Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo mei 01, 2024 5:09 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Wie is Loekie?
BerichtGeplaatst: do mei 28, 2009 9:35 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Olmense Zoo heeft nu ook eigen olifant

BALEN - De Afrikaanse olifant Loekie is de nieuwe inwoner van de Olmense Zoo. Het dierenpark wil binnenkort een verblijf bouwen voor vier olifanten.
De 27-jarige Loekie komt van een Nederlands circus. 'De persoonlijke verzorger van Loekie is verhuisd naar het buitenland en het circus wilde haar niet meer gebruiken in de voorstellingen. Daarom zocht het circus naar een nieuw onderkomen en kwam Loekie bij ons terecht', zegt Els Verheyen van de Olmense Zoo.

De olifant heeft een stek gekregen in het savannegebied. 'We hebben wel een aantal extra veiligheidsmaatregelen moeten nemen. Loekie kan wel in het water rond het savannegebied, maar ze kan er niet langs de andere kant uit. Ook haar slaapverblijf hebben we beveiligd', zegt Els Verheyen. Uniek is ook dat Loekie een Afrikaanse olifant is, terwijl de meeste olifanten in dierentuinen Indisch zijn. 'Dierentuinen kiezen meer voor Indische olifanten, omdat die rustiger zijn. Maar we hebben niet te klagen over Loekie. Ze volgt braafjes de route tussen haar slaapverblijf en het savannegedeelte', luidt het.

De Olmense Zoo plant ook de bouw van een olifantenverblijf. 'We onderhandelen met de federale overheidsdienst Dierenwelzijn en de architect over een verblijf voor vier olifanten. Als alles in orde komt, willen we het in de winter klaar hebben', besluit Els Verheyen. (MTO)

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... D=0M2AP19A

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Wie is Loekie?
BerichtGeplaatst: do mei 28, 2009 3:54 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Olifant Betty van Masson is ook 27 maar ik kan me niet voorstellen dat ze haar weg doen. Welke olifanten blijven er over?

in NL hebben olifanten:
H. RENZ
Renz Berlin
Belly Wien
Moskou

en het nieuwe Menagerie circus (nog niet on tour)

Maar ik kan me bij geen een van deze circussen voorstellen dat ze hun olifant weg doen...
Herman Renz zeker niet, en Renz Berlin en Belly hebben er beide twee dus dat ook niet. Moskou blijft dan over.. maarja dat geloof ik ook niet echt.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Wie is Loekie?
BerichtGeplaatst: do mei 28, 2009 4:00 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Sorry, je kunt wel zien dat de pers weer erg slordig is. Een ander artikel beschrijft een olifant Lukky, uit het duitse circus Renz. Gaat dit om Universal Renz???

De dierentuin komt op een bijzondere manier aan zijn eerste olifant. “Lukky is een dier van het Duitse circus Renz. Ze had een vrouwelijke trainer. De vrouw heeft het circus verlaten en is naar het buitenland getrokken.

het artikel helemaal lezen : ff googlen "olifant olmense zoo"

Kevin

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Wie is Loekie?
BerichtGeplaatst: do mei 28, 2009 5:16 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5451
Locatie: Belgie
Proficiat met jullie aanwinst zou ik zeggen ;-)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Wie is Loekie?
BerichtGeplaatst: do mei 28, 2009 6:16 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
op zich is Loeki wel een aardige olifantennaam. de olifant van de Rollo reclame won destijds een gouden Loeki..
maar Kevin, bedankt voor je speurwerk... ik had toen ik het artikel plaatste met googelen verder niks gevonden, behalve die gouden Loeki dan...

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Wie is Loekie?
BerichtGeplaatst: vr mei 29, 2009 12:04 am 
Offline

Lid geworden op: wo feb 04, 2009 12:27 pm
Berichten: 37
Het gaat om een Afriaanse Olifant


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Wie is Loekie?
BerichtGeplaatst: vr mei 29, 2009 12:29 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Ik heb vernomen dat het een olifant is van Amadeo Folco.

Universal Renz heeft een Aziatische Olifant en Lukky/Loekie/Luki lijkt ook niet op Afrikaan Betty van Masson of de Afrikaan die bij Carl Busch zit.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Wie is Loekie?
BerichtGeplaatst: vr mei 29, 2009 9:16 am 
Ik hoop maar dat dat verblijf op iets trekt... De Olmense Zoo is nu niet bepaald een voorbeeld....

Momenteel wil iedere Zoo in België een olifant omdat ze hebben gezien wat dat in combinatie met een marketingcampagne kan opleveren....



Ah, die slordigheid van de pers is bij ons de norm geworden... Er zijn heel weinig journalisten die het nodig vinden om hun bronnen te checken en er in slagen om meer dan 2 zinnen te schrijven zonder inhoudelijke fouten...


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Wie is Loekie?
BerichtGeplaatst: vr mei 29, 2009 7:43 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5451
Locatie: Belgie
Heb ik ook al aan gedacht, wat ik er al van gezien heb was nu niet meteen om vrolijk van te worden....

En op tv gebruikt men dan nog de 'mooiste' fragmenten..... heb er mijn bedenkingen bij !


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Wie is Loekie?
BerichtGeplaatst: vr mei 29, 2009 9:52 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5451
Locatie: Belgie
Nu niet, maar in het verleden wel.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Wie is Loekie?
BerichtGeplaatst: di jun 02, 2009 5:10 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
hier meer duidelijkheid, zowel over de olifant als over de dierentuin
http://www.dierennieuws.nl/nw/art/200906/nw76295.htm

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Wie is Loekie?
BerichtGeplaatst: wo dec 16, 2009 12:27 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Olmense Zoo moet olifant Luki laten gaan

BALEN - De Olmense Zoo mag olifant Luki niet houden van de federale overheidsdienst Dierenwelzijn. Volgens de wet mogen olifanten niet alleen verblijven en de zoo vond geen metgezel.

De 27-jarige Afrikaanse olifant Luki kwam in mei terecht in de Olmense Zoo. Ze kwam van een Nederlands circus dat haar niet meer wilde. De bedoeling was dat Luki een nieuw onderkomen kreeg in de Olmense Zoo, maar ondertussen is de olifant opnieuw naar de oorspronkelijke eigenaar. De reden is de wet op het dierenwelzijn. ‘Volgens die wet zijn olifanten kuddedieren die minstens per twee moeten verblijven in een dierentuin. We waren ook meteen op zoek gegaan naar een andere olifant. Omdat we die niet vonden, moest Luki weg', zegt Els Verheyen van de Olmense Zoo. ‘We hebben nog wat uitstel gevraagd, omdat we wisten dat we moeilijk op korte termijn een tweede olifant konden vinden. Dat ging spijtig genoeg niet, want Dierenwelzijn moet de wet strikt volgen. Daarom hebben we Luki teruggestuurd naar de vorige eigenaar. Eigenlijk vinden we het jammer dat de wet geen uitzonderingen toelaat. Zo verbleef Luki al jaren alleen in het circus', luidt het.

Ondertussen heeft de zoo wel plannen om een nieuw savanneverblijf te bouwen. ‘We hebben een bouwaanvraag ingediend. Het nieuwe gebouw moet niet alleen plaats bieden aan de zebra's, runderen en struisvogels. Ook hebben we ruimte gepland voor olifanten en giraffen', zegt Verheyen.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=9H2JN9UJ

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.