denken. Welk circus staat hier dan?

@Ron, Uiteraard is dit te combineren met een ruim buitenverblijf. Maar vaak zie je ze ook binnen zitten. Eerlijk gezegd heb ik ze bij bijvoorbeeld H. Renz nog nooit buiten gezien op welpjes na. Maar dit kan natuurlijk toeval zijn.

De ruimte is pure ruimte die ten goede komt aan het dier, voor meer beweging en niet met z'n allen op elkaar liggen in een hokje. Ik denk dat bijvoorbeeld circus Krone goed met zo'n trailer zou kunnen reizen. Een groot buitenverblijf met daarbij een groot binnenverblijf. Maar de vraag blijft natuurlijk. Is dit nu wel of niet goed voor het beest. Ik ben toch nog van mening dat dit ten goede komt..


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: ruimere roofdierenwagen?
BerichtGeplaatst: di mei 26, 2009 7:30 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Daar staat Circus Charles Knie met de grote en ruime roofdierenwagen van Alex Lacey.
De Grootste die ik tot nu toe ooit heb gezien!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: ruimere roofdierenwagen?
BerichtGeplaatst: di mei 26, 2009 8:03 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jan 12, 2009 11:43 pm
Berichten: 57
MartijnH schreef:
Daar staat Circus Charles Knie met de grote en ruime roofdierenwagen van Alex Lacey.
De Grootste die ik tot nu toe ooit heb gezien!


Daar was ik al bang voor. Helaas kan ik niet! Erg jammer..
Ik hoop dat wanneer er iemand heen gaat, er mooie foto's van deze roofdierenwagen op deze site komen te staan.
Voor mijn idee ben ik proberen contact te leggen met Gerard Rigter uit Eemnes. Hij heeft ooit voor circus Krone wagens gebouwd.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: ruimere roofdierenwagen?
BerichtGeplaatst: di mei 26, 2009 8:20 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
[quote="krone-fan]
Ik hoop dat wanneer er iemand heen gaat, er mooie foto's van deze roofdierenwagen op deze site komen te staan.
[/quote]

Speciaal voor jou heb ik er vorige week een paar foto's van gemaakt ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: ruimere roofdierenwagen?
BerichtGeplaatst: di mei 26, 2009 8:32 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jan 12, 2009 11:43 pm
Berichten: 57
Citeer:
Speciaal voor jou heb ik er vorige week een paar foto's van gemaakt ;)


Nou, wat een toeval zeg! Hoe wist je dat..!
Bedankt voor je uploads!

Dit zijn lekker ruime verblijven met een behoorlijke lengte in de binnenverblijven.
Maar ook dit is natuurlijk uit te breiden. Ik hoop dat ik een reactie krijg van een circus.
Zodat ik weet of er belangstelling voor mijn idee is..


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: ruimere roofdierenwagen?
BerichtGeplaatst: di mei 26, 2009 9:19 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5438
Locatie: Belgie
Is inderdaad al een degelijke lengte, maar hebben de dieren dit perse nodig denk ik dan.

Is dit dan 1 open gang? Met hoeveel zit men daarin?


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.